Начало> поклоннически турове> В Светите земи трябва да отидете на всеки християнин. Ден 1.

Ние продължаваме да споделят своите впечатления от Светия. Земята.

Пристигане ден за почивка

От летището отидохме с микробус до Тиберия, на самия северната част на Израел, познат ни от евангелските разкази на Галилейското езеро. От там, в съответствие с програмата на поклонение, и да започне посещението ни в светите места. Когато планирате пътуването си, ние без никакви посредници директно адресирани на Руски Духовната мисия на. Там бях посрещнат с истинска представа за следното: всеки озадачи въпроси, които получих търпеливи и подробни отговори. служители RDM са подготвили програма за нас, да намерите хотели в различни градове по маршрута на поклонение и, както вече знаете, ние сме предвидили подкрепа.

Спяхме само 4 - 5 часа, а ни събуди шумни съседи говорят на висок глас в коридора, аз се събудих изненадващо добър сън. В 9 часа сутринта вече бяхме в колата ни чака.

Out на улицата, аз буквално извика от изненада: колко красиво тук! Чудесна комбинация от бели каменни къщи светли, ярко слънце, палми и планинските хълмове. Едва сега, в събота сутринта, ние най-накрая видя израелското характер - през нощта, защото беше тъмно.

изгарящо евангелие

Първо отидохме в планината на Блаженствата, че на Tiberias се намира съвсем близо. Тя е горещо навън, слънцето бие надолу. Оказа се, че това не е никакъв планина, но само на малък хълм на брега на езерото. Тя е построена католическа църква, тъй като кръстоносните походи 11 - 12 век. Храм необичайно закръглена форма, в която стените са написани на латиница Блаженствата. Предполага се, че е тук, на брега на Галилейското езеро, Господ предаде своята проповед на планината.

Намиране Tenek, бяхме седнали точно на скалите, а аз чета 5-7 на Матей. Веднъж, по специален начин тук чух тези думи от Евангелието: "И ти, когато се молиш, не бъди като езичниците, многословен ... Когато постите, помажи главата си, така си пост би са видели Господа, а не от хора наоколо ... Когато се прави фестивал, не поканите приятелите си и близките си хора ... ".

Изведнъж идва реализацията на колко сме далеч понякога се движат далеч от истинското благочестие, угоден на Бога. Ние сме свикнали да се оправдае, ние не забелязваме, как да се адаптира към правилата на този свят, така че нормално християнско поведение се възприема като лудост и ума отказва да го приеме. Как да не се молим за дълго време? Как да постят, така че другите дори не виждат публикацията? Тогава какво да кажем за сериозността на православната ни? Как да не поканим кръстник на рождения си ден, но вместо да се обадя ... Страшно е да продължи. И ако Евангелието не става дума за това, и в моите духовни дейности наред, защо тези линии всеки път, изстреляни душата?

Следващото място за посещение е Капернаум. Там посетихме църквата на дванадесетте апостоли, видях предполагаемото дома до Тифани. Петър, който оздравя Христос. В непосредствена близост до него е една къща, където, според легендата, Господ изцелявал болните, доставени през покрива. Аз си мислех, че всичко това трябва да бъде населен място - като че ли всички действия на Евангелието се проведе на същата улица на града. Въпреки това, ние виждаме, пространство, разстоянието между които е доста приличен. И като те вече не са в града са, а по-скоро във фермата, както в региона на Балтийско море, където двора е отделена от двора на съседа на 500 метра или повече.

Всички тези места обграждат езерото Генисаретското, то е едно и също - Тивериадското езеро, е един и същ - Галилейското езеро. Много красиво място! Това е много голямо езеро с прясна вода, в вода на дълбочина до 40 метра. Карахме до мястото, където според традицията Исус доволен народа с пет хляба. Тук се съхраняват историята на различно време. Един местните християнски католици бяха сериозно засегнати от атаките на радикалните евреи, които подпалиха храма. В памет на тази трагедия все още е възможно да се видят следи от палеж и изгорени храмовите сгради.

Родното място на Мария Магдалена

Магдала (Мигдал днес), родното място на св. Мария Магдалена, където са отишли ​​по-далеч, се състои от само няколко къщи. Въпреки това, българското поклонник на това място е свято и защото тук се помещава в двора на Духовната мисия на руски език. Първото нещо, което окъпан в свещения източник, а след това стигна до радон източник и след това да плува. Е, в магазина за църковна можете да си купите специална риза да плува в изворите. Между другото, тогава те ще дойде по-удобно, и за къпане в река Йордан. Изобилие от плуване, дойде на вечеря, където бяхме поканени да опитат "риба нагоре. Петър ". За нея сред поклонниците ходи много се говори. Местна монахиня дори каза, че някои верни пазят костите от тази риба и да ги носят като храм в родината си. По мое мнение, а костите да се запази като реликва не е необходимо, а всъщност и рибата като рибата, но разбира се, че си струва да опитам поне за да се знае какво е то. Както сте видели, мисията ни отне много добре дошли.

От Тавор в Кана Галилейска

Следващата дестинация на нашето поклонение се превърна в планината Тавор. Все още трябва да се направи малка изясняване. Фактът, че повечето от древните имена в съвременния Израел са в зависимост от: почти всички от тях ние не знаем дали това се е случило, или че евангелското събитие тук или не. Все пак, въпреки това, ние сме много молитвено внимание посети тези места - в края на краищата не е толкова важно, където тя проведе Христос, но в тази страна той е роден, тук наречен от апостолите, се проповядва царството, и в един момент отиде на кръста и възкръсна. В допълнение, някои места в Евангелията не са точни географски имена. Например, къде е споменато, че Христос се преобрази на планината Тавор (каза, че "високо в планината").

Така че, на върха на планината Тавор, което е много голям планински правилна форма, сега в него се помещава гръцката манастира. Има изпяхме тропар, кондак и прослава трансформация. Напишете бележка, на разходка из манастира. Това е място, където можете да усетите душата на, че "за нас е добре zde бъде сам." Оставете не искам да, но времето е неумолимо, а ние трябваше да се срещнат на пътя.

Низходящо от планината, стигнахме до Кана Галилейска, разположен в подножието на Тавор. Има комуникация храм. ап. Симон Зилот, Апостола на бъдещето, за сватбата, която, според легендата, писано в Евангелието и в което Господ е направил първото чудо на водата във вино. Аз предложих, че нашите поклонници да се молят за тези, които не живеят в хармония в семейството, развод, или ще го направя. Последва мълчание, всички започнаха да се молят горещо.

Мястото на Благовещението, ние също не намираме в Евангелието на точна информация. Според една легенда, архангел Гавраил се яви на Дева Мария по време на четенето на пророк Исая в дома на св. Йосиф сгодената, от друга -. В източник в Назарет. Само в Назарет, ние също успя да посети в първия ден. Минахме покрай оживена улица с различни кафенета до прост гръцки храм с вътрешен източник, който, според легендата, на Божията Майка се яви на архангел Гавриил. Това е едно невероятно място. Стойка, молете се и разбираш, че не иска да си тръгне. Всъщност, аз забелязах, че тук, в Светите земи, много светилища, които не искат да напуснат, и за които можете да казват думите нагоре. Петър: "добро за нас, за да бъде сам zde".

Нощта падаше. Вдъхновен от това, което видял, ние сме отишли ​​по-далеч, във Витлеем, което е много близо до Ерусалим. За да стане по-ясно, когато ние сме били, ето няколко номера: разстоянието от Тиберия към Капернаум и планината на Блаженствата - на 16 км. От там отидохме на 10 км от Магдала. след това да Кана Галилейска - 30 км. От Кана Галилейска в Назарет - 10 км. Както можете да видите, всички тези градове и села, които са посетили Исус бяха далеч един от друг. Разстоянието от Назарет във Витлеем на около 120 км. След вечеря, поклонниците се оттеглиха за почивка, а аз седях на балкона на стаята ни, и са записали всичко, което се е случило с nezabyt видял, преживял и смислено за днес.