В Хърватия с влак

Крайната точка ние сме на брега, а от там до Загреб 150 km с кола. Кар, както обикновено, да се наема. Приятели ще летят в самолет, и ние ще се срещнем с тях в кола на летището. Ние сме в последната година също има в Прага с влак. пресече етаж на Чешката република с кола и се срещна с приятели на летището в Бърно, в близост до което се установява, както и две седмици да излязат от Австрия и тази част на Чешката република, която не е достъпна за еднодневна екскурзия при престой в Прага или по-Карлови Вари. Бих искала да отбележа мимоходом, че сме живели в Прага и посети квартала - всички са пътували с влак, и в Карлсбад изпъди из квартала за няколко посещения, влакове и с кола. Но това е така, увода, който само показва, че ние сме опитни планинари и не се страхуват да правят резервации за хотелите, автомобили под наем и се прилагат за себе си виза.

Тези, които искат да пътуват до Хърватия с влак от Москва до Загреб, и предназначена тази статия.

Билети и виза

За да влязат в безвизовата Хърватия е все още във влака, се нуждаят от шенгенска виза е първата транзитна държава - Унгария. Нека разгледаме по-подробно на визата. А набор от документи, не е впечатляващо, но не малък - пълноправен Шенген. Първо, необходими билети за влак и техните фотокопия, на второ място, копия от страниците на паспорта си, обикновено - с една снимка и с разрешение за пребиваване. Все още се нуждаете удостоверение за работа като посочва датата на получаване на работа и месечен доход. Или, ако длъжностното лице не е работа, а след това на сертификата от страна на банката по отношение на движението на средства по сметката за последните 3 месеца. С това ние нямаме проблеми. На детето се нуждаят от помощ от училище. Може би през лятото, че ще бъде в състояние да предаде документи и без помощ, но ние скочи в училището и чудо - секретаря си е на мястото и да помогне на драго сърце приключен. Рецепционист документи в посолството отпаднали странна фраза, докато не видях информация - може би на училището е затворен през лятото - от който заключава, че ако училището е затворена и не е имало позоваване на визата все още ще бъде дадено.

Също задължителна застраховка, въпреки факта, че визата за транзитно преминаване. Купихме застраховка за целия период на отпуск - в безвизовия Хърватска застраховка все още може да се обърнете към границата.

На сайта на посолството не казва, че ние се нуждаем от фотокопие на вътрешните паспорти, за да можем бързо да направи от мобилния селото в близост до посолството. Там можете да подредите автомобилното застраховане и осигуряване, но сме купили по-рано.

Visa се точно една седмица във вторник и предадени документи на следващия вторник получили паспорти с визи. Първи всички otsily отнема минути, това е толкова бързо.

За храната по начин,

На 21 влака знае къде да си купят храна - в Брест, при смяна на колелото. Пилешки, краставици, картофи палачинки - какво друго е необходимо глад пътници. Кабинковият влак за хранене е само от Москва до Брест, тогава: в Прага, Виена, Будапеща и Братислава - колите са във влака, в които няма ресторант. Къде да купя храна през 15 влака, ние не знаем, разузнавач, изглежда protopchem писта и влак до Загреб, надявам се, не за последен път!

Така че, ние трябва да Будапеща, влакът е на стойност (или по-скоро вози колата на стрелките нагоре и надолу) почти 2 часа, а след това дойде настроение да пиша повече за функциите на брой влак 15. Международен вагон вози 5, а в техния състав до Загреб само един. Повечето от пътниците на колата слезе в Будапеща. Така пътуват до Загреб хора от всички три отделения, включително и нас.

С продукти в начина, по който се оказа зле. На втория ден сутринта бяхме в състояние да купуват в Конотоп горски плодове и варени картофи, без пиле не се предлага. Следващата закупуване на храна ние направихме в Лвов през нощта: има сергии за платформата с продуктите, и сме купили три скара пилешки бутчета. В Киев, през първата половина на деня бе предложена сладолед и сладкиши Киев, но това не е храна.

Влакът отива Накълцайте ресторант кола. Хапнахме там веднъж на пътя между Киев и Лвов: скъпи и вкус.

В Будапеща, аз се опитах да си купи сандвичи на платформата, но еврото не ги продаде на мен и да се променят евро за местната валута, не съм.

По този начин, с изключение на липсата на адаптера със Съветския изхода на европейско, ние направихме нашето пътуване по пътечките, доста добре. Резервни колела ние щастливо спал от три на пет часа сутринта. И храната, ако наистина ви сърби, може да се купи за рубли, а вечер на платформата в Лвов, много скъпо, но е възможно.

наемане на кола

Според хърватското-подходящо да се пътува с кола. За да обикалят по време, през цялото крайбрежие трябва да се движат с нещата и да живеят в различни градове. Ние сме като едно пътуване изглежда скучен, ние предпочитаме да се спре на едно място, на брега на морето и до вози из квартала в радиус от максимум 200 км. Така че ние бяхме в Хърватия три пъти в различни части - в Далмация. Истрия и Кварнер.

Взехме кола под наем тук. Вместо това, резервирана за Opel Astra Caravan, отидохме дизелов Skoda Octavia хечбек на същата цена, че Opel е резервирана (забележка - Skoda стръмен и все повече и дори дизеловото гориво е много икономичен при една и съща мощност).

Влакът пристига в Загреб през нощта, така отидете на брега (най-малко 150 км) на същия ден привечер без причина. Ние резервирал хотел в Загреб за една нощ и на сутринта с такси отидох да наема. Предварително осребрени голяма сума пари от банкомат, защото, когато плащате с кредитна карта в актуална офис прави допълнителна надценка от 5 на сто от общия брой. Платени за колата, пълна с необходимите документи се подхлъзнаха на кредитна карта и отиде до летището, за да отговаря на нашите приятели. Приятели не обичат да се обучават и пристигна със самолет. И от летището отидохме заедно с багажа на брега в района между Опатия и Crikvenica. От Загреб до брега е голяма такса магистрала до позволената скорост от 130 километра в час, достига по път, можете бързо и приятно. В помпата има кафе, където имахме кафе или лека закуска по пътя дотам и обратно, а когато отидох на Плитвишките езера.

За 13 дни пътувахме 2450 km с среден разход на гориво от 5 литра на 100 километра. Това е пет от нас в колата с обем stosilnoy на 1.9. Това е, което дизелов!

връщане влак

Обратно във влака за Москва тръгва в Загреб обикновено вторият начин във влака до Будапеща на 10 съм остър. На електронно табло трябва да изглежда за влак до Будапеща в 10:00. Влакът предлага платформата за 10-15 минути преди заминаването, така че няма нужда да се притеснявате, то е част от различните коли на втория път. На гарата, има супермаркет Konzum, където можете да си купите храна за из път. Така че ние направихме, и си купих прошуто и сирене. Хем - местни деликатеси, но затопля в топла агломерирана форма нарязване не е толкова вкусни като в ресторант, рендосан от охладената шунка.

Аз също се опита да промени Останалите двеста куни станцията (повече от хиляда) върху еврото в офиса обмен. Съвсем неочаквано, че е еврото да куни там се променили, но на гърба - куни към еурото - не. Жената в прозореца ми предложи да отида до "търговски център", за да прекара оставащите пари. Очевидно е имало поради каза супермаркет Konzum.

По пътя обратно по някаква причина не е в състояние да захранва лаптопи от стената в коридора на колата, въпреки че аз я помолих да включва проводници. В резултат на това се регулира на телта от fotoapparta за зареждане с тънки игли до Маковски захранване и презарежда преносими компютри ние последователно от стената над огледалото в отделението.

Чап, обвързан с ресторанта на гарата и някъде по средата между Лвов и Киев, ние отидохме в нея. Цените все още са по-високи, отколкото в ресторанта на първия влак, но частите бяха големи, ресторантът е украински и цените, които изглежда са преизчислени в рубли на гривна за някои надценени курс. Така че, ако на пътя пред пържола цена около 500 рубли, по пътя обратно пържени цена около 900. В Лвов, магазин на платформата ми казаха, че не вземат рубли, а за пътя напред, са взети, въпреки че тя беше на различна платформа. Странно. Извън кутията човекът продажба Popsicle на клечка за 30 рубли, а Купихме два всеки. Друга полезна храна по пътя обратно към платформата не се предлага и дори не може да се купи картофи вечерта на втория ден. Така че благодаря Konzum-Y и вагон-ресторантите, все едно, стига да отиде за два дни ще по необходимост трябва да се хранят няколко пъти.

В Загреб колата по пътя обратно е окупирана от само 4 купе и Будапеща никой не вдигна, така че при непълно работно време кола кара един и същ непълни, доколкото Москва. Отидете за най-много хора с деца като нас.

Нарочно не пиша за ocharovnie Плитвишките езера и Krka водопади, около стария град и Адриатическо плажове - това си ти, и ще видите, ако се мисли. Целта ми тук е да се напише по-подробно как да се проведе едно пътуване до Хърватия с влак. Самият аз мисля, че се получи там, така че не на последно място, въпреки проблемите с храна по пътя спокойно четиридесет и осем часа пътуване върху релсите с лаптоп и филмът е много удобно и успокояващо действие.

Снимки от различни части на Хърватия могат да бъдат намерени тук. тук и тук.