Вид на престоя: autotravel, Екскурзии, град

През последните години сме имали традиция - да се съчетаят почивка плаж с кола под наем и пътуване из страната. Така щяхме около каталонски крайбрежие на Испания и голяма част от остров Крит. Тази година е ред на Черна гора.

С една дума - по мое мнение, нормалната почивка на плажа без кола в този момент е невъзможно. По този начин, по смисъла на наетата кола не е само пътуване из страната, но също така и да отида до плажовете далеч от градовете.

В резултат на това цялата ни компания може лесно да получите в колата (на гърба на "двойна" седалка без прегради спокоен кадър ще се поберат 2 деца и 1 възрастен neotkormlenny). Единственото нещо, което - в багажника с почти сведена до нула, но чадъри, кърпи и дори надуваема лодка имаме пълнени.

За туристи в структурата на крайбрежния път е много проста: по цялото протежение на брега на Адриатическо е магистрала (то Yadransky същия начин). Това обикновено е 2-3 платна, ленти за движение във всяка посока, понякога в средата на групата се появява за изпреварване. От време на време има серпентини. От магистралата до големите градове (понякога - между тях) се отклоняват приблизително един и същ начин във вътрешността. И сега, тези пътища са свързани един с друг, като 2-начин и един лентов път, в който на кръстовището за 2 коли се нуждаят от тях, за да намери място в кулоарите. Но за да бъда честен, дори и за нашето по-скоро голям миниван не е голям проблем. Какво впечатление - отлично покритие на всички наши izezzhennoy пътища, дори и тесния единичен пистата търкаля в прясно асфалт.

Най-критичната част. Ако Испания и Крит, има много публикации и съвети по този въпрос, а след това на информационен бит Черна гора, той трябваше да ловят риба трохите от форумите и по някакъв начин се организират.

Всичко започна, разбира се, от Петровац, където те са живели в апартамента. Мислех, че с около същия успех може да бъде третиран по същите маршрути до и от Будва, и от Bar - половин час в едната посока или от другата страна на времето не го правят. Друго нещо, което, ако сте в боке, или в Улцин - тук, разбира се, необходимите корекции.

При съставянето на маршрутите се опитаха да се придържаме към правилата - доколкото е възможно да не ходи 2 пъти по същия път, за да пътуват не е много рано сутринта (в 09 часа, сън, също искат да си починат!), И оставят през нощта на пътя преди да се стъмни, за да не се навива по тесните криволичещи пътища в тъмното.

В резултат на това ние формира такива маршрути:

1. "Шкодренското езеро". За езерото са 2 начина - един красив и serpantinistaya, го напускат с Yadranskogo пътя точно пред Петровац. II - частично платени през тунела (2.5 евро) изхода между нея Петровац и Бар. Аз съм голям времева разлика от Петровац не се усеща. Това означава, че ако отидете на езерото от бара, толкова по-разумно през тунела. Ако Будва и Петровац - по мое мнение, е възможно и на стример.

2. "Изток". Според Yadranskomu път през Sutomore, бар, с междинна спирка в Стария Бар, Улцин през Ада, за да Божана. Назад - чрез Владимир протежение на южния бряг на езерото Шкодра през Virpazar Петровац.

3. "Запад". Според Yadranskomu начин чрез Будва в Котор (за предпочитане тунел), след това на брега на Котор Пераст, Рисан и Херцег Нови. Назад - с ферибот, чрез Тиват Yadransky начин.

4. "Център". Петровац, малко по-малко от Будва, обърнат с Yadranskogo начин да Цетине, от Цетине - Ловчен за национален парк, покачването на мавзолея Njegusi, красив път надолу в Котор, се изкачи до замъка, вечерта обратно.

От Петровац на кола под наем за Черна гора

Карам дома не искам да карам и после до моста, ние се обърна право в Риека Tsrnoevitsu (превърне почти противоположна незабелязано се обърнем към Virpazar). На 25 км северно сияние бяхме в малко селце с река пристанище, на моста и известните рибни ресторанти - по някаква причина, има връзки с Венеция, където не е :). Шкодренското шаран все още не се смила и след кратък престой, ние продължихме пътя ни нататък, постигнато по пътя Цетине - Будва, отиде до морето - и у дома в Петровац. Имаме време преди да се стъмни.

По принцип, ако не и по-дълго плуване, този маршрут може да се постави в половин ден.

Оставихме сутрин от Петровац, Sutomore премина без спиране, се отправили към морското пристанище Бар. Нищо особено пристанище, не се удари, отива по-далеч - в Стария Bar. След като се отклонили малко между новите и старите ленти, се възползва от крайните върховете на залата и стигна до стария град. Любопитна гледка, особено за любителите на античността. Но не и в жегата. Час по-късно Прецакани, потънал в колата и тръгнах надолу по пътя.

Интернет е препоръка да се спре с фара в Valdanose където децата пазач за малка такса може да бъде намалена до самия връх. Оказа знаците към морето, достигнали до плажа и на няколко километра на западнал черния път (единственото място в Черна гора, където се срещнахме по лош начин). Уви, от портата на фара, за да се срещне с нас остави колата с най-много деца и от пазача, който любезно позволи всички нас, за да гледате и снимка. Честно казано, нищо особено. Въпреки това, ако е било възможно да се изкачи, може би, има много хубаво.

Те пристигнаха обратно към местния плаж (залив красива, но зловеща мръсотия, остатъци във водата), плува - и по-нататък на югоизток. В Улцин не реши да спре от прозорците да се насладят на местното албанско вкус. Те пристигнали на моста над река Божана, почти до границата с Албания. Там, край реката, която се влива в морето, там са най-известните рибни ресторанти. Красиви, но на ниски цени не показват услуга напомниха Турция. Бих го наричат ​​нагло-мързелив. На пръв агресивно натрапвам, а след това на услугата - добре, много бавно ... Първите два ресторанта отидохме в третата не са половината от ястия от менюто. Delicious е просто ухо, рибата - горе-долу (може би не са резервирани). Предполагаме, бяхме нещастен. Между другото, това е единственият ни лентяй с храна в Черна гора.

Карахме на няколко километра назад към Улцин, купих един час на Great Beach (нашия сайт гордо нарича «Long Beach»). Силно се препоръчва, най-малко в продължение на контраста с всички други плажове на Черна гора. Тези пространства, пясък, плитко влизане във водата няма да намерите никъде другаде!

Беше около 5 часа следобед, за да се прибера у дома и същ крайбрежен път не исках да и отидохме "красив". Когато стигнете до Улцин, се обърна към правото на Владимир и чрез Brayshe начело на Шкодренското езеро. На 6 км преди Той разполага с ресторант "Панорама", който се отваря доста подходящи изгледи заглавията на Черна гора и Албания. Сервитьорът ни се беше приближил за 15 - минутен "турне" от видимите планини, градове и езера. Когато най-накрая стигнахме до Шкодренското езеро, наша радост не е имало лимит. Думите не могат да опишат. Като цяло, един куп снимки, заснети там, чакаше залез и слезе на брега. Тези 50 km с един коловоз планина серпентина за първи път в здрача, а след това - в пълен мрак превърна в най-тежко изпитание. По принцип, ако сте харесали този маршрут, аз ви съветвам да се брои времето на базата на скоростта на брега на езерото не повече от 30 километра в час.

Когато стигнете до Virpazar и малко след като се отклонили от него (GPS ни накара малко), ние открихме един и същ и същи изхода на пътя за Петровац, а чрез платен (както вече бе споменато, 2,5 евро) тунел у дома.

Всъщност, може да има различни комбинации от маршрути "Шкодренското езеро" и "Изток" - например, отидете разходка с лодка по езерото, а не да отидат в Риека Tsrnoevitse и чрез Virpazar по протежение на южния бряг на езерото, Владимир - до Улцин. След това и двата пътя в малко съкратен вариант е напълно възможно да овладеят в един ден.

От Петровац на кола под наем за Черна гора

От Петровац през Будва, тогава е важно да не пропуснете тунела, която трябва да следвате знаците за "Котор". Те пристигнаха в Котор, остави колата в рамките на платени паркинги в 200 Стария град, разходка из улиците. А крепост реши да не се отиде и до днес, тъй като тя е доста горещо, а в ляво са останали маршрут "Център", означава, че тест. Открихме, единственото място, от което можете да започнете по пътя нагоре.

В непосредствена близост до колата - покрай морето, към Пераст. По пътя е най-известният ресторант "Стари Млин" (Old Mill) пред него - огромна показалка. Разгледахме вътре - много хубави: езера с жива риба, водопади, мостове, но цената маркер е впечатляващ - около два пъти по толкова, колкото на самия бряг. Ако стрелката точно преди завоя от пътя към залива, можете да отидете направо на по брега вили и плуват с бетонни плочи, с прекрасна гледка към залива. Много хубаво! Особено в :) на топлина.

В Пераст взе лодка за 30 евро на осем, доплува до острова. Beauty извънредно! Точно в момента на престоя ни в залива е голям ветроходна яхта mnogomachtovaya (ако платната не са бели и червени - точно като във филма).

По-нататък преминава през Рисан, настъпили обяд. Опаковани в село Morinj в препоръчителната ресторант "Chatovicha Млини". Също така красива, но етикета с цената ни изплаши. Изглежда, всички ресторанти, които са в заглавието думата "Mlyn" много pontovye. В резултат на това ние сме точно преди Херцег Нови, вкусно и евтино яде в ресторант "Монте Карло", с прекрасна видим залива.

Първоначално имахме план на Наполеон - от Херцег Нови да плува обратно в Blue Bay (може би това може да стане само чрез плажа Zanjice на Лустика полуостров, срещу Херцег Нови). Но той вече е 17:00 и скоро разбрах, че тези планове не са били предназначени да се сбъдне - това би трябвало да дойде най-малко два часа по-рано. В крайна сметка, просто си купих в Херцег-Нови, пострадаха местните плажове широки само на няколко метра, където хората могат да правят слънчеви бани само стои :). И избяга от замъка. След разхождат около крепостта и да се полюбувате на прекрасните гледки от страната, се качи в колата и се върнал.

Те пристигнаха в Каменари (има най-тясната точка на залива), почти на тъмно, взе ферибот (като не мине, винаги има опашка, имахме късмет - само няколко коли бяха, шофиране цената - 4 евро на леките автомобили). В 15-та минута бяхме по нашето черноморие в Lepetani (близо до Тиват), а след това прекия път - да Петровац.

От Петровац на кола под наем за Черна гора

Докато един ден лежеше на плажа, отидохме в страната на Будва, преди да достигнете това се обърна към Цетине - древната (и законно се намира), столицата на Черна гора. Струваше ми се - няма какво да се направи, но да се хранят. Цените са 30% по-ниска, услугата, обаче, не е на необходимото ниво. Ние проучихме главната улица, която напомни на Арбат, няколко сгради на бившата посолство, двореца на крал Никола - над скромно. Манастирът не отиде - може би следващия път.

От Цетине продължи Lovchenskoy улица към националния парк "Ловчен", в самия парк е много красив, луксозни борови гори. село Корито Иваново - всички видове идилия, изрази съжаление, че вече е обяд, те казват - където можете да се хранят добре. Иваново премина чрез - и по-нататък до мавзолея Njegusi. Ляв колата, отиде до мавзолея, затопля пред крепостта Котор. Влезте вътре ние не, съжалявам, 4 евро на човек. Видове от страхотно, но ние бяхме малко късмет - имаше малка мъгла и видимостта е много относително.

Иванов се пресегна корито, но не и от него отиде към Цетине и Котор настрана, отидете на пътя. Ако го включите в дясно - можете да дойдете до известния исторически и гурме село Njegusi. Но времето изтича. И ние отидохме на ляво - в Котор. С serpantinistoy път предлага фантастична гледка към залива, можете да спрете и да правите снимки на всяка крачка. Основното нещо - не закъснявай за възхода на крепостта в Котор. Успяхме да бъде точно - на колата, паркирана зад стария град, и около 6 часа са били в началото. Heat просто спеше малко, но все още не е тъмно - не знам как там, за да се изкачи в горещ ден, или, обратно, по здрач. Като цяло, във възход сме победени, са се срещали в крепост залеза и слезе до Котор, там - у дома.

Мисля, че това може да бъде и друг начин да се съчетаят маршрути "Запад" и "център" - например, за да се изкачи на кулата в Котор сутрин по пътя за Херцег Нови, или, напротив, през нощта по пътя там. Но тогава сериозно трябва да намалят програма залива Бока. Или 2 целодневни маршрут - ако имате време и на плажа в Zanjice (Лустика), и Синята пещера.

Полиция и движение ПРАВИЛНИК

Ние бяхме достатъчно късмет, за да се избегне контакт с местните пътни полицаи. От думите на местните жители, значително превишаване на допустимата скорост наказан (дори и при 10 км / час, често измерва радара), неправилно паркиране (Видях много тегли камиони, особено в Будва), nontransmission пешеходци (най-често полицаи, застанали на 100 метра зад него). Точно както ние, предприети за предотвратяване на фаровете на засадата. Точно както ние, gaytsy желание поемат. Като цяло, всички като тук. Карам също е почти същото. Има кабини, по-голямата част отива към нормалното. Правила не знаят всичко, така че се приближава толкова повече или по-малко еквивалентни на кръстовище без светофари, трябва да сте готови за всичко :). И не забравяйте, че винаги карам с къси светлини (колата ни, той се включва автоматично, когато ключът е завъртян).

Икономическите резултати са както следва: коли под наем - 480 евро, покрити на 750 км на дизела взе 60 евро, плюс паркинг, тунели - още около 20 евро.

По този начин, за 560 евро, обиколихме всички осем от брега, посетил почти всички големи близките забележителности. В допълнение, устройството е много по-лесно за нас да плажен отдих компонент, което позволява на останалата част на различни, повече или по-малко свободен, далеч от основните морски курорти. Ако има такава възможност - аз ви съветвам да не го пропускайте!