За риболов в язовирите на Zeya и Bureya ВЕЦ е легендарен. Видях много снимки на огромна щука, уловена в тези води, и винаги е искал да бъде в ролята на рибар, който дърпа тралене зъбат хищник.

На щука морета

Така че аз посетих с върти на Zeya и Bureya на моретата. Впечатления от проверена право да сравни двата най-големи риби езерото и региона Амур.

"Москвич" на водата

Bureyskoe в морето бях поканен от свой приятел. Обетованата земя и воден транспорт-ТА, както и много незабравими впечатления. Риболовът е планирана да се посвети на два дни.

Таксите са били най-скоро: купуват стандартни "риболов" разпоредби, и по-стабилни спининг спинери, взеха палатка, спални чували. 300 км за преодоляване Talakan джип селище в по-малко от 5 часа. В покрайнините на селото на малък кей се качва на лодката: места за риболов на Bureya море невъзможно да се стигне с кола - само на водния път.

- Нашите местни мошеници на хора като вас правят бизнес - нашето ръководство се усмихваше - роден и собственик на Константин лодки. - Вие искате да отидете на риболов красива - Плащане за доставка до мястото и обратно на хиляда рубли до носа. Така че риболовът е Bureyskaya си позволи да не всички.

С Константин, планирахме да плува към някои ключови, която се влива в язовира, но са слаби моторна лодка, взети назаем от един стар "Москвич", бързо прегряват. Станахме в средата на езерото, образуван между хълмовете на разлива вода, която блокира пътя на Bureya ВЕЦ. "Под нас, на 80 метра дълбочина," - се опитал да сплаши костта. Взех думата си, още повече, че от дълбочината на езерото може да се съди и по върховете на боровете, стърчащи от водата: в края на краищата, в района на езерото в предната част на припокриване Bureya почистват лошо.

След бърз ремонт се приземи точно на водата в първата, повече или по-малко подходящи за риболов залив, където вече лов "колеги от щастие". Виждайки клетки си с щуката, видяхме, рибата в езерото там. Нашите предшественици, уловени екземпляри не са твърде големи озъбена. По някаква причина това да ни се хареса и всели се надявам, че един голям улов ни чака. Но рибари са охладени нашия плам.

- На щука отиваш? - попита очевидно голям човек в камуфлаж и Bog. - А риболов Онлайн-струнна имате?

Не съвсем да знае какво е, поклати глава. По-късно дойде при нас смисъла на този въпрос: щука луд дейност, и докато се опитва да я извади от водата, тя може дори да намали най-дебелата линия за риболов, освен ако не е монофиламенти нишка. Но риболов в деня на пристигане и не трябва да: това беше вечерта. Опънат палатка, те бяха подкрепени от затопля каша и отиде да си легне.

На сутринта, заедно с приятел в гумена лодка отидохме до дългоочакваното на "Sea Hunt". Около час по-късно, той извади "молив" - малка щука. Skinny риба, слънцето грее, но тя е щастлива: не кълват толкова грубо, колкото очаквахме. Скоро открих друг недостатък Bureyskaya риболов - твърде бързо спинери потока. След около хвърляне лъжицата yakorkom придържат някои парче дърво или трева. Такива отломки намесва рибарите да се насладят на отливките, в Bureya езерото много. Заради него от малкото места-подходите, поляни, където е възможно, без да се губи лъжица, оставяйки предене.

На път за вкъщи, ние сподели впечатления. Като цяло, ми хареса риболов, но твърде малка щука и пътуване с лодка неудобно. Чрез щука интоксикация, не, нека да отидем до къщата, един от нашата компания изведнъж предложи да се откаже от риболова в Снежногорск, където прекарва детството си. На изкушаващо предложение да отида до морето Zeya ние се съгласихме без колебание - това е много искал да се сравнява, когато щука по-добре.

Минало златните пясъци

А две седмици по-късно ние Снежногорск. Пътят на една и съща японски джип, този път взе 10 часа. Аз трябваше да напусне през нощта, за да не се губят на ден на риболова. В Снежногорск пристигнахме в десет сутринта и веднага отстъпи място на прочутите Златни пясъци - един от най-живописните на тези места. Той е тук, че резервоара е по-напомня на морето: огромен пясъчен плаж, на хоризонта е практически невидим отсрещния бряг, сърф, вълни, топла вода, заобиколен от високи хълмове - не по-лоши от настоящото крайбрежие. Тези места са известни на мнозина: идват тук, за да се отпуснете и да amurchane, и жителите на съседните региони. Snezhnogortsy каза, че наскоро се брои на пясъците на 200 автомобила с "диваци". Но тук по-безгрижна ваканция, но сме дошли за риболов суетата. Къде да го намерите, да поиска от местните.

- Най-доброто нещо, което в момента се е хванало на Palpage - съученичка посъветва моя приятел Алекс. - Но вие получавате още един джип не мине, имате нужда от специален транспорт. Така че се вози на китайците, че не е далеч.

Следвайки препоръките, отидохме за около седем километра от Снежногорск. Китайски Bay Zeya море изглежда най-, че има щука място: много nanosnika (трупи и пръчки, сърф към една от банките), билки, а оттам и дребна рибка - любима храна на щука. Но не беше щука - три часа с едно движение. Ценно време са били изразходвани, и реши да промени мястото.

Върнахме се Снежногорск и озадачен търсене за специални превозни средства се говорят за Алекс. Скоро се намери. Транспортирането на стоки до реката Palpagu се влива в морето, помогна на местните рибари и ловци Григорий. Неговото чудно-кола "блатни бъгита", построена от него от себе си работи част от "снегорините", на мотоциклет двигател "IL" и Бог знае какво, поради малкото тегло и огромни колела отива навсякъде. "Храни" блатото колички евтиният 76-т бензин.

- Удобен и лесен за използване. Може да премине през всяка земя, независимо дали е черен път, щир или езеро - похвали изобретението си Грегъри. - Тестван повече от веднъж. Аз за този автомобил е дал на града на 250 хиляди рубли - не се продават.

... Минаха още четири часа, за да преодолее 30 километра и да получите по пътя към пълното Zeya Персийския залив, където се влива в Palpaga и където един от най-добрите места за улов на щука и шаран. Да речем, че пътят е много трудно - да каже нищо. Обхождането с джип по тясната пътека, затъване в огромни локви, а след това още един час пеш от Mari - така че може само запалените рибари.

На Palpage красиви диви места. Но е голям недостатък: Beach нестабилна, щир, риболов е възможно само с лодки. Без Bog има нищо общо най-малко. Аз трябваше да се примири десен палатка на Мари, защо са някои много разтревожени приятели. С падането на нощта бил призовава да се върне по-близо до селото. Но времето е загубено твърде много. Решихме да изчакаме до зори, за да проверите място - рибата, или не.

Пайк блесна - един от най-интересните видове риболов. Когато се чувствате удар в върти трудно да се навива влакното върху шпулата започва да се бори с назъбена хищник. Екстракт от това не е толкова лесно - щука активно се съпротивлява: тралене води от мътнини, лети от водата. риболов линия може лесно да се яде. Дори и най-лодки той се опитва да изплюе фрапантната в устата на куката. Акостирал лодка едва се държи на място. Но това просто не забеляза, а влакното се навива бавно, с което рибата по-близо. И пред отворената си уста, която се побира лесно волейбол. Завод близо риба мрежа, рязко се издига и пада на дъното на лодката. Дръжте вика победителят не може да бъде! Между другото, ако след като борба хищник а иска да вземе в ръка, за да го трябва да бъде само за окото гнездо - око голяма риба отиде дълбоко в черепа, и това я парализира.

От друга предавка, хванахме няколко десетки шаран. Близък Zeya шаран - по един килограм. И като цяло, и 04:57 килограм не е изненада. Но за изненада на някои начинаещи рибари, които са с нас, не е имало лимит: електронният "kantarik" и камерата е нашите "новодошлите" не пусна. Nibble продължава три часа. Утре е денят обещаваше да бъде риболов.

Но през нощта започна порой, вятърът, а сутрин ни посрещна с дъжд. напоени дрехи, морското ниво се повишиха. Хвърли примамката в това време е безсмислена: в щуката на дъжд ловува поради ниското налягане, влачени вижда лошо. В разочарование, те започнаха да се събират неща - имаше дълъг път назад и вече мокър път наводни още повече. Скоро той чу познатия шум на блатни бъгита ...

Когато той си тръгна, аз знаех, че двете морета Zeya ми хареса повече. Fairytale тайга природата по-красив, по-вълнуващ риболов, щука по-големи, по-малко куки примамки, вода може да се стигне с кола. И всичко това, въпреки трудната дългия път и екстремни къмпинг. Но може би това е, което привлича.

Schukolovu да се отбележи,

Отивате щука трябва да се запази, като се върти най-високото възможно силата на такъв карбонова. Бобината е по-добре да си купите не е нормално, и инерцията: му принцип на работа позволява да се извлече най-голямата риба. Хвърли инерционно предене за няколко часа, когато мускулът е значителна физическа активност, по-лесно и много лош "бради", той не го прави. Също така с постоянна вземете резервна шпула, конци, една дузина различни по големина лъжици, които трябва да бъдат променени, ако рибата не е така. Ако някой не обича риба примамка, а другият може да "отиде с гръм и трясък." Zeya на морето, например, за предпочитане щука тралене, увити в червено пух резба.