1. Бих искал да отида на място, където сме свикнали да мечтая те не могат да се катерят.

2. Аз най-вероятно ще приемем, че по маршрута с изключение ние нямаме никаква кола - и хора, твърде желателно.

3. зона трябва да е много красива.

Ръководейки се от споменатите по-горе Setup- Е, следващият път е избран - Перм, Бережники Красновишерск, Вая, Уелс, а след това през Chuvalsky камък и планински Zyryanovka по заливните равнини Голям Мойва в палатката Bakhtiyarova на, по-нататък по произхода на река Уелс, и по билото, за да стигнат до камък молитва услугата област Свердловск, а след това се върнете към публичните пътни Перм.

след планински камък и Chuvalsky Zyryanovka покрай река Vels ревера една изоставена Sibirevsky Mine - - и след изхода на района на Свердловск по пътя маршрут публично заместник тя също е развита.

Гледайки напред, аз ще кажа, че сме се грешен път, а не друга, а третата, но първите неща, първо ...

В селото намираме нещо като бензиностанция, но мъжът не - обърнете към вашия местен ни се казва, че тя ще бъде през нощта. Ние наричаме в гората в близост до лагера на селото и на почивка. Задайте палатката - има силен дъжд, около външната тъмнина! Привличам вечеря и си лягам.

Отначало ние просто отиде по протежение на брега в търсене на плитки места. които не могат да се открият визуално. Като резултат от търсене, направих проучване на около километър канал Vishera. Реших да пресече реката под селото, избора на мястото с най-малко дълбочина и скалистото дъно - така че машината не потънат. Въпреки това, все още дълбочината достига 1 метър на 30 см, а на кръстовището е много усложнена от силното течение на реката.

Страхувайки се, че машината е на дълбочина започва да се появяват, и то да бъде пренесено, реших да се отпуснете на кабела от лебедката и я прикрепете към едно дърво на отсрещния бряг. Скоро историята се развива, но не и бързо се справят направи ... Ако няма кабел, аз все още може да пресече реката, а след това с въже, че е почти невъзможна задача - веднага след като кабела падна във водата - тя веднага привлича силно течение и е отнесъл, и ме последва. Опитах десетина пъти - и това е необходимо! Изтощен, реших да мисля за това. Аз дойдох с план - първият напълно дърпайте кабела нагоре по течението, по поречието на река - и след това бързо, радиална Бягай, плува nesus от другата страна. Планът успя - излезе от другата страна само в предната част на машината и се закрепва въжето за едно дърво. Крос е въпрос на техника ... Хората в Wels селото е много изненадани, когато пътувахме из улиците - те са там само Урал (големи товарни автомобили). В тези Урал те отиват на косене надясно по Wells речното корито - че е видял. В покрайнините на селото спря за почивка - закуска и идентифициране на допълнително маршрут. Той стреля скалите и след вечеря продължи. Път, определен в атласа по Vishera не са намерили, затова отидох на алтернативен път - първо покрай река река Уелс, а след това през гората до страничната Vishera на място на брега в близост до село Priiskovaya руини. Пътят е доста тежък - често се премества в храстите и младите дървета, постоянно трябваше да разчисти пътя за използване на моторна резачка.

Радиатор кола седят през цялото време с паднали игли от младите коледни елхи нарастващите дясно на пътя. Там също са паднали листа и трева миналата година. Машината е прегрял, имах постоянно да поливам радиатора с вода, съставен от малки реки. Всичко, което се спре и почистване на радиатор клон четка отломки. Той се отърси от няколко пъти боклук ръководство ножовка - Веднага се получава дупка в радиатора. Урокът - никога не може да чисти радиатор нищо повече от желязо! Аз трябваше да се използват за придаване на така наречената "студена заварка" - помощ, изтичане е спряло! По пътя, той трябваше да преодолее заблатени площи, големи ями, на дъното на които се движат потоци и бродове през Vishera притоци. Постоянно се използва лебедка - в покрайнините на бродовете, в блатото, в ями. Като цяло, след няколко пътувания до сериозното офроуд, дойдох до заключението, че лебедката - е основният офроуд аксесоара. Вие не може да постави на всъдеход е нищо друго освен лебедката - винаги, почти винаги се помогне! Дълга или къса - слънцето започна да се затварят и присъствахме да търсите за настаняване. От поляните в гората не е съвсем, ние нямахме друг избор, освен да се организира лагер на камък река Pleso, в близост до крайбрежната трева.

С нашата паркинг място да се види Chuvalsky Stone - планински височина от 912 метра над морското равнище. Ние опънат палатка, разпределени на легло за деца в колата. Запали огън, и всичко заспа. Така премина втория ден от пътуването ни ...

Само първият светлината като събудена природа се проявява. В най-близкия яде абсолютно лош глас, започна да крещи безсрамно какво двете райските птици - това е много лошо да спя! Ние се храним, се събрахме на улицата. От известно време, ние все още се премества по протежение на реката, а след това се обърна на пътя в дясно - към Chuvalskomu Стоун. Пътят продължи както обикновено - ние дребен паднали дървета по пътя и се премести по-навътре в гората, докато стигнат до голяма клиринг. Това е невероятно, но след това бил разчистен пътят, с най-такава ширина, която лесно може да се премести КАМАЗ! Това състояние на нещата е продължило, докато, докато прекосявахме планинска река и отидох в къщата на лесовъдите. В къщата, както обикновено, беше легло да спи, чай, захар, сол, и печка на дърва. Външни следи от огън - какво хората тук понякога.

След къщата е много готин път отиде нагоре. Наклонът не е по-малко от 30 градуса, колата беше много трудно, първата и втората серия ниско предаване. Тъй като по такъв рязък скок отидохме до върха много бързо, само за няколко минути завършиха с дървета и храсти отиде, и дори малко по-далеч е приключила и нормалната храстите - отиде в покриването на мъх и понякога повален храсти не повече от половината височина. В планините, като рязка промяна на растителността винаги са изумени ... Въпреки това, температурата на въздуха е много по-различно, ако в подножието на достигна 31-33 градуса, на върха Chuvalskogo Стоун е 23-25 ​​градуса. Окуражен от пълната липса на топ мухи, конски мухи и комари и енергичен вятъра в такава топлина, също се оказа много полезно ... ни хареса каменни могили, очевидно запазен от праисторически времена. На върха на една скала падне Забелязахме инсталирана метална пластина. Прочетете какво е написано на него, че не е възможно, така че ние просто е снимал до нея и подкара колата.

След около двадесет минути стигнахме кулминацията на пътуването си - на срещата на върха на планината Chuvalsky Стоун! Очите ни се отвориха прекрасна картина - плосък плато, които се намират не по-малко от десет хектара - на височина от повече от деветстотин метра над морското равнище!

Перм офроуд ентусиастите клуб

В средата на полето, като подиум за победителя, за да се изкачи на планината, се намира на плосък камък около 7x5 метра, много малко се издигне над повърхността. Около зашеметяващ великолепна панорама - гледка към околните планински върхове, които са от нас няколко десетки километра. Долу, в подножието на Chuvaev, гори, криволичещ река пробиха своя канал Vishera. В далечината, вероятно някъде в Чердин са проливни дъждове и цветовете на залеза всичко това великолепие в багреница и червено цветове ...

И ние просто да стоя на планината и гледаме на света от горе на долу - това е трудно да се опише с думи почти детинска зарадва душата произтича от чувството, че сте виждали в живота си по този начин ... час и половина, ние се огледа! После си спомни, че беше вече привечер и е установено, почистване на мъх, който постави палатка. Затопля храна газова горелка и бърза вечеря, отиде да си легне.

На сутринта се събуди и имаше закуска отидохме да погледнем към скалите, които са точно под върха на планината.

Качи се по скали и камъни - интересен, макар и донякъде скучен.

Особено ми хареса Tuzik - чист въздух, красота място, много ъгли, които могат да бъдат етикетирани с - какво друго е необходимо за щастие куче. Огледайте околността с бинокъл, ние открихме, в близост до ревера Chuvaev на (около 7km нагоре Vishera) туристическа база. Бали виждал палатки и Камаз - vahtovka, които очевидно донесоха група туристи. Проучени квартал, около средата на деня се събрахме да си тръгне. Събиране на нещата преместени.

НО ...! Ключовият момент! Включих GPS навигатор и фокусиране върху него започва да търси пътя по посока на чумата Bakhtiyarova и необитаем село Sibirevsky мина. Пътят не беше това! Доколкото разбрах след това, тя беше там, предадена на върха на планината, а аз търсех по наклон, позовавайки се на картата, която се поставя в GPS ... смяна ориентация е само на 300-350 м, но поради начина, по който аз не намерих. Отидох на камъните и девствените гори, nabredaya дивани, в който животните и не разбирам защо не мога да намеря моя начин. И това е необходимо само да се вземе атлас и логическо мислене, изглежда като по пътя се проследи там (в атласа). Аз след това, разбира се, го е направил, няколко дни по-късно, като у дома си, а след това, в планината, аз бях на загуба. В допълнение, бурята започва, и реши, че навлизането в големи рискове, заедно със семейството ми, нямам право, ние отново се обърна ... Но Олга и децата са по-развълнувани, тъй като те са много по-умерена пътници на сърце от мен. Низходящо от планината от един и същ път, в който пътувахме върху него, ние решихме да мине през туристическата база, която се вижда от върха. Тъй като пътят до там, ще отиде направо за Vishera. Аз постоянно скаутите на пътя, който минава първо пеша, а след това отидохме с кола. Преминахме реката пет или шест пъти, избирайки по-малки пасажи. В един момент, в плитчините, където течението е особено силна, колата отказа да върви срещу течението - започна да се измъкне.

Аз трябваше да се прибегне до помощта на лебедки - така минахме особено груба кръпка. Така че, като начина, по който да се бори, минахме на около 4 километра от реката и остана на острова за почивка. Запалихте огъня и Олга ни даде истински празник - останалите продукти, приготвени вкусно супа! Ястието се оказа толкова много в търсенето, че всеки от нас се яде огромна табела - не по-малко от 600 грама на брат си! По това време, плавали покрай остров групата на греди върху сал! Лицата на туристите могат да видят, че те са много изненадан и не очакват да намерят място на остров група от хора в автомобила Инструктори изпъкналост на земята зад групата пое към брега и дойде да попита как се озовахме тук. Когато им казах, че ще отидем от горния Chuvalskogo камъка, и показа снимки notbuki, изненада и наслада, няма граници. туристите са плавали след това, след пиене на чаша водка им предложил, а ние опакова и се придвижили по начин, ...

За целите на движението, бе избран за най-новите тактики - Олег седнал върху предния капак и гледаш водата, където има дупка, но когато те не го правят - по този въпрос и да получите ужилена! Pit видя, но след като се заби в нея. Водата в кабината бързо започнаха да пристигат. Двигателят не е в застой, но колата е отказал да се върне - пързулна четирите колела! Аз отново трябваше да се отпуснете на въже лебедка и го благополучно до едно дърво от другата страна на реката. Така че ние имаме. При проверка на нивото на техническите течности открил проблема - спряхме толкова дълбоко, че водата влиза маслото на двигателя и двигателят вече е на мястото на емулсията е масло - смес вода. Резервна масло в количество, не сме имали - и аз реших да отида до емулсия без развитие на огромна скорост. Гледайки напред, аз ще кажа, че всичко, което се оказа - след 8 часа в режим на шофиране изпаряване на водата и маслото в двигателя отново стана нормално. Ето един руски УАЗ - може да се вози на смес масло-вода. В рамките на минути, ходихме на туристическата база, за ужас на външния си вид рибари и туристи. След това отидохме до тъмно, а аз не искам да спя. Палатка не приспи заседание в близост до село Mutiha, а след това през целия ден и отиде в късния следобед на следващия ден бяхме у дома.

Така завърши нашето пътуване до планината Урал, но имаше пълно доверие, че това пътуване е само началото на пътя на научните изследвания и дебнат места в Урал. Когато той си тръгна, ние не казваме сбогом, а само каза довиждане. ".

* Track пътуване в OziExplorer формат # 155; # 155;

* Забележка на Константин Zykov: Пистата е поставено с случаен място по обществени пътища. Пистата е направено на ръка, по памет, на картата в OziExplorer и не отразява точно траекторията на нашето движение.

Записани от Майкъл Shardin. Снимка: Константин Zykov Zykov и членове на семейството.