Този уикенд имахме платно, което аз усърдно Лаван нашите каяци в продължение на няколко нощи преди уикенда. Всъщност, производството на платната плат се не повече от 30 минути от време. През повечето време прекарах на мачтата - мачтата и, в частност, за закрепването си каяците на рамката.

Sail за каяк

Аз ще ви кажа всичко в ред, защото искам да се инвестира в тази статия е преди всичко познавателен смисъл, и да споделя с вас опита.

Всичко започна с концепцията и техническите изисквания. Всички платформа трябваше да бъде много прост, лесен, не лишава каяк оригиналните си свойства, които не трябва да пречат на движението на греблата. Съответно, дизайнът трябва да бъде не стрела, както и други вредни centerboards подувам.

Мачтата не трябва да усложни достъпа до товара. Sail същото трябва да се демонтира лесно от мачтата и лесно някъде, тя не се намесва в "прибрани" позиция. Във всичко това, дължината на стрелата не трябва да надвишава метър, в противен случай, платно в работно положение е неудобно за работа и силно ще влоши обитаемостта и използваемостта на лодката.

Тези изисквания се дължат на оформлението на нашите каяци, където гребците седят близо един до друг, и сумата на главницата на товара се поставят в носа и кърмата. И отгоре на това, че не искам да се направи големи промени в каяк дизайн, пробиване на допълнителни дупки, всичко, за да намали и т.н.

Първо дойде с идеята да се поставят на мачтата точно в средата на корпуса. Такова решение би било оптимално - мачтата на никого, това, което не би навредило. От гледна точка на мореходност, тази позиция на мачтата е право: корабът няма да uvalivaetsya, а дори и без подвижен кил, на теория, това не трябва да раци.

Въпреки това, на четвъртия рамка, която в този случай следва да се определи мачта, направена публично достояние, както и за определяне на мачтата направи джъмпер между клоните му. Но как точно? На какво? Това имаше много да си помисля.

На скала лежи възможността друг инсталиране на мачтата в предната част на кабината, вторият кадър. Но мачта инсталира там, да блокират достъпа до най-предната трюма, следователно, би трябвало да се направи бързо освобождаване. Не беше ясно къде да се инсталира стъпки към kilson и как да се определи на мачтата до горната част на рамката.

Отдавна съм отчаян избор, не спи през нощта и през деня, вместо да работи, да седи в кабинета си - да се направи снимки на бъдещата структура на отпадъци от хартия. В крайна сметка, ние отидохме с Наташа в голям магазин за хардуер. Така си и мислех: ще си купите нещо, което ще направи това, което казвам на сърцето. Още в магазина, сърцето пак ще бъдете подканени да се сложи на мачтата в средата на каяка, което прави скок рамка и стъпки на дурата ъгъл. За какво ще се направи в един от ъглите отвори за мачтата и нейните разклонения, спечелих откос нож за електрическа бормашина.

На следващия ден, аз започнах да работят. Дребен, пробити, смила. Начало Просто прокълнат. След няколко нощи, всичко беше готово. Етапи I приковани в kilson скок и скок рамка съм подсилена токчета, които са привлечени към рамката на фалшборда. По този начин, от товара мачта равномерно разпределени върху цялата рамка. Тя, всъщност, не се задържа върху рамка, а в keelson и крепостни стени.

Sail за каяк

Мачтата е готов, го прави малко по-рано от тръби D16T, 25h1,5. Както ръкавите тръбните използвани 21h1,5. Втулката на по-малък диаметър от вътрешния диаметър на основната тръба е нарочно избрана поради корозия и замърсяване би било невъзможно да се разглобява или сглобяване след известно време. Готов втулка дължина от 50 см, вмъкване на тръба мачта полувреме, просто занитени нитове и къси разклонения, не работи за прекъсване, I поставен в тръба с помощта на пяна - нитовете ще пречат на инсталацията на мачтата.

Сега остава за себе си плаване. Опит в ветроходни работи аз нямам, така че реших да се направи прототип на един прост politafety палатка, и след това, ако popret, направи платно от "правилните" материи.

Sail за каяк

Мисля си за платно дизайн, аз избрах китайски, lyuggernom версия. За периода от време, платното, отговарят на най-прост тъкан, тя е много труден и лесен за производство. Що се отнася до областта, реших да ограничи приблизително един и половина квадратни метра, IMHO, за чисто помощни платна - това е оптималната площ, и като цяло, се опита да се облича с кану различни стръмни и голям lavirovochnye платна - глупост. И все пак, какво да сложи на мотор от мотора. Реших да се опрости платното, което го прави идеално правоъгълна. Тичам до магазина за един парцал, аз бързо зашити платна: 2 джоба за рейк и 2 джоба за Lugger. Размер наляво 0,85h1,85 m, т.е. 1,6 квадратни метра. На релсите, аз се взриви 25h1,5 на Lugger - 10x1, тръба степен AD31. Тежки товари, те не се чувствам, не се огъват много - елате и тази сплав.

Към фала и платното дъно отлагането е свързан с карабинери, закачен на специалния въже, вързано на колове. Тази опция ви позволява да настроите монтажната позиция на платното по отношение на мачтата, дори точно на водата. За да се облекчи усукване, в центъра на горната релса е много по-близо до мачтата от центъра на дъното.

Както късмет ще го има, вятърът на Ладожкото езеро почти не беше. Нещо едва-забележима, издърпани от езерото, това не би било в платната ми, аз определено бих казал, че си струва да се успокои. Във връзка с нашата скорост на вятъра отпи приблизително "два часа". Не можах да устоя и взе платното. Представям си моята изненада, когато открих, че каяка се движи! Макар и много бавно, 2 километра в час, но все пак тя не стои на едно място! И това въпреки факта, че има дори малко бриз отпред. Затова решихме да се разходите до билото от силата на вятъра. Настроението беше много мързелив, аз не искам да ходя далеч. Има дори не беше желанието да се погребе, ние просто исках спокойна разходка, и Наташа дори дрямка.

Така че ние обходен до острова, където е прекарал нощта. На сутринта вече бяхме изпратени в ковачество. Е, какво, ако ние не сме отишли ​​- всъщност това е била предназначена тест pokatuha платформа. И какво прави zashtilelo - боклук, защото вчера бяхме убедени, че се носят с каяк писти. С оглед на това, ние излизахме.

Беше спокоен, че е горещо. Понякога аз забелязах, пулсации в лентата вода, стигнахме до това място, а аз се примири платното там. Дори и в тези места вятърът беше почти незабележимо, но каяка все още се движи със скорост от 1-2 км / ч.

Sail за каяк

На последно място, в близост до Ковача, когато, преди да е 3-4 километра, изведнъж взривен! Взех платното и прави дори малко уплашен - каяк отлетя като мотор, със скорост 6-7 км / ч. Има значително страничен вятър, ролка, ние отвърна, леко се наведе към страната на време и каяк просто изглеждаше отлетя, проби на вълните. Ние почти не го направи раци ролка е малък, отплава добре управляван, може лесно и естествено му се регулира тягата и въртящ момент. Няколко пъти се опитах да отида съвсем близо до вятъра, и че аз бях в състояние да - това е лесно! Хванахме завистливите погледи на някои рибари, за съжаление гребане на gondonke, и това е особено приятно.

Ние дори не забеляза как да стигне до целта. Щастието е пълно панталони. В крайна сметка, сега сме в състояние безопасно да премине под ветрила и на 50 км на ден, тъй като по време на почивка и непушачи паузи, ние няма да стои на едно място. И с добър вятър, всички ние можем да се движат единствено от силата на вятъра, тя е в същото време, без да се уморен. И можете да дръпнете едновременно и отидете ветроходство - така се оказва дори по-бързо, и така нататък. Е, в крайна сметка всичко се оказа, и ние сме станали по-малко спортен. В близко бъдеще ще направя платното малко по-голям и по-добре за канута, отколкото е на разположение, и не забравяйте да пиша за него все още.

Бъди! Това е един работещ проект. Тя ще работи, ако мачтата, релси и напречни летви са изработени от дърво. Може да предоставя тънките платна от 2 точки с един риф на риф лък ремък. Tie на платното или на горната или долната релса, оставяйки 65% или 35% от общата площ.