Как да се изгради една шхуна Степан

Страстта ми към стил ретро отдавна се подхранва великите английски издания, посветени на ретро кораби и традиционна дървена корабостроенето като цяло, но най-вече ми е вдъхновен от книгата "ветроходство", която е написана през 1930 г. от Николай Yulevich Ludewig. Това беше от нея научих уникалната информация за устройството и оръжия куката. В ума си здраво укрепен изображение на кораба с много оцветени дърво, мед, както и платната на елементи такелажи непривичното ухото облечена модерно име яхтсмен.

Моята среща с новия кораб не е случайно. Акостирал лодка станция в Казан "Торпедо" (сега за съжаление затворен) при неговия Iole "Фидел", описано по-горе в един от стаята "Kiya", забелязах китове лодка лежи на едната си страна. Един кораб беше в ужасно състояние и изглеждаше като плаващ във вътрешността на локомотива.

е бил на мястото на управлението на носа на кораба, който, както изглежда, е 200-литров резервоар с гориво в средата на тясната кабина е поставен, и цялата кърмата сервира ужасен вид черен израстъци масло дизелов двигател. Твърди сажди плака и гниещи куп парцали вътре допълнени депресиращо гледка.

Той започва работа (със своя екип) с безмилостния демонтирането на вътрешна украса. Веднага след като отглеждането зад купчина боклук, вътре започна да показва подробности за фабрично корабна спасителна лодка. Щампован букви на преградите свидетелства от чужд произход. Надстройката е дело на неизвестен руски майстор, който имаше неограничен достъп до алуминиев прокат. Те разкъса всичко, което може да бъде разкъсана, а останалата част е отрязана мелница.

Как да се изгради една шхуна Степан

Когато кърмата на плавателния съд остави дизела, ние се ангажира основно почистване. Няколко бутилки с препарат за борба с мазнините и високо налягане Minisink си свършили работата, а тялото блестеше от вътрешната страна, като нов алуминиев съд. Сега можете да започнете да се изработи.

Беше решено да се запази конструкция, част от поставянето й в рамка структура на Поставка, греди и ребра, изработени от дърво, шперплат и алуминий. Заредете от главната мачта е сега трябва да кабините на преградите: касата на вратата, сглобен от смърчови дъски общ вертикален разрез на 200 × 100.

Хоризонталната част на елемента е подсилен алуминий греди, които се монтират стъпки Grotto - мачта. Мачта надстройка е монтиран върху надлъжната греда, разположена в централната и назални греди. Централният лъч се поддържа на две Поставка флората (дървени конструкции 100 х 50).

Постепенно към основните деления рамка шкафчета и легла, разположени на две нива. Всичко щеше завинтени с помощта на крепежни елементи - ъгли и накладки (по време на строителството, станах редовно предоставя и съхранява манипулативни продукти, като винтове и болтове с ядки си тръгнах с невероятна скорост).

През зимата ние имаме слепени дървени мачти и коренно различни корабни платна, и с появата на първия пролетен ден камерата, инсталирана на хелинг. Конструкцията на рамката на власт отне около месец: това е да се отбележи, че на покрива на кабината, ние умишлено не зададете до пълното рамка, за да направи по-лесно за провеждане на събрания и довършителни работи.

Как да се изгради една шхуна Степан

В следващия етап, направете завърши интериора. Изборът на интериора материали паднаха на най-традиционният и демократично - иглолистна дървесина релса. То ние украсяват стените и тавана в салона, в спалнята на яхтата се използва повече "буржоазната" материал - корк.

Успоредно с довършителни кабини конструирани за пилотски кабини.

Ние решихме, че тя трябва да бъде толкова голям, колкото е възможно - 2 х 2.3 m с U-образни кутии на разположение. За да се получи такава ширина, подредени ширина potopchinu от 20 см, частично се простира извън корпуса. На potopchine близо до пилотската кабина и резервоар поставен Deck оборудване: вързала, акостиране пръстени, тапи.

В конструкцията на кабината на металните части на носещата рама прикрепен дървена рамка, която след това се обвити с шперплат 16 mm. При банките са шкафчета за съхранение на инструменти, резервни части и газова бутилка. Под пода на -energosistema на пилотската кабина, състояща се от бензин генератор (1,3 кВт) и дълбоко разреждане на батерията и в задната си част - отделения за съхранение на различни средства (лебедка, резачка, мощен полиспастна) и гориво към двигателя.

Заедно с труп структура инсталиран кокпита кормилната колона № на канал 10, на които оста на колелото се закрепва с пиньон шофиране верига фиксира на краищата shturtrosami. Чрез система за окабеляване на волан, свързан с класическата схема със сектора, прикрепен към руля.

Как да се изгради една шхуна Степан

Самостоятелно източване пилотската кабина се прави, освен това, добави две водни помпи с автоматична система за превключване с увеличаване на нивото на сантинни води. Много дървени елементи на нашия кораб, произведени от парчета от стари мебели, предимно от стари дъбови шкафове, бюфети и Виенски столове.

Постепенно, корабът се трансформира, неговата борда podrihtovali, закърпи всички дупки.

За мен беше удоволствие да се гледа. Жилища решили да рисувам черното, рязане в бяло, дърво гладувам за Орегон бор. Yacht е дадено името "Степан": нашият екип е събирателен образ не само на палячо бунтовник и с простори Волга, но и романтично.

В следващите две седмици ще донесе на кораба в състояние на платежоспособност. Схема платформа Предполага гафелно шхуна (но все още има stakselnuyu шхуна, тъй като няма време да произвежда гаф предно платно). Всички реи сглобени от различни елементи залепени дървени мачта от другите лодки. Основни дървета мачти, взети от "Ял-6", мачта - ярда от "Ял-4", бум и харпун - от състезания "Ял-6".

Как да се изгради една шхуна Степан

Гротмачта Bound мед в близост до куката стоп мустаци. За да се подобри мачта и сложи rombovanty kontrvanty. Инсталиран мачта, такелаж конфигурирано, примери за различни комбинации на платна. Публикуване бягащия остана в пробната версия: нека проучвания морските показват най-добрите места за фитинги. Запазването устройство - най-вече под формата на вътъка, колчета и прорези тапи.

Минахме през вечерта с "отсечени" мачтите, защото те не се вписват под мостовете Казан. Out на великия река Волга, ние открихме, на място, където спокойно инсталиран мачтата, завършване на работите около полунощ. Отиде пълнолуние, и пред нас се появи фантастична картина Волга нощта, осветена от студена светлина.

Лесно нощ вятър обърна благоприятен, лодката се плъзна към приключение под две стакселите и стрела и и аз изпитах радост и неописуемо щастие, чувство отрязана повърхност на стъблото на реката!

Как да се изгради една шхуна Степан

Зората вече се срещнаха в 40 км надолу по течението, ще града на сянка, който да коригира недостатъците в окабеляването на такелаж: остър недостиг на патици и Kofel-nagelnyh барове. Докато се приготвя вечеря, екипът спешно патици рязана дъбови дъски. След почивка след нощен поход, ние тръгваме отново през нощта и в полунощ отиде до морето Кама.

Отново, ние отидохме вечерта, а с настъпването на следващата сутрин вятърът започна да се взриви, но не много добре, така че ние сме "скастрена" в лепнали през целия ден, и напредна до целта в продължение на няколко километра. Като се има предвид качеството на маловажно lavirovochnye на нашия кораб се опита преди пълен мрак, за да се измъкне от тясната река море пространство в Уляновск. Вятърът се усили, а ние имахме повече и по-трудно да се поддържа бейдевинд, като вълна, оставяйки плитка зона, където се проведе нашата разбира се, се увеличи до 2-2,5 м.

Така че ние се премества в тъмнината към неизвестното, а след падане от гребена на вълната и заравяне повечето от бушприта. Нашият смел Юнг изпитал красотата на нощта на бурята, която е първият сериозен тест за него. От това, той излезе с чест, без произнасяне дума на оплакване.

На сутринта се събужда, за изненада видяхме, че закотвен пред една малка яхт клуб. На брега в един подреден начин са били "лъчи" и "Оптимистите" и водата бяха прясно боядисани Graystripe Яла-шест. Малко по-нататък, може да станем свидетели на кокетна кооперация с пилони и знамена неразбираеми. Докато част от екипа закърпен пострада за манипулиране на бурна нощ, още една група отиде да разгледате града и купуват даден продукт, но разберете повече за местния яхт клуб.

Оказа се, че на знамето, което ни принадлежи неизвестен Cadet Корпуса. Той организира хората си с интересна съдба, дошли тук от Казахстан и който донесе със себе си една малка флотилия от лодки и деца Yalov! За съжаление, не можем да, така че ние се срещне с него - тъй като той е далеч: цялата информация, която съм казал на местните момчета, с които той е ангажиран. Човек може да завижда на тези момчета да са намерили такъв човек, който се отделя за плаване, и образованието на младежта. Нисък поклон към него.

След завършване на ремонта, ние тръгваме, ние отново изчака Уляновск към морето. Час и половина след залез слънце, вятър започна да се увеличава и час по-късно достига 10-12 м / сек, приливът се издига. Максимално възможно за нашия кораб бейдевинд почти съвпадна с общия ход. Решихме да не платната, докато не се стреля и да се премести възможно най-бързо да се доближи за през нощта на Лий брега, където вълната трябва да се намали.

Как да се изгради една шхуна Степан

Три сутринта е имало светлини в Уляновск, но вятърът постепенно се променя своята сила и посока, ни принуждава да отиде в лепнали. Wave повече овърклокнат, палубата и след това се излива потоци вода. Вятър избухна сериозно, и делото е взел сериозна крачка. Уляновск на морето има завладяващата сила на бурята, и ние решихме да се премахне грота и отиде под стакселите и стаксел на левия бряг в търсене на убежище.

Дълбочини са критични малък, че предизвиква покачване на вълни, обаче, в предутринния мрак успяхме да се близо до брега и гледам, когато изкуствено плитка на бетонни тетраедри. Този залив е безопасно убежище се превърна в крайната точка на нашия тест ветроходство.

Нашата малка шхуна с чест изпълни своите задачи. Всички основни компоненти на фалшифициране и мощност скелет не разочарова, въпреки че в един доста свеж вятър на голям вълна, и е установено, пропуски, за да бъдат преодолени. Това се отнася преди всичко за повишаване на силата на мачтата и такелаж, подобрения Шкоти система и подмяна на отделни апартаменти в двойна.

Източник: "лодки и яхти», №220.