Big Thach.

Голям и малък Thach

Масивът е типичен Куеста с полегатия затревен и скалист северния склон на южната и западната стени, нейният характерен силует формира асиметрична (леко на север и на юг от стръмен) планински върхове големи и малки Thach ясно се вижда от много места и диапазоните Западните Кавказ. Дължината на стената Big Thạch - 10-12 км. Разликата във височината между 100 и 300 метра.

негов главен орографски възел площ е на преден планина, в която зона включва описаната част към него са разпределени (от север на юг) връх Kazachii Пикет (1184 m), Big Thach (2368.4 m), Малък Thach (2238 m), Asbestnaya (2285 м ) и Acheshbok (2486 m), източно от издатъци, които се простират Agige (2311 m) и гърдите (2200 m).

Ден първи. Masty - Baronov поляна - н Thach ..

Повечето от групата имахме от Сочи (10 души), като маршрутът е бил планиран с точките на FAC, в четвъртък вечер проверихме на Сочи, в микробус, а няколко души бяхме от Новоросийск (2 души), с обща група има 12 души. Споразумяха да се срещнат в сутрешния н. Mostovskoi Михайлович като у дома си, че ние и повърна върху полето за Oise Baronov. В 6 часа сутринта вече бяхме на мястото, а основната група участва в опаковка раници и приготвена закуска, приятели от Новоросийск обяснихме как да дойде при нас. 15 минути по-късно всички ние се събраха. Микробус бяхме освободени, и лек автомобил, ние паркирана в гаража Михайлович. Михалич съпругата му, много гостоприемни хора, ни помогнаха в подготовката на закуска, ние оставихме няколко неща, които ние не се нуждаят в кампанията, както и паркирани автомобила в гаража, за които те имат, а рублата не е взето. В 8 часа сутринта отидохме на двете превозни средства УАЗ и самун наклон.

Нашите военни коне.

Голям и малък Thach

От моста, за да Baronov поляни отидат около 2.5-3 часа. Скъп място интелигентен, можете да карате на puzoterki, а понякога си мислех, УАЗ и не мога да го направя, но отидохме и никога, когато не е остана, само няколко пъти брони невеста. По пътя спряхме в мраморна кариера, той е отдавна затворена, Михайлович заяви, че в близкото минало, е имало производство на мрамор, но поради факта, че породата е млада, напукана и счупи, производството е спряно. На последната ни покачване на Михайлович бедствие удари, от Oise счупи задната ос.

Часове по-късно пристигнахме в началото на нашето ходене част marshruta- Baronov поляна. Тук ние разтоварени, опакова своите раници, погледна към предстоящата ни маршрут с Baronov поляни предлага прекрасна гледка на Велики и Little Thạch, видял Bloody Gate и Acheshboki.

Изглед от Baronov поле на големи и малки Thach. Acheshboki.

Голям и малък Thach

Началото на пътеката към планината Big Thach започва от борни полета започват от маршрута трябва да намерят лятна пътека расте много добре, почти не туристи ходят там, основно само ходене хора в кабина Sokolova- езда. Повечето от начина, по пътеката минава през гората, точно пред входа на движение пас в субалпийския пояс.

3км спрем на по-малък изчистване на закуска по пътя беше няколко местни влажна зона пътека много podrazbili коне. На тази поляна пътека вилица, правото отива в бараката Соколов и по-нататък, че е възможно да отидете до елемента. Thach, в същото време да се направи обход на 3-4 км, и ляво движение на пътеката по билото, но slabovyrazhena, е необходимо понякога да гледам в навигатора. Веднага в поляната има река, на 300 метра, за да отидат по пътя към бараката Соколов. Ние със сигурност да продължи по левия път, а след това съм бил и да се фокусира на място не е имало проблеми, съжалява само едно нещо, аз бях в шорти и коприва тук гъсталак ... О крака и изгорени)))) един час и половина, отидете на разклона с добър път, правото на фарс Соколов, наляво по пътеката отива до н. Thach. Тя ще изглежда, че вече има редица пас, съвсем близо до стената Thạch, но ние все още трябва да отида около 3 часа. В часа на 17:00 отидем н. Thach, тогава има място за през нощта, ние решихме да останем тук или да отидете, за да се хвърли Windy (още около 1 км да отиде под стените на Big Thach). Потърсихме за наличие на вода в извори, един се оказа пресъхнат, а вторият е доста подходяща за пиене и готвене. Ние стоим в паспорта. Вечеря. Седнали около лагерния огън (дърва за огрев имаме проблем, трябва да отиде далеч, за да се подготвят по-добре на газ).

Big Thach на външния вид на лагер.

Голям и малък Thach

Минете Thach връх Thach- Grand Traverse Малък Thach- Западна Acheshbok.

На сутринта не бяхме планирани за ранно покачване, все още се отразява ustalost- отиде цяла нощ, наистина не спи, и се издига на прохода отне много време и усилия, особено за когото това беше първо пътуване или втората. Спете за дълго време, ние все още не успява, повишихме слънцето затопля палатката, така че тя не диша, отколкото беше. Закуска и данъци върху горната част на Big Thach, по-голямата част от групата се събраха, за да отидете до върха, а няколко души са останали в лагера, ние решихме да се поразходим в квартала.

Преглед на лагера от върха на Big Thach.

Голям и малък Thach

В 8 часа сутринта тръгваме към върха на Big Thach, възходът взехме около 1,5 часа, постоянно изкачване, на срещата на върха не е технически трудно, пресича навсякъде под краката. На върха се любувате на невероятна гледка, времето беше добър в така отворихме красив Елбрус, така че ние се отвори гледка към малкия и Thach Acheshboki.

На снимката Малък Thach, Asbestnaya и Devil Gate с Acheshbokami.

Тъй като времето е кратко, ние трябваше да тече обратно към лагера, час по-късно бяхме в лагера, където чакаше за вечеря. След обяд се преместихме лагера се събраха по маршрута. Отиди в посока на Малкия Thạch, след 300 метра отиват в сечището малко, друго място за лагер, с разчистване е две пътеки, пътеката минава точно през върха на Little Thach и надолу до главния път, пътя води наляво траверс Малък Thach. Тъй като ние сме ограничени във времето, да преминава през върха.

Група снимка на фона Малък Thach.

Голям и малък Thach

От малък Thach около час и да отидем при Asbestnoy, има добър паркинг за посетители, предлага чудесен изглед към големи и малки Thạch, от една страна, и, от друга страна Acheshboki, реши да спре тук за през нощта. В непосредствена близост до паркинга има пролет, но това се оказа кален, да отидем по-нататък, за да гледате друг източник, на 500 метра, за да отидете на пролетта суха. Изправени 3 туристите знаят къде върви, върви от виенско Гейтс, като каза, че има също в близост до пролетта е суха, малко вода, ще трябва да ходи на 700 метра Така че проблемът. Връщаме се към групата, и да реши да отиде под стените на най-горния Уест Acheshbok- има фарс и потоци в близост до малък поток. Това не е много разстроен, че не искам да оставя тук, има прекрасни гледки и искате да посрещате изгрева на върха Asbestnoy.

Преглед на Дяволския Gate и Acheshboki с Asbestnoy.

Но един изход, ние се нуждаят от вода, а ние да отидете на Запад Acheshbok. Един час и половина по-късно бяхме на земята, фарс, разбира се, доста износени, но е ясно, че той е бил контролират периодично, на пода на местата за навес двор, и в цял ръст не razverneshsya. Кой решава да прекара нощта в balgane, но най-вече създаден палатки. Вечерен лагерен огън, вечеря и събирания около лагерния огън.

Balagan на стената Acheshbok Запад.

Голям и малък Thach

Ден трети. Уест Acheshbok- Bloody Vorota- Shelter Thach.

Up в 6 часа сутринта, закуска и походни такси, днес ние имаме най-трудния ден, ние трябва да ходим на около 15 километра, но все още планира да се изкачи до прохода Дяволското Gate и машините ние поръчани от 15:00.

Минете Дяволското Gate във фонов режим Уест Acheshbok.

Голям и малък Thach

Излязохме на лагера в 8 часа сутринта, ние няма да отиде много по-назад на около 2 км след километра, стигаме до вилица, няколко хора, желаещи да се изкачи до прохода Дяволското Gate, а другите ги очакват не е много по-нататък към следващото разклонение на пътя. Около час от момчетата се затича към прохода, а останалите са за слънчеви бани и снимани.

Изглед от разклона. На път за вкъщи.

В 10:00 излезем с пълна сила, в пътя обратно вкъщи. Километър след 3 km излезем до паркинга за през нощта, ние искаме да направим закуска, но за водата почти ходи километър, и лична инвентаризация не е толкова много вече, ние реши да отида и на начина, по който да се направи лека закуска по протежение на пътя са изворите, но 12 души с тях napoit- почти изсуши.

Преглед на Големия и Малкия Thạch на паркинга.

Голям и малък Thach

Пътеката скоро се превръща в пътя, а пътят все още имаме да тропат с около 8-9 км, по начин, който да не губят време в напразни, събиране на дива роза, а след това той като дини на vetkah- големи и зрели, и събира myatu- дълго време това ароматно никога не е срещал. Умората се усеща, а последните 3 км вървят много трудно, както ние не закусвам, така че просто нека бонбони шоколад и искат да ядат. Nedohodya километър в приюта, да спрем за закуска, а след това на пълен поток потоци, пиеха и ядяха всякакви. След 20 минути игра ние meste- подслон Thach, тук ние сме в очакване на Oise, докато чакахме ни караше, те не губят време в напразни, сме събрали няколко кофи с гъби.

След 2 часа ние Михайлович отново у дома, където вие ще и планове pereodevaemsya.V са все още да посети горещи извори, но слезли по-късно, този път без тях. Михалич ни показа своята колекция от амонити, те са големи и красиви. Някои сделка и си купих няколко, както и Михалич реколти билки, те също могат да го купят. Ние казваме сбогом на Mihalych и двама членове на нашата екскурзия (те отиват в Новоросийск) и тръгна по обратния път до Сочи.

Времето доволен всичките дни, слънцето грееше, Нощта беше ясна.

Времето на ден.

Път на картата.

Ден първи. Baronov Polyany- п. Thach

След около 12 km.

Ден втори. н. Thach- Уест Acheshbok.

След около 15 km.

Голям и малък Thach

Ден трети. Уест Acheshbok- подслон Thach.

След около 14 km.

Препоръки за по маршрута.

-С бутилки от 1,5 литра поеме маршрут водна проблем, постоянно попълване на потоците и изворите при първа възможност
-На прохода Thach има два извора, но те могат да бъдат изсъхнали, може да бъде предадена на бараката Windy, трябва да отидете в гората, под стените на Big Thach.
-В нощта можете да се спрете на прохода Дяволското Gate, между Изтока и Запада -Acheshbokom, има извори и паркинг, а на сутринта да се изкачи на Изток Acheshbok, възстановяването е трудно нещо като Биг Thạch.
-Почти цялото трасе има мобилна
-В горната част на Big Thach и Източна Acheshbok могат да се срещнат местния obitateley- дива коза. Периодични разходки носят.
-На път е по-добре да се използва газ от проблема с дърва за огрев, те наистина не е нужно никъде другаде.
-Контакти за инфилтрация на Mosty: 89181649365 Михайлович (УАЗ Loaf) 89183139489 Дима (УАЗ Loaf)

Оборудване в кампанията.

Пътувай и се грижи за природата. Благодаря.

Снимка: Иван Abornev Артър Коваленко
Още доклади могат да се видят на сайта.