Аз ограничи историята за това как трима приятели караха 4450 km в Русия, които нямат такъв опит преди това.

Надявам се, че моята история ще бъде полезна, защото ние не премина през Москва и Казан, и добро руския северен маршрут, през Вологда, Киров и Перм. Е, първите неща, на първо място.

Моят приятел веднъж на рождения си ден спомена, че си колега Сергей иска да отиде в дома си в село регион Mamontovo Алтай с кола. За след това да проучи красотата на Алтайските планини.

"Вземи ме с теб! Мога да направляват и да пие толкова, колкото вас, но аз също забавно! ".

По принцип, когато се срещнахме, се срещна и е роден следния план: труден, но логичен: Сергей Woman като собствениците на един месец почивка, пътуване с кола там и обратно, както и да им помогне да се подготвят два екипажа на помощник-водача: моят приятел rulim там и обратно летим в самолет, а другата двойка таксита BACK, пристигащи съответно на самолет за Барнаул. Там нашата компания се присъединява към няколко други задвижване на всички колела екипажите приятели, а ние вече тръгна в планината.

съдбата на волята на Петър, започваме му три:

Сергей, инициатор и идеолог subarovod и собственик на местно, на територията Алтай, стаи.

Дмитрий. Другарю, приятел, брат, които пътуват много и експерт по блъскайки багаж.

Олга - това е, че, като цяло, на страната на пълно слънце, но постоянно да всички участници.

Subaru Outback е зареден монитори, чайници, спални чували и три самолетни списания под заглавието "Три извън границите" за фиксиране на Маршрутът започва от Санкт Петербург до Алтай.

Ден 1 Санкт Петербург-Nikolskoye, 1097 km

Не изненади в първия ден не е, с изключение на два часа движението по магистралата Мурманск (където ремонтирания мост), както и първата карта и несъответствия на реалността:

Тази част от пътя просто не съществува. Има една област.

И аз трябва да кажа, че сме имали разгорещен дебат, някой по-умен и по-полезен на път - elektrobaba (т.е. мореплаватели и друга супа) или просто хартиена карта. I - като devaysofob и една жена - е, разбира се, за картата, и в този момент губи. Въпреки това, ние трябва да отдадем почит на мои приятели - те ме за неправилни инструкции не се скараха, а след това и предпочита да погледнем картата на хартия, която все още дава прекрасна гледка към точката на престой в космоса.

Други устройства са били "Обединяване на нашите" капан предупреждение Valentine1, което честно реагира на всички радари и автоматични врати на мивки и магазини, ни спестява много нерви в областта ремонт на пътища с надпис "20 km". Това, което е отлично. Размерът на глобите за 4450 km е само на 400 рубли (100 300): просто не винаги имам време ние ottormozitsya ...

Череповец и Вологда мина покрай, оставяйки само шока от цветни алуминиеви тръби Северстал. До пет следобед, че е непоносимо горещо (по целия път беше горещо 30-33) и спряхме до реката Sukhona, успешно преминаване на пътя между Вологда и Тотма.

Веднага след моста над Sukhona има удобен изход към правото, чрез малко селце, където можете да отидете само надолу към реката на пишеща машина. Тя става по-лесно, а ние вече не можем да погледнем истеричен смях сред тази тридесет градуса топлина на плакатите с Дядо Коледа, който е навсякъде в Вологда приветливо маха - Голямата Ustyug много близо до нас!

Между другото, е още един аргумент в полза на северния маршрут до Сибир, от Санкт Петербург до Киров (1500 км), почти няма населени места. Вологда път доста добър, няма насрещното платно, gaytsov не сме виждали по принцип лос също не срещнаха ... В допълнение към маршрута предлага чудесна гледка към стария руски град Тотма, която е да се обадя, ако времето позволява:

Срещу прекрасни селища като "Beauty", в знак на края на която е било възможно да се стреля малко:

За село Nikolskoye ние сме малко уморени - времето беше около 20:00 и решихме да прекараме нощта там, защото от Николай Киров до почти 500 km, без големи селища. Между другото, зареждане с гориво по пътя срещнахме доста редовно, но тук тя е в Вологодска област има "пропуски от 100 км", така че от Cherepovets до Киров трябва да насочат вниманието на посоката на резервоара;

В непосредствена близост до него - висящ мост над река юг, където можех nakupatsya сутрин и вечер:

В мотела разполага с ресторант, стаи са чисти, 500 рубли. човек, душ на пода, паркинг в двора на 100 стр. Спах чудесно!

Ден 2. Nikolskoye - някъде по пътя в района Achit 1080 km

Денят започна около 9 часа сутринта - и искаше да спи. Следващите 500 км Киров, през които аз упорито нарича Киров (което прави моите приятели мислят, че Киров е преименуван наскоро като дните на младостта си) успя да вкара със средна скорост от 110 км / ч. Въпреки това, той трябваше да се наказва с глоба 100 рубли в Nikolskoye, където не са имали време да се забави до 40.

Между другото, на картите, които ви позволяват от Николай Киров през Sharyu и Котелнич не е показана, но на пистата доста добре, доста чисти напред, не се страхувайте да отида там.

Киров е първият светофар и tyschonki половина километра:

Ние рулиране на принципа на "Изгорени резервоар - колело премине на следващия." Водачите са три от нас, достатъчно за един резервоар от 420 - 500 km, в зависимост от конкретната ситуация на пътя и топлината, тъй като без kondeya отида, че е невъзможно, и три-литров subarka яде 11-12 литра на 100 километра.

Тук съм някъде в Киров премина колелото следващата и доста podsuropila от Киров до Перм е забавен начин чрез различни села Бяла и черна Kholunitsa отидохме строго от описанието на контролера за нашия mashruty бяхме еднакви. Единият беше радост - голям басейн в потопа на река Белая Kholunitsa.

Накратко за тази отсечка от пътя: да се загуби е трудно, но всички признаци не са напразни: ямата е, покритието е лошо, поддържа скорост 90 е възможно, но трудно. Резервно колело може да дойде по-удобно.

Преди Перм в близост до магистралата кръстове Кама Краснокамск. Хорът изпя "Кама помощ."

Перм е изненадващо приличен полу-байпас (нещо като нашата западна диаметър - заобикаля града от юг): с гладка асфалт и адекватни знаци.

На признаци да търсят указател към Kungur, защото указател към ЕСАТ, не е нужно да чакаме.

За Перм скъпа по-добре не. Тя се превърна в по-лошо. Въпреки това означава, че "по-лошо"? Ние в региона Ленинград, всички пътища, като например между Перм и ЕСАТ. Като цяло, аз сега мисля, че Петър - заден двор на Русия ... за по-нататъшното си тръгнахме от културната столица, толкова по-добре са били на път, чудесна храна ... и затова не Урал в каквито и да било крайпътен ресторант кнедли Единствената ръка! Ех ...

Но аз отделям. След преминаване на следващата 1150 км, прекарахме нощта в Achit близо до селото, преди да достигне ЕСАТ 150 км. Уморихте ли се от обратна на движението на моста, изобилие от катран по пътищата (с неговата "Субару" все още не се измие.). Аз няма да препоръча мотела, не много, но силата да изглежда беше изчезнал.

Ден 3: Achit - Омск 1190 km

Моите приятели от онзи ден станаха враговете ми, защото на сутринта те решиха бързо да сложи часовника на двете напред и ме издигна в шест часа сутринта - не знам по кое време, но е много по-рано. В задната седалка, аз се качи на Урал планинска верига, която не е била в основата на всичко, и просто на Средноруско възвишение. Познава и обичам география - само тогава опитни другари ми казаха, че в планината само на север и на юг от Урал билото там! Няма следи от "Европа-Азия", също не се намират в няколко часа на Екатеринбург, Обикаляхме с свирка, се обърна към могилата.

... И след това просто се удари в качеството на пътищата и с любезното съдействие gaytsov. Изненадващо, но в сибирската част на Русия, не съм срещал един или заклещени лениво седи в засада gaytsy. Те са били, когато те трябва да: в правите участъци на пътя, където охранителните камери са поставени; в задръствания по мостове, когато те решат движението; контролно-пропускателни пунктове на входа на Тюмен, където един от нас (не мен, разбира се ..) много учтиво помолени да отидат в един буркан и се проверява за наркотици. Ние, разбира се, са чисто: тези, които пият шофиране аз приравняваме педофили, изнасилвачи и е готов да се снима без съд и присъда.

ЕСАТ-роуд Тюмен-Омск заслужава специално история. Болезнено добра песен.

Тюмен затвори неочаквано:

Изведнъж стана ясно - и небостъргачи, както и неонови надписи, както и автомобили, които не са евтини ... Но най-вече ние бяхме доволни, когато търсехме Тюмен място да плуват и да видите тук като maaalenky karerchik-езеро:

Тъй като сме се опитали да вземат 400 (!!) рубли за точната кола се качи на територията, с предупреждението, че плажът все още не работи, тъй като дъното не е почистен, кафенето е също все още се продава само кебапи, но паркинг там и е валиден. И си струва 400 рубли. И ако ходиш - тогава на 100 рубли. човек. Тя е за правото да отидат през оградата!

Се обърна и гордо изпъди към Иртиш Омск възхищаваме и за настаняване гледам, защото тихо започна да се доближава до края на третата хиляди километра.

Непосредствено зад Омск, по пътя към Novosib, ние открихме голям мотел Еврозоната :).

За 350 рубли. човек спахме в много уютна стая в двора (беше тихо), закуска сутрин огромни яйца за 30 рубли, и бяха много доволни от себе си, защото тъй като напускането на Питър вече са преминали 3300 km. Тук ние отново се мести часовника - един час напред и започна да мисли, а не да поеме риска, ако пробие Казахстан? В противен случай, по пътя към нашето село Mamontovo Алтай територия ще се проведе или на пълен офроуд (татарски и Chistoozernoe), или ще бъде дълъг обход през Новосибирск и Барнаул.

Ден 4 - окончателен, Омск Mamontovo (1150 km)

Денят започна бавно - знаехме, че вечерта ще бъде у дома си в банята, на брега на язовир ... И ние имахме само 800 km ... колкото си мислехме.

След шофиране на няколко километра от Омск, видяхме "Твой ред е" да Chistoozernoe ... облаци прах, камъни, чакъл. Спряхме. Мисъл. Поливане храсти. И те решиха - както го, по дяволите! Е, нека да бъде една кука над 400 km - ние няма напразно предсрочно. И отидохме в Новосибирск. Както тогава, каза опитни другари, всичко, което направихме правилното нещо: на "най-краткия път" отнема най-малко 12 часа, защото на много лош път.

Преди Novosib чувал за 4-5 часа, а след това челно плътно.

Невероятно! Отне ни (в следобедните часове на работния ден) в продължение на два часа, за да се гарантира, че пресичат града на ръба, и още един час, за да се измъкнем от предградията му място. Разбира се, че е интересно да се види на ОВ, язовира и се чудите на изобилието от дясно кормилно управление коли, но гражданите! Тя трябва да бъде нещо общо с язовира единната платна! В Санкт Петербург, че няма задръствания!

От Новосибирск, ние бързо трябва да Барнаул, където нашият subarovod Сергей учи и живее, за да се проведе нас града малка екскурзия с пресечната точка на "Старият мост".

И от Барнаул да Mamontovo (180 км) чухме с такава скорост, че кравите разпръснати.

Ahead бяха два дни измиване, спане и обучение за следващия месец март.

Преди да се пътува с кола само в Европа, но в Русия само отиде в Москва. Сега аз винаги ще се опитам да пътуват е с кола. Dromovtsam обясни, че не е необходимо.

Въпреки разликата във времето, откраднал ни три часа отидат, всеки ден ние бяхме най-малко 1 100 km се извършва зад волана на общото време на не повече от 15 часа (от началото на сутринта преди вечер, като се вземат предвид пълнене на чашите, къпане и рядко да похапвате с gaytsy - и двете позиции поотделно, разбира се).

Петрол имаме 95, така че цената на пътуването е по-скоро голям: ние отбеляза началото на пътуването и всички разходи (газ, храна, мотели) са платени от "общата пари", от които прекарахме на трите 22 000 рубли.

Ключът към успешното пътуване - добра подготовка и достатъчно на брой шофьори. Прекарахме, че е направено с помощта на отвертка, помпи и дори комплект за бързо ремонт на гуми. Не трябва нищо, защото шофьорите не са имали време да се уморяват (ние не отиде на повече от 500 км на всеки), ние обикновено спал през нощта (спиране на най-малко 8 часа) и са в добро настроение!

Русия - е красива и Сибир - както аз съм убеден, е вторият път - дори и по-добре!