Участници: Дмитрий, Екатерина, Тимоти

Barnaul - Алтай - Mount Belukha (Томск нощувки)

Заедно с Тимъти пристигна в Барнаул във влак от Москва. На гарата, ни признава за раници, дойде при нас шофьори. Те започнаха активно да се опита да наложи zabrosku да Tungur (10 хил. Рубли), който планира нашия маршрут, чиято цел бе да се Belukha.

Но Timokha каза, че ще се намери по-евтино. Останахме в хотел "Барнаул" за 700 рубли. на човек на ден. По-късно научихме, че има хотели и по-евтино. Нощта премина с такси до летището, се срещна с друг участник - Катя, който летял от Сочи. Бяхме три. Тим нарича мой приятел и той се съгласи да ни хвърлят за 6000 рубли.

По принцип на "совалки" - "gazelki" ремаркета, излизат от бази, разположени в Tyungur (. "Катерач", "Бяла орел" и други), това е възможно, ако в телефона предварително с тях, можете да получите един и същ за по-малко.

В 7 часа сутринта ние изпадна в колата и потегля, през град Biysk, Горно-Altaisk, на Chuysk. На долна остана в крайпътна бързо - подредени в ailah (римейк съгласно вътрешните жилища Altais).

Pogranpropusk издаден полето на граничния пункт. Тя е безплатна. Но ние трябва да попълните много различни парчета хартия, и тъй като те все още са готови, целият процес ни отне около час.

В селото. Tungur пристигна в 19 часа, т.е. Прекарахме 12 часа на пътя. Спряхме в туристическия център "Vysotnik" - в двойни къмпинг палатки за 400 рубли. човек. Душ и сауна срещу заплащане. Можете да поставите палатки за 100 рубли.

Базата ще бъде запомнен като италианските тоалетните инсталирани в дървените сепаретата като "тоалетна", а дори и смъртоносен за маркиране на алкохол - бутилка водка струва 1000 рубли. (В село наблизо. - 150 рубли), за да пият питиетата си в "Катерачът" - е забранено. Въпреки това, в кафенето отпразнува успешното изкачване до търговската група Belukha с техните водачи. Момчетата измити икони.

Веднага ни предложиха zabrosku в планините на кон. Нашата група имаше 5 коне - това е 5000 рубли. Друг вариант - zabroska Kazuyak мине, за да паркинг "Трите брези" на (03:00, който заменя един ден окачването). За съжаление, те места в колата не беше, трябваше да чакам още един ден преди новата пратката. Въпреки факта, че това е един от най-икономичните варианти, искахме да се кача на планината бързо, така че ние избрахме друг вариант.

На "катерач" организира zabrosku - рафтинг по река Катун. Това скъсява пътя малко и осигурява допълнителна приключение. Разходи - 800 рубли. Пътуването трае около два часа.

• Легенди Belukha
  • база Алтай
  • Алтай
  • Алтай езеро
  • Планини - Altay за катерачи и туристи

В 11 часа сутринта се качихме на сала и заплува. В лодката с нас е инструктор-водач. Той ни разказа за територията Алтай - Белуха е само една от многото забележителности в тези места. Носехме покрай надгробните камъни Алтай, склон, където попада в засада и убит другар Sukhov - легендарен командир на Червената армия (да не се бърка с едноименния герой на "слънце на пустинята Bele" филм). И стигнахме до вливането на река Akkem Катун. Разтоварени, сложи раници и тръгна по пътеката, чрез Алтай ливади до Akkemu.

Това място е богат не само в природна красота и всички видове билки, но също така и порочни клещи, които ни жадуваше да се възползват. Какво се чете като състояние на табелката на пътя.

До вечерта, стигнахме до паркинга "Трите брези" - това е стандартно място за лагера. Но нямаше никой освен нас.

На сутринта потеглихме от утъпкана пътека, която, ликвидация, останали в кедрова гора, а след това се сгуши в близост до реката. До 16 часа стигна до паркинга на "The Cedar" - е оборудван с туристически бивак. Там вече са се заселили хора. Ние ги бутна малко. Времето се обърна лошо - през нощта и през нощта беше дъжд.

На сутринта времето се подобри и се преместихме на. Гората отстъпи място на горски тундра, а след това алпийски ливади. имаше много от орлови нокти. Това зрънце аз се опитах за първи път. Стигнахме до "Barrel" До 15 часа - това MOE база и подслон на всички едно и също "голяма надморска височина". Означени, наляво спасители резерви, изчислени за пътуването на връщане. Като покрай езерото Akkem на чиято брега на базата rerihovtsy и други esoterica, изчаква в потока на мястото на сливане на езерото - по този начин Belukha, което е най-високата точка на Алтай, изглежда особено огромна.

Тим каза, че е много трудно да се отиде по-далеч - възпалено крак. Той предложи да отида без него. Единственият начин той знаеше от нас. Тимъти ни даде словесно описание и начертайте диаграма. Като цяло, продължи "Belomoro".

Минахме по моста. Пътеката ни заведе до ледника. Минахме параклиса, спирайки за момент. Пътеката е загубен и отидохме на kurumniki. Обхождането на kurumnikam четири кости, ние погледна надолу добър път от ледника, който губи. Но ние не реши да губи височина и продължи да пълзи над скалите. Наклонът е натиснат до ледника, и отидохме до него. Върви много по-лесно.

Отидохме без котки. Glacier гладка достатъчно, суха, напукана цена. Ahead Голям Akkem стена - най-трудния път към върха. Ляв видя Gorushko скалист с къща. Това е първият лагер, който започва с изкачване на връх Belukha. Наречете го Томск една нощ (или паркинг). Оказа се върна, дойде. Има много хора: някои от тях са ангажирани по леда, а други са в очакване си на планината, слънчеви бани на планина изгарящата слънцето. Има нещо като олтар от нещата мъртвите катерачи. Редки елементи като пикели и дървени samosvarennyh като тези котки се отглеждат в приют.
Срещнахме се с хората, научих, че утре на планината са две групи - момчетата от Словакия с водач и търговска група с две ръководства MOE-прякори. Бяхме поканени да се присъединят към групата като търговски асистент. Ние не са били против.

Алтай, Belukha

Sturm планини

Катерене. Станахме рано сутринта. Просто разтърка очи и видях стена Akkem слезе огромна лавина. Прекрасна гледка, когато се гледа отстрани. Изкачване на леда започва да се преодолее прохода Дилейни.

По-рано, в ледения му склон са provesheny перило (въже), но тъй като те са въведени в изкушение неподготвени хора (особено тези, за които Belukha е, на първо място, духовен смисъл), и те се изкачи до прохода, създаване на проблема с местните извънредните ситуации Министерство, въжета отстранени. Сега всяка група proveshivajut и премахва собствената си въже.

Сред алпинистите е добър ледени катерачи. Той отиде на първо място. Парапети и затвори на всички Jumar. На седлото посоча много малко място. Ето защо, всички се изправи веднага слезе от другата страна, от затворен ледника Менса. Glacier контакт в продължение на 5 души и отиде в снежните полета, ползата е по пътя на предишните катерачи, които разумно избягват пукнатините. Така predperevalnogo достигна излитането наречен Big Berel седло.

Изкачи. Това беше 16 часа. На прохода беше лагер. Това са тези, които чакали в долната част. Те вече отиде в планината.

Изкопани места за палатки и една дупка под тоалетната. Увеличението е назначен към 3 сутринта, но времето. През нощта тя се е влошило. Всички затегна драстично по-топло и започна яростна буря. Мечти на Pinnacle бавно започнаха да се топят.

В 3 нощи все пак беше облачно и силни ветрове. Решихме да се върнем да спи. Но в 06 часа в лошото време всички разрушена. Вятърът все още е силна, но небето е синьо. Решихме да отидем с словаците и тяхното ръководство, откъсване от търговската група. Нощ на път лавина, трябваше да пълзи към куп огромни купчини лепкав сняг. След преодоляването на няколко Берг, взе да поле Beluhinskogo цирк. Ние започнахме да се покачва в Beluhinsky пропуск. Наклонът е достатъчно стръмен, но сняг. В него се съхраняват добре.

Изкачихме се до прохода. Снегът беше дебела и залепване скалисти зъби. Малко дъх, се премества по билото на върха. Преди началото на една малка дупка. След излитане - и това е всичко. Отидохме - поздрави помежду си и снимани.

Времето прокисвало. Belukha, който е висок 4560 m, се извисяваше над облаците, в които ние се следващите надолу. Побързахме надолу, като прескочите търговската група и насърчава своите членове.

Те слязоха на прохода, хвърли въже и dyulfernulis на свой ред. В средата на склона отиде лавина. Един от нас закачен. Но те всички бяха на гарата и pristrahovany и Кейт вече надолу по въжето. Ето защо, не се случи нищо. Само една пълна уста, нос, а всичко останало сняг. Но otplevavshis, дойде на себе си и се спуснали.

В долната част, вързан, ще отиде надолу по пътеката, се срещна на групата, който по някакъв начин излезе толкова късно. Те ни погледна и лавини, и се връща в лагера. Когато стигнаха до лагера - вече се стъмва, час по-късно дойде търговска художник. Те имали своите приключения, но всички бяха живи - здрави.

Утрото беше гъста мъгла, но вятърът почти не беше. Събрани палатки и отиде - слезе от седлото, минахме през снежни полета, за да се премине на Менса Дилейни. Ние фиксирани въжета и всички слязоха до паркинга на Томск на. Търговско група остана на хижата, и ние решихме да отидем с словаците да Akkem езеро.

Докато вървяха по ледник, след като времето се обърна лошо, вятърът, тя започна да вали сняг. Преди лагера бях толкова уморена съм едва можеше да върви нагоре. Почивка на всеки 10 минути. До вечерта стигнахме езерото, където има по-рано са били пуснати в палатката и падна.

Трекинг в региона Алтай след спускането от планината Belukha

Имаме до късно, решихме да направим един ден почивка. Той се приближи до групата, която остава на паркинга Томск. MOE-убождания ни поканиха да ваната. След баня седна и говорихме за това, за това. защото ние бяхме в дните, изчислени на лошото време, ние решихме да се върнем по друг начин, т.е. ходи.

От езерото мина покрай spasatelskih "Drums" от метеорологичната станция, пътеката към прохода Karaturek. Възходът на един прост, но много дълъг, пътеката е добре опакован, но ветрове серпентина. Около kishili-piskuhi животни като морски свинчета.

До средата на деня премина към прохода, където се срещна с хората, и по пътя надолу, тя е също така, че много хора, включително и и малки деца. На прохода Belukha ни се стори, за последен път, веднага след като започнахме да сляза, той изчезна от погледа.

Слязохме в малка борова гора. Тогава изненада близост до огромни кедри и джудже бреза. Зададохме лагер рекичка.

Продължава да отиде надолу по пътеката, тя ни заведе в гъста гора и да се разделя. Без да знае пътя, отиди надясно. Този път водеше надолу повече от ляво. И не се заблуждавайте. Тя ни доведе до езерото Kucherla. В езерото малко почивка и отиде до реката, която тече от него, което е спад. На пътя, който минава по протежение на реката има много сайтове, избират един от тях се спря за през нощта.

Продължавайки по този маршрут, който се е превърнал почти пътя. Мястото е змия - няколко ехидни радваше директно в нашия път.

Татяна - много хубаво и приятелски жена ни посрещна и ни намери място в "газела", която е на следващия ден, за да Biysk. На основата, ние се палатка за 100 рубли. поръчал баня - 50 рубли. човек.

Вечерта гостите бяха забавлявани от разхождат музиканти, свирещи на Тива Татяна музикални инструменти: арфа евреин му (khomus) и дайре. Така че това, което ние имаме реален творчески прощално парти с Алтай и планината Belukha.

Целият ден отидох да Biysk, а след това взе автобус до Барнаул. Купихме билетите без никакви проблеми. Поради това, през нощта вече в града са били. През нощта, Кейт лети на самолет. Аз я държеше, а следобед имах влак до Москва.