Пътуване с автомобил на Алтай

I. Пътят от Москва до Алтай.
Преди Алтай удобни да отиде в посока София - Нижни Новгород - Киров - Перм - Екатеринбург - Тюмен - Омск - Новосибирск - Горно-Altaisk. В първия ден ние преодоляхме повече от 2100 km, и спря за през нощта някъде по 100 км. от Екатеринбург. Въпреки, че по пътя от Москва до Altay много дълъг (почти една трета от територията на България дигане), но за да го опише аз не ще, защото че е доста скучен и еднообразен. Ако пътят отива в Екатеринбург, главно през гори, над планината Урал започне непрекъснато ниви, блата и гори, които придружи до планина Алтай. Що се отнася до качеството на федерални и регионални пътища, а след това, по мое мнение - най-добрите пътища в Западен Сибир, както и най-лошото - в района на Нижни Новгород - Перм.
На третия ден отидохме в Chuiski (федералната магистрала Новосибирск и Монголия). Това е единственият път, който пресича целия Алтай от север на юг. В следобедните часове, ние най-накрая влезе Алтайските планини! Степ отстъпи пред подножието на диапазоните Алтай.
Първата точка от маршрута са Multinsky езеро. За да направите това, ние трябваше първо да стигнем до селото Multa, намира се недалеч от Уст-Кокс. В селото ни изключен Черга Чу пътища в знак на Уст-Cox. Пътят беше много грубо първа ръка, а на някои места, е "цокъл". Ръмеше дъжд и да се премести по-бързо 40 km / h не работи. Започва да се стъмва, а ние трябваше да спре за през нощта на поляна, шофиране на около 20 километра от Chu тракт. И областта е напълно "миниран" купчината кравешка тор, както и от колата трябваше да много внимателно. Първата нощ в Алтай не е толкова розова: в дъжда сред банички кравите.

Минавайки Kansk степ и е карал в Уст-Koksinsky област, природа започна да се променя отново. Имаше гори наоколо отново пълни с много зеленина, коне пасат в ливадите. По принцип, когато си представя класически Altay пейзаж, ръководител изготвя такава картина: зелената трева, конете, които пасат на поляната, и всичко това на фона на планините, забулени в облаци. И сега, тези пейзажи може просто да гледат от прозореца на колата!

На сутринта отидохме до село Multa, където сме успели да се споразумеят за трансфера Multinsky езеро. До езерата имаше само на 20 км от "сибирската магистрала", но по този начин се преодолее само 3 часа на основна техника, като ГАЗ-66. На Multinsky езера не се налага да живеят в палатки, а сега има няколко къщи за гости с печка на дърва, газова печка и електрическа енергия (има дизелов генератор). Значи, това е възможно да се живее в планините в комфорт!

II. Multinsky езеро
Демонтаж нещата, които дойдоха в ГАЗ-66 и караха до известните езера, оставяйки колата си на паркинга. С поглед към пътя, който ГАЗ-66 бавно и сигурно се промъкна напред, и които, в някои места, е мръсотия от кал с песен на около един метър, с изпъкнали дебели корени и камъни, аз бях дори трудно да си представим, че този "начин" като цяло могат да бъдат преодолени на всяка технология. Но ГАЗ-66 - голяма кола, а за цялото пътуване бях дори не трябваше да използва лебедка. След 3 часа, най-накрая пристигнахме на мястото! Ложите бяха чудесни, от тук до езерото, само на 300 метра от хотела.

Пътуване с автомобил на Алтай

Мокър сняг. Отидохме на брега Близкия Multinsky езеро, а очите си отворени, невероятна красота: спокойна изумрудено езеро с чиста вода, планински върхове, скрит зад сиви облаци. И сред тишина! Наистина, Multinsky езеро красива при всякакви климатични условия! И водата в езерата е толкова чиста и вкусна, че можете да го пия без варене!

Като страстен за създаването на "fotoshedevrov", ние изведнъж се чу рева на мечка, която периодично се чува от най-близката гориста склона. За да изплаши мечка, ние започнахме да направи шум, силен говорене, викане, пляскайки с ръце. В вечер, времето започва постепенно да се изясни. За целия ден, за първи път осветлението на слънце.

Отивате до езерото, бяхме изненадани отново открити пейзажи. Облаци в планините активно преместени и постепенно разтворени, времето се променя бързо. Оказа се, че е запомнящо сутрин. Всичко, което заснехме вчера, днес превърната до неузнаваемост, всички блестят с нови цветове. Сняг значително разкрасяване на пейзажа.

Пътуване с автомобил на Алтай

Този ден е наистина, фантастично. В рамките на няколко часа, през които преминахме през всички сезони.

За сливането на Катун и Чуи стигнахме до около 2 часа през нощта. Като цяло, Чуи-Oozy - свещено място за Алтай, това е един от основните символи на Алтайските планини. Чувство тук мътни потоци от началото на Катун. Реките са с различни цветове и много ясно се разглеждат като една река се разтваря в друг. Интересно е фактът, че Катун и Chuya промените цвета на водата, в зависимост от времето на годината. Например, вода в Катун, мръсната сиво, мътната зелено, зелено, тюркоаз. Открихме, по време, когато цветът на водата, а в тюркоазено Чуй и Катун, най-необичайните и красива. Луната, все още, блестящи толкова ярко, но тъй като тя не се спи, аз исках да улови това красиво място на лунната светлина. И на сутринта, ние направихме нов персонал на това прекрасно място.

IV. Вали Chulyshman.
При достигане на село Акташ, ние сме пълни пълен резервоар с газ и излезе от пътя, който води през прохода да Ulagansky Chulyshman. Този път минава през живописни места, но най-необичайни и спиращи дъха гледки може да се наблюдава на входа на Chulyshman долината на река, на прохода Katu-Yaryk. И тогава, когато стигнахме до самия проход, височина км очите ни отвориха един луд красота на долината, в долната част на змия гърчат бърза река Chulyshman, сплескани от двете страни на голи скали, които формират Гранд Каньон. Това е не само вижда, но също чух като шумни водопади, струпване надолу от височина няколко стотин метра, неговите мощни, бълбукащи потоци. Тук решихме да прекараме нощта и да прекара сутринта снимането.

Махай се от това място и не иска да завърши фотосесия решихме само след 2 часа, когато слънчевата светлина е станал доста трудно. Когато отидохме в долината от Акташ Chulyshman предишния ден, облаците и мъглата скри от нас красивата панорама Ulagan премине. Сега, по пътя обратно, всичко беше различно, и да се насладите на тези места, които са успели. Rising Ulagansky проход, където е имало обилен снеговалеж през нощта, ние отново ще, както и в Multinsky езера, са сред приказни зимни пейзажи. Пътят покрита с лед, че е необходимо да се отиде много внимателно, някои камиони плъзнаха във възход. Спряхме в популярна езеро Kidelyu.

V. Kurai степ.
Много рано, дори и в тъмното, напуснахме хотела в Акташ и след половин час пристигна в степта Kurai, изключил Чу тракт на степната път до хълмист терен, който предлага зашеметяващи гледки към степта Kurai и Северен Chuya билото. Dawn в степта Kurai - е още така наречените "Алтай класика." Нашите лещи имат фиксирани цялото очарование на Kurai сутринта - времето преди изгрев слънце, изгрев, когато лъчите са осветени само върховете на заснежените върхове на билото и по времето, когато първите лъчи на слънцето окъпани цялата долина вече.

VI. Чуй степ и Южна Chuya било.
Само на 50 км ще Chuysk и ние Чуй степ - един от най-планински степи на света. Той се намира на надморска височина от 1750-1850 метра над морското равнище. В същото време, Чуй степ е най-сухото място в България, а 80-150mm валежи падат тук. годишно. Но климатът в тези региони е много тежка - температурата пада през деня може да достигне повече от тридесет градуса.

В село Кош-Агач, ние се обърнахме към черен път, който пресича Южен Chuya билото. Тук ние сме най-близо до границата на Монголия и Китай. От нас да Монголия е само на около 15 км. Средната височина на билото Южен Chuya около 3500 метра. Няколко десетки километри път да излязат през Южна Pass Чуй на. Стана много по-студено, всичко беше покрито с кора от лед.