Въпреки дължината на пътя, изглежда, не ни тъжно: тече през прозореца на колата горски пейзажи, чист бял сняг върху покривите на къщите на селото, много селски църкви зарадва очите на жителите на градовете, уморени от сивотата на зимата Москва. А купол шоу големи катедрали Diveevsk жилище напълно умора разсеяни от пътя. Въпреки късния час, бяхме топло посрещнати Diveevo родители наоколо. Сергий - Иван Илич и Валентина, което ни дава всички сувенири.

На следващия ден започнахме с посещение на св. Серафим Diveevo манастир. На първо място, разбира се, те се поклониха на светите мощи на бащата на Серафим, почитана в катедралата Света Троица. Вероятно всеки от нас има специално усещане за този велик светец на руската земя. Изглежда, че няма православен в нашата страна, който поне веднъж в живота си не се хареса на пламенна молитва към Св Серафим.

После отидохме на с молитвата на св. Groove, последвана от специална обиколка на Diveevo благослови клетката бе уредил нашата група. Много жив и трогателна история за живота и делото на тези светци-възрастните жени не оставят никого безразличен. Дълбоко впечатлени и много благословена клетка: антични мебели, маса със самовар, руска печка, издълбани дървени съдове.

На една красива дървена диван настанени много кукли, повечето от тези, в които "играе" и който образно дава инструкция Благословен паша Саровски. В разгара на клетка стои основният храм - св. Серафим изпражненията, да ги направи сам. Ъгъл стол овъглена: От огъня, което е настъпило в килията на светеца в нощта, когато той даде душата си на Господа. то Базирайки се на стола, светецът се молеше на колене в последните моменти от неговия живот. Ние бяхме удостоени с честта да се прикрепят към дрехи и благословен хомот. И в края на престоя си в клетката заедно с изповедника на манастира йеромонах Серафим изпя тропар и кондак и молитва Diveevskaya блажен. След посещение клетки и изследва живота на аскет Diveevo ние се приближи до тях свети мощи в храма на Коледа с голяма духовна радост.

От Серафим-Diveevo манастир, отидохме в местното село гробището, където погребахме o.Sergy. Виждал съм това и летни снимки на гробището, но ми се стори доста по-различно и през зимата. Потъпкан на в дълбок сняг тясна пътека ние бързо посегна баща гроб. Иван Илич лопата да изчисти снега, така че всеки да може да получи по-близо. На силен мразовит вятър горяща свещ откаже, едва в състояние да възпламени горящ тамян въглища. Пяхме реквием за покой на душите o.Sergiya и баба му Мария, внук оцеляха само малко повече от три месеца. Може би само тук, в гробището на гроба на кръста, като че ли се бяха разпръснали последно "въпрос": тя все още е под грижите на свещеника е някак трудно да се повярва. Тръгване от o.Sergiya не искам да, но вечерта наближава, а ние все още искам да имам време за посещение на източника на св. Серафим в Лонг постница.

От източник слана изглеждаше още по-тежко. Източник само се подобрява и, за съжаление, макар да е невъзможно да се потопите. По пътя обратно ни интересува Diveevo упъти към село църква Св. Серафим Саровски. Единодушно решихме да карам, за да види храма. Отклони дълъг път с кола по тесни пътища, ние сме с помощта на местните хора са били най-накрая могат да намерят най-подходящия. Но вместо красив храм, което очаквахме, бяхме изправени пред разпада тухлени стени без покрив. Мислено пожела строители на този храм сила и Божията помощ, ние продължихме по пътя ни към Diveevo. Трудно е да се каже защо това непланирано спиране толкова силно гравирани в паметта ми. Може би нашето пристигане, а не от слухове запознати с изграждането на храмове, като че ли нещо подобно на това и осакатени безбожното храм, независимо от факта, че тя се намира на стотици километри от Москва. Мисля, че ако ние се случи отново да посетят тези места, ние не успеят да спрат в това село с надеждата да види възкръсналия храма.

На сутринта на следващия ден, ние тъжно каза сбогом на някои Diveev - имахме по пътя за Рождество Богородично Манастир Sanaksar. Два часа път с кола останаха незабелязани: удивителната красота на природата, с бяло-сините снега, червеникаво-ръждиви стволове на вековни борови дървета и коне дърпа шейна местните жители не ни позволи да пропусне по пътя. И тук ние сме в Sanaksare.

Първото впечатление - и преди това, видях само жилището на снимките - някои прекрасна приказка град в средата на гъсти гори и широки отворени пространства. Любезните монасите от първото задължение манастир ни предлагат освежителни напитки, ни дадоха без усложнения, но много вкусен обяд манастир.

Докато вечеряхме, отидох монах Рафаил, преди да вземе обети бивш енориаш на църквата ни. Направи го в бъдеще Sanaksar манастир o.Rafailu посъветва ни o.Sergy, който самият е в юношеска възраст е новак тук. O.Rafail ни накара да главното, Рождество Богородично Катедралата на манастира, където ние бяхме в състояние да почитат мощите на светиите Sanaksar: преподобни Теодор старейшина праведния воин Теодор (Ушаков) и prepodobnoispovednika архимандрит Александър. След това посетихме клетката o.Rafaila където той ни показа ликото, която вплита в собственото си свободно време от послушание.

Преди това никога не може да се случи в една монашеска килия, а може би и затова бях толкова впечатлен от нейната ситуация. Той е в непосредствена близост, но чисто и подредено помещение с множество икони в червено ъгъла и книгите. Вместо легло - дървена дъска с тънък легла. Всички много скромен, дори и оскъдно. Каквото и да се каже, противниците на Православието, монаси ни не са живели в една стая "лукс".

Беше интересно да посетите prosfornyu и хлебни магазин, където те се пекат на известния Sanaksar хляба и да направи бисквити. Противно на очакванията ми, на семинара беше много малък. Ние всички даде хляб на ароматно бял хляб и франзела със сладки стафиди. O.Rafail че носи послушание prosforne, дал на баща си на снимачната площадка игумен на литургичната общение хляб.

Преди да напусне манастира бяхме поканени да му игумен на манастира архимандрит Варнава и предложи чай. Приятно изненадани от изобилието от зеленина в една стая за гости в управител на баща си: навсякъде в качета и саксии растат тропически растения, както и в клетките на чуруликащи канарчета и папагали. Това е зимна градина гледане на йеродякон Варлаам. Над чай o.Varnava говорихме много за манастира, за трудностите на живота на Църквата в Мордовия. Всички ние имаме разговор с този мъдър и сериозен, а в същото време весел и приятелски свещеник беше впечатлен.

В края на разговора o.Varnava ни благослови и ни пожела безопасно пътуване. Честно казано, на мен ми беше трудно да си представим, че ние, поклонници от Москва, са толкова гостоприемни и топло посрещане на земята Мордовия в далеч манастира. Слава Богу, благодарение o.Sergiyu и родителите му, връзката ни дойде с тази невероятна манастир живее истински духовен живот се запази и укрепи. Доказателство за това може да послужи като икона на катедралата Sanaksar светии, написана по молба на родителите o.Sergiya Sanaksar зографи особено за нашата църква. Сега всеки един от нашите енориаши да прикачвате към частиците от светите мощи на трима светци Sanaksar.

Като всеки интересно пътешествие, нашето поклонение, светилища толкова богати и интересни срещи, прелетя много бързо. Струваше ми се, че сме по някакъв друг, по-духовни и по-малко атрактивно, свят. Няма съмнение, че това поклонение дълго ще заемат нашите сърца, и тези прекрасни свети места отново ще привлече към себе си.