Фактът, че щуката в летните горещини не хапят, знаех, че за дълго време. На сутринта, вечерта - да, но в следобедните часове - не. Но се оказа, че, подобно на всички други правила, има изключения от това.

Ето защо, аз и приятелите ми са решили да видят нови места, и ако е възможно, и след това се провеждат "разузнаване в сила". Избрахме един от по-малките езера в района Shatura на Московска област, намиращи се в близост до селото със странното име Curva. Това езеро, както и много други подобни околните води, се появи след торфа, се изгаря.

Торфът се изгори, огънят се връща, формира огромен кратер, който изпълни с пролетта разтопен лед. Посещавал съм много от тези езера. Там може да се очаква да улови доста добър костур и щука, но една добра захапка е бил тук през пролетта и есента. В допълнение, някои от тези органи на ВиК мрежи и бе избран от феновете elektroudochniki. Тогава особено не е добър улов брои.

Взехме един надуваеми лодки, и след претегляне шансовете ни за улов на риба - топла и нови, непознати водоем - и хвана разпоредби. Ние стигнахме до мястото на преминаваща кола. От асфалта в продължение на около един километър имахме всичко, включително и на лодката, се преместете на горския път. Не беше лесно - на някои места пътят е блокиран от паднали дървета, и наистина, с впечатлението, че пътят за дълго време никой не е язден, но дори не ходи. Това ни прави щастливи. Niechorze просто начина, по който е било възможно да се разчита на факта, че резервоарът не е нокаутиран от бракониери, а може би ще имаме късмет с рибата.

Lake почти кръгли, с диаметър от около 1 километър. На брега на един. В средата на езерото, ние знаехме, от разказите на приятели, било на дълбочина яма на 8 метра и от плажа, на 100 метра, разтеглени плитка "глазура", с дълбочина само 30 сантиметра бързо изпомпва лодката, се събраха предене и платно. Хванете на дълбочина от 30 см не е имал смисъл, така плавали в ямата, за да се опита да хване на ръба.

Бавно гребна лодка, считам дъното. Под мен, тиня и водорасли, понякога попадаме на пясъчни зони, но няма признаци на риба. Докато плавате в гроба, те са се установили в мисълта, че възможност да видят най-малко една хапка, ние имаме почти няма - няма риба. Но след като пристигнахме, ние трябваше да се хване.

Панта нашите песимистичните очаквания засилени само: два часа риболов с три върти пълна нула. Опитах и ​​примамки и стръв и кука примамки. Леко се плува в езерото, ние открихме, район с дълбочина от 2,5 метра, с трева в долната част. Струваше ми се, че има, трябва задължително да е щука. В хода отиде воблери с дълбоко 1,3-1,5 м, с очакването, че, ако не и щука, костур трябва да бъдат съблазнени от тях. Но до обяд беше ясно, че на езерото трябва да произнеса beskleve. Цялата компания от трима души - без опашка, само две неясна светлина граница.

Но въпреки това, ние решихме, че е твърде рано да се откажа. Решихме да тествате целия арсенал от примамки на разположение. Играта започна с примамки: Сега се опитайте това, а сега - това. И сега, да се забавлявате този начин, ние постепенно се изместват от много плитки води. Точно в този момент ние дойде ред на Попърс. И в този момент, когато водата прелетя първо Попър, следван от дългоочакваното хапка! ние поставяме Попър и преди, но където дълбочината е повече. Подобно на всички други примамки, резултатите не са донесли.

Но тук, на скалите. обяд топло, абсолютно спокойствие, и трите лодки на езерото. Кастинг Попърс - и водата просто оживява. Bite настъпила на всеки постинг, а на няколко пъти. Може ли хвърлят във всяка посока - рибата е навсякъде. С такава ситуация, нито аз, нито моите приятели никога не са се сблъскали. Когато топлината на 30 градуса на дълбочина не повече от 50 см, събрани един луд размер на хищник. По принцип, аз взех малка щука с тегло до 300-400 грама, но са уловени и няколко щука над един килограм. Осеяни с щука костур е 100-150 грама, а от време на време, за да попаднете на 250. Вече беше добър резултат, и забавно - просто огромна.

Фиш взе само попърс, а сред най-доброто от нашите примамки работил само тези, които са не по-дълъг от 7 см. По-големите Poppers не лихвени хищници, нито малки, нито големи. В този случай, цветовете на стръв са имали никаква стойност.

Топ честота от ухапвания са моделите, че когато се публикуват не издава силен "цоп", характерен за попърс, но прави силен спрей. По-конкретно, това е най-добрият отбор Daiwa Попър нула, ZZ-Pop Crystal Series от Yo-Zuri и Frenzy FP7-SM от Berkley. За да привлекат повече повдигнати спрей ние използвахме доста мек окабеляване с дълъг течаща potyazhkami, но без резки тласъци, вкарвайки на Попър, тъй като се плъзна по повърхността заобиколен от спрея.

След като впечатляващ резултат, ние решихме да останем на брега на езерото през нощта, за да опитат късмета си на вечер залеза и на сутринта. Но през нощта, когато топлината утихна малко и дойде привидно идеални условия за риболов, ухапване спря. Дали разчитате на сутрин зората, по-специално, тъй като вече знаеше къде точно това езеро има щука.

И зората, тишината, времето е невероятно. Всичко е добре, един лош - рибата отказва да захапе изобщо. Същото място като вчера, същата стръв - не хапе. дълбочина Търсене, резултатът е един и същ, или по-скоро не.

Само за единадесет часа сутринта, когато жегата стана дори вбесявам вече във водата, аз започнах хапането. Риба се изправи отново само в плитчините, сякаш в очакване на появата на най-топлина там. Водата изглеждаше по-топло към докосване на телесната температура. Както и в навечерието на рибата взех на дълбочина не повече от 50 см, а най-риболов ефективност са райони с дълбочина от 20 см.

Каква е причината за това поведение на хищника, аз все още не разбирам. Може би това е появата на силна термоклина. Но в този случай, щуката обикновено отива в студените слоеве. Може би това е липсата на кислород във водата, и само най-горната слой вода прониква кислород от въздуха.

По един или друг начин, но два дни хванахме над 50 щука, с тегло средно 300-400 грама, а само 6 пики от 1,3 до 2,5 кг. Освен това, няколко десетки костур. Трябва да се отбележи, че всички уловени щука-nedomerki с тегло до 1 кг, с изключение на тези, които бяха сериозно ранени, когато са уловени, ние са били освободени, същата костур и до 200 грама.

Нашата компания е предприела всички глоби незабавно да освободят обратно във водата, особено в горещо време. И това не е, че ние не искаме да се върне в къщи прясна риба. Просто, ако Спинингови ще прати риба дреболия, като риболов в най-скоро да доведе до пълното обедняване на водите, които вече отива към и от мрежата, както и от elektroudochnikov.

Сайт "Пайк риболов" е създаден от рибари за рибарите. Независимо от възрастта и опита на знания, ние ви предлагаме да се запознаете с много информация за щука риболов на нашия сайт, а вие със сигурност ще намерите нещо интересно!