Новият маршрут и нови жертви на хълма Анапурна

На билото на връх Анапурна.

"Анапурна - планината, която отнема живота" - пише Mingma Шерпа на страницата си. "Успешното изкачване на Анапурна ще бъде или не - зависи само от късмет и усилия." Експедицията се състои от 7 чужди катерачи, шест катерачи от Непал и 2 готви. Тяхната цел е да се намери нов, по-сигурен начин маршрут към планината.

Но въпреки това, той остава най-опасното планинско катерене по който извърши най-малко. Смъртността е 35%, по отношение на К2 с 26.5% и връх Еверест от 3.87%, Анапурна - най-смъртоносната планина в света.

Откъс от дневника на Mingma Шерпа, докато катерене Анапурна.

Новият маршрут и нови жертви на хълма Анапурна

Sunrise намери отбор по време на изкачване на върха

По изгрев отборът започна изкачването на Анапурна. Ние се събудих в 11 часа сутринта и започнаха да се подготвят. Когато бяхме готови да се движат, часовникът е бил 12: 07.U взехме много време до френската маршрута на дефилето, ние не бяхме щастливи, защото всяка минута беше на сметката, но останалата част от екипа искаше да продължава напред, защото сме по-близо до отгоре.

Така че ние просто продължи да върви. Колкото по-близо сме да стигнем до върха, толкова повече очите ми бяха насълзени. Но моята цел - да завладее Анапурна, е все по-близо и по-близо. И накрая, около 14:50 часа, стигнахме до върха. Анапурна винаги е било моя мечта, така че това време се превърна в един от най-важните и най-щастливите в живота ми. Беше наистина вълнуващо време, тъй като ние всички, 13 катерачи стояха на върха, както и да се насладят на един от малкото успешни изкачвания на връх Анапурна.

от върха на слизане

Взехме снимки и излезе на върха. Веднага след като минахме на френския долината, Пемба е отишъл напред без да каже дума на никого. Никой не разбра защо го е направил. Някои катерачи на нашия екип се опитаха да му се обадя, но той не го слушаше и не чакат. Последвахме го по следите, продължавайки слизането ни. После спря и разбра, че повече не може да продължава вече, тъй като сме загубили. Ние не можех да разбера къде да отида. Кази и Ним отиде, за да търси по пътя, но той не чува dalo.Ya Нима каза Samuli падна, когато се опита да се върне към въжето. Бях шокиран. Погледнах надолу и видях светлината фенер, и помислих, че е Samuli остана там. Айдън и Wangchen Nyima наляво по въжето, и аз отидох до фенера, за да види дали има Samuli. Открих само фенерчето си, но никой не Samuli нито Пемба не е бил там, така че аз се върнах. Аз не съм притеснен за другите, защото времето беше много добро, и не е имало вятър изобщо.

Върнах се и чух попита Джан Лян за помощ, това е почти невъзможно. Те си мислеха, че ние слезе, и продължи да ме бутнете. Това вече е един през нощта, но в това време 04:00 Не беше трудно да оцелее.

Всеки мълчеше, с изключение на Лян, извика той, "Хей, момчета, не спят!" И дръпна крака. Той дори не седна за целия noch.Okolo 5 часа сутринта бях събудил, но тя все още не е много ясно. Всичко се чувствах нормално, въжето е в ред, Анджела беше първата, а аз - последната. След като премина на 40 метра, екипът започва спускането по протежение на главния въжето. Върнах се до 200 метра. Знаех Samuli и Пемба не може да бъде жив, но аз исках да се уверя. Минах през много скреж и отиде, но за да достигне телата не може, тъй като те са от другата страна и пресича дефилето половината трябвало да влязат в смъртоносна зона.

Слиза от планината Анапурна

И така стана ясно, че те са мъртви, но не бихме могли да тялото. Когато стигнаха до лагера, първото нещо, аз отидох за чай и супа. Търси във всяка палатка, исках да видя кой е в какво състояние. Всичко изглежда да е в ред. В Aydin и Dzhingchzhanga крака бяха замразени поради снощи. Другите гледаха малко уморени, но те бяха добре.

Ние не разбираме как нощта премина толкова бързо, защото всичко е много дълбоко заспал. Аз самият настроите будилника през нощта, но това не е камбаната, или не сме го чували и се събуди в 7 часа сутринта. Веднага след като всички те се изправи, събрах оборудване и всичките им вещи. До Стая 3 на лагера имаме около час. Бяхме не бърза, така че бавно достигна броят на лагер 2. Айдън искаше да си почине, така че той остава в броя на лагер 2. Ние сме останали в лагера колесник, и се премества по-надолу. Първи тъмно. Когато стигнахме на леда, което е близо до него е основният лагер, ние сме загубени. Опитах се да се свържете по радиото, и ми казаха, че останалата част от екипа вече е vosnovnom лагер. Намерихме пътя и продължи да върви. И накрая, на около 20 минути, първо ние сме достигнали лагера.

Лагер на планината Анапурна

Спахме като дънер. Рано сутринта дойде момчетата от другия лагер, за да ни поздрави и да изразя нашите искрени съболезнования. Ние много огорчен, ние бихме искали да се оттегли от мъртвите, но, за съжаление, ние не може да го направи. Изборът им във въздуха, че е невъзможно на тази височина и се изкачи на скалите за цел да разкрие още по-опасно живот. И Samuli и Пемба са най-опитни катерачи от целия екип, те завладява върховете покачват повече от 8000 метра, като и двете са преживели водачи като работни водачи в Хималаите. Ние не очакваме, че те ще останат там завинаги ...

Ние се събуди рано и започнаха да събират неща. Искахме да направим хеликоптера се телата на мъртвите. Хеликоптер с спасителен екип от Непал, с подкрепата на Посолството на финландската и Фил Krimptona, различни Samuli взети заедно Nima колко е показанието, където телата са. Отново са пристигнали на мястото на инцидента, с тях беше добър костюм, но те не могли да получите на тялото, тъй като хеликоптерът не може да стигнем до там. Пилотът каза, че не може да излезе от там, и спряхме опитва. Общуването с Сами, аз осъзнах, че той е много любители на планината, и аз не знам какво мислят другите хора, или семейството му, но имам до известна степен се радвам, той остана там, в планината.

Новият маршрут и нови жертви на хълма Анапурна

Експедицията: Mingma, Пемба, Samuli, Nima, Айдън, Дзин, Azong, Реза, Angeli, Здравко, Wangchen Nyima, Лян и Кази