Двама алпинисти от тази команда не отстъпят, те умряха по време на спускането, а телата им винаги ще бъде на страната на Annapruny.

"Анапурна - планина на живота си, катерене по това зависи от късмета и упорита работа" - пише Mingma Шерпа в дневника си на страницата за експедиция

Но, независимо от информацията за успешното изкачване и последваща смърт на двама алпинисти, малко хора знаят, че основната цел на експедицията е да се създаде нов, по-сигурна версия на преминаването на стандартен изкачване до върха на планината.

И те успяват!

Mingma Шерпа име на новия си маршрут: "Rolwaling", от името на родния си град.

Нов маршрут на Анапурна и смърт

Route "Rolwaling" на Анапурна. Rolwaling маршрут на Анапурна

По принцип, опасността е голяма опасност от лавини Annapurna склонове

Освен това, един пасаж от дневника Mingma Шерпа на изкачване до върха на Анапурна:

В деня на лъчи нашето изкачване нападение слънчеви започнем да осветява страна на планината, когато стигаме до върха.
Дори и в 23:00 часа през нощта, предхождащ деня, в който излезе от палатките си и започна да се подготвя за нападението.
Бяхме готови за един час.

Прекарахме много време, че ще се стигне до френското кулоар, и това беше първата ни неуспех, тъй като ние изостава от графика; но в същото време, като всички членове на екипа ни са изразили желание да продължи да се изкачва, защото бяхме толкова близо до върха.
Преминаването на френски кулоар не беше лесно, имаше дълбок сняг, и стъпка по него, бяхме удавяне в него до колене и повече, което го прави много трудно проход.

До 01:30 ч, ние все още не можеше да види върха, и аз отново започнах да мисля за връщане надолу. Попитах становището Samuli Mansikka и той каза, че е уверен в успешното ни изкачване: ". След като стигнете до края на френското кулоар виждаме върха на планината, а след това ние сме много по-лесно да отида при нея" И така се случи: след само 30 вертикални метра виждах върха.

От тогава ние започнахме да се придържате здраво към нашата цел. В горната част спряхме за почивка.
Нашата цел - на върха на Анапурна е все по-близо и по-близо, а след това, в 02:50 ч стигнахме до върха.

Анапурна винаги е било моята мечта, така Ента време е най-важното и щастливи в живота ми.
Това беше наистина интересен момент: в действителност на върха на планината, всички бяхме на персонала: 13 катерачи и това беше един от най-големите успехи на Анапурна за всички времена катерене по него.

от върха на слизане

Цялата ни останалата част от групата просто си тръгна пътеки Пемба. След известно време осъзнахме, че те са загубили следите му. Опитахме се да направим по хълмовете Пемба, но без резултат.
И това е въпреки факта, че бяхме на фиксирано въже по-рано.

Няколко от нашите алпинисти отиде в търсене на Пемба, а скоро чух някой да казва, че счупи с Samuli планински склон, когато се връща в парапета.
Погледнах надолу и видях светлината на фар, мислех Samuli заби надолу по склона. Напускането на групата, за да стои на едно място, Слязох по-ниска, което ще видите Samuli.
Но аз намерих само включен преден фар, но най-Samuli аз не съм намерил, а след това се върнах в групата.

Странното е, но след това не съм много притеснен за изчезването на двама алпинисти, тъй като в действителност времето беше перфектно: ясно небе и липсата на вятър не е допринесъл за риска от катерене.

Нашата група реши да продължат да вървят и да чака Пемба и Samuli леко надолу. Погледнах часовника си и разбра, че ще отидем надолу около 1 час, а през това време, ние може да си позволи да се отпуснете, докато 4 часа сутринта.

Всички мълчаха, само един катерач Лян Джан (Джан Лян) продължаваше да казва: ". Ние сме хора, не можем да останем тук и да спи"
В 5 часа сутринта се събудих и видях, че слънцето още не е напълно осветен склонове на планината. Забелязахме, че proveshennaya на въже преди това е била в добро състояние, ние започна да се спуска, влязох в задната част.

След 40 метра спускане ходихме на върха въжето.

Затова съм отново напуска групата и се върна до 200 метра, което ще се види дали Пемба и Samuli не там, но в сърцето си почувствах, че те са били убити през нощта.
Но имах нужда да се потвърди предположенията си.
Минах голяма част от лед и малко надолу траверс, но никъде не можеше да види телата на нашите алпинисти, очевидно те са били в зоната, подходът към които е чрез "мъртва зона" на ниво над 8000 метра.
Стана ясно, че телата им ще останат завинаги в планината.

Низходящо в стана първото нещо, което премина през цялата шатра, и разбрах, че здравословното състояние на всеки катерач. Всичко изглеждаше и се чувствах задоволително, въпреки че знаех, че две от тях получи измръзване пръстите снощи.
Другите бяха уморени, но те могат да продължат слизането.

Ние дори не забеляза как мина нощта свърши - всички сме преминали и спал в палатки в дълбок сън. Ние се събуди до 7:00, бързо събра вещите си и са готови да продължат слизането

Отне около час спускане към третия високо лагера, в същото време ние не сме много бързате, затова отидохме по-бавно през втората висока надморска височина лагера.
Един от нашите алпинисти каза, че той ще остане в състояние на покой във втория лагер и затова само в случай, го остави един шерпа.
И те самите, събиране на оборудване от втория лагер продължава да се спуска по

Когато бяхме почти в базовия лагер, планинско здрач падна и започнахме да губят често маршрут линия, дълги търсения отнеме много време, но в крайна сметка до 00:20 вечерта пристигнахме в базовия лагер

Нов маршрут на Анапурна и смърт

Анапурна. сервизна база

Спахме като мъртвите и не чувам нищо. рано сутринта дойде до базовия лагер на нашите приятели от другия лагер, те поздрави екипа ни катерене и симпатизира на загубата.
Ние бяхме в голямо притеснение: ние сме много уморени и все още не може напълно наясно с нашата загуба.
Обикалят склон с хеликоптер беше невъзможно на такава височина, където липсва Samuli и Пемба, както и изкачването по своя по-голям риск за по-голямата търсачка група.

Особено тъжно да осъзнаят, че Samuli и Пемба бяха най-опитните алпинисти в нашия екип, те повече от всеки друг, нарасна до осем хиляди, и имаше голям опит в техниката на катерене и планински водачи често работи в Хималаите

Ние се събуди рано сутринта и започва да се опаковат нещата ни. Ние все още исках да опитам с хеликоптер кръжеше над планината, за да се определят органите и Samuli Пемба.
Хеликоптер ние успяхме да получите чрез помощта на Посолството на Финландия в Непал.

Въпреки това, първият кръг на вертолета не даде резултати, втори същото време, пилотът заяви, че няма начин да се получи на организма към страната на планината.

Като се има предвид това, което знаем за живота Samuli и Пемба, за тяхната любов към планината, си помислих, че може би е по-добре, че телата им остават в планината.

[Изкачване] украински състезания между юноши, младежи, момчета и момичета на скално катерене. ДИСЦИПЛИНА: SPEED Етап II. Трудност. I ЕТАП

[Алпинизъм] първенство на Украйна за алпинизъм в класа на големите планини сред ветерани. конкуренция кореспонденция