До 09 часа да отидем до кея, където нашата екскурзия до Национален парк Krka да започне. Тук бяхме посрещнати от глутница гладни лебеди.

Национален парк Krka, до водопадите в самостоятелен

Както обяснихме преди, тук на всеки час (от 8.00 до 18.00 часа) безплатен транспорт с лодка до входа на природен резерват, връщане назад, също на всеки час (от 9.30 до 19.30 часа).

На сутринта нашата лодка имаше 10 души. И нашият кораб отплава от пристанището. Sail от ярките къщи и катедралата на града.

Около 25 минути, плаващи по река Крка, който дава името на природния резерват. Много красива природа наоколо.

Национален парк Krka, до водопадите в самостоятелен

На стръмни скалисти склонове по чудо растат високи дървета.

А скали върховете им като бор корона увенчан.

Реката е изненадващо, цвят млечно-тюркоаз.

Национален парк Krka, до водопадите в самостоятелен

За съжаление, този ден нещо в главите ни не е участвал, и ние разгледахме само една от забранените места, наречени Skradinski бук (Скрадински бук). Вече се връща у дома и изучава внимателно всичко, за да се разбере как всичко работи.

Така че, има 4 входа (Ulaz) в резервата (за информация относно билета):

1. Losovac. Тя може да се стигне с кола или автобус.
  2. Skradin. Можете да отплава, за да освободи лодката от град Skradin (това е наш избор).
  3. Roski шамар.
  4. Манастир Krka.

Национален парк Krka, до водопадите в самостоятелен

Национален природен резерват "Крка" - седемте най-красивите каскади с водопади. по цялата река. Най-голямата и най-добре известно е по-ниска - Skradinski бук (Skradinski Бук).

1. Bilushich Бук (Bilušić Бук) - 22 метра
  2. Brlyan (Brljan) - 15 метра
  3. Manoylovats (Manojlovač) - спад от 60 метра, включително на главния водопад - 32 метра
  4. Rosnyak (Rošnjak) - 8 метра
  5. Slap Milyachka (Миляцка шамар) - 24 метра
  6. Roški шамар (Roški шамар) - основният водопад - 22,5 м
  7. Skradinski бук (Скрадински бук) - 46 метра.

Налице е също така:

Национален парк Krka, до водопадите в самостоятелен

Така че, въоръжен с карта. отиде да инспектира водопадите. Разбира се, впечатлението е трудно да се опише това, което вижда: огромна маса вода, преминаващ през фантастичните каскади на камъни, трева и дървета. Шумът е много силен, спрей летят. Колко хубаво! Вие просто искате да погледнете това чудо, гледам ... и не мисля за нищо повече.

Минаваме на реката в близост до водопад на дървен мост, се изкачи нагоре. С гледане платформи, от където и да е, надясно, наляво - водопада навсякъде изглежда невероятно!

В малки водоеми леко далеч от главния канал и чифт плуване риба патици.

В близост до него има кафенета, магазини и различни музеи. В един момент, червено-гореща фурна и ковач се опитва да изгради нещо, в другата - на националния хърватски къщата с всички местни вкус, от дрехи, чинии и мебели на тези животни в плевнята. воденици са намерени.

Тръгваме широкия път, който води към входа №1. Тук имаме и pereklinivaet: да решат това, което имаме нищо общо, е необходимо да се направи преглед на всички пешеходни пътеки, които са посочени на картата Skradin Бука. Защо другите карти не са привлечени нашето внимание и на факта, че все още има какво да се види - не е известно. Вероятно ще имаме повече време да посетите този парк, но вече в следващото си пътуване.

В същото време, ние се обръщаме към реката и да го включите малки дървени мостове. Зашеметяващ гори под краката и около нас текат множество потоци, които се комбинират с различни височини на поток в реката.

Национален парк Krka, до водопадите в самостоятелен

И тогава цялата маса на водата пада от височина 46 метра надолу. Въздухът е много чист, а не на всички птици, които пеят, хората доста малко. Грейс!

Какво невероятна гледка може да се ползва от височина!

Заобикаляйки всички пътеки изобразени на картата, ние се върнем към началната точка. Не е далеч от билетната каса бяхме видели знак, че можете да плувате. Особено се види в оградата на водата на няколко метра от водопада, които вече не могат да плуват.

Проверяваме "плаж". Водата е бистра, така че е ясно видими твърди камъни, върху които нивото на водата варира от 10 до 30 cm. За патиците, това е добра идея. 🙂

Ходим по крайбрежието до водопада, надявайки се да намери поне малко спускане във водата. Там става по-дълбоко и по-дълго видите дъното, тъй като водата е слой пяна, която се формира от мощни водопад потоци.

Национален парк Krka, до водопадите в самостоятелен

След малко чудо се случва. В небето слънцето прави своя път през облаците. Водопад и при облачно време беше добро и той се превръща в фантастично слънцето започне да играе напълно нови цветове.

Водата привлича още повече, и забелязваме, че от страна на главния водопад се стича твърде малки алтернативни водопади. Припомняйки самите души. Е, ако не можете да намерите вана (легнало опция за плуване), а след това може да струва да се опитва душ (стоящи версия)?

Промяна в бански костюм, обувки, гумени чехли (трябва да се катерят по скалите). Джулия не може да бъде решен. На четири крака за преодоляване на препятствия под формата на хлъзгави и мокри камъни, аз направи крачка във водата ... Това се krasoten! Такава сила и мощ. Нека този много малък водопад, но аз се чувствам като неговата мощна енергия се влива в мен. Просто фантастично усещане!

Национален парк Krka, до водопадите в самостоятелен

Vodichka достатъчно топли (около 15 градуса). Касетъчни, пълзят назад. Отиди много внимателно, защото замаян, а тялото продължава да вибрира.

В същото време ние се сложи край на това турне. Вземете една разходка в парка за 2 часа, отново отидете на кея до кораба.

Обратно в Skradin. Купете сладолед на брега, щастлив да го яде, седи на една пейка в близост до пристанището. По някаква причина този прост точка остана дълго в паметта. Все още помня вкуса на тези топки от сладолед в вафлена фунийка.

В 12.20 отпътуване от Skradin. Сега пътя ни се намира в посока езерата Плитвице (Плитвишки езера). Това е още един хърватски национален парк, който е много писано, мнения, най-вече, най-ентусиазирани. Въпреки това, докато ние не разбирам какво може да бъде по-добре и по-величествено това, което видяхме днес?

Национален парк Krka, до водопадите в самостоятелен

Ако се съди по мнения, "езерата Плитвице" - е огромен парк, разходки, чрез които може да отнеме много време. В допълнение, като стигнат до там не е на върха на вноса на туристически групи (от 11 до 14 часа). Ето защо, ние решихме, че проверка ще започне утре в ранните сутрешни часове. Днес, основната задача - да стигнем до мястото и уреди за през нощта. защото специална нужда да се бърза Не, не се решават да отидат на магистралата на пътни такси, и по обичайния начин. Два варианта: карам през Benkovas (Benkovac) или Книн (Книн). Освен това, и двете от тях път сближат Grashatse (Gracac). Изберете най-първият вариант.

Пътят е много красива, с няколко колена и някои напълно пуста. Около полета, поле, понякога минаваме малки села, от колелата летят напълно nepuganye врабчета.

Спираме в близост до лозето. Храсти всички покрити с огромни гроздове, но плодове са все още доста зелени и с размерите на стафиди. Това щеше да е тук, за да получите по-близо до есента!

В близост до поляната. растителност е напълно нашите, близо до Москва, преди всичко това стои raznotsvete бучене и бръмчене на насекоми, пеперуди, водни кончета летят. С това на пръв поглед див живот, предното стъкло на колата ни, по някаква причина, тя е достатъчно чиста.

Понякога, сред нивите и пълна самота, има пътни знаци с осветление, като предупреди за опасностите на пътя. Един такъв подход да се срещне с нас, а дори и мигащи оранжеви светлини. Писано е на върха на 109 km / h и по-долу е посочено ограничение на скоростта знак 80 km / h. Така че това е за нас! Това не наблюдаваме ограничения на скоростта, както и знак за нас много внимателно се отнася до нашата грешка. Дори и с някои удоволствие и благодарност за намаляване на скоростта е маркирано върху индекса. 🙂

В небето слънцето грее, аз искам да се къпе. Минаваме Benkovas (Benkovac), погледнете картата, в непосредствена близост до пътя, който трябва да бъде Karinskoe море (Karinsko повече). В действителност - това е част от Адриатическо море, но дълбоко "zapolzshy" на земята. По този начин тя първите форми Novigrad море (Novigradsko повече) и едва тогава Karinskoe.

На 13.40 ще карам по левия завой Карин Дони. Ние сляза малката серпентина. Ето това е морето!

Национален парк Krka, до водопадите в самостоятелен

Какъв късмет начина, по който да се потопите в прохладния морски vodichku! Плуване, слънчеви бани, просто да се отпуснете. Ние помним, че ние имаме празник! 😆 релаксация почвата е много гладен. Всичко, което се намира в непосредствена близост само предлага напитки и сладолед. Всичко това, което имаме днес е, искам нормално хранене.

14.25. Работата освен с надеждата да остане в някакъв град, за да обядват. Lace (Крушево) нямат нищо угодно. Само на кратко разстояние с кола от града, да зададете един минувач, независимо дали има ресторант тук. Отговаряйте, че няма нищо, но някъде в Obrovac на кръстопътя на ресторант "Анита". Slip Obrovac (Obrovac). Огледай се наоколо и тук нищо подобно се открива. След като премине доста, вижте на кръстовището, и в непосредствена близост до него ресторант "Анита" (Анита)! В близост до града на Затон-Obrovac.

Изглежда, че сега го ядат! Ресторант стои в непосредствена близост до пътя, а не в града, но хората в него са много. По принцип, местните, защото днес е неделя. Дългото чакане за менюто, а след това същото се опитва да го научи. Така че ако искате да се хранят, и то е на хърватски език, както и на другите варианти не са осигурени! Трудно намираме подобни думи. Например, Спагети Болонезе (буквален превод), е разбираемо и най-вероятно си струва да опитате. Какво друго?

Джулия иска да лови риба, но в менюто не мога да го намеря. Попитахме сервитьора, което те за Риба-те. Той отговаря, че те не разполагат с този, техния профил - месото. Той ни съветва да микс месо. Много гладен, така че ние да реши, че една плоча за двама не освобождава, поръчате две ястия избрани. Докато ние се готвят, да отидем по целия ресторант. По стените висят на главата на различни животински кожи. От живите - рибите в аквариума, и както се оказа по-късно, различни skotinka който живее и паша в задния двор, в очакване на последните си часове. И на улицата вече е на шиш печено тях не са толкова щастлив човек. Е, това е текста на песента ...

Какво е това, че е вкусен. Изглежда, че нашата обикновена паста, nautically, но някои говеждо месо, някои vkusnyuschy сос! И ястие с месо. Парчета месо, печени на шишчета, усукана под формата на колбаси, бургери. 20 минути и вече е невъзможно да си спомня какво е - чувството на глад. Фед изглежда много по-естествено състояние. Какво е най-странното, този ресторант е най-евтиният от всички ни начин. Ние платихме за два 91 куни (13 евро). Това включва 2 ястия с месо, салата, 2 чаши кафе, хляб с нас тук не разполагат с парите.

В 16.25 отидем по-нататък в рамките на индекса на езерото (NP Плитвишки езера).

Минаваме Gracac, Udbina, Bjelopolje, Korenica, наричана 2 парк вход, реши да спи в Grabovac (Grabovac).

На 18.20 в близост до попълването Grabovac открихме информация къща, попита има за жилища. Ние получихме огромен каталог със снимки на различни удобни домове, картата къде се намират, дори и препоръчва най-евтините. Започваме търсенето.

Първият апартамент бяхме предлагат за 70 евро на вечер. Ние казваме, че скъпо. Ние са били изпратени на един съсед, няма налични места.

Национален парк Krka, до водопадите в самостоятелен

В 18.55ustraivaemsya една нощ.

Но сън, като е твърде рано. Реши да проведе разузнаване. От нашата къща на първия запис (Ulaz 1) в парка "Плитвички езера" 8 км, карам около 10 минути. Учим се среда.

Паркът е наистина страхотно, но тя предлага разнообразие от маршрути. Най-лесно е предназначена за 2-3 часа, и можете да се насладите само централната част на резервата. Най-дългата отнема 6-8 часа, разбира се, в същото време тя покрива максималната площ на парка. Всички маршрути предлагат един или повече пъти, за да се възползват от превозни средства: локомотив или параход.

Ходим на 2-ра позиция (Ulaz2). Има малко по-различни маршрути, но принципът е един и същ.

Национален парк Krka, до водопадите в самостоятелен

Четене мнения и всичко това сравняване на картата, ние реши да спре по даден маршрут «Н». която отива от втория вход. Той обхваща почти цялата територия на парка, предназначена за 4-6 часа. В допълнение, има почти по целия път надолу (което, а не спортисти, много хубаво за нас), т.е. локомотив компания ни довежда до най-високата точка, а след това слизаме пеша надолу с водопади. Между другото, не се вземат под внимание, че в много крайната точка ние ще трябва да изкачва стълби почти на сто метра нагоре. 😡

И все пак ние установяваме, че паркинга в близост до парка в неделя безплатно. Касов започне да работи от 7.30, а първият влак тръгва в 08:00.

По пътя обратно ние посетите магазина, купуват щрудел с ябълки и череши за закуска. Сега можем да, и сън, ставам рано утре.

Общо за деня 226 км

На следващата сутрин чакахме възхитителен разходка в парка "Plitvitskie езеро." Това беше нереално спектакъл на слънце, вода, въздух и зеленина!