По-голямата част от пътя минава през Казахстан. Това е един безкраен пустинен степ ... Митнически се състоя през нощта. Български ГКПП преодолее без затруднения. Но, за да не разглежда нещата на границата казахски, шофьорите са подканени да рестартирате за даване на подкуп на митнически служители от $ 100 на човек. Тук е подкуп на държавната граница! Или сме наложили знак на почит към шофьорите? Фактът, че Казахстан е процъфтяваща навсякъде изнудвания, видяхме и в бъдеще. Периодично в автобуса е бил спрян на правоприлагащите органи начина, по който работниците и служителите "Казахстан, водачите им дадоха 500 тенге, и отидохме на. На същата церемония бе на път обратно. Какво е различното в начина, по който там и обратно, така че е санитарни спирки. На пътя за Киргизстан, и минахме през граничната митническа служба Veseloyarsk, Семей, Taldykorgan, Алма Ата, почти всички спирки за тоалетната е в открито поле (т.е. степите). На първо място, той е луд, до края на пътя се използват за.
Автобусът пристигна в Бишкек West Bus в 11 часа закъснение за 4 часа.
След разхождат наоколо Бишкек 03:00, видях града.

Исък-Кул - идеалното място за почивка

И сега се опише обратния път.
Свържи път минава през Балхашски, Караганда, Павлодар. По принцип, една и съща степ, едни и същи, меко казано, не много добро качество пътища. Но тук спира да са само на места "оборудвани" тоалетни. Подход към това, и още повече, че, за да отидат в тях, че е невъзможно. Но няма друг избор! Периметър тоалетна ограден с масивна ограда, около етикети, предупреждаващи за глоби за уриниране външна тоалетна. Аз трябваше да изтърпи с надеждата, че следващата спирка ще бъде най-малко неприятно. На практика всички кафенета не е сапун. Но вече преподава начин "там" сапун имахме с него.

Ние сме радостни удивителен отговаря Аида - собственик на хотела. Това ни води до нашата стая, намираща се на 2-ри етаж на втория корпус. Хол, спалня, баня с тоалетна, голяма тераса-скоро. В дивана за гости и столове, телевизор и хладилник. Всичко, от което се нуждаете за комфортен престой. Издръжка на живота в Suite 20 $ в човек без сила.

Исък-Кул - идеалното място за почивка

Стая врати се отварят към просторна тераса, където имаше маси със столове. В пансиона има двуетажни сгради.
Всички стаи разполагат с: баня, душ с топла и студена вода артезиански, хладилник, сателитна телевизия 30 канала, безплатен (Wi-Fi). Хотелски услуги и съоръжения - кафенета (европейско и национално кухня), бар, детска площадка, тенис на маса, както и летни закрит детски кът, където можете да си приготвите барбекю и храните в огъня и комфортен шезлонг, където можете да прекарате приятна вечер. Wi-Fi интернет. Двор за паркиране, може да побере до 12 автомобила. Паркингът е безплатен.

Във втория случай трябваше да прекарат нощта снощи в стая безплатно с любезното съдействие на домакините, предвидени за нас, когато си тръгвахме един ден по-късно от картон. И домакините направиха забавно от нас, че ние ставаме недвижими Киргизстан номадски, движейки се от място на място.
Между сградите на вътрешния двор на хотела с малки легла и детска площадка с пясъчник и люлки. Също така в трапезарията и лятна тераса с няколко чаени къщи. Това е много удобно, като закуска и вечеря, както и просто да се яде диня.
Той предлага перални услуги, където в продължение на 100 Soms да изпере дрехите си.

храна
Хранене може да се вземе в трапезарията, която се възползва от няколко пъти. Там се приготвя традиционните ястия киргизки (kuurdak, beshbarmak Lagman, скатове) и различни зърнени закуски, риба, сладкиши.

Исък-Кул - идеалното място за почивка

Шишчета не са били в менюто, но по време на престоя ни домакините организираха барбекю вечер. По желание можете да поръчате овнешко или говеждо месо шишчета, 200 Soms на порция. Азамат, собственикът на хотела, а вечер ние сме подготвили. Поръчахме си, разбира се, агнешки шишчета, традиционно Киргизстан.

Закуска в главната зала. Хладилник имахме. Изкупените на пазара или се намират далеч от нашия хотел, където в допълнение към многобройни и евтини плодове може да се купи ферма месни и рибни ястия, сирене, неизменен tandyrnye торта Samsa, всички видове сладкиши, или в много магазини. Вряща вода за чай и кафе винаги можете да вземете в трапезарията. Почти винаги вечеряли пред хотела или в кафенета в града, или на плажа. Но храната, независимо от факта, че няма недостиг на плажни търговци, купуват само в магазините

Неща за вършене в Исък-Кул, въпросът е не си струва. Първо - това е самата езерото и многобройни плажове. Първият ден от престоя ни в Cholpon Ата е продължителен дъжд, не е било във връзка с голям избор на развлечения.
Бързо намиране на спускането към езерото на 200 метра от Мускат за биологична станция, първото нещо, което отиде да плува в езерото под проливния дъжд. Беше невероятно усещане. Плувахме само в езерото.
След това ние решихме да отидем до музея Рух Ordo. Рух Ordo е културен център, който да насърчава единството на Бог във всичките му проявления, както и равенството на всички живи същества в предната част на създателя.
На територията на колежа построен на 5 часа, след като 4-те основни религии: християнство, ислям, будизъм, юдаизъм,
Също така на място е паметник къща Chyngyz Aitmatov и скулптури, посветени на неговите произведения, две изложбени зали с етническите символи на номадски народи, фотогалерия, портрет зала и концертна зала, на сцената, която завършва с открита гледка към Исък-Кул. Къде концерт в края на турнето ние също така случайно удари, дори имаше шанс да направи снимка с момичетата-актриси. Също така в музейния комплекс има паметници на мислители, философи, политици и общественици.

Водата в Исък-Кул се чувства малко по-различно от морето. Въпреки че планинско езеро, и това е достатъчно хладно по време на престоя ни температурата на водата е 23-24O. Предпочетохме плажа близо до курорта, "Blue Исък-Кул" в Cholpon Ата и плаж Bosteri. На тези плажове на масата на всички видове развлечения: самолет, "банан" и надуваем диван, парасейлинг, ветроходство и др В Bosteri бряг воден парк с четири вида пързалки, виенско колело, влакче в увеселителен парк.

Исък-Кул - идеалното място за почивка

На разходка с влакче в увеселителен парк, не посмяхме да, някак си не наистина искате такива крайности, достатъчно емоции от миналото опит завладяването на влакче в увеселителен парк в Новосибирск и Кемерово. Но се наслаждавате на гледката от 70-метров виенското колело не пропускайте шанса.

Миришещи Мъртво езеро продължи.
Друга цел на пътуването ни беше каньон на "Приказка". До голяма степен, благодарение на "приказка" и отидохме на това турне. Разглеждането на снимки, на каньона преди появата на Интернет, наистина исках да отида там. Дори и тук таксата за навлизането на неотдавна - 50 SOMs. Нашите очаквания са изпълнени в пълен размер. Сложни, различни по структура и образ на планината каньон са невероятни.

Впечатлен с този прекрасен творение на природата, да правите снимки в близост до естествения камък скулптури отиде в дефилето Barskoon възхищавам на водопадите. Прегледи на природата от планината е невероятно красива. Първият е водопад "сълзи леопардови", които са дали името на клисурата. След слушане на една легенда, снимана с чаша вода от водопад, отиде в друг водопад, наречен "Bowl Манас" Climb имаше още по-високо.

Но тук сме направили още една планирана сделка по-рано - комуникация с орли. Снимки с орли в много места предлагат брега Исък-Кул. В Bosteri на брега на морето в близост до Виенското колело дори предлагат за 20 Soms, но най-вече се натъкваме на младите пилета. Тук птиците са били силни и твърди. Тъй като бяхме помолени до 100 Soms на човек, но на места, да се пазарят. В резултат на това ние платихме 100 Soms за двама.

Исък-Кул - идеалното място за почивка

Заснемането на 12-годишно дете с такива големи птици не смееше. Изработено в желанието й късните Bosteri 50 Soms. Но дори и снимат с два орела наведнъж.

По-нататък пътят ни минаваше през града на Каракол, където навлече отдадат почит на великия български пътешественик Николай Михайлович Prizhevalskomu, посещение на гроба му и музей. Но тъй като е избягал, за да отида там се провали поради времевия график поради забавяне в предходните алинеи екскурзиите, музей е отворен само до 17 ч. В Kakrakole ние само посети църквата Света Троица. Тази църква е направена без нито един пирон през 1895. Вече беше вечер, в края на обиколката последните параграфи, които очакваме горещи извори. Източникът е оборудван с три басейна. В първата температура на басейна водата е около 40 градуса, във втория малко по-топло, третата най-горещите басейна. Най-забавните бе вторият басейн. Изпадна в трета източник, дълго плуване в него не успя. Времето този ден беше доста хладно, около 15 градуса. Източници не само ни затоплят prhladnuyu време, но също така и значително повишаване на енергията и дава сила.

След razvezli нашите спътници, хотелът се върна 11-30 през нощта. Въпреки факта, че тръгнахме рано сутринта и се връща достатъчно късно, обиколката не изглежда да ни изморителна.

На следващия ден бяхме планирали да се разхожда Исък-Кул на лодка с плуване на дълбочина 200 метра. На лодката седеше на кея за биологичното Station 3 минути пеша от нашия хотел. Лодката оставя 3 пъти на ден - в 11-00, 13-00 и 15-00. Записахме 11 часа, платени 300 Soms на човек. По време на пътуването ни беше казано, около езерото. Гребяха около половин час на около 10 км от брега, спрял за плуване. спасителни жилетки бяха предложени желаещи. Най-смелите отиде плуване без якета. И някои хора, и скачат във водата от горния етаж.
Бях изненадан, че водата от брега е по-топло, отколкото в близост до брега. На къпане дадено 30 минути. По това, с голямо удоволствие, и прекарахме този момент. Водата беше поразен от неговата яснота. Нищо чудно, Исък-Кул отнема прозрачност на трето място в света.

Исък-Кул - идеалното място за почивка

Друг завладяващ Киргизстан обект - това е планинската верига Тян Шан. Тъй като не е алпинисти изкачват планини много. Изгледи от планини с ледници, заснежен заобикалящата Исък-Кул елегантна. Въпреки походи до върховете с ледници, особено с дете, е трудно. Решихме да се ограничи изкачването на планината, в близост до хотела. Шествието дойде след обяд. Нашият път прерови с рисунките, защитени от ЮНЕСКО. Тази област не е музей на скалните рисунки, разположени в центъра на Cholpon-Ата, и се намира в близост до квартал Pmk за пистата на бившия летището. Време е да петроглифи от хотела за около един час. Азамат, собственикът на хотела предлага как да се постигне по-добре. По пътя се срещнахме спортисти от Сибир, са в тренировъчния лагер в Cholpon-Ата. Те предполагат, че ние да направите снимка заедно

След разхождат между камъни с древни рисунки, отиде по-далеч. Това е "под ръка" към планините. Пътят водеше през прекрасна дефиле красота с преминаващ през него живописна планинска река. Малките къщи на местни жители в планините приличаха на снимката. За една от оградите дойде при нас "здравей" много красив кон. Той започва да се стъмва. Въпреки това, ние не сме се отказали от идеята за изкачване на планината. Изглед от планината отвори невероятно: в долната част, с един поглед, езерото Исък-Кул, сенки на залез слънце, планински хребети с планински реки по-долу. Но тъмнината напредваше застрашително. Долу вече в тъмното имаше. С известни затруднения намери пресичането на реката и пътя през долината с рисунките. Начало връщане към 12 часа.

покупка
По време на престоя ни в Киргизстан, ние сме два пъти удари базар на занаятите в "Oimo" международен фестивал. В първия ден от престоя ни - в Бишкек и по-късно в Cholpon-Ата. От всички видове стоките, представени тук, сме купили национален кърпа кецове 250 Soms и оригинални керамични магнити за подаръци. Известният пазар Dordoi реши да не ходи, защото покупките не са били целта на нашето пътуване. Но Bosteri в събота и неделя е доста голям панаир. Разбира се, това е обичайната пазара дрехи с подходящ обхват. И все пак след посещение на панаира, ние не може да устои и закупени някои от децата дрехи, мъжки ризи поло 400-500 Soms, доста добро качество, винаги е необходимо, тъй като жените и мъжете чорапи за 20-25 Soms за чифт. В района на пазара в близост до PLA да си купите оригинални национални стоки. Купихме няколко чифта коляното плетени камилска вълна, която е много полезна за нашия студен сибирска зима, комплект чаши, кожени кутии в юрта и редица сувенири за подаръци. Ядохме много плодове. Дини струват от 5 Soms за килограм, кайсии могат да се приемат като 100 Soms една кофа, но череша и разходи, тъй като ние имаме - 250 Soms на килограм. Начало от Киргизстан донесе няколко вида много вкусно мед, който е купил за 300 - 400 Soms за буркан половин литър.

Исък-Кул - идеалното място да се отпуснете