Просто искам да кажа, че за да се плаши да отидете на Valaam дивак не е необходимо. Всички тези ужасяващи истории, които бродят в мрежата, за които така или иначе, и взема стая в хотел или доброволец, за да идват на острова имат - глупости # 33; Фрази като: "Във всеки случай, трябва да блокира предварително книга на хотелска стая в продължение на около. Валаам ", не казвам, че е невъзможно да се стигне до острова с палатка и да стоят на паркинга или в храстите. Наскоро, на свой собствен риск и информираност, както Валаам е естествен парк, и горят пожари само в определените за това места. Докато мога да видя, че той се е срещнал двама млади мъже изскочиха от храстите на пътя, в който е подадено в храстите, неофициално. И те могат да бъдат разбрани, като за паркиране с нас поиска RUB 150 на нощ и лице. По пътя към манастира на Вси Светии Открих няколко огън и разпръснати боклук около тях, са местни момчета тихо впрягат.

2-ри ден.
На сутринта бяхме на кея, където метеор чака закъснял поклонници.
Капитанът погледна към раниците и каза:
- Вие знаете, че на острова не могат да опънат палатка?
- Но, тъй като има специално запазени за това място, - отговорих аз.
- Така ще сте подготвени, - усмихна се капитанът. - Деветстотин рубли на човек, както и да бъдат внимателни, моля, не се навреди на нашия таван.
В очакване на поклонниците, които отбелязаха всичко доста бързо лодка и започват да пият Псалмите, ние се премества в Валаам.
При пристигането си на острова, се срещнахме никого. Ние бяхме така, никой не изглежда подозрително. Навсякъде около суетата построен, още повече шум и шума, създаден от строителите положи пътя към кея.
В рамките на общата шумотевица и ръмеше дъжд, взехме една забележителност Спасо-Preobrazhensky Катедралата.
След като минахме магазините за търговия на дребно, ние са били адресирани от мъж с риба на главата му:
- Събуждаш се в палатка?
- Да, - отговорих аз някак подозрително. Той има риба по главата, това е подозрително.
- Трябва да се изкачи нагоре по хълма, там завийте наляво, където ще видите една красива бяла къща, където ще се направи.
Казах му, мъж с риба на главата му благодари, щеше да отиде в тази посока, но той е след и колко силно, че не е:
- И ако имате нужда от една обиколка, а след това ... има си карта.
- Да, благодаря ти, - казах сбогом на един мъж с риба на глава.
Между другото, обърнете внимание, ние сме след това повече от веднъж приет от молове на кея, но повече никога не е срещал този човек по главата с риба.
Ние не веднага правилния къщата, защото по пътя има още бяла къща, която ни се стори красива. Когато сме попаднали на правилното къщата, червеният знак с надпис "избирателна секция избирателна комисия избирателната секция №157", ние веднага разбрах, че това е къщата. Отидохме да се срещнат мъж на средна възраст в камуфлажни костюми и кожени ръкавици, ние ще му се обади г-н VA
Той веднага разбра, че имаме към себе си, че сме в палатката, която за първи път на Valaam; така че просто очертани ни снимка на нашия празник по този начин:
- Е, тогава, така паркинг е оборудван с тоалетна, кофи за боклук и дърво. Цена на човек сто и петдесет рубли. Можете да направите един ден?
- Не, - отговорих аз. Той си помисли, че не разполага с точна седмица, както е планирано.
- Е, добре тогава те биха могли да се реши. Така паркинг третират срещу кърлежи, но все още се проверява редовно. Аз периодично се появява в паркинга, при каквито и да било въпроси. Аз бях, след половин час, за да продължа, можете да хвърли?
Ние щастливо кимна и каза: разбира се, не би било лошо. Г-н VA Предполага се, че можем да се разходят из квартала за около половин час, раници ние струпани в караваната си.
Исках да плащат за паркинг, но това е от сегмента отказа, заявявайки, че сме направили паркинг на място.
По принцип, това е доста хубаво и добронамерен.
Половин час по-късно се качихме на микробуса, а минути по-късно, пет са в паркинга.
Обща карта на острова, има три официален паркинг: Igumen на гробището (където бяхме, и донесе господин VA); Чудните в залива и в златна залив. От другите два паркинга не мога да кажа нищо, освен че те са доста далеч от основните манастирски светини.
Като ни преминаване на паркинга бяхме: неделя лагер, с два болногледачи и група деца и група млади момчета. Като цяло, през четири контингента паркинг периодично се промени, които той се плъзна, който след това се попълва. Нормално къмпинг живот.
Изборът на мястото, г-н VA седна да попълните във вестника, когато той е бил екзекутиран, той обобщи: ". за три нощувки - деветстотин рубли, сто рубли за доставяне" Той каза, че не е бране на очите си, като че ли е срам от нещо. Дадох парите, г-н VA Той ни пожела ползотворна почивка и се оттегли.
След вечеря и малко риболов (за цялата пътешествието ни, ние не хване някоя риба), се отправихме към Възкресение скит.
Върнахме от вечерта.

3-ти ден.
На сутринта на острова изгуби в мъглата.
Преди обяд ще се опитаме късмета си с въдица, счупих куката, повече от всичко друго запомнящо се е случило. Ние се лови и наблюдаваше мъглата идва от Ладога, заснемане на острова на път за острова, в крайна сметка ни погълнат.
След вечеря, мъглата вдигна и дъждът започна. Отидох да Смоленск манастир. Таня не може да дойде с мен, защото при вчерашната разходка до манастира Възкресение, ранени крака му.
По пътя, се натъкнах на две огън, около който се разпространява на различни отломки. Което вече споменах. По пътя обратно към един от тях вече са били изгорени и местните момчета.
Когато стигна до манастира на Вси Светии, аз насочих вниманието си към параклиса стои сам. чиито врати са отворени. Мислех, че е това, което мистериозното: гората, дъжда, и изглежда, че няма жива душа, но птиците мълчаха, и параклис с отворени врати.
Не смеех да са на първо място, и продължи до манастира. Това, от своя страна, е било затворено, верига, аз се върнах в параклиса.

"От друга страна, след като се отвори, така че можете да отидете, и ако можете да отидете, тогава ще трябва да отида.
Катерене по стълбите, аз отметна качулката си и влезе в параклиса. Стъпка отекна върху бетонния под. И в същия миг тъмнината свит и всички мебели от параклиса да се изправи пред мен. От това чудо коса стои на края. Усетих прилив на сила и вдъхновение, сякаш Светия Дух Сам ме докосна. "

Излизайки от параклиса на необходимостта да се отиде отвъд изчезна от само себе си, и се обърнах назад.

Послепис
Ако сте представител на рода на остров Valaam голям Ермитаж, където живее в уединение пет - шест монаси, грешите. Специално, ви изненада би било, ако се окажете на остров в един ден. В допълнение към монаси, trutnikov, поклонници и доброволците, на остров, обитаван от местните жители, същото се основава на остров известна военна единица. Поради това не е толкова лесно да се пенсионират на Valaam.

4-ти ден.
Денят беше доста топло и слънчево. Всичко, което ден бяхме планирали да похарчите за паркиране.
Разхождайки се в музея, че около яхтеното пристанище (прибл. 1.5 km.), Да разберете разписанието ферибот на следващия ден, ние открихме, че ферибота няма да е на всички, и отидете на метеор Приозерск само един полет.
Връщайки се към паркинга и играе Munchkin, отидох да се направи огън за нашия обяд. "Ами # 33," - възкликна Таня намери в рамото му кърлеж.
"Така че, паркинг третирани срещу кърлежи, но все още се проверява редовно," - веднага изплува ясно в главата ми.
"Ако той растително масло блок дихателните пътища, а след това той ще се измъкнем" - първото нещо, което обикновено се каже. Маслото не са взети, така че отидох да попитам нашите съседи в лагера в неделя. Който е пълен сгънат за напускане. Една от двете жени, потен от различни притеснения относно лагера, в забрадка, дълга пола и с кръст на гърдите му беше много се интересуват от нашата кърлеж, и предложи да помогне, позовавайки се на факта, че тя е правил подобна процедура много пъти. Ние, разбира се, с удоволствие се съгласи, и изцяло поверено Таня и кърлежи в ръцете си.
Тя prizhgla насекоми слънчогледово масло, а след това направихме струна, свързан с този цикъл изпъкнали част от кърлежа и започна да тегли. Спрях, докато тялото не е разведен от главата, която остава в рамото.
- Това е лошо, - ни каза тя.
- Знаеш ли, на кея има клиника, можете да отидете там, - е предложил втората жена, която стоеше на разстояние, като през цялото време много внимателно наблюдаваше случващото се.
Ние благодари за помощта, бързо багажа и отиде да търси клиника, която се оказа близо до Спасителя - Катедралата Преображение.
Открихме, лекарят по времето, когато той затвори кабинета си.
- Здравейте, ние имаме отметка, - казах аз.
Лекарят погледна към нас, тогава висящия стенен часовник, и отвърна:
- И аз имам до края на работния ден.
След това отново погледна часовника си, въздъхна и каза, обръщайки се към Таня:
- Носете калцуни и отидете на лечението.
- Ние имаме само главата на кърлежа, - добавих аз.
- Защо го направи, без да знае как му докосване.
- Това не е с нас - в един глас отговорихме.
Доктор Таня оттегли от лечението, взех останалите пари брои и осъзнах, че Таня пътува със сушата един. Тъй като лявата надстройката, метеор и влака.
Но си струва специално внимание и благодаря на лекаря, който извади останките от кърлежи, с фразата: "необходимо е да се обърне обратно на часовниковата стрелка" - безплатно.
Той донесе Таня затвори процесуално, а след това пише името си и изчезна на втория етаж на клиниката.
Стояхме за миг и си тръгна.
Същата вечер, аз се озовах в подножието на друг кърлеж. Жени от лагера в неделя, когато се върна, дойде да пита как сме прави, и казаха, че тази седмица от престоя си в паркинга, детски пет пъти донесоха ги движи, уловени на друг, но истината не е единичен случай, когато кърлеж изкопан.
След края на обяд, аз се опитва да плува към остров лежи близо до, но понесе една четвърт от пътя, аз осъзнах, че все още плува четвърт крака ще донесе точно върнати.
Вечерта, по залез слънце, гледахме от мускусен плъх, бразда водите на езерото Ладога.