Или експедиция Kyzylarai.

Така че на това пътуване в колоната беше 5 превозни средства, най-вече puzoternogo тип: Nexia, Голф 4, Голф 1 Кабриолет, Преди люк и Santa Fe. Последно е послужил за безопасността на превозното средство е готова, ако не друго, да действа като трактор или технически анализ.

За удобство на настъпващите колони са били взети под наем безвъзмездно близнак kitaycheskie радио на приятел. Единият е в главната превозното средство, на второ място в сключването на сделката. Просто си направите резервация, зареждане, за съжаление, това е достатъчно само за начина, по който там. Обратно каране на тъмно и без радиостанции, аз загубих от поглед другари обратно няколко пъти.

Той се изправи пред пътуване наистина не ходи с различни повърхностни пътища и посоки. Общият пробег е да се направи нещо около 700 км (в края на краищата се оказа по-близо до 800).
Среща в покрайнините на града, в 6 часа, в очакване на изостанали. Брифинг и историята на мястото, където всички ние вървим. И отиваме на място, след като напреднала цивилизация от бронзовата епоха. Дори по време на изграждането на пирамидите в много части на Централна Казахстан там андроновска култура и Kyzylarai беше един от неговите центрове. Това е лудост, преди 3000 години! И ние можем да видим следи от древни времена на повърхността, по линията на място, недостъпно!

Оставихме на пътя от 7 часа сутринта и отиде да се опре каравана. Той дойде при нас от зад колата с броя и на българския участък от 24 и е бил толкова близо до включването на Aktogai. Що се отнася до вторичния асфалта, направихме малък парк в стила на "подходящото момиче, оставени на момчетата", и продължи. На външен вид nekochkasty асфалт умножи вълни пътуват по-бързо от 80 км / ч натоварени превозни средства е много трудно - разтърси и повърна, shmurdyak в багажника периодично остана в безтегловност, а след това с рев да туп на пода.

Какво правите през уикенда

В Aktogay бяхме около 10 часа сутринта. Местна с интерес, любопитство и някои предпазливо погледна двете rayonnnomu център беше нашата колона от 5 различни коли. Къде са те?
Първата точка за посещение на музея бе планирано в Aktogay. Бяхме посрещнати от приятелски служебно открита в музея, като всички показват.
Експонати, между другото, е много интересно. Тогава там са препарирани животни, както и инсталирането на различни археологически и исторически обекти, много от старите неща, медали, информация за жителите на селото. Ние дори снимах музейните работници в паметта. Така че сега ние определено ще се запомни - autotourist.kz беше там)
Вървяхме по улиците, отиде до магазина за лимонада, погледна паметници на жертвите на политически репресии. Машини, оставете настрана Shabanbai Bee.
Има доста поносими първолак. Решихме да се търси място за обяд. Открихме kilomtrah 5 от Aktogai Конгреса надясно по линията. Но преди те да не достига, начина, по който блокира низина - не поемат рискове, месят сутринта никой не щеше да се)
Положително яде, вдъхна въздух. Нашият лагер бе прекъснат от началото на дъжда. Отново на конете и си отиват.
Преди Shabanbaya около 40 km.
Всички събиране в тези региони - е абсолютно необходимо за закупуване на билети, за да влезете Aktogai горското стопанство. Цена - 187 тенге на ден.
Ние имаме доста богата програма е планирано. Почти сме го завършили, но с пермутации.
Първият ден на планираното посещение Aulie пещерата и се качи на Aksoran (една и съща "покрива на степите" височина от 1565 метра), на втория ден нави да некропола и Begazy slazit водопадите при паркиране Myrzakozha.

Започва търсене на пътя към пещерата. Оказа се, че с насилие rastitelnoyst скри от очите ни на изхода на грейдера в правилната посока. Ние по чудо, е пътувал назад и напред целия квартал, намерени на Конгреса на пътищата през зимата, те са поискали от правилната посока и да отиде по-далеч.

Какво правите през уикенда

В резултат на това ние попаднахме на лесовъдите, които почиваха в състава на целия си огромен семейство. Те ни провежда до необходимата поляната. Ние самите не биха намерили. Всички обрасли, коли ходят там много често.

Намерихме пещера. Той се оказа един много оригинален и насочващи форми. Говори се, че преди голите жени отиде там, за да се молят. След посещение на пещерата обикновено раждат. Струва си да се има предвид.

Седнахме в хладни пещери pofotkalis на. Някои достоен да направи спускане с въже. На следващо място, отиваме в некропола Begazy. Качи се Aksoran вече нереално време. Изкачване / спускане отнема най-малко 6 часа, а случаят е далеч в следобедните часове. Преди Begazy пристигна около 20:00. По пътя Priora нарязани колело. Ако крик и резервна гума носят девствен.
Некропол себе си впечатлен. Толкова много гробници с различни размери. В залязващото слънце изглеждаше величествено. Но за дълго време не позволява тя да бъде нито време, нито желание - изглежда, да се катери и всичко останало.

Скитал степ път към паркинга. Първоначално исках да се качи на Myrzakozhu но случайно се отправили към Torkore. И тогава смел кабриолет кипене. В резултат на това всички нощни манипулации не дават желания ефект, по-нататък по пътя беше трудно и не се виждаше. Ето защо, ние решихме да остане там, където остава голф. Ottolkali от пътя. Ние събрахме на машината и да се създаде палатката и започна да се готви.

Какво правите през уикенда

Преместихме през целия ден, така че много уморен. След ядене почти веднага се върна към местата си и захърка. Дори и събиранията наистина не са се задържали. На следващия ден идва покачване на Aksoran.

Утрото е по-рано. В 7 часа сутринта, се събудих последните членове на експедицията. Ядох и бандата отиде до върха в 09:00.
В лагера, няколко души да се въвеждат в експлоатация на смелите "Ел паркинг" (кабриолет).

Какво правите през уикенда

Докато цялата група бе езда в планината, ние Андрей скочи на голф. Премахнато термостат (обхождане и е било много трудно за него, трябваше да разглобявате много неща). Андрю отиде да Aktogai и купих сензор лъч. Но. те не идват. Всичко е добре, но вентилатора упорито отказваше да се включи, а температурата не се покачва ръка.
След спускането, което се проведе в продължение на 5 часа, част от колата, начело смел Кубрик, се премества в посока Aktogai. Другите са приключили своята законна и добре дошли вечеря. скорост на движение не е високо, и колоната ще създаде много преди Aktogai.
Хванати в проливен дъжд. Golf 4 колела счупи. Кубрик, между другото, също държат главата си и свали лявата си предна гласове, Заместници dokatka.
Температурният датчик Aktogay променя, спря shinomontazhku, зареден.
Върни се в Караганда бе възможно единствено чрез 21:00, когато залез kruglyash вече отстранен хоризонта.
В града бяхме на сутринта, ужасно уморена, но щастлива.

Какво правите през уикенда

По пътя обратно емпирично установено, че някои ревностни и находчиви трафик полицаи седят по радиото CB на далечни разстояния вълна и да кажем, че те не са запознати с радара под 50. Тези изобретатели)
На сутринта на деня беше трудно, защото много сънливи. Но настроението. Пяха и танцуваха!
Аз лично съм много впечатлен от красотата там на пътя - aslfalta, грейдер, степ. Що се отнася до Алмати маршрут към Aktogai, още от първите километри ние започват да празнуват величествената природа - зеленина, скали, стръмни завои, хълмове и възвишения.

Това уикенд екипажа на всяка кола е нещо загубено и нещо, придобит. Три леки коли са загубили на волана, единият от тях също е температурен сензор. Е, ние загубихме Андрей покачване на Aksoran. Но всеки от 15-те хората в експедицията, натрупан ценен опит. Въпреки това, всеки си sobstenno.
Ние трябва да се върнем;)
Всички добри пътувания и приятно пътуване!