Предговор от водещи sayta.Oni живеят в Баку, майка и син за възрастни, Гюл и Ceyhun. Гюл завършва Института за чужди езици, преводач на английски език до голяма чуждестранни компании син - професионален пианист. Заедно със сина си знае шест езика: английски, немски, персийски, Lezgin, добре, разбира се, азербайджански и руски език. Обичай за да пътуват до различни страни, континенти.

Lagodekhi. Хапнахме на централния площад

Азербайджански и грузински граница, минахме без затруднения. Въпреки ранните сутрешни часове, грузинската страна стоеше такси. След няколко минути на приятелски, тънък таксиметров шофьор на средна възраст, ни заведе до Lagodekhi, и да се сбогува с истински кавказки щедрост ни е дал голяма диня. Нашите възражения няма да чуят, настоя, казаха, че обиден.

Lagodekhi пръв поглед ни впечатли с някои екзотични. Първо забелязах този Ceyhun, ентусиазирано да ми показва необичайно висок ела в предната част на хотела. Това величествен смърч видяхме само веднъж в живота си, в Dombai, а сега - в Lagodekhi.

Психически съм се обобщят първите ви впечатления от Lagodekhi: приятелски таксиметров шофьор, смърч, липи. Добър старт.

Останахме в хотела "Hereti", е този, в центъра на града, многоетажни.

Бяхме посрещнати от, бих казал, старост на средна възраст, грузинци, приятна, приятелска, която, както се оказа по-късно, беше

Lagodekhi хотел "Hereti"

охрана. Едновременно с това, той очевидно обслужва мениджърски задължения, като се ангажира да ни покаже една стая на втория етаж и се нарича цена на ден - 40 гел (около $ 24.). "Изберете някоя консерва" - каза довиждане.

Избирането на една от стаите, ние платихме пари и започна да се успокоят. И веднага разочарован: легла не са много удобни, без столове или столове в залата не бяха и резервоара на тоалетната не работи. Давайки си сметка за възможността за избор на произволен брой, ние се премества в друга стая - има и леглата са нови, а тоалетната е работил и имаше малка маса с три стола.

След дълго девет часа път, краката бръмчене, и реших да си починете. Той хвърли тялото му в един стол и, доколкото ми е ужас, аз осъзнах, че някъде бързо се провалят. В следващия миг осъзна, че тази част от тялото ми, че е трябвало да се седи на един стол, докосва пода, краката ми са притиснати към брадичката си и са разположени перпендикулярно на тавана и горната част на торса ми напъха в един дървен стол врата.

Първата ми реакция беше - да предупреди сина си. "Не сядайте на стол!" - извиках аз, когато видя, че има намерение да го направи.

Тогава там е сагата на "възстановяване от стола." Това е смешно и страшно - какво ще стане с мен, ако бях само в стаята? Без значение колко така положи: два дни?

Ние проучихме стола. Оказа се, че двама от тримата бяха декорация - места те не трябва да се направи този дефект е невидим, и лошото интериора на атрактивни стаи, кухини, обхванати от хвърляне на въздушни възглавници към тях.

На следващата сутрин, напускане на стаята, видяхме само три хотелски служители: вчера, охранител, една млада жена и момиче-администратор, регистратор. Лицата им бяха мрачни.

Преди да стигнем до стълбите, охраната започна да ни обвини, че сме без знанието на властите се премества в друга стая. Когато му напомни, че самият той ни покани да изберете произволен брой администратори намеси.

Тъй като ние отпочинали в Lagodekhi

Fist - хубаво нещо, но не и за услуги

От страна може да изглежда, че ние отказваме да плати. Ние, минавайки на английски, на немски, руски език, администраторът се опита да обясни, че е имало недоразумение, казахме, че допълнителните плащания, но тя продължава да се говори в повиши глас, не ни разбират.

"Това е невероятно - ние по-късно обменя със сина на възгледите си -. Основната единица на хотела, в който подаде туристите от Европа, Америка и Русия, които не познава двете думи на езика на своите посетители" Нека зло характер, нека раздразнителност, дори презрение към клиентите, а като работа без знанието на езика. Жена по някаква причина реши, че туристите, които отсядат в хотел нея трябва да знаят грузински (тази гледна точка е актуална сред определена част от грузински общество. В Тбилиси, говори с един млад мъж, работещ в областта на туристическата индустрия, аз попитах как неговата компания той ще послужи на руските туристи, ако мениджърите не знаят руски език, това, което е чул: "Ако руската искате да се отпуснете с нас, нека се учат английски или грузински" - водещото сайта).

Ние трябва да плати още 20 гел, и най-накрая пусна "свободата". Бях много съжалявам за по-старата гвардия, които, за да оцелеят, за да издържи такова унижение от един човек Godyaev дъщеря си.

Да, все още. Попитахме охраната да каже на администратора за историята на стола. Той се обърна, но не се извини, нито съчувствие елементарни нас то не се изразява.

"Добре", на стола, моята "меко кацане" на земята, негостоприемен, зло администратор. Впечатления от началото на втория ден - рязко отрицателна.

(По-късно, когато той е бил сам с мислите ми, аз се опитах да намеря поведение извинение администратор, да си казвам, че сега много хора не са на местата си, че хората се придържат към всички, че в малките градове да работят вземе, обикновено роднини и приятели. Успокояваща самият като казва, че не трябва да се вземат в близост до сърдечни неща И все пак :. освен ако това е невъзможно да се постави на друг човек най-малко от мито усмивка След начина, по който се срещаме в чужда страна, ние несъзнателно съдени за тази държава? и на нейните народи ...).

Ceyhun и ролки

Търси Valiko ние трябваше да се обърнете към минувачите, всички са се опитали да ни помогне, за да покаже внимание и уважение. Един от тези добри хора, и ни доведе до прага на Valiko дома.

Той отвори вратата за нас съпруг валяк, украински по националност. Въз основа на руски език, това означава, че ние сме на посещение. Казахме й, че искаме да се запознае с ролката - човек, който знае много за риболов. Valiko жена ни покани в къщата, възглавница, каза тя и се приближи на кучето и да се върне скоро и клипът, тя се усмихна, филмът е заснет преди 8-9 години.

Докато чакахме Roller, съпругата му успя да ни каже, че преди няколко години, съпругът й е в ужасна катастрофа, напълно възстановен от контузията си, но той трябваше да напусне работа и туристи на риболов, той отдавна се води.

Valiko забави, и отидохме да се срещнем с него в гората, по пътя, който той обикновено се връща у дома. Само излезе на вратата и видях валяк. Той ни върна у дома си, а ние завързали приятелски разговор. Под вкусна череша компот, приготвени от съпругата си, ние научихме за семейната валяк, за дъщеря и син за възрастни, за това как той получи в един инцидент, като ми цял живот работа пазач на дивеч, както в комунистическите времена, улавяне на пъстърва в различни части на Кавказ, включително включително и в нашата страна, в Азербайджан.

От разговора стана ясно, че риболовът с валяк, който се надяваше синът ми няма да работи, така че възглавница продължение на много години, ангажирани в него не е, и като цяло, каза той, "в пъстърва река сега са почти там."

Valiko ни говори любезно и с уважение, предлагани на следващия ден, за да ни ръководи в резерва.

Утре имаше други планове и ние се сбогува с валяк и съпругата му, а след това отиде на разходка из парка.

Вървяхме до вечерта. Вървяхме по протежение на реката към водопада, имам голямо удоволствие от чист въздух, огромни дървета и шума на вода.

За дълго време със сина си мечтали да гледа на живо Alpine мряна, красива бръмбар, който живее в буковите гори. Наистина с надеждата за природен резерват Lagodekhi, където расте главно бук, внимателно инспектира всички места, където обикновено живее мряна. Уви, ние скитал много навътре в гората, но толкова красив бръмбар не са изпълнени.

Но срещна на туристите от Германия и Норвегия. Те не знаеха как да стигнете до водопада, и когато ни видя, помолен да покаже пътя.

Туристите са палатки и почивка в гората див начин.

Планиран за следващия ден да отиде в най-високия водопад Gurgeniansky Поръчахме такси за сутринта, но през нощта в града удари ужасно елемент - тропически порой, градушка, вятър и светкавици. В града и в хотела, също се оказа, светлините и водата. има