В деня преди уикенда реших да отида в Big Thach. Почитан в описанието на маршрута на интернет, да изтеглят песни на вашия GPS. 9 май светлина празника на Деня на победата напуснат от Hot Key в състава на 4-ма души на сутринта. Спряхме за през нощта в близост до село Novoprohladnoe. Времето, прекарано на пътя малко повече от 2 часа.

Thach планина - четири дни в планините на Адигея

Закуска сутрин и да преминете към Novoprohladnoe.

Има един магазин за нещо, за да купуват повече и да разберете къде да паркира количката на дните на кампанията. Сложихме "Марка" в двора на една от местните жители за 50 пенса на ден. Тук на това място и да започне нашия маршрут.

Отидохме в 10:20, а "Тайван" (местно наименование), сливането на по-голямата и Мала Sakhr дойде при 13:30. GPS показва изминатото разстояние 12 km и 820 m надморска височина. Така че, от селото, ние вече нараснал до 400 метра. След това напълнете водата и изяде една ябълка.

Thach планина - четири дни в планините на Адигея

Пътят от селото до "Тайван" Влизане, но с отлично качество. Така лесно може да премине на "нива". Брой проходими бродове не са били взети под внимание. Първите две преходите на моста на суспензия.

Вторият мост виси над малък каньон. Има и водопад, "Манкин шум."

На третия Junction Ford в него, ние отидохме на ляво. От сливането Sahrai започне си в 14:00 часа и веднага хванат с група туристи, няколко души се оказа познат на нас, се срещна с тях миналата година на планина пуйката. Малко разговаряше с тях, а дори и вървеше, слушане на пътните им приказки.

Thach планина - четири дни в планините на Адигея

На възход, ние сме ги стигнах, и продължиха напред. От "Тайван", за да Princes клирингови 7 km, от които 5 са ​​трудно изкачване, има нещо, което всички останали сили.

На Княжески клиринг дойдохме в 17:30. Височината на над 1700 метра. Вятърът тук на поляната не беше добро.

Каква радост е да се знае, че днес ние сме дошли. Видове разклатят.

Thach планина - четири дни в планините на Адигея

Палатки в едно красиво място да се сложи, че не е възможно (поради вятър), стоеше в куха. Имаше един въпрос на вода. В "купичките", че тук там се използва и като източник на вода, тя е мръсна и застояла.

Ние не смееше да я използват за готвене на храна или чай. Момчето (Денис), който веднага се изправи, когато пристигнахме, ни показа посока към пещерата, за това, ние, между другото, се чете в интернет и много се е надявал. Момчетата започнаха да се готви храна от останалата част на нашата вода и отидохме в пещера Masyankoy на (Emerald).

Спускането в пещерата взе 15-та минута, а десет минути вече се покачва. Разлика във височината на 200 м.

Thach планина - четири дни в планините на Адигея

Grotto просто огромен размер, а водата има някаква. Стоейки в долната част и погледна към входа, знаеш ли какво, ти малко в него.

На връщане към лагера ни помогна в готвенето грахова супа. И по-късно, ние петимата (Denis част от компанията) се хранят по бузите му. Чаят и разговор повлече преди първата нощувка.

Събудих се в 8 часа сутринта и започнаха да се подготвят храна, а след това се събудих останалите. Чай, направен от останалите запаси от вода, яде. Дойде ред на децата, за да получите вода. Ние измити чиниите (вода от бани) и се обърна част от неговия лагер.

Thach планина - четири дни в планините на Адигея

Докато другите ни са изчезнали, ние трябваше да тичам наоколо и pofotkatsya.

След като премина 2 часа, а пратениците на водата всичко отиде, ние наистина започнаха да се притеснявате и да отиде зад тях. Отивате на ръба на скалата, видяха, че те растат, Fuh.

Ние събираме останките от лагера и ляво. Той вече беше 14:15, твърде късно. Директно от клиринг път светлост води нагоре. Задъхан, задъхан, но все пак се изкачи нагоре. Погледнато през очите ви накара да забравите цялата сложност.

Както Вова заяви: "Струва си да се живее!".

Бавно, възхищавайки се на гледката, ще отиде до върха на Big Thach (планински Thach от Adygei преведено като млад бог). По пътя, вчера се срещна момчето, което седеше с нашия лагерен огън.

От върха на Big Thạch видове са по-забележителен от всички тези, които видяхме преди. Веднага напомни за една поговорка - ". Най-доброто от планините може да бъде само планини"

Thach планина - четири дни в планините на Адигея

Тогава ние имаме малко по-лека закуска в горната част на планината Thach, те хванат дъх (и от това, което видя, също), разбира се, pofotkalis и започна да се спуска надолу към седлото.

От седловината между Велика и Мала Thạch бяхме 19:20.

Тук се срещнахме един по-запознати, този път от Hot Key. Ние си поприказва за дълго време излитане и след това (трябваше да се здрач), създаден лагер.

Thach планина - четири дни в планините на Адигея

Воден от нас е бил в 100-те метра, дървото малко по-нататък. Варени вечеря (Makarik мърша) и яде всичко измити с чай. Ден гладко в нощта, когато се разделихме, за да спи. Разтърках големия пръст на крака, а има такова (лошо) чувството, че по-нататъшно увеличение не е много удобно.

Сутринта започна за мен в началото на седмия, измити чиниите, направи пожар и варени чай. След това се събудих всички останали.

Закуската е legenky (някои консерви и колбаси). След закуска ние говорихме и се разменя контакти със съседите (Goryacheklyuchevtsami).

Thach планина - четири дни в планините на Адигея

Събиране на лагера и извадихме в 12:20 (не можете дори да получите по-рано).

Решихме да се изкачи на Малък Thạch. Повишаване krutovato, но ние го направихме по-малко от един час.

Ние възхищавал видове заедно с двойка HA. Времето беше чудесно, но след половин час небето затегна облаци и вятър роза (всичко рязко се променя).

Според нашия план, трябваше да спрем на щанда на "Shestakov". Descent от Малкия Thạch ухапа крайност.

Thach планина - четири дни в планините на Адигея

На кръстопътя в кабината и на Дяволския Gate се срещнахме група от 20 души.

Облаци се събират над главата си. Решихме да побързаме преди дъжда.

За да "Shestakova" се изпълни, без да спира. Има направен малък лагер и лека закуска.

Thach планина - четири дни в планините на Адигея

От там, ние решихме да се придвижи към следващата точка, която е източник на вода. Но той не беше там (GPS каза, че не е). Аз трябваше да тичам до бараката "Windy". Между две кабини за хода на около 8 км.

Пътят и раната, и си отиде, а след това надолу, след това нагоре. За да "Windy" излезе в началото на осми. По пътя, всеки сега и тогава прекъснато дъжд, но той никога не е ходила.

Въведените от водата в кладенеца и отидоха да търсят място под шатрата. На територията на щанда така тенденция, че не исках да ставам, толкова повече, че има най-скоро ще се появи на 20 организации, които са оставили след себе си.

Thach планина - четири дни в планините на Адигея

Намерихме едно чудесно място за лагер, създаден палатки, направени от пожар, и първото нещо, което да направи чай. Скоро дойде нашите последните (стари) приятели и лагерували малко под нас. Преди да заспя отново варени макаронени изделия с месни консерви, както и, разбира се, чай (някои хора бъркат с желе).

Утре е последният напън. В момента, минахме на 49 км. Днес последните 16 км, повечето от начина, по който беше надолу. По склоновете в подножието на цялата ни група се умори, не много по-зле. Ние си легнах рано в първия (това е утре рано изход).

Тази нощ беше слаб дъжд, но това не се отрази на дългия път. Утрото започна както обикновено с включена закуска и лагер събиране, последният в тази кампания.

Thach планина - четири дни в планините на Адигея

От паркинга в 9:20 часа сутринта и да тръгва надолу, на първо място на пътеката, а след това на леглото на река Kuhn, а след това на горските пътища до вливането на Big и Coons Sakhr на. От време на време от дъжда на небето счупи. Почти през целия път отидохме с няколко (Руслан и Олеся), които са от същия град като нас.

За колата от "ветровито" само на 14 км. От това разстояние прекарахме 04:00.

При пристигането си са платили за паркиране на автомобили, преоблякох се и отиде у дома си. По пътя, ние удари душовете (просто струпани). Общият пробег на планината е 63 км. Оборудване и здраве не го пропусна.