Приятели, здравейте. Днес ще посетим необичайно място - един от върховете на Крим, Ай-Петри планина, който се намира на надморска височина от 1234 метра над морското равнище. И за разлика от много други върхове, където нивото на морето не се вижда, на Ай-Петри са с изглед към Черно море и по цялата страна Ялта.

На височина от над 1000 метра над морското равнище, има Ай-Петри плато, където ниви, ливади и хълмове, протягащи се към хоризонта и изпълнени с невероятно девствена природа. Това място е идеално за разходка. Решихме да посетите планината Ай-Петри. =)

Въжена Mishor - Ай-Петри

Достигане до платото може да бъде превозното средство или от лифта. Ялта, на автогарата хвана автобус номер 102, по маршрут, който преминава през най-известните забележителности на региона Yalta, като например: Ливадия Палас, лястовиче гнездо, Воронцов Парк, и разбира се, станцията на кабинковия лифт Miskhor-Ай-Петри, където сме насочили.

Слязохме от автобуса в близост до кабинковия лифт, и веднага бяхме отлетя таксиметрови шофьори с активните предложения стигнат до Ай-Петри с автомобил, с междинна спирка в водопад и горски езеро и обратно надолу с кабинков лифт. Възходът на кабинковия лифт струва 250 рубли на възрастен човек. Коли пътуване до платото на Ай-Петри ни предложиха една и съща цена, и ние се съгласихме.

По пътя нагоре, спряхме на водопада "Ухан Су", което означава "летящ вода" (вход - 50 рубли). Този водопад има 2 каскада общо 98 метра височина, в сезона на сняг и силен дъжд достига максималната наводнението.

Сиукс Фолс Ухан

Следващата спирка е малка гора езеро, и е в близост до извор с вкусна вода.

Третата спирка от нашата екскурзия на Ай-Петри, което направихме в разгара на около 1000 метра: на един от завоите на серпентина красивата панорама на Yalta и района около него.

След това, ние най-накрая се спря на Ай-Петри плато, както и на няколко минути от колата, в близост до горната станция на кабинковия лифт. Ето и целия град - кафенета и ресторанти, конюшни и дори магарета и камили пеша. Погледнато в чайна, стените висяха килими, ниски маси с меки възглавнички, на една маса двамата мъже играят табла - добре, отколкото не Централна Азия. =) И в менюто Lagman и барбекю, питки и салата, както и други изкушения от азиатските народи кухнята.

Малко хапка и отиде да завладее платото на планината Ай-Петри. Най-високата точка на платото Ай-Петри - планина на рок - 1346 m над морското равнище. Трябва да се отбележи, че ние бяхме много късмет с времето, тя е слънчево през целия ден. Какво съм за времето, фактът, че Ай-Петри плато се счита за рекорда за броя на дните с мъгла годишно, но това е най-ветровито място, както и нивото на валежите е много по-висока, отколкото на брега.

Пътят до Ай-Петри плато

На върха на планината Ай-Петри в Крим

Далеч от неизвестен Гранд Каньон на Крим се счита за най-голямата формация в Крим, продължителността на това е до 4 км, дълбочината на която достига до шест метра в някои места тясна пукнатина на каньона, едва достига 3 метра. В края на каньона е малко езеро, много чисти със син оттенък в долната част на рибата може да се види в близост до източник се намира, което се нарича "баня на младежта и езерото Кара просяци", дори и в горещите летни водата е много студена.

Оградата не се препоръчва да отида, но много хора искат да стоят около мачтата, символ на абсолютното на връх Ай-Петри. Аз също отидох на мачтата, има доста хлъзгави скали, силни ветрове и страна от Персийския залив. Но вида на грандиозно.

Ние се насладите на гледката наоколо и слезе до кабинковия лифт. В долната част започнахме да примами собственици на кафенета и ресторанти, сувенирни собствениците на магазини предлагат своите продукти, и разбира се шофьорите на такси. Говорейки за таксита, за да стигнем до Ялта оферта от 150 -200 рубли на човек. Ние обърна внимание на ретро колата, където също можете да се вози до Ялта, но цената ще бъде 1500 рубли разходки. =)

Въпреки такси до Ялта изглежда съблазнително идея, продължихме с нашия план, който е задължителен точката на кабинковия лифт. Не всеки ден, защото можете да се вози на най-дългата, неподдържан кабинковия лифт в Европа.

Въжена линия се състои от две педи. Горна полет в Книгата на рекордите на Гинес е посочена като най-дългата продължителност на лифта в Европа, дължината на 1670 метра под ъгъл от 46 градуса.

Ride от горната станция на дъното е малко над 10 минути. Първо, ние седнем в горната станция, от където ние се надолу до междинна станция на ремаркето, ремаркето се движи плавно и бързо, за около 5 минути, до най-междинна станция "Pine Forest", където всички пътници са трансплантирани в друга кола, която все още е на 5 минути откаран в дъното.