Понякога ние изберете страната, но повечето страни избират нас. Миналата зима, съдбата ни даде незабравима среща с Испания. Нашият водач Майкъл беше в Испания, лектор на Санкт Петербург университет. Михаил образован човек, отличен психолог и един прекрасен разказвач. От първата история, той ни е откраднал в любимия си град, ние сме затаен дъх и мълчаливо благодари на Бога за този шанс среща, го слушаше, а до края на пътуването имахме вече почти със сигурност знаеше, че следващата страна, в която ние ще бъде Португалия.

Къщи, като този, подчерта строг, почти няма къде да се разглеждат като любимите ми закачливо ажурни тераси и прекрасна железни решетки. Пустия улица, само някои - някой луд окъпани във фонтана, редки автомобили, които се движат по пътя, ние нямаме изпреварване, никой не бърза да отговори на него. Lissabontsy остави в горещ неделен следобед в прохладната океана. Това усещане за забавяне на работата и забавяне не ни остави по време на цялото пътуване, тя може да бъде, защото тротоарите, облицовани с многоцветни подови мозайки на черни и бели камъни, не трябва да се бърза и суетата, а може би местните жители да разберат простата истина, че не бавно, направи повече.

Лисабон град асансьор
Лисабон Манастирът Jeronimos

Постлан с мозаечни настилки и къщи, украсени с цветни azhulezhu минава през изминалата свистенето, дрънчене и тътнещ стара дървена трамвай, понякога причинява пресата в стените на сградите са толкова тесни улички придават на незабравимо очарование на града. Сити ни взе затворник постепенно, а не веднага, а не изведнъж, той отвори пред нас своите тесни криволичещи улички и къщи с ясни тераси, на които сушени домакинята дрехи, той се обади и ни накара да уютните площади, всяка от които е със сигурност заслужава паметник, без значение колко малка е тя.

Португалската azhulezhu
Лисабон: Байша площ на горния

И този паметник съчетава толкова естествено с района, както изглежда, той винаги е бил там, и преди пет и десет века. В този град има великолепието на Рим, Мадрид помпозност, но има хармония бели стари църкви и къщи с всички средства, оранжеви керемидени покриви с синьото небе и ярко слънце.

Вървяхме и се радваше, че съвсем случайно, че в неделя, се появи в града, в катедралите, които са неделни служби, както и ние можем да отидем нерегистриран в нито една от тях, а по някаква причина, не забравяйте да затворите всички храмове е силна миризма на тамян. Храмовете, очевидно строги, засегнати в целия му разкош и богатство на еднократен. Ние се възхищавал на дървените резби, издълбани фигури на Дева Мария, апостолите, чието лице и дрехи, боядисани в доста невероятна гама от цветове.

Припомняме, филмите, които сме гледали като дете, което показва изключителната красота на статуята, тъй като ние искахме да ги видим поне едното око, и бурно се радвам, че всички наши детски мечти в този слънчев град. Отидохме в храмовете, никой не е заточен и не Shikal нас, като у дома си, седна на една пейка, за да се отпуснете и да слушат пеенето на органа и на църква, и постепенно да отиде някъде умора и бдителност върнати.

Когато се качи пеша до крепостта на Свети Георги, вдясно от нея, което виждате бял като лебед, църквата, заобиколен от високи стени на манастира. Тя е толкова тайнствена и величествена царуваше в зноен въздух, което в превод от индийски езици ще се нарича нещо като "Църквата, покачващите като птица." Вечерта в хотела открихме ръководството и веднага я позна. Църква на Сан Висенте де Фора е един от най-забележителните архитектурни паметници на Лисабон.

В понеделник сутринта отидохме до Синтра и Лисабон се върна в началото на шестия. След вчерашната екскурзия на тридесет и топлина ние се чувстваме памучни кукли. След кратко триене, когато мъжът ми се опита да ме убеди, че най-подходящи в този момент е да се пие студена бира, ние бързо стигна до консенсус и се затътри до автобусна спирка 28 трамвай.

Лисабон: 28 минути с трамвай
Синтра

Почти никога няма налични места, тъй като тя е постоянно пълен с туристи. По-близо до последната спирка хората в колата е намалено, а когато случайно погледна от прозореца, за да се изправи моите колеги пътници, едва потиснат смях. Хората, които са много млади и на средна възраст, седнал с такова безкрайно щастливи усмивки ... всъщност аз съм малък рай самата различно представена. И нито един от хората, попаднали в полезрението ми, не гледа през прозореца.

Фактът, че отиваме в Лисабон музей Калусте Гюлбенкян, знам, че в Москва. В музея, отидохме пеша. От площада на маркиз де Помбал, за да го под ръка и ние пристигнахме преди откриването - музей отваря в 09:30. Разходете се из живописните площади, отиде нагоре по улицата. Видяхме къщата: не krepost- крепост като и не е музей, започва да го търсим на картата. Ние бяхме помолен от един човек на средна възраст, и обясни, че се върви в грешна посока, музеят се намира по-долу. Като пътища се обърне внимание, непознат град! Ние наистина се чувстват комфортно в Португалия, чиито жители са ненатрапчиви, услужливи и приятелски настроени.

Лисабон: Гюлбенкян музей

Калусте Гюлбенкян музей - Лисабон е Третяковската галерия. В интернет пише за него незаслужено малко. Калусте Гюлбенкян, покровител на изкуствата, на арменски петролен магнат. Той започна да събира произведения на изкуството в детството и то през целия си живот прави. Когато събирането е станал достатъчно голям, той решава да го дам на Националната галерия във Вашингтон и Националната галерия в Лондон. Но едно споразумение не е в състояние да тези музеи. Последните 13 години от живота си той живее в Лисабон и завещани на града своята колекция от произведения на изкуството.

Подготовка за пътуването, четох, че Gulbenkian за същия период, придобит от Hermitage 24 френски сребърни прибори, пълен с големи френски художници на осемнадесети век по заповед на руската императрица Елизабет и Екатерина II. За съжаление, аз не знам, ние се възхищавал в музея на сребърни това или не, но тези неща, които сме виждали, са уникални.

През последните 3 зали събира картини на възлюбения си импресионисти: Коро, Мане, Моне, Дега, Реноар, дали да се изброят толкова по-далеч?

До църквата на Сан Висенте де Фора пристигнахме в осем часа вечерта на последния ден от престоя ни в Лисабон. Седим на стъпалата на уморения момичето, което изглеждаше германци или холандски, и прочетете ръководството. Църквата е част от ансамбъла на древен манастир с аркади. Напълно съм съгласен с факта, че храмът е един от най-забележителните архитектурни паметници на Лисабон, не е чудно, ние сме толкова нетърпеливи към него. Вземете вътре не можехме тази нощ, вече е твърде късно да посетите, а след това ние решихме да слязат на брега на река Тежу.

Идеята е страхотна, в непосредствена близост до църквата Сан Висенте де Фора е един от най-красивите църкви в Santa Engracia в Лисабон. Църквата е във формата на гръцки кръст в стила на португалския барок и нео-барок и е един от най-забележителните в града. Сега църквата е пантеон. Успяхме да видите много църкви в Лисабон, но в предната част на този храм, бях шокиран. Здрач постепенно, в Лисабон потъмнява по-късно, ние се разхождаше из древните улици на Алфама до центъра. Алфама - работническата класа квартал в жителите вечерните изля от входовете и оживена дискусия на новините другата страна на улицата.

Лисабон метро ни харесва повече от Москва улеснява употребата му, с него ще имате никакви проблеми. С езиците, които те също са добре. Ако Италия здраво дори и с англичаните, Португалската англичаните спазва. Хотелите също говорят немски и френски език, и казва, че не е необходимо, те са полезни при паспортен контрол, на френски се срещнахме в ресторанти и магазини.

Спешно се изложи си куфар грубо лодки и любимите обувки с токчета 3 см, в които препускат nosites след работа, за да учат. По-добре да се вземе обувки 1,5 см ри лесно платформа в крак маршове чувстват всяка точка на крака режийни прогнози.

За хотела, където живеехме в Лисабон, аз не искам да си спомням. Посланик хотел се намира в непосредствена близост до площад Маркиз де Помбал. Бих го постави две плюс. Нейното достойнство, то е в центъра, и вие няма да умре от глад, храната е нормално за сметките за три рубли и плодът е изненадващо приличен.

Стаята е много стегнат, бельо neprostirannoe, не звукоизолация. Тъй като хотелът е евтин, има много млади хора, и това прави младите хора на почивка, нали, разходки. Психически руската песен "Момичетата се разхождат и ние да се забавляват", това не е за нас. До златната младеж се забавляваха, ние напразно се опитва да спи, поне да стане и да започне да танцува заедно с тях. По принцип, това е най-лошото treshka на тези, където трябваше да бъде.

От Лисабон отидохме в Мадейра. Почиваше в Pestana Carlton. отличен хотел. Разположен в сърцето на град Фуншал, отидете направо в центъра ще влезе, отидете наляво по крайбрежната алея дойде. Персонал за работата постави "отличен". Стаите се почистват 2 пъти на ден, плажни кърпи камериерски в моята стая през нощта. Стаите са просторни и много удобни. WC и баня са разделени, а в банята има и душ. А най-хубавото е, че пода в банята се нагрява!

Риба плуване, плах, е ясно, че те не са толкова много, както в Египет, раци пълзят по скалите, морски анемонии растат. На брега видяхме звездата е два вида, и нейният съпруг, с децата ни от хотела, преследвана октопод, който е до голяма степен от тяхното престъпление, когато те мушна в него с пръст, но упорито продължава да живее в едно и също място на безкрайна радост от нашия мъже.

Посещавал съм на остров Капри, да живее 10 дни на остров в Индийския океан, но Мадейра изглеждаше много по-различно, отколкото някога съм си представял. Островът е много красив, този курорт място, създадено от Бога за почивка и поддържане на здравето. Имам алергии, караше предпазливо на "острова на цветята", има наистина толкова много цветове .... така че ... - море, не - на океана! Но с проблеми алергия почти никога не възникнат. Напротив, въпреки че те са били само осем дни, веднага изчезна алергичен ринит.

Много се страхува да отиде в градината на Monte, той събира хиляди растения от всички краища на земното кълбо. Градината Монте да отиде на откриването, ще бъде открита в 09:30 AM. Иначе добри снимки не правят това, посетителите на вечеря забележимо пристигне. И на опашката за лифта ще има половин час да се изправи, и имате нужда от него? Garden Монте се намира на една висока планина и изглед към града и океана се отваря това - преливник емоции. От тази планина се слиза върху дървена шейна с бриз, а можете и да бъде зрител, а не да се каже дори, че приятна.

Тази градина - на върха на дизайнерското изкуство, той царува красотата, хармонията и спокойствието. Ако сте озеленител, а не лишен от амбиция, в градината на Монте по-добре да не ходи, изчерпване на хляб. Осъзнавайки, че такова съвършенство никога няма да се свържат с вас напуснете работата си! Гледай Къща на фотографията, присъдата е единодушни нашите приятели, това е страхотно. Но не, дори и най-добрите ни снимка, не се отнасят до всяка градина атмосфера Monte, Фуншал не чар или красота на планината.

градина Монте
Монте градина

И това, което думите могат да предадат усещането, когато пътувате от завоя и следващия само два метра от нас, плаващи облаци, и в колата звучи като силен "Ах. "Докато всички си седи там, от една издишване, че стъклото от него започна да вибрира. Но нека се върнем към нашите овце, съжалявам, алергии. Човек може да види въздуха в градината Monte като лечител, че навлизаме в него страдах сравнително лесно.

Но когато на следващия ден отидох до Ботаническата градина, тук е започнало и нищо и никакви боядисани или смешно костенурка или pavochki горд или гигантски кактуси, не ме интересува папагали. И отново на следващата сутрин беше много по-лесно, чудеса и само. Ако искате да отидете, отидете първо до Ботаническата градина и след това до градината Монте. Въпреки, че те са в квартала, те са много различни един от друг.

Скучно ваканция не е нужно 2-3 часа, за да се попекат на плажа и напред, за да се запознаят на квартала, както и много интересни места. Купихме в Москва Guide до Фуншал и тръгна всички места, за които е писано. Не веднага намери паметника на Колумб. Не наведете за Кълъмбъс, грях. След безплодни търсения и зададен полицая, чичо му Степан, който знае всичко за техния малък град, и чичо Степан хвърля ръцете си.

Попитахме младите хора са много достойни да погледна, в очите на мисълта, изненада младите хора. Аз също се чудя, питам аз на френски език, а след това на английски език - няма паметник. В туристическото бюро ние симпатизира: "Стойност за бездомни надолу и за паметник на някои парвеню испанец изглежда. Има толкова незначителен в историята на паметника на града ". На паметника на Колумб, попаднахме в последния ден! Той се намира в парка, минахме всеки ден, Колумб се намира в близост до малък параклис, гледане на океана, макар и не на запад и юг.

Приятни впечатления от теглото на пътуване. Вземете най-малко пътуване до западната част на острова. Близо Hotel Savoy в туристическа агенция може да отнеме екскурзии с екскурзовод на руски, а ние закупени от чужденци, струва много по-евтино. Пътеводител ни за комуникация на френски език, както и с бразилците в родния си португалски. От Лисабон отидохме до нос Кабо де Рока, но аз не го чувствам. Имаше тъмнина хората, изглежда, да правите снимки, поставете отметка. Но когато стигнахме до нос Cabo Girão, имаше пет туристи.

Ако имахме това лято, не видяхме този Колко хубаво, щяхме да остана сто пъти по-бедни. Аз не крия своята възраст, но там, там, аз бях на осемнадесет. Исках да викат, да буйства, за да преминете към облаците - на - Мисля, че това се нарича еуфория. Аз вдигнах ръка, изправи на ръба на скалата, се чувствах като птица. В един момент ме беше страх, че ще влезе в земята и лети. За да усетите природата, трябва да бъде с нея един-на-един, така че никой не се намесва, а след това ще комуникира с космоса. Видове там ... отворени, нашите бразилци - камерата е мъртъв.

За по-голяма плуване в Порто Manizha вече стоеше да отида. На брега, в природните вулканични депозити, плувен басейн, отделен от морето, само на ниска стена. Swim, и близките океански вълни Лаш. Понякога вълната се разточва силни, любимо забавление на местните хора, седнете на стената, така че да издухан в басейна, и при полет вълна започва да изглежда, че тя ще отнесе ли в дълбините на морето.

Порто Monizh

Вероятно сте забелязали, че мъжете с умните момичета предпочитат да станем приятели и да се влюби, да направи луди неща и губят главите си от красивите. И се случи така, Мадейра, не е напразно в името на този остров момиче. Има в света на много страни, които биха искали да видят, ако е рекъл Бог, ние ще се свържем с тях, но аз мечтая за да се върне към Мадейра отново и отново.