Преглед на пътуването.

Фото увеличаване на кликване

В следващия си турне, отидохме да пийнем четири от тях - по това време вече имаше двама сина. Най-младият е на 3 години, и ние решихме да се върнем към Балтийските страни. Този път решихме да Литва, за да бъдем точни - Курониан Spit. Запазено място, елегантен природа, море, дюни - това е, което ни трябва.

Клайпеда пристигнал с влак, а от там преминава с ферибот до Курониан Spit. Тяхното място за почивка, ние избрахме един малък град

където живеят само 720 души. Ние се намираме в хотел "Kursiu Kiemas"

Курониан Spit

и веднага решава да проучи района. След вечеря в ресторанта на вила "Флора", отидохме до морето. Към морето тръгна през гората, той трябваше да ходят на около 1,5 км. По пътя преодоля леко покачване, а след това бързо надолу по хълма. По краищата на пътя има пейки, на които да се отпуснете, но децата обичат да седнат на големите пънове в кулоарите. Трябва да се отбележи, че, разходки из гората, ясно усети мириса на борови иглички и смола. Морски приближение усеща отдалеч - това не се вижда, но чух свежия морски бриз. Почти по морето не растат конвенционални и планински борове - те имат дълги игли и те са по-скоро като храст.

Под тях се отглеждат малки жълти цветя, в който, както разбрахме по-късно, сокът е отровен.

Ето това е Балтийско море. Сивите вълни, бял пясък.

Курониан Spit

Трябва да се отбележи, че плажът Juodkrante подаде Син флаг. Всички обществени пространства (добре, вие знаете какво имам предвид) - макар и скромно, но bezuperchno чист. Не отломки.

Директно на плажа е прохладно, ние luxuriated в пясъка в дюните, в малки "rookeries". Дори и оградата е изтъкан.

На следващия ден, в допълнение към една разходка до морето, ние сме посети хълма на вещици. По време на разходка из Juodkrante ни интересува в този индекс:

Курониан Spit

Оказа се, че в близост до брега - Mountain Raganu (Кики).

През 1979-1981 GG. лято народни артисти от цяла Литва резбовани дъбови около 80 парчета, по темата за народни приказки и legend.Pozdnee експозиция се допълва с нови скулптури: люлки, пързалки и пейки.

Те са разположени във вътрешността на сенчеста гора по пътищата криволичещите и ги изобразява вещици, демони, дракони и други знаци.
На входа на срещи:

Курониан Spit

Децата бяха зарадвани. Те не отида и да продължи от една скулптура в друга. Езда на люлка, седнал на престола, издълбани, дори се опита да се вози дървено влакче в увеселителен парк. Скулптурите са много необичайни и много от тях. Ето някои от тях. Фотографията не е много, защото камерата е все още не са цифрови, филм и след това в цифров вид.

След като активно ходене иска закуска. Кафенета в Juodkrante уютен, храната е добра. Спокойно седи в очакване на вечеря, за да нашите момчета беше трудно, и тези кафенета който също е детска площадка, са добре дошли. Там ние сме в земята и си отиват. Седнахме и разговаря спокойно, а децата не страдат нас безкрайно "добре, кога?".

Сега разходка по крайбрежната алея Kushskogo Бей, където лебедите.

Курониан Spit

И тези снимки бях просто очарован.

На първа линия - трасе за пешеходци и велосипедисти. Велосипеди могат безопасно да бъдат взети в под наем, отколкото по-късно, а ние се възползва от. И на първа линия парк на каменни скулптури.

Тук е един от тях

Курониан Spit

В Курониан лагуна да плува не се приема. Има риболов. Дори и на входа на Juodkrante от Нида се задава тук толкова много необичайна риба, изработена от полюси и мрежи. Eye - оборотни средства. Опашка - от dvuhruchnyh пиеше. Магистър по своята хора fanatziey. Много ни хареса рибата! И не е далеч от нея сушени риболовни уреди.

Фактът, че tamoshenogo хора с въображение и остроумие всички са добре, виждаме многократно. Тук е първият пример

и тук е вторият

Курониан Spit

Както ви е такава люлка? На пръв поглед нищо необичайно chtoo не го направят - просто дървена люлка. И тук и там! Погледнете внимателно - може да се види с една степен, простираща се от другата страна на дневника? Те са изработени с различни хора, може да се вози. тегло. Нашите момчета с разлика на възраст от 6-годишна възраст могат да се вози без нашата помощ! Просто трябва да седи правилно. И все пак!

Ако се мотае наоколо къща като се запържва дървесина (и всеки хост е неговата собствена!), Това означава, че в продажбата е пушена риба. Домакините разполагат с хладилник витрина. Елате и се избират. И след това просто няма - от костур на змиорки. Пресните риби, дори и на сутринта тя plyvala в Персийския залив. Ние дори пушена змиорка вкусих там! Вкусно - нито дума!

Къщи поддържан palisadnichki - двете снимки

Курониан Spit

В близост до Juodkrante към Нида е колония от корморани и чапли. Взехме велосипеди под наем. защото най-младият е само на 3 години, един от моторите има детска седалка отзад. И ние отидохме. Заедно залив много добър ход от велоалеите, удобни и не уплашен. Тогава той трябваше да отиде на страната на пътя. И аз все още съм на мотоциклетиста, имах такъв страх - майка ми скъпи. С прекрасен машини, в навечерието на мъжа с глоба, в средата на най-възрастния, който е само на 9 години, аз съм назад. Но аз не съм достигнал! Велосипеди просто поставена до стълбите на наблюдение на палубата, с надеждата за честността на другите. Отидохме на горния етаж. Над платформата - на покрива. Първоначално това ни причинени озадачен - защо? Но когато следващия летящ як корморан, всички наведнъж стана ясно. За всеки, който по нищо не падна.
Корморани, които гнездят дърво върхове и чапла правят гнезда в съседство - в страничните клонове на борови дървета. В Европа това е една от най-големите колонии на тези птици. Но депресиращо пейзаж! Pines почти бели. Те стават бели от птичи изпражнения. Някои дървета са сухи. Много съжалявам!

В съседство до нашия хотел, ние веднъж видях един щанд с информация за dendrological пътека. Ние бяхме любопитни и премина през нея. Нейната дължина -1600 m. Въпреки факта, че глобата е само на 3 години, ние не спря. Той се намира в старата гора. Вървяхме от един щанд на друг, знаците, които желаят само, че цялата информация в литовските и английски език. Нещо разбрах, нещо, което не много. Но все пак вървеше добре. Всички са доволни.

Между Нида и Juodkrantė има сиви дюни. Още ги наричат ​​мъртви. Като такъв, няма публичен автобусна спирка в близост до тези дюни, но водачът не ни откаже, и пое по обратния път. Минавайки зелените площи около себе си в пустинята пътя. Прохладното бриз от морето тук не достига жаркото слънце и сив пясък. С една от най-високите дюни и морето е ясно и Курониан лагуна. вие не можете да направите снимка на жалко. Много хубаво!

Juodkrante е в средната част на литовски Kurshskaya плюе между Нида и Smiltene (селище, което се получава плавали над от Клайпеда ферибот). Така че се вози в автобуса, който Нида, че в Smiltene, само половин час. Много удобно.

Когато разбрал, че в северната част на шиша е морски музей и аквариум с делфинариум, ние, разбира се, отидох там. След като става от кея, дестинацията на автобуса по крайбрежната алея предлага за морски съдове (в което можете да се изкачите, че моите момчета са)

Курониан Spit

Видяхме един делфин. Чрез закупуване на билети за следващото изпълнение, отидохме до Морския музей и Аквариума.

Музеят Maritime се намира в морето крепост на 19-ти век, която е предназначена за защита на Клайпеда. В централната редут в момента е един аквариум. Той е заобиколен от открити басейна с тюлени и морски лъвове. Около всеки басейн писмен график на хранене на животните. Това е истински малък цирк. Децата бяха зарадвани, тъй като те правят звуци и риба за улов хвърлени.

В Нида, ние също отиде в автобуса. График е написан на автобусната спирка, автобусът пристигна точно както е описано. Половин час да отида. Нида - най-голямото селище на литовския част на Curonian Spit. Има 1500 души живеят. Градът запазеният античен риболов архитектура.

Курониан Spit

По традиция, сградата е боядисана в кафяво, червен или син цвят и орнаменти - бели или сини. Покривите са покрити със слама.

Стигнахме до църквата лютерански

До него, старите гробища, гробове са уникални за тези места надгробни паметници - krikshty. Те бяха отрязани от дървото и се поставя в краката на покойника. Те са много интересна форма, с резбовани орнаменти.

Отидохме в и Музея Амбър. В страна на сградата прозорец е машина за кехлибар. Периодично, капитанът сяда на него и показва как се прави. В музей-галерия на просто не са имали кехлибар - от млечно бял до черен, просто и с различни включвания.

И в следващия посещение в Нида се изкачихме дюната Parnidis.

Курониан Spit

Докато вървяхме, които не премахнахме зелените засаждане, пуловери и якета, но когато отидохме в самата дюна - осъзнахме, че е естествено пустиня! Пясък и слънце! Взел обувките си и съблече по тениски. Колко вълнуващо за бяла горещия пясък да ходят боси крака!

Dyuny- височина от 52 м. От върха на дюната, където се изкачи, са видими и в Балтийско море и Курониан лагуна. Погледнете в една и съща посока - твърди пясъци, druguyu- бор. Като цяло, мястото интересно.

Когато ще надолу, ние забелязахме, сред пясъчни нежни теменужки. Как те да оцелеят в такива условия? Riddle!

Курониан Spit

Както написах в началото, за да получите от Клайпеда до Курониан Spit и обратно, трябва да отплава на ферибота, който се провежда всеки половин час.

Клайпеда стана литовски града само през 1923 г., преди това е било германския град Мемел, основан от германски ordenomv 13 век. И германското влияние е очевидно, в облика на града. В Стария Клайпеда е около 20 полу-дървените къщи, типичен немски.

Районът пред Драматичен театър - централния площад на града

Около стария град подвижния мост. Bridge - мост Birzhos

прекрасна къща с панорамен прозорец

На улицата Lepu (Linden) - една от главните улици на града - много различни атракции: пощата на 19-ти век, художествена галерия, музей часа. Музей на часовника се намира в красиво имение от 19-ти век. Вътре няколко часа просто не е - и вода и огън, и пясъка и слънцето, и т.н. различен дизайн.

В непосредствена близост до музея (за него) Останалата част от парка. В затворен парк двор

необичайно слънчев часовник

Клайпеда - уютен град, приятен във всяко отношение. Както и с цялата Курониан Spit и нейните обитатели.

Като цяло, от пътуване в нашата памет имаше само положителни емоции и приятни спомени. И какво друго е необходимо?