Главните герои на историята в края на живота се намират на Valaam. Той по това време - без крака невалиден, който живее там в старчески дом, а тя - съпругата на професора, който дойде с мъжа си и децата за обиколка на Ленинград. В младостта си, те се обичаха. Тази среща се превръща живота на героинята. Историята се помни, а думата е - Valaam - поставен върху сърцето.

Бях на път да отложат пътуването за следващата година, но по случайност (както ако те са - случайност) разговор с приятелката си Ирина, чийто съпруг всяка година отива да си почине друг в Карелия. От разговора тя научава, че той отиде в Valaam, приятелят му има карелски дали приятели или роднини. На следващия ден аз вече говорих с много Гена (съпруг, приятел). Той разкри следното: в гените в Карелия, Olonets, дневна един; друго - бившата съпруга Людмила; от бившата си съпруга - сестрата на Светлана, който живее на Valaam; Мога да остане с нея. Честно казано, аз не споделям Генин оптимизъм и увереност, че Светлана ще бъде толкова се радвам, до пристигането на непознат, който живее с нея в продължение на една седмица. Но Джийн настоя, че има хора, които не обичат в Москва, и аз ще се радвам (I-късно се убедих в правотата на тези думи).

Във всеки случай, в края на краищата се обади със светлина, аз отидох да си купят билети. Билети имах две. Айра и Джийн иска да вземе в Карелия най-малката дъщеря Даша. Valaam го вземе, не е необходимо, и да оставите Луда в Olonets.

Касата отказва да ми продаде билет, позовавайки се на факта, че боксофиса не взима името на Лодейно Поле. Започнах да се каже, повече от веднъж пътувал по този маршрут познато. Но на касата, нито неговото бюро за продажба на билети, се вижда не учи география. Като цяло, започна незначително зло, което потвърждава, че Валаам ми се вози! На следващия ден, още един касиер в същото касата ми продаде билети ...

Обичам да пътувам във влакове. Може би, защото тя рядко е възможно. Ами седи на прозореца и да не правят нищо.

В Лодейно Поле Пристигнахме рано сутринта, Луда ни посрещна на колата. Те са пристигнали с Луда Olonets нагоре, закусихме и остави Даша заминава за Sortavala, където мама и Ейми Луда живее. И от там аз трябваше да отида с лодка до Valaam.

Усещането, че ние отдавна са запознати с Луда, стана веднага. Генин думи се сбъдват. Пътуването беше доста далеч, но не и скучен. На първо място, ние говорихме, и аз го обичам дори повече, отколкото да се вози влакове. На второ място, по пътя, по който пътувахме, бе красота ... През повечето време бяхме на брега на езерото, един свършва - започва. От другата страна на пътя - дърво. Чист, рядка гора, и дърветата там, а след това има огромни гладки камъни. Като че ли там гиганти играеха някаква игра, известна като гигант. Луда обясни, че това е древен глетчер влачат тези камъни тук.

Валаам кораб отиде 2 пъти на ден - сутрин и вечер. Но ако отидете в понеделник сутринта, влакът не е имал време. Автобус от Sortavala да Olonets отива твърде сутрин и вечер, а вечерта въпрос за Olonets в 21.00. И от Olonets до Лодейно Поле на час няма да достигне. Като цяло, аз трябваше здраво в ума: Трябва да отида с Валаам в неделя вечерта. Луда ме доведе до кея в Sortovale. Преди революцията, градът се е наричал Сердобск. но когато Карелска автономна съветска социалистическа република е създадена като част от Съветския съюз, много хора тук квартали и градове, върнати от Карелия име.

Часът беше около 16 часа. "И когато корабът?" - попитах на касата. И получи невероятен отговор за мен: "От 06:56 часа." Да, на великия руски и толкова различни, че дори и времето изглежда се текат през него, с различна скорост. Къщата на сутринта Очаквам с нетърпение всяка минута, преди да отиде на работа. Знам колко време ще от дома до гарата. Perlovskaya за хубаво време, ноу - хау в дъжда. И никога не излизам от къщи преди, дори и за 10 минути. През това време, можете да направите една малка, но полезна работа във фермата: поливам растенията, попълнете изоставената синовете спално бельо отстранен от балкона, да поиграете "Намери двойка." Така че аз наричам процес на демонтаж на чорапи в двойки. Ако приемем, че тримата мъже чорапи, с приблизително същия размер крак, става ясно колко е вълнуващо преживяване. Въпреки това, винаги има няколко самотни чорапи, които ходят в кошницата преди да се срещне със своя чифт след следващото измиване. Разбира се, ако имате късмет.

Такъв е случаят у дома, а след това: ". Корабът ще остави 4-7" Три часа по-назад общи поклонници пътуват до Valaam по друг начин - чрез Санкт Петербург. Има вероятно съобщение регулира по-добре. Не знам - не се плува.

Луда отиде, а аз останах сам на кея. Не бях отегчен. Аз седнах на една пейка и да се насладите на красиви гледки към Ладожкото езеро, тих и чист боров въздух. Постепенно яхтено пристанище, пълна с хора - са местни лица на Валаам, които дойдоха в града по работа или за пазаруване, се завръщат у дома. Много от тях са имали тежки чанти те слагат на поста на касов апарат. В същата колона от две ръце, за да задържи един мъж, очевидно страда от заболяване, така че навсякъде в Родината ни, - алкохолизъм. В сила пъти okanchatelno го остави, и той постепенно се свлече - на торбички. Някои от жените извика: "Kolka, къде си?!". Самият възторжени от крещи, лошото момче, а не да вдига поглед от вратата. Разбрах, че те всички се познават помежду си. Аз бях един - поклонник. Неволно, чух разговор между две жени седеше наблизо. Един от тях казва: "И след това те предлагат да се премести в Sortavala. Да, тук ще умра наведнъж - от тези машини и смаже "!. "Да - аз мислех - всичко е относително. Това, струва ми се, почти рай за тях - суета и мръсотия. Те ще бъдат в Москва на Prospect Мира, например, или кръгова линия на метрото в пиковите часове. " "Тя пита, и си ухо пръстен тази година в училище-интернат отиваш?" - продължи разговора жената. Спомних си, че щях да света, чийто син Сергей. Той погледна към жената, към която е била преглеждана, и осъзнах, че това е "моята" Светлина ". Но тя беше обещал да ме посрещне на Valaam. "Може би е съвпадение," - помислих си, и не смееше да се приближи.

Тук акостирал кораб, и започна обичайните в такива случаи, паника. Дори когато всички пътници имат билети до определеното място, а след това всички се опитват да е друга причина тогава да изпревари. Тук съм с билет. Оказа се, че на кораба - собственост на манастира и жителите на Валаам носи безплатни. В объркването, се качихме на кораба. И когато седна и постави нещата, някой извика: "Kolka, Kolka забравен. В момента той е до сутринта тук на подсъдимата скамейка ще се събуди. " Тя може да се види, че пиян и не може да се откъсне от гредата. Честно казано, аз исках да се върна и да го заведе на мястото, (I-често се изкачи собствен бизнес), но, първо, той реши, че те съсед, и аз бях един, и второ, че е мързел. Известно е, че ние сме винаги е лесно да се намери оправдание. Особено в този момент видях, че на мястото, в непосредствена близост до една жена, аз взех да му любовница, свободно. Аз седнах и "отворен". Беше наистина "моя свят". Оказва се, че тя на сутринта имаше неща в града, и тя си тръгна, инструктира сина си, за да се срещне с мен. Ние трябва да говорим, аз веднага разбрах колко щастлив бях с домакинята. Светът се издържа с Valaam. Тя се омъжва за там. Но смъртта на съпруга си, а тя и синът й са били оставени на мира. Произведения на светлината в главен учител на училището Valaam, а през лятото води обиколки на острова. Имам един свободен личен екскурзовод. Но най-важното: Light - вярващ. Веднага й стана лесно.

"Екскурзия" Светлина вече е започнала на лодката. Той ми разказа за почвите и растителността на Валаам (тя учи биология и география). Красота около бил извънредно! Склоновете бяха покрити с тъмно зелени иглолистни дървета и от време на време raztsvechivalis червени и жълти петна от широколистни дървета. През същата година, лятото е сухо, а дърветата пожълтели бързо. Редки ярки петна ясно показва колко малко не-иглолистни дървета на острова. Фактът, че има много тънък слой на почвата под - камък. Най-доброто от всичко, което се разраства бор. Аз тогава тя видя тези невероятни дървета растат почти направо от камъка. "А какво да кажем най-известните градини на Valaam манастир?" - попитах аз и чух една невероятна история. Оказва се, цялата земя, която в градините, подадена от континента. Монасите я взеха и всеки поклонник идва в манастира, трябваше да донесе една торба на земята.

Друг Light каза, че езерото замръзва през зимата, и те отиват на машините в града на леда. Това е много опасно! Колата на лед да се провали, и най-лошото нещо, което може да се получи в дупка, или пелин. Но най-лошото от всичко пада през пролетта и есента. През неактивния сезон на Ладожкото езеро духаше вятър, така че се преобърне лодки и навигацията спира. В резултат на острова за дълго време да остане без никаква комуникация с континента. В този манастир се интересува от преместването на живущите в Sortavala да си възвърне цялата си територия исторически собственост. Дори и построил къща в Sortavala. Но това не е всичко е забравено. Около 400 души живеят на острова. Светлина, например, не се страхува да си намерят работа в града. А съпругът й Сергей източник на доходи - риболов и продажба на пушена риба за туристите. И той е с лодка, на която той "Такси" - носи туристи и поклонници на острова. Ситуацията е доста сложно. И тогава там е вездесъщите американците решиха да "помогне" на безработните жители на Валаам, и са разпределени парите за организацията на остров някои производство. Така идва мисълта, че основната им цел - да се предотврати манастира, за да получите цялата територия. Е, Бог да им съдия! Натиснете, алчни за скандал, и се опита да повдигне свръх тук. Но Господ игуменът Pankraty заяви в интервю, че никой на никого принуден да изгони няма. Монасите са готови да чакат до всеки решава за къмпинг по естествен начин.

В същото време, в ляво движейки се на първо Valaam храм. "Това е Николай скит, - обясни Светлината - преди той да извърши митническата функция. Всички онези, които са в съда на манастира е преминало проверката. Открити тютюн и алкохол изтеглят и унищожават незабавно. " Корабът на мотора влезе в тесен залив, и така влязох в светата земя на Valaam. И първото нещо, което видях - двама монаси, водещ (или по-скоро плъзгане по ръцете) на самата Kolka, което мислех, че е на кея на клада. Братя внимателно го доведоха до мястото чисти на тревата под един храст и сложи. "Оставете ги да легнат, - каза един - сега тя е топло, до вечерта, той успивам. А у дома, той не би трябвало сега. " Оказва се, но от там с пазарски чанти на борда на кораба, а монасите не са били прекалено мързеливи, за да слязат на брега и да вземат инцидента, че не е до сутринта на кея. Аз не знам на пътниците са били на тази лодка, или да го ръководи. Кораб е изцяло обслужва от братята. Но във всеки случай, тяхното действие е приятно ме изненада. Чувствах хората тук виждат един друг.

Изкачихме се нагоре по хълма към централната имението на манастира пред нас се извисяваше снежнобялата масата на катедралата Преображение с червени кръстове от четирите страни. Оказа се прав и в рамките на 5 минути преди вратите бяха Света дома. За тази къща трябва да кажа повече. Но по-късно, както се казва: да се продължи ...