Дори и в училище, се сетих, че най-високата точка на Украйна - планина Goverla височина 2061 m Оттогава тази информация се седи някъде по рафтовете на магазините, "География" и най-вече, че не се интересува .. И все пак, не екстремни спортове не се ангажират с Андрю и катерене високи планини и не мислят. Но тогава ние забелязахме сред всички обиколки с екскурзовод до Карпатите Предлагаме за група се изкачва Hoverla и мисля, че ние не са пригодени за ходене в планините туристите биха могли да отидат на мини-екскурзия. Мислех, че за това, Андрю възможност никога не привлече :).

Но идеята е отложено, тъй като организаторите на Truskavets или Лвов екскурзии, предлагани да напусне в 4 часа сутринта, това не е приемливо за нас. Ние самите нямат желание да се свържете специализираните клубове. Така че, когато дойде на почивка в село село Mykulychyn, в района на Yaremche и Bukovel без особена мисъл, просто питам, и не съществуват възможности да диригент Hoverla. И да! Синовете на собствениците на хотела е само, занимаващи се с екскурзия обслужване и гостите могат да ни съпътстват в кампанията! Остава само да се избере в ясен ден, и - давай напред!

Подготовка за завладяване Hoverla

Тъй като ние не са имали туристи, искахме да видим много неща. Просто се изкачи Hoverla нашето ръководство реши, че няма да бъде достатъчно. Затова е по маршрута на 5 върховете и Nesamovyte езерото:

1. Изкачване от базата "Zaroslyak" Hoverla бърз начин "право нагоре."
  2. Преминаването по върховете билото на Breskul, Pozhyzhevska, Dantsizh, Turkul.
  3. Descent до езерото Nesamovyte (Nesamovyte).
  4. Минавайки по град Shpytsi на през гората към основата Zaroslyak.

Общо, на екскурзия, ние трябваше да похарчи около 6-7 часа. Както беше и тогава разбрахме, че е оптимистични прогнози :).

Препоръка за туристите. донесе раница, в които се излагат:

• защитен крем - е необходимо. Дори и в планините на облаци, ултравиолетова изгори вашите уши, нос, бузи и всички открити части на тялото.
  • яке - времето в планините е променливо. В самото Goverle ветровито. Качихме се, когато температурата в долната част е около 26 ° C, но вятърът вдига периодично и стана доста хладно. На всичко отгоре на всичко наведнъж poodevali Палтата и якетата;
  • вода. Нашият водач предложи да донесе вода в един от планински потоци, които сме направили. Но внимание! Водата в реките е много вкусна и чиста, но след това можете да видите osadochek утайки. Ако не ви е страх - да пие, но за втори път взехме бутилирана вода;
  • buterbrodyi малки термос. Когато се изкачи на планината, не искам нищо, но когато си на върха, а след това се събужда много гладен. Да, понякога има "магазин" (хора, повишаване на чайници, вода, факли, и можете да пиете чай или кафе), но сандвичите не предлагат.

Така че, оставяйки Mykulychyn възлага 9 сутринта. Около 10.00 бяхме на контролно-пропускателен пункт на резервата. Няма нужда да се регистрират колата и да плащат туристическа такса - 20 € на човек. След това се отваря бариерата и да отидете в спортни съоръжения "Zaroslyak", където започва изкачването.

Качете се на върха на планината Hoverla (Карпати, Украйна)

Пътят, по които да карам по-нататък на основата - това го има на нея пред: не асфалт, има камъни, дупки, постоянно разклащане. За основата, ако шофирате внимателно, някъде около 0,5 часа.

Ние някак си прекалено нервен и уморен вече в момента на пристигане до Zaroslyak - доста скучен път на дупки, а на опашката на контролния пункт също nudnovato.

В резултат на това ние започнахме да се изкачи на около 11 часа сутринта.

Отиди Goverlu самостоятелно или с водач?

Качи се Hoverla по два начина: бърз (комплекс) и бавно (лесно). Те са разделени от доста произволно, тъй като разстоянието ще бъде различен метра само от 500, а часът -. 0,5 часа, диригентът каза, че не е необходимо да се отиде по лесния начин в този спорт туристи като нас).

Има още една възможност да се покачва - в източника на река Прут. Увеличението ще бъде по-стръмен през гората, мнозина казват, че е по-красив и по-лесно, но прекарват по-дълго време. И там със сигурност се нуждаят от водач.

Събудете се Hoverla

По този начин, възходът започва в гората. Отначало всички удоволствия, лесен и спокоен. Но след това идва рязко покачване до, където можете да веднага да разбере нивото на подготовката си. Малко без дъх, излязохме от гората в сечището, от които човек може да види нашата цел.

Качете се на върха на планината Hoverla (Карпати, Украйна)
Ние считаме, че по пътя на бъдещото изкачване. Goverlyana напред, а тя изглежда скромно Goverla прав.

И това е това, което виждате около себе си:

Долу в основата долина "Zaroslyak". Тя може да се види от Hoverla.
Качете се на върха на планината Hoverla (Карпати, Украйна)
Тя pozhyzhevska го мисля, но може и да греша.

На следващата снимка в средата - това е водопад на река Прут. Той произхожда под Hoverla. Има и много живописен. Може би някой ден там ще се увеличи.

Растителността продължи постепенно да намалява. Изядени от плешиви планини. Пътят минава покрай пътя в хвойна.

Rising почти на стръмен път (поне аз имам такова впечатление, когато погледна надолу), състоящ се от камъни и камъни, стигнахме до Goverlyany.

Качете се на върха на планината Hoverla (Карпати, Украйна)
Ahead - катерене по себе си Hoverla. "Повторно 400 m.

На всичко отгоре от първите, седнете и се отпуснете, тихо се насладите на гледката, които правя.

След почивка, направи решителен скок нагоре по пътеката на снимката по-горе. Тя изглежда като такова плитко и доста кратък, толкова дълго, колкото ти не разбираш, че насекомите върху него - това ще нагоре и надолу, хората).

Още 20-30 минути и ние сме на върха!

Качете се на върха на планината Hoverla (Карпати, Украйна)

Първите впечатления и мисли; не съм дошъл! Уау, аз съм готин! Вече не се изкачи! Боже, колко е красива! Искам отново да посетите тук!

Красота - неописуемо. Щастливи сме, че въпреки прогнозата, дъжд не не е бил, и имаше само облаци, чертожни сложни сенки по планинските върхове.

Черна гора обиколка на височините и връщане към база

След 20-минутна почивка, пиене на горещ чай в "кафе", решихме да продължим походи, тъй като имахме само 4 върхове, да се понижат до езерото Nesamovyte и след това се върнете по дъното през гората към спортната база.

Бяхме доста уморени, но след като реши, че е необходимо да отиде по-далеч!

Низходящо от Goverly откъм югозапад, ние за пореден път се чудя какво сме направили, че да отиде, и как тя е, че красиво!

Качете се на върха на планината Hoverla (Карпати, Украйна)

И тук е пътят, по който сме отишли ​​по-далеч.

Въпреки факта, че останалата част от върха се качихме на билото и те не изглежда висока, но тя все още е трудно.

В кратки моменти на светлина маршрут може да продължи, за да гледате на красивата природа. На долния етаж има Nesamovyte езеро.

Качете се на върха на планината Hoverla (Карпати, Украйна)

По пътя към езерото, по склоновете на Turkul стигнахме до полето за боровинки. Аз трябваше да остане там в продължение на 15 минути). Тогава там е спускането към езерото. Ако не сте собственик на снимки Nesamovytogo, нещо, което да се помни, можем да дадем само Дмитрий Djachuk който отборът излезе на билото на Черна гора:

Но това е така, ние сме го виждали и слезе с Turkul. Веднага исках да натопи краката си във водата, което сме направили. След почивка за 20 минути и хранене на комарите, ще отиде по-далеч. Преди беше все още на около 8 km, както и часовник - половината 5pm.

След преминаване през блатист терен и стръмно спускане, влязохме чаровната гората.

Качете се на върха на планината Hoverla (Карпати, Украйна)

Аз отивам тук е по-лесно, въпреки че все още постоянно гледам в краката си, така че да не се придържат към корените на дърветата.

Като цяло, атмосферата в гората беше просто фантастично.

Излизайки от гората, можете да получите на откритите хълмове, от които могат да се видят по краищата със същото име планини и красиви гледки към гористите Карпатите.

Качете се на върха на планината Hoverla (Карпати, Украйна)

На тези ливади много боровинки, малини, къпини. След това е метеорологична станция. И от нея вече близо до Zaroslyak.

Последните стотина метра Аз лично даде трудно. Въпреки факта, че вече редовно да се понижат, много уморени крака, коленете. Исках просто да седнете и да не отида. С каква радост се запознах с хора от просто ходене през гората Zaroslyak. Това означава, че ние почти там!

Така че, ние трябва да колата си на базата, която имаме за 19:00. Това е целият път сме ходили в продължение на 9 часа. и тракер показа, че минахме почти 27 km. Това беше нещо! Стойност на пътуването, прекарано сила? Определено, да! Аз ще го премине отново? По същия начин, не)))!