Специални благодарности на Раиса Gabitov и Борис Прохоров ..

Юни изглежда много Iremel, по пътеките на южната Урал

През вече далечната 1965 башкирски издателство го пусна "Ръководство за Башкирия". Копие от този рядкост сега е издание имам от баща ми. Този малък формат, но "закръглен" книга - 500 страници - съдържа описания на пешеходни и водни пътища в страната ни, както и описание на някои от пещерите. Една от главите на това ръководство е точно описание на няколко маршрута в планината Big Iremel. тези маршрути са предимно от изток и от Yamantau Tyulyuk.

По принцип, има три модерни маршрути: от юг, от север-запад и изток.

За да стигнете до квартал Beloretsk, която се намира на североизток от нашия район Meleuzovsky, първо трябваше да отиде на юг. Фактът, че нормален асфалтов път в Beloretsk е почти през Уфа и средни 510 км от началната точка - село Nikolayevka. И за да се скъси дистанцията, ние решихме да мине през и Kugarchinsky Burzyansky Област: Mrakovo-Irgizly-Starosubkhangulovo-Beloretsk-Nikolayevka.
Описание на този интересен път е в отделен доклад. Между другото, разстоянието е само 360 km в една посока.

Така че, след като е напуснал в 6 часа от Мелеуз около 14-00 бяхме в село Николаевка област Beloretsk.
Облечен отново пресява през раници и се премества в 16-20 по маршрута.

В деня преди пристигането имаше проливни дъждове. Жителите Nikolayevka предупреди, че пасажите са вдигнати. Времето беше облачно, температурата на въздуха е 20 25, в гората задушно и влажно.

Първата част от маршрута от селото до първия брода Nikolayevka и кордона на Национален парк вървяхме около два часа.

Тази част от пътя е конвенционален датчик за четири изкуство и горите наоколо доста рядко, дървета разположени достатъчно далеч от пътя.

В първите 3 км път прави гладка изкачване и слизане ЕТ планински склон Mill гърбица набирането и последваща загуба на височина 36 метра. Той също така разполага с добър изглед към планината синината вижда на посоката на движение. От 4-ти до 7-ми километър трябва да бъде плавно нагоре и надолу по източния склон на планината Finageeva.

Юни изглежда много Iremel, по пътеките на южната Урал

Мокра писта притежава добри писти и един път на много изненадан - да се срещне с нас наскоро отиде бос човек! Ние си мислим, че е, че този местен "сняг човек" вярно номера на обувките пропусна. ))
Намерени по пътя чанта с два чифта детски обувки, бяхме изненадани и висеше на дървото.
Според този пътен участък се срещнахме един оборудвана десен паркинг на пътища: пейка и място под обстрел при големи борове, сухо място. С вода няма проблем, на изток от пътеката минава Big Avnyar

Достигнал кордона, платени 50 рубли на човек, инспекторът пише в нашето списание, той предупреди за мечки и пожела на добър път.

Беше ми тежко погрешна преценка, позовавайки се на ниското ниво на водата не поставя електроника и резервни батерии в двойни найлонови торбички и да вземат резервни панталони и плочи.

Стиснете, ние отпочинали и продължи.
След това с малко облачна покривка и слънцето отиде мокър дъжд. Ние бяхме с малка пончо, че ние веднага и тествани. Работата е много удобен, тежи толкова, колкото една найлонова торбичка и главата обхваща ръцете и горната част на тялото, заедно с раница.

След около километър беше спокоен трета Форд, сравнително плитки, до колене.
Пътят все още бавно набира височина и три километра са на старите поляни, обрасли млада гора. Около високо плътен и треви.

Тук от лявата страна на пътя има един паркинг, оборудван с голям пейка точно под короната на голям бор.

По пътя на движението по пътя видях различни следи от неподкован кон и разпечатки на различни детски обувки, но повечето от нас са изненадани странно припокриване отпечатък в двете коловозите, като че ли някой е валцувани два велосипеда с износени гуми.

На 13-ти километър път само в южната част на гореща върха Synyak отново влезе в дървесината. Часовникът показваше вече зад 20-00 и че е време да се намери място на паркинга.

Тук решен един мистерия, която ме преследваше някъде в продължение на шест месеца. Много от тези, които отидоха на Iremel юг, споменати паркинга, наречена "колиба". Блогът Gabitova Раиса, който често участва в минната супер маратон, има снимки на паркинга, но няма връзка с картата. В снимките дървената маса и две пейки по фронтон покрив. Има време supermarathon разположен контролно-пропускателен пункт №2, разстояние от Nikolayevka 14 km, от върха на Iremel 9 km.

Много пъти съм гледал сателитни снимки на района на Wikimapia, дори и грижи и отбелязват координатите на някои странни бели подутини в ляво на пътя, но в крайна сметка не може да бъде сигурен.

Представете си изненадата ми, когато на 14-ия километър, видяхме една и съща навес от снимките!
А бели пъпки по сателитна обърнаха дървена тоалетна "тип тоалетна"! )) Въпреки това, в действителност това е правото на пътеката.

Юни изглежда много Iremel, по пътеките на южната Урал

Акостиране е малко по-склонен да западните висока подложка брезите. Canopy с маса стои над пътеката. Точно под него е много добре подготвен за камината, която е по-ниска корона събира лог дома. Във вътрешността на квадратен камината, изкопаха метал лоялни клиенти и също лъч за готвене. Дървесина, която не е достатъчно, но три дебели бреза тапицерия намери точно там.
От капака стръмно нагоре по хълма е рядък бреза в тревата, тогава очевидно можете да се изкачите планините на южния край на натъртване.

Не е далеч от лагерния огън беше каруца с един куп туристически пени, обхващащи раници. Ето това е точно това, което е дал същите тези двойни песни. За известно време си мислехме, ако отидем по-далеч, своевременно е около 20-30, преди слънцето да е все още около половин час + полумрак.

Но имахме ограничено предлагане на вода, която взехме само 2 литра, като мнозина, които отидоха по този маршрут pishut- не отнеме много вода, тя е пълна с поточета.

Докато мисленето на гората дойде един човек на средна възраст в камуфлажни с малка раница, той водеше коня, на който седеше уморен момче около седем години в голям не се увеличи яке.

Мъжът беше инспектор на Национален парк наречен Радик, научихме от снимките от блога Раиса. Докато говореше на паркинга сезирана от група момчета са по-стари. Оказа се, че те са били от Магнитогорск, отидете с голяма група Iremel с двама възрастни, които просто забравен. Радик ги придружава с кон и количка.

Тогава дойде един от лидерите на младия мъж в хълма, с MPL и камерата. Разговор стана ясно, че те не се стигна до върха, но те бяха на западния рамото. Над имаше мъгла.

Оказва се, че след дъждовете придойдоха и на някои места залят път.
Децата бяха мокри, маратонки и почти чехли, много уморени. Ние ги забравя, след това в продължение на дълъг период от време и се чудеха как родителите им се пускат тук. Ето, дори и когато времето е суха трева е мокра и блатиста почва. Бъдете сигурни, да се носят гумени ботуши или обувки, или мембрана, както и всичко това с гети над коленете. И тогава децата в маратонки.

Паркингът е вода! Инспекторът ни показа малък поток в далечината на 60 от лагерния огън надолу през гъсти коприва. Това реши въпросът, който трябва да мине през деня или да остана тук.

Юни изглежда много Iremel, по пътеките на южната Урал

Ние разпъна палатката и започна да се готви храна на горелките, паралелно се опитва да запали огън от дърва облян.

В същото време, една група от деца с приближаването на жената в минали години количка по пътеката.
Ние варени елда с задушени меса, пиеше чай върба, която обучава жител Nikolayevka Игор Толман и започна да изсъхне мокри неща.

И се суши 2 часа до една нощ. А светлочувствителност са приблизително 12, докато първата светлина е вече в третия час. Излизането на комарите, но след няколко часа, за да свикнете с него, освен че димът от огъня и вятъра не им позволи правилно да ни ангажира.

Станахме в 7, имаше захапка, счупи лагер, оставили част от нещата и не далеч от паркинга в 8:30 отива по-далеч. Денят обещаваше да бъде слънчево и сухо, от паркинга веднага започва стръмно изкачване - до 80 метра от 14 до 15km. Тук, почвата става каменист, пътеката вече не е на път, гората отстъпи място на бора с няколко брези. Куфари, покрити с мъх, много папрат, трева в ливадите над човешки ръст. С течение на пътя, където някои паднали дървета там.

Юни изглежда много Iremel, по пътеките на южната Урал

По пътя, хванахме някои оборудвани лагери и много потоци. Пътеката е добре маркирана, че е невъзможно да се загубите. От дясната страна през каменни депозити с гореща натъртване, когато полета преминават видими и скалисти склонове на тези планини.

След 2 часа, гората започна да оредява, пътеката се обърна на север, започват да се появяват върху правилните каменни депозити южния край на Големия Iremel.

До 11 часа отидохме в южното подножие на пътеките на западното рамо на Big Iremel. Там току-що бил уютен парк, който ние старателно имаше хапка и се отдалечи.

Юни изглежда много Iremel, по пътеките на южната Урал

Възходът на рамото отне около два часа, но си заслужаваше! Страхотни гледки към юг и изток, цъфтящи алпийски ливади, поточета със студена и чиста вода, мощните Big Iremel склонове, покрити с каменни грунт, всички задължително трябва да се видят със собствените си очи.
Слънцето грееше, но върхът е бил скрит в облаците, вятърът беше силен източен вятър.

ветровете пътя, по склона, се издигат до 260 м в последните 2 километра. Ние правим чести спирания, почивка и да правите снимки.

До 13-00 отидете на запад рамото. Отиди на алпийска ливада е лесно, пружиниращ мъх под краката, около джудже смърч и самодивски дърво.

Юни изглежда много Iremel, по пътеките на южната Урал

Съвпадение началото на изкачването до върха. Това е много пренаселено, ден, група почивка преди ставане, както и всички нови групи туристи са подходящи и годни от Tyulyuk. Бяхме разбира се изненада като в много градски износване, но следите на Tyulyuk по-кратък и по-лесен път на Nikolayevka, знам и казват и пишат, но за да се види по странен начин.

Бавно, един час се изкачи до върха. Там всичко е в облаците, за видимост по-малка от 50 метра, хладно и влажни, лек бриз от изток привлича от Avalyak било.

Първа беше не по-малко трудно, отколкото изкачването и е много добре, че взехме с две леки полюси. За да отидете с тях е много по-лесно, и третият стълб е много удобен на склона, като във възхода и слизането.

Юни изглежда много Iremel, по пътеките на южната Урал

Срещнахме се с група ученици от Beloretsk с учителите. Те бяха придружени от инспектора, който вчера ние записва в дневника. Ние говорим с него и продължи спускането. На входа на гората, където вечеряхме, струва си да Магнитогорск туристически лагер. Говорихме с тях и се отдалечи. Повече туристи от юг не е бил.

Почти веднага се срещна три яки момчета от извънредните ситуации министерство каза, че някой е загубил посоката Tyulyukskogo. След като се отдалечи един от друг в продължение на няколко крачки назад, докато дъждът се изливаше. Ние извади пончо и се понижат. По пътя, събира боклук от паркове и ясни извори, двама от камък малък язовир, за да могат да си наливат вода с пластмасова бутилка.

Дъжд наводни терен, придойдоха пътеката на места, напълно покрита с вода, водата отдавна проникнато чрез нашите обувки.

Юни изглежда много Iremel, по пътеките на южната Урал

И най-накрая до 20-00 отидохме до хижа паркинг. Имаше огромен Урал vahtovka. Се срещна с водача, се оказва, че е довел тук някога Beloretsk студенти.

Ние варени вечеря от останалата яхния, яде и започна да изсъхне. Час и половина бяха събрали цялата група belorechan, дойде и MChSniki. Бяхме поканени любезно в колата и два часа по ликвидация подута вода писта в 23-30 Урал достигнаха Nikolayevka. Beloretsk каза сбогом на туристите и техните учители и им пожела добър път, бяхме в нашата кола, изоставена в село близо до дома на Игор.

Игор ни чакаше на вратата, аз мислех, че вече не се появява днес. Умората и вълнение е широко разпространена, ние хвърли неща в колата, пиеше с Игор чудесното си розов чай ​​и си легнах.

Нощ в Николаевка тих, топъл и много тъмно, уличното осветление се осветяват редки коне бродят тук и там. Невероятна атмосфера на пълна изолация от външния свят, и този път бавно преобладава тук.

Станахме на следващия ден рано сутринта. Изненадващо добро време, Iremel се вижда от пръв поглед. Над него ясно небе във всички посоки. Лъки за тези, които се случи да бъда там тази сутрин!

Юни изглежда много Iremel, по пътеките на южната Урал

Ние суши дрехите, опаковани, благодари на благодатен гостоприемника и при 12-00 премества към страната на Beloretsk и след това в мрежата. Без инциденти на 20-00 бяхме у дома.

Заключения относно правосъдието и вътрешните работи сме си поставили са направили следното:

1. Всички електронно оборудване, дори и в сухо време, ще бъдат увити в двойни пластмасови торбички. И това е възможно без навигационно и комуникационно остане. Въпреки че връзката по целия път, има само на върха на Голямата Iremel, а в подножието му.

2. дъждове и потоци, гарантирани promochat крака турист в района. Така че това ще бъде необходимо да се вземат гумени ботуши и панталони, за да не се мокрят през както се случи с нас.

3. Движението беше лек, с най-малко храна и дрехи, аз дори не пощади панталоните си и извади някои чехли да отида бродове. Това е моят сериозна грешка, която се коригира през следващата кампания.