За това аз все още обичам работата си, освен възможността да видя света, така и за тези срещи с интересни хора, които имам от време на време да се случи. Това е последното пътуване до Сочи, ние сме избрали изненадващо добре координирана екип от колеги - истински професионалисти за пътуване. Там се срещнах с Николай Алексеевич Кочнев, директор на компанията "Розата на ветровете". която е специализирана в обиколки на Башкирия.

На Iremel зимата: Дължината на пътната ...

Iremel планина, както аз не ставам по своя връх

Пътят от Уфа "Mountain Lodge" отнема 4 часа: един час преди да включите Ashu, все още почти час, преди Сима (там направихме спирка - запълване на колата и се запълнят с чай и сладкиши), след един час, преди да включите Yuryuzan и покрай Yuryuzan чрез село Pervuha - до селото Tyulyuk, където е базата на "Mountain Lodge". Указатели навсякъде. И кой знае ски курорт "Zavyalikha". че не е точно губи.

Пътят от Yuryuzan да Tyulyuk добро, красиво.

Декорация по протежение на пътя красива. Вече се превърна от пътя, което прави няколко спирки за да правите снимки. Ние се възхищаваме на покритите със сняг ливадите и борови дървета посребрени със скреж. И над всичко това пейзаж величествено украсена Mount Iremel.

Това Tyulyuk. Малкото село има двеста годишна история. Tyulyuk основана през втората половина на 18-ти век Горнозаводск селяните като уреждане на Yuryuzanskogo растение. Силно повредена от пожар през 1976 г., все още Tyulyuk възстановен. Но скелетите на изгорелите къщи тук и там все още са останали, и напомняне на пожара. Между другото, на газа в селото все още не е извършена, за да подхранва всички къщи са все още - дърва за огрев. Реката на едно и също име - Tyulyuk - тече през цялото село. Сега, през зимата, тя е почти невидим под снега.

Iremel планина, както аз не ставам по своя връх

фирма "Mountain Lodge Iremel" "Розата на ветровете" за много туристи е отправна точка за изкачване на Монт Iremel.

База "Iremel Mountain Lodge" се намира в покрайнините на Tyulyuk. Следваща - само дърво. Бяхме посрещнати на вратата и ескортиран в голяма провинциална къща. Къща на 2 етажа: партер Living (известен още като хранене - виж снимката по-долу.) И кухня и четири стаи на втория етаж - същите четири стаи 2 легла. Тази къща е с топла баня (с всички удобства под формата на тоалетни и мивки) и душ кабина.

Наблизо в двора на къщата има по-малка къща. когато жилището се намира кладенец, много икономичен: на 2 двуетажни легла, 3-8 души в стая. Но храната може да се готви. Тази опция е добра, вероятно отчаяно се нуждае от гей студенти или запалените брадати туристи. О, и всички онези, които нямат нищо против баня в дървена конструкция на улицата.

Малко по-далеч има три къщи - вили. както ги наричат ​​тук. Те сякаш нямам вили, а именно в градината и в рамките на по-просторен: първи етаж размер е определен в хола на втория - 3 спални. И цената за тях ще бъде по-висока. Фирми от 6-8 души ще бъдат много удобни тук.

Iremel планина, както аз не ставам по своя връх

Въпреки това, нещо, което е очарован от описанието на броя на леглата. Въпреки, че това е полезна информация и всичко, мисля, мнозина от тях идват да Tyulyuk по-важното - да се изкачи връх Iremel.

Две Iremel - големи и малки - през нощта са добри също ...

Iremel планина - най-красивите върхове на южните Урал, на втория по височина след Mount Yamantau (Yamantau - 1640 метра, Iremel - 1582 м). Тази енергия е уникално място. Ето защо, най-популярният трасето на "хижата", разбира се, на екскурзия в планината Iremel.

Какво трябва да знаете, става Iremel

Всеки, който ще завладее Iremel, трябва да се вземат под внимание следните точки, което казахме на водача (и като цяло - да се изкачи на планината е по-добре с водач-инструктор).

На първо място. Iremel катерене, туристите са всъщност в 4 климатични зони: горската зона умерен климат в подножието на трасето ще премине през лесостепна и тайгата, а крайната зона на субарктичен алпийски климат на върха на планината. Защо е тази информация? Да, на факта, че разликата в температурата на въздуха в подножието на планината и в горната част може да бъде приличен, ако дъното е 24, тя може да бъде само най-горния 12.

В допълнение към това, и това е втората точка. Времето се променя в продължение на 20 минути, а в каква посока - не да се отгатне: само слънцето изведнъж започва да се излива сняг, духа вятър - и сега в момента бушува снежна буря. И след това всичко също така внезапно се разсее.

На трето място. Mount Iremel считан за един от най-аномални зони, намиращи се на територията на Русия. По-рано, башкирите счита планината свещен, както и че е забранено да се изкачи. Днес експерти по аномални явления ни казват, че над планината често могат да видят НЛО, за да се срещне с един снежен човек.

Като цяло, вярвате или не - вие решавате. Но всеки, който се изкачва планината, се препоръчва да се вземат подарък за духа Iremel. Носете си подарък, може би имате късмет: никога не се загуби, а времето ще е добро, и усилия, че няма да си тръгне.

Всичко това ни казва, водач-инструктор Артър, който води група от най-Iremel "Mountain Lodge". Той ни препоръча на останалата част на този неделен следобед разходка из селото и да видите Tyulyuk местна забележителност - църква построена без нито един пирон.

Iremel планина, както аз не ставам по своя връх

Църква Представяне на Мери - дървена църква с елементи на древната архитектура. Построен през 1892 г., осветена през 1896. Църквата е една от петте оцелели дървени храм строителни проекти на Челябинска област на XIX - началото на XX век. И това е забележително: по време на големия пожар през 1976 г., което се отрази на две трети от домове в селото, тази дървена църква са оцелели.

Жалко е, че църквата е затворена и не можахме да влезем вътре. Разходете се из улиците на селото, ние се загледа в къщата. Мълчанието на зимната нощ само кучета лаят безпокоят. Селяните са практически невидими. Вечер. Здрач събиране, по-студено.

Вече се стъмваше. Tyulyuk потънал в мълчание.

Ние се върне в "Mountain Lodge", където чакаме вкусна вечеря и да се задейства една голяма стая (има две).

Приятно ми е да говоря с хората, които работят на базата: всички те са много любители на това място, знае местните легенди и готови да ви помогне във всичко. Вечерта, че е време да говорим за околните забележителности и гледане на филми за Iremel. Особено, че нито мобилен, нито в интернет, че няма да бъда тук. Така че се пригответе за пълно потапяне в местната вечер отдих - песни с китара, говорим за къмпинг пътувания, туризъм в банята и спокойно пиенето на чай (обаче, и по-силни напитки не са забранени).

За това, че спи в дървена къща е забележителна, най-вероятно, всеки знае. В крайна сметка, в домовете на дърва - специален микроклимат през зимата, така и през лятото. Man почивка в къща, тялото и душата. Ароматите от дърво имат лечебен ефект и успокояват нервната система.

Моята нервна система е спрян в единайсет часа вечерта (сутринта преди да го направя не мога да спя), и се присъединява в 9 часа сутринта, когато под прозореца започва да прави моторни шейни - всички се подготвят за пътуване до планината.

Пътят нагоре в планината от основата - на около 14 км. Първо, през гората към подножието на планината и след това нагоре по хълма. Ето първата част от пътя на туристите от "хижата" и извършване на моторни шейни - през зимата, или УАЗ - лято.

Излязох и погледна към планините - и не го видя. Когато вчера на фона на синьо извисяваше два пика - малки и големи Iremel Iremel - беше твърда сива мъгла. Да, времето в планината не изглежда да върви, се казва в ръководството. Трябва да бъде възможно да се затопля. И хората около мен е очевидно сериозно подготвени: маски и очила на лицата им, топли якета, ботуши ... С една дума си розов ски яке, гледах техния произход просто с лека ръка.

И по-трезва преценка на шансовете им за провеждане на няколко часа на вятъра и снега при минус 10 градуса, реших - аз няма да отида на Iremel в това време. Особено, защото аз (и моята "SLR» NIKON) се наложи с красива гледка към планината. И те не се налага да чакате в това време. Качи се по хълма към по-топлия период от годината, реших аз.

Особено след като Артър ми каза към друг маршрут за разходка - в Ларкин долина. Върви само на 3 км, заедно с гора пътека по поречието на река Tyulyuk. И добро впечатление за ходене, за да получите, и не са имали време да се замразява, той ми каза.

ждрело Ларкин

Гората беше абсолютно тихо, без вятър, без шумолене. Само птици понякога глас сервират. В непосредствена близост до пешеходна пътека в снега бяха видими следи от различни: малки (прилича на златката) и по-голяма (може би лисица). Въпреки това, аз не съм много запознат. Мога само да кажа на такава разходка в гората всички мисли на недовършени дела и т.н. моментално се изпари, и вие сте потопени в съзерцание на природата. А съзнание дава път на един вид естествени инстинкти: така, така, беше схруска там по-често? И разбираш, колко уязвими хора - "цар на природата" - в лицето на своята власт ...

Очевидно е, че тези мисли са дали ми се ускори, тъй като след 45 минути (вместо планираните часа) горски пътища вече доведени до големи камъни, които същото дефилето. Красотата на това място през зимата, може да не е толкова snogosshibatelna през лятото, когато шумолят речни каскади над скалите минава през дефилето. Сега на нея изземване само понякога polynyas. Но в тази бяла тишина има своя чар. Фотограф никога не спи в мен и рамки попадат върху матрицата "Nikon" един след друг.

Iremel планина, както аз не ставам по своя връх

Дефилето Larkin - друга атракция близо до s.Tyulyuk.

И накрая, в пет часа се чу приближаващи моторни шейни и шумната тълпа завоеватели Iremel влезе в къщата. "Е, като отидох?" - питам аз. "Да, ние вървим напред! Когато пристигнахме на платото, има толкова много purzhilo, че някои биха искали да се върнат! Но Кочнев каза - всичко расте! И ние отидохме всички "След това, както се оказа, по пътя обратно, те се отклонили малко в снежна буря, след като е загубил пътя, на който се покачва - тя просто покрит със сняг за половин час без следа. Но всички бяха много щастливи! Само на светлина - гордост за себе си, и за радост, че се издигне над въпреки лошото време.

Фактът, че всички туристи, които са посетили "заслони Iremel" и отиде в самата планина, са много светли и положителни впечатления от тези събития, това свидетелстват множеството благодарствено плака, която е изправена пред една от стените в голямата къща.

Iremel планина, както аз не ставам по своя връх

Така че, за тези, които не могат да живеят без преодоляване (няма значение какво или кого), Mount Iremel силно препоръчително. И за себе си знам, че - на това място, аз ще се върна скоро!

Mount Iremel, изчакайте за мен!

Той продължи Iremel два пъти. Аз не съм фанатик, така че отивам за компанията. Аз не разбирам. Какво шега. Защо го направи над макет. Тя ни до контролно-пропускателен пункт и обратно в състояние да вземе кола. И двата пъти той се върна "без крака". Мисля, че най-важното нещо тук - това е в очакване на вечеря в добра компания с нещо огнена вода. И толкова хубаво, разбира се, един вид екзотично, там със сигурност не духове, само на всички дървета бяха обрасли с лишеи, климатът е. Смъртност, каза, че са били замразени някой там. През зимата, за нищо не бих отишъл.
В "планинска хижа" наистина добър психически.

Татяна, има моменти, в такива набези, като самото преодоляване и т.н. Но това винаги е необходимо да се отнасят тяхното обучение и възможните последствия. И аз не смея, както можете да видите (за времето носеше), показа разумни грижи. И да, в случай, че това е бил там. Беше зима. Ето защо, най-вероятно, това е по-безопасно да отида там в по-топлите месеци.