През миналата година доклад за изкачване на конник (5170 m, Terskey Alatau) Нарисувах маршрута на линията. Между някои оставащото празно място, реших да си напълня линия.

Тази година екипът се оказа, че е необходимо: Аз съм събрал, Макс Десет и Павел Gryaznov. С Max отидохме в Корея. Отидохме в Крим, и се изкачи маршрут Slesova кука на. Паша - Zamin Karor. Karavshin. Аксу, и много повече. Те спокойна и комфортна.

Аз дойдох с две линии. Един по-лек, а другият не. Първото планирано да се изкачи най-вече върху лед на ден, а вторият - от къде да има и една нощувка.

Алмати продължение на 6 часа достигна Каракол. От там, за да тъпчат дори половина часа, за да стигнем до "хапчето". За да не се губят време, веднага се качи на каньона по кална река Kel-Тор. Постигнато поток с чиста вода и продължи една нощ под смърч.

джигит 2015

На следващата сутрин, мина покрай разливи. Трева в близост до река е покрита със сив разцвет, така наскоро повдигнати над нивото на водата. Когато стигнахме морена в предната част на стената, включително силен дъжд. Бързо стартира палатка и се крие, за да изчакат лошо време.

Rain на надморска височина от 3800 по нашите географски ширини - това е лошо. Валежите, когато жегата. Ако топлината, той се топи леда. Когато лед се топи, тя изпада от камъните. Джигит стена от скали и лед.

Дъждът беше спрял, аз отидох до ледника да се намери по-удобно място за лагера. От стената, без да спират валеше камъни, плаващи ледове и течащи водопади. Намерени сухо място със стара трева и подложки на страничната морена. Стената не мълчи.

Преместен палатка, оборудвана с живота и решихме, че ще седне утре, има бисквитки и да гледате по маршрута. През нощта, ние тримата в нашето малко бунгало бе притиснат и горещо.

Всичко на следващия ден с вълнение на погледнете в стената. Тъй като тя продължава да лети някои скали и масивни свлачища. Камъни хвърчаха навсякъде, лавина от словенския "трето око" (вдясно Slesova) и лед напусна Penchuk борда.

джигит 2015

Водопад на джигит на стената (в средата на снимката)

На стената на северозапад (правилния път Ryabukhina) отиде скални срутвания. Изглеждаше така, сякаш преобърна коли с камъни. Според Кумбу, през които да преминават по пътя към стената, бита водопада. По-късно следобед от един от Seracs * сплит парче лед и с размерите на телевизионни части, постепенно слезе. В горната третина на нашия маршрут изглеждаше безопасно, а на дъното отиде ясна сутрин.

- Нека всички разреши до брега. Стена в лошо състояние. Тук са моите опции:

1. Седнете още един ден, гледайки към стената, изчакайте, докато се охлади.
  2. Утре ще отидем заедно 4А било. Ние слез, часовник, чакай, и след това да се вземе решение.
  3. Издишайте и се изкачи маршрута си.

Тези берсеркерите в един глас: "Ние се изкачи утре!"

- Един протест: ако чувствате, че планината "няма да позволи" се обърнеш и да свалят надолу.
- Да.

Събрани, ние настроите алармата за 2:00 сутринта и си легнах.

Макс спал на улицата. Стената на всички като летящи камъни. Повтаряйки сумтене, а след това на звънене удар, когато се удари в скала и приглушен шамар, ако снега. И така, докато не заспа.

Е Макс, той вижда, където съдържанието на капсулата. Струва ми се, че камъните летят заедно нашия маршрут. Паша тихо подушва стената.

Събудих се половин час преди алармата. Слушах. Изглежда спокоен, нищо не пада. Това е хубаво.

Пресече ледника потоци (все още твърде горещо ...), тя започва да се покачва Seracs. Дори и в тъмното е ясно, че избраният вечерта пътя, не е подходящ. Ляво на възглавница в ляво. От наклона над нас отделена от snegolda стъпка висока 4 метра.

Snegolod - толкова гаден вещество, което има формата и твърдостта, но инструментите почти съхраняват.

Прекарах около половин час, за да получите по стъпка. Ледът ще получи за няколко минути. Над на склона на гарата прави на един инструмент. Момчетата бързо скочи на парапета, аз отидох по-далеч: да се копае снега в посока на пукнатината отделяне на плосък ледник леда на стръмния склон.

Над главата му имаше рев. Преместих се тананика. Скоро стълби стъпки втурнаха към леко повишение, по някакъв начин да избяга от камъните. Моите приятели имат къде да отидат, те са по стръмен склон, всеки по своя пикел. Тя се сви в снега затаил дъх, и ... тишина. Погледна надолу, светлини блестят приятели в едно и също място. Никой не е наранен, камъните са някъде по-горе, в снега. Аз издиша. Това беше адски дълга минута.

- Е, господа, как си?
- Не Нещо много!
- Изберете, отивам надолу!

Обратно към момчетата вкара своя инструмент в снега. И пак един шум, но сега много по-наляво. Това очевидно не е за нас, но настроението на планините, както ясно. Момчетата слязоха. Направих samosbros две пикели (начинаещи катерачи, защото знаете как?) И също слезе върху възглавницата. Дневна светлина. С оглед на Seracs изглежда още по-тежък и колеблив. Много бързо надолу покрай вчерашните парчета изглаждане синкав лед.

джигит 2015

Времето не обещавам охлаждане. Със зората на стената и поклати размразени нови камъни. Опитайте отново никой не искаше. Събрахме се и слезе. Вечерта се върнахме до Алмати.

Rapid Макс Десет преминава Kel-Tor

Тази година на стената е много по-малко лед, отколкото в миналото. Тогава чухме няколко пъти падащи камъни, а в далечината от нас. Сега тя се посипа непрекъснато. Качи се с времето и камъни - опасна идея. За да направите това, трябва да имате добра мотивация. Нашата покрита с камъни, преди да започнем изкачването.

Леден връх на глетчер - свободно стояща на леден блок. Дали размера на мулти-етажна сграда. ⤴

Ето още за четене:

Прав си, понякога е по-добре да се откаже. Аз често го направя. Напоследък, по-често, отколкото преди.

шансовете драстично стареене изравнени шансове драстично спират стареенето :)
леден връх на глетчер и ми се струва, много вярна дума уместно толкова силно, информативен)))