В началото на лятната ваканция, и исках да отида някъде, където да се отпуснете. Папа предложи да отидат в Национален парк Katonkaragaysky на южния Алтай. Фактът, че винаги са живели по нашите предци по бащина страна, това е, това е нашата "малка родина". Една дума: Дивото зове. Те решили да отидат на 31 май микробус Toyota. Пътят беше избягал през Семипалатинск (където нашите роднини) до село Katonkaragay и обратно (със спирки за закуска, обяд и вечеря), но на гърба на един отвратителен начин на g.Ayaguz до Семипалатинск реши да мине през Астана.

Пътят от Алмати до Семипалатинск отнема около 1 200 км, а ние се надявахме, че е последният за през нощта. Въпреки това, заради начина, по който са били незначителни в Семипалатинск само на следващата сутрин, но първите неща, на първо място. Алмати остави около девет сутринта и за вечеря бяха в Taldykorgan. Извън прозореца-голямата част от времето, но нищо степта, което не сме виждали. И само в близост до Taldykorgan картина разреден парите преминава. О, да! Беше повече и Kapchagai, огромен резервоар, свързан с р. Или околността и впечатлява със своята красота, но, за съжаление, напълно да го оценявам бихме могли да не заради облачното време.

Така че, обратно към Taldykorgan. Градът е малък, въпреки факта, че в центъра на район Алмати. Но само по себе си хубав, чист. След като влезе в града, те започват да търсят, къде да се яде. Кафенета и достатъчно ресторанти, но изборът да спрат някъде на седмия институция (съжалявам, не мога да си спомня името). Интериорът е твърди, че е рицарски, но тя развали ужасно тапети по стените и таваните. Въпреки това, всички окъпани добра храна и нейната цена - около 350 тенге на човек (1TG = 0.2r ..). След ядене, ще отиде по-далеч.

След Taldykorgan беше все едно степ. Плашилото брой мъртви врани на пътя. Като цяло, картината в сравнение с малко утринната от променило и аз реших да спи. Пет часа бях събуден от удивителен знак на баща ми: "Роу". Животното стоеше точно до пътя, но когато приближихме се хвърли в степта. И само в движение може да се наслаждават на красотата си физика и невероятно силни животински крака. След това не можах да спя, се страхуват да пропуснете нещо друго интересно. И скоро бях възнаграден. След като премине още малко, татко натисна спирачката. Отначало не разбрах причината за това внезапно спиране, но излезе от колата, той видял на фалангата пътната паяк. Аз веднага се затича към него на безопасно разстояние и sfotkal на Digicam. Хит големи очи, дълги крака на паяк. Още две минути след възхищавах на насекомо, ние се качи в колата и продължи по пътя си. Минавайки още четиридесет минути, спряхме да улови степните соколите при залез слънце. Картината просто невероятно: могъщата птица с огромни криле и розов залез.

Карайте още три часа, бяхме в Aiaguz - затънтено градче с тъмни улици и съмнителни хора по тях. Да се ​​научиш как да стигнете до центъра на града, ние отидохме да се търси приличен хотел. В средата на улицата не става по-лек и почти нито единствената осветена сградата е била хубава джамия. Достоен хотел, ние не сме открили, както и приличен кафе (не може ли просто късметлия?), И решава да прекара нощта в колата далеч от града (благодарение на всички седалки са изложени в колата, и всички те имат достатъчно пространство). Остава само да реши къде да се хранят. Спряхме при км 10 на Aiaguz, в крайпътна кафе. Аз и баща си поръча пържола, а майка ми и сестра ми са отказали, казват те, е "отвратително" и всичко това. Храната наистина не е много, но гладът не е леля ми. След вечеря, отидохме на. Карайте още един час, спряхме на малък паркинг в средата на безкрайната степ. Така беше и след полунощ, когато всички раздават в прегръдките на Морфей.

Събудих се, аз бях около десет часа. По това време, колата е на пътя в продължение на три часа. В Семипалатинск, ние бяхме в час през деня. По пътя няма да ви кажа нещо интересно видяхме не беше. Мога само да кажа за нея отвратително състояние от това, което съм написал в началото на историята.

Така че: Семипалатинск. Семипалатинск е основана през 1718 г. върху руините на седем каменни джамии, които се наричат ​​"камери", откъдето идва и името на крепостта Semipalatnaya късно Семипалатинск. Крепостта е бил център на транзитна търговия между Европа и Азия, както и до центъра на образование по земята казахски. В околностите на Семипалатинск са родени три от най-забележителните личности на народа на Казахстан: Абай Kunanbayev (той при представянето едва ли се нуждае), неговият ученик - поет, философ и учен - Shakarim (през трийсетте години на миналия век, той е бил застрелян от служители на НКВД, и неговите книги, ръкописи и снимки са били изгорени за дълго време името на Shakarim беше забранен) и Мухтар Ауезов - великият казахски поет. В допълнение, в Семипалатинск заточен Достоевски, E.P.Mihaellis, N.I.Dolgopolov, S.S.Gross и много други. Всички те са допринесли за образованието и развитието на хората казахстанските. В нашия град, което бяхме видели много стари къщи и сгради. За съжаление някои от тях се нуждаят от сериозен ремонт.

Осъществяване кръг около центъра на града, отидохме да остане с роднини. Тези от нас, добре приет, и се измива, облечени, се обадихме на такси и отиде до кафе "аристократ". Храната е доста добре там. Срещу кафенето е Абай музей, последвано от къща-музей на Достоевски. Големият писател е живял в един обикновен дървена колиба, която видяхме в покрайнините на града.

След хранене, беше решено да отидете на остров на полковника (бивш остров Киров). Островът се намира между ръцете на река Иртиш, и е място за почивка на жителите на града. Шофиране дълбоко в острова, спряхме на паметник на жертвите на ядрени опити, което се проведе от 1949. от 1989 година. в близост до Семипалатинск. Паметникът е издигнат от японците. Тя е висока стела с решетъчна го гъба облак и по-долу е майка на тялото му, обхващаща бебето. Наблизо е "свещен" дървото, на което висеше на набор от кърпи и парцали, и ние също сме искали да се мотае някаква кърпа, но нищо подходящо под ръка не е бил там и се отправихме към Иртиш. Иртиш за наистина впечатляващо, а ширината (особено, когато се сетите, че сте на остров в реката) и изключителната красота на своите големи води. Веднага трябваше непреодолимо желание да поплувам, но ми плам охлажда новината, че водата е все още твърде студено и за мястото, твърде бързо. Не късмет. По принцип за всяка легенда казахски в живота си, с изключение на опитомяване на коня, способността да стреля с лък трябва да се къпят "във водите на посивял Иртиш". Първо и второ, не съм направил, а третият, когато е бил толкова близо, тя не работи. Въпреки това, когато бях на 6 години, бях облян в нея.

Пет минути по-късно вече бяхме напуснали, а десет са били у дома си. Пристигане, аз веднага си легнах, въпреки че това е само шест часа.

На сутринта отидохме в посока на Алтай.