Познати да научат, че ние ще се Турция за първи път и в такава "див" начин не ни плаши различни трудности и проблеми в общуването с турците. След като прочетох един куп писма "от живота на летовниците" Предполагам, че за това, което ще трябва да се изправи и какво трябва да се обърне специално внимание, така хитър и прословутият "kidalovo" турци са едва докосна с малката изключение.

Маршрутът на нашата двуседмична екскурзия Оказа се, като това и малко по-различно от това, което са замислили дома.

Първото нещо, което ме порази, когато излезете от самолета, както вероятно и много други, първият спад в южната част на страната - това е една ужасна топлина, само на баня. Но като цяло, стоя на топлината лесно, така че това обстоятелство, свикнах много бързо. Второто препятствие е по-сериозно: ние открихме, че от летището до града се твърди, че не са обикновени градски автобуси. Петнадесет минути ние ще извиват около сградата на летището, но не

Ние не намерихме обществения транспорт. Опитите да се кацне в многобройните туристически автобуси, посреща своите туристи, също не са били успешни - те не влязоха в центъра на града и предградията, където се намира целият курорт инфраструктура. Ние се изплю и в крайна сметка напусна в таксито, чукат на цената от $ 35 до $ 10, но в крайна сметка го напусне по същия начин в $ 5.5.

В центъра на Анталия е доста красиви - малкото пристанище, градската стена, кули, минарета - всичко впечатляващ. На пръв поглед, това е ясно, че Черно море със Средиземноморието, както се казва, а някои не лягайте. Дори и в центъра на водите нереално цвят тюркоаз и така е ясно, че не е трудно да се повярва, че дъното е достатъчно дълбоко. Той не се къпе, може би просто защото тя приема и задържа непрекъснато сновяха насам-натам яхта.

Къщи за гости в тесните улички на централната изобилстват за всеки вкус. Отидохме за първи фаворит и заговор за $ 8 за двойна стая със закуска. От тук до много дълъг плаж Коняалтъ 4-5 спирки с трамвай. Цялата вечер се разходихме из стария Анталия. На следващия ден, ние се отпусна след половин ден на плажа и направи малка грешка - не попита, когато в този гост час къща селище, просто забравих за това. В резултат на това, когато премина от часовете в училище, в 18:00, бяхме напомня на допълнителното време и се наложи да плащат допълнително $ 4. Но тогава ние не забравяйте да попитате за напускане. Следващата точка от пътуването ни беше Kapaddokiya. Няма проблеми да имат билет за нощния автобус до Гореме, въпреки че при закупуване на билет не може да се пазариш упорито не искате да се забави цена. Но $ 13 за такова дълго пътуване - това е съвсем нормално, ние се търгуват само за забавление.

С автобус до Гьореме повече от половината, пълна с чуждестранни туристи. Всъщност, от пътуващи ученици, ученици по-голямата част - американците и китайците. Много британски и германците. От време на време се срещнахме и братя-славяни - чехи, поляци. Но България никога не е срещал, освен че по някакъв начин малкото семейство на плажа пияни летовници на.

По същия начин, както в Анталия, Гореме видове дъски. Ние нямаше да се спре там за през нощта, но въпреки това изглеждаше цена: $ 5-7 за двойна, с много от къщите за гости се намира в самия пещери.

Между другото, голям пазар за тези, които идваме само за един ден и не искам да остана в хотел или B & B, само за да хвърлят неща и опознаване на района леко - трябва да си купя билет за автобус и да оставите нещата зад бюрото в офиса на фирмата. Първият път, когато сте го направили в Гьореме, а след това постоянно се практикува този метод. Отивате на вечеря и след това, за да получите нещо от раницата си, ние открихме, че освен нашата собствена, и вече все още има около пет или шест. Първо, ние, разбира се, stremayutsya, и изведнъж нещо ще бъде загубена, а след това бяхме уверени, че много други колеги туристи доста щастливо го направят. Въпреки това, те плетени двупосочен цип на раницата му виси малък катинар.

Няма да описвам красотата на Кападокия, много от тях са вече написани за него. По-добре да видим тези зашеметяващи лунни пейзажи. Всички тези вулканични пилоти на едни и същи и различни цветове - крем, бяло, розово, сиво и т.н. Често попаднете стенописи вътре в пещерите. Градът на Гьореме е построен точно в средата на тези конуси, много от местните жители са се приспособили по домовете или плевни. Разходихме се сам през целия ден, се покачи с почти всички в квартала, а вечер с красив залез изстрел на хълма. Е, като цяло, то трябва да се види!

Отново на нощ автобуса, ние пристигнахме в Истанбул. Безплатен мини автобус, вече е включена в цената на билета ни докара от автогарата до центъра, до Синята джамия (Султан Ахмед). Първото нещо, което отиде в търсене на подходящ otelchik. В непосредствена близост до Синята джамия, малко по-надолу по улицата и по-близо до морето, ние спрели. Отново, ние се пазари и събори нашата цена на индикативното ниво на $ 10 с включена закуска.

Истанбул хареса определено! Голям град с величествените джамии и красиви паркове. Истанбул е толкова много приятелски и приветлив, че, например, далеч от туристическите обекти доста мръсна, но все пак.

Вървяхме по цял ден, извираща кръгове по централните улици на джамията в джамия. Истанбул трябва да бъде и по-рано, за да оставите парите, тъй като в продължение на повече или по-малко интересно място турци искат стандарта, както видяхме, входна такса от 15 милиона., До $ 10. Изключение - Синята джамия, входът е безплатен там.

Отидохме в брегова Мармара - къпят би било желателно. Но има Vodicka мръсна бреговата плаващ боклука. В същото време погледна към пътническия терминал, там трябва нещо отидете на Чанаккале. Оказа се, че няма такова полет, който за пореден път потвърди на работника или служителя на информационно бюро.

езда Вечер на ферибота между Европа и Азия. Тя струва $ 0.5, и отпадъци е, по мое мнение, на всеки половин час от кея на двореца Топкапъ. След ферибота обратно до хотела, случайно удари светлинното шоу в Синята джамия. Това е страхотно! Urban осветление около джамията е напълно изключена, тя е толкова голяма, че изглежда, подпрял небето със своите минарета. От високоговорителите в близост до джамия в цялата област кънти гласът veschayushy английски много мистериозен тон на една история, засягащ по мое мнение, завладяването на Константинопол. В този случай, Синята джамия, чиито минарета си осветени в червено, след това синьо, след това жълта светлина, в зависимост от хода на историята на това, което се случва. Чувствам се добре, точно както в средновековната арабска приказка!

Чанаккале-Троя-Кушадасъ-Ефес

В Чанаккале се качихме на автобуса, който е пътувал най-изненадващо бавно, въпреки че зоната по протежение на брега на Мраморно море, не е изпълнена с планини. Представете си - ние напуснахме Истанбул през 1130, и пристигна в Чанаккале в 17.30 ч! В резултат на това нашата мечта е да посетите Троя гореше със син пламък, като Троя затваря в 18.00. Разочарован, седнахме на една пейка станция, помисли си, и стига до заключението, че Троя и Асос, ще оставим за друг път, а сега ние ще се премести в Кушадасъ, а от там до Ефес.

В Кушадасъ, ние пристигнахме в 8 часа сутринта, а след това се премести в микробус, след в Селчук, чийто водач твърди, че той също се превръща Ефес. Ние вече свикнах да разкрие някои съмнения турци твърдения или за това, така че само след шофиране от Кушадасъ, обръща глава във всички посоки в търсене на указател към Ефес. И с право, защото нито водачът, нито стюардът не се притеснява да се информирам, че въртенето на Ефес, които вече сме преминали (да не говорим за факта, че за да се превърне, както бе споменато в началото). В резултат на това стигнахме в Селчук. Е, по дяволите с тях, особено след като намерихме много интересни неща в Селчук. Особено ми хареса джамията Иса Бей със своята супер-шикозен напълно черно и бяло украшение. Руините на храма на Артемида под формата на една колона, за да произвеждат някои впечатление, освен ако не е много по-участък на въображението да си представим предишната си слава. Преди Ефес, ние се разхождаше по продължение на дългите насаждения от праскови, които са много примамливи отмива клоните.

Ефес с водач в ръцете си, ние сме учи за дълго време. През целия ден там, когато се срещнахме само две български! Не знам, ако хората не се интересуват от руини, или (в България), то е скъпо за нас, аз не разбирам нищо! Съвсем ясно се чувстват аурата на древността, седнал на стълбите на театъра, или гледаш надписите върху камъните, направена преди много, много векове, майстор-занаятчия.

Единственият реален недостатък при посещение на Ефес в средата на лятото - това е една ужасна топлина и липсата на сенчести места. Всички повече или по-малко подходящи за това място вече е пълен с хора се разпалват, макар и на опашка, за да се изправи на сянка!

4 часа, идва да спре по пътя, ние се допитаха човек (който между другото е извършено, за да се учат от хора, които стоят на автобусната спирка - когато те трябва да и се причинява от микробус радио), където най-близкия плаж, той посъветва Pamucak. Нищо малък плаж, но той е подходящ за най-простия къпане - затъващата във водата. Фин пясък, дълбочината на малки (за деца приказка!) - 50 метра и всички кръста, водата в резултат на това много топло, почти горещо. Живи същества във водата няма абсолютно никаква, гмуркане с шнорхел безинтересна.

В 18:00 бяхме купили билет за Памуккале, но офиса на автобусната компания, ние, между другото, както винаги остави раниците си, и трябваше да се върне в Селчук. Друга история с обещания за турци предприехме пътуване до Памуккале.

Планът имахме - да изследва източниците и вечер, за да отиде по-далеч, макар и много все още не е взето решение. На планината отидохме по-рано, в 6 часа. Един човек, слънцето току-що излезе иззад планината, мека и нежна светлина - на красотата! Разбира се, също, без защита на входа, ще отиде безплатно. Единственото лошо нещо е, че почти всички баните бяха празни и сухи! Тогава ние научихме от плаката в горната част на водата в различните бани се подава по график и цвят маркиран - във всяка баня в даден момент се подава вода, която тече и в останалата част от времето в издълбани тесен изкоп по цялата планина. По принцип, когато повече или по-малко стомана вана пълна с вода - самата планина става изпълнен с тълпи от туристи. Разходка сами са се провалили на фона на това великолепие, и решихме да останем тук за една нощ, и дойде в планината отново, но вечер при залез слънце. В допълнение, ние сме избрали някои красиви бани от другата страна на планината, почти извън полезрението на стражата и произволно сглобена, как водата се подава към ваната. Местен фотограф, който прави красиви изображения на потенциални клиенти туристи в сайта частично се припокрива спираловидния поток, така че водата течеше странично на склона и по този начин банята пълни с вода в продължение на няколко минути. Туристи се изкачват във ваната, фотографът ги премахва, всички са щастливи! Като цяло, през вечерта решихме да го направите също.

Вечерта на около 8, охраната все още седеше, но просто трябва път байпас, който минава покрай ясно древни гробници и руини, в допълнение към "нашите" място е по-близо. Те дойдоха и се намери на сайта на друг чичо, пазачът, който вече е започнал водата, колкото е необходимо и снимана две лели-туристи. Леля скоро няма, пазач сърдечно ни покани да се потопите в тези бани, но да напусне най-късно до 9.30 и лявата. Точно определяне зад планината на слънцето, на снимките се обърнаха картичка! Ние nakupalis в тези бани достатъчно просто - и бяха превзето на шията във вода и се срина под струи вода, чувство - супер! И все пак има няколко водопада, на тъмно ние се радваше на хидро-минерален масаж! Ами, по принцип, непрекъснато удивителни знаци, защото Памуккале - един от най-силните преживявания на моя! Въпреки това, след това твърде тежък калций измиване на косата, тялото и дрехите. Морската вода без никакви проблеми всичко мие, тъй като ние по-късно разбрах.

Фетие. Олудениз

Морето, разбира се, е перфектен! Плажната ивица е дълга малки камъчета от едната страна на скалата, от които можете да се потопите за скали имат малък уединен малък плаж с пещера, а от друга страна - синята лагуна с островите, на които да се плува изключително лесно и зашеметяващ цвят на водата. В таксата за вход лагуна, но цената е ниска. Много хубаво, но всеки ден ние не плува там, отидоха към обичайните плажа, скачане от скали и плува с маска. Риба красива много, таралежи и дори виждат в дъното на някои черни полипи с пипала на главата му.

Олудениз, изглежда фокусирана върху британски туристи, цените в Лира и в лири. Ако някой се случва там сама да яде, аз искам да предупредя наведнъж - да си купят храна в Олудениз напълно никъде. Има, разбира се, малки магазини с голям асортимент от никакъв интерес: чипс, бира, бисквити, сладолед. И да си купи нормална храна е необходима, Фетие, в супермаркетите. Добро - GIMA и Migros. Цените на продуктите са съвсем нормални за много - по-евтино, отколкото в Москва. За плодове и зеленчуци, аз обикновено си мълчат - само една стотинка!

Олудениз ние остана в продължение на пет дни, много благодаря, ние просто исках морето във всичките му проявления.

Следващата точка планирахме Олимп, Чирали по-прецизно. Дори преди пътуването, аз бях чувал за хотела на дърветата, и тук ние сме искали да живеят в хотел. Но в Фетие ние разстрои - мини автобус отива до 5 часа в режим на Олимп, и климатика от автобусите не. Но има и друг начин - да се получи късо начин (не е покрай морето, и отклонение) до Анталия, а от там за да микробус Чирали на. Но за да направите това кука е, по мое мнение, е просто глупаво, защото всички бяхме еднакви в три или четири дни, за да лети от Анталия до Москва, и в същото време да се извърши оставащото време там, също не искаше да. А какво да кажем Фазелис, Кемер, ние искахме да се грижат за Чирали? След много дебати, ние решихме да отидем до Анталия, а от там да не се Чирали, както и да Фазелис. Нашият водач стана ясно, че Фазелис - това е един красив град, като селото.

Анталия. Фазелис

Когато се трансплантира в микробус до Фазелис, водачът някак странно ни погледна, но не каза нищо. И това вече е 7 ч часа. С една дума, той остави ни по здрач в началото на боровата гора, и каза: ". Фазелис там" Ние сами са отишли ​​по този път, в посока според индекса. Тя ни алармира на факта, че докато ние не бяхме една кола беше минал по този път. За щастие, на половин километър, видяхме на портата, на щанда и човекът в кабината. Този човек каза, че Фазелис - това е само на древните руини, музей на открито и няма населено място там. Тъй като ние прокълнат фалшивия водач! Но как може да има наистина беше красива! Определено идват тук следващия път.

Аз трябваше да се върне на пистата и да преминете към Кемер. Решихме, че е твърде късно, а Кемер - голям град, а дори и там ние откриваме една къща с гаранция. Разбира се, че не! Prolazili час на Кемер и постоянно чувам в отговор, че няма място, всички заети, ние разбираме - Кемер, очевидно уплашен популярен курорт и във връзка с това жилище, не сме в състояние да се намери. Най-малко по това време на нощта. само един имаше, върнете се в Анталия, където пенсиите nerezanyh като кучета, добре, аз бях там, които откриваме точно. Беше много жалко, че толкова много време и пари за пропилени пътувания, но не правят нищо. През седмицата и половина след пристигането ни в Анталия, апартаменти, повдигнати на цената на жилищата. За нашия традиционен $ 10 борда на, ние открихме само при петия опит и веднага легна да спя, на следващия ден реших да потърся нещо по-прилично. И прозорците на стаята ни беше контейнер за боклук, и musorovoznaya машина полунощ дрънчене техните механизми.

На сутринта, също не го направи веднага може да ни откриете къща за гости за правилната цена, но нова е много по-добре от старите. Приятелски настроени домакини, уютна сенчест двор и интересен брой.

Оставащото време прекарахме в Анталия, много плуване най-сетне, а вечер проучване на околността. Очевидно е, че ние сме изрази увереност в действията си, тъй като хората започнаха да ни питат.

Имаше един проблем с шатъл до летището, но той е решен от само себе си. В деня на отпътуване, когато подаде ключа за стая, собственик попита как най-добре да отида там. В замяна на това той предложи да ни управлява, тъй като той е бил просто пътувате по работа до летището. По времето, когато ние всички върви добре, парите също е подредена. Освободете два часа прекарахме в раздялата с Турция, като интересна и разнообразна.

Най-невероятното нещо, което по-голямата част от хората, а не е наясно, че Турция е просто пълна с различни чудеса, като, например, Kapaddokiya или Троя. И разбира се, все още е много просто не е толкова добре познат или скрити от гледна точка на информацията. Само независими пътуване ще ви даде възможност за пълно и в зависимост от вашите желания, за да се насладите на всички красотата и чудесата на страната! Пътуване и да видим света със собствените си очи, не през очите на лидер на група туристически агент или туроператор.