Лодки имат надуваеми, с три отделения и допълнителна защитна размер легло. Перките, кану, две остриета. Опитът от предишни пътувания при условия, сходни с нас е убеден, че в сравнение с каяците тези лодки са по-упорити, когато се преминава прагове. С по-малко валежи, те са по-лесни за преодоляване на малки бързеи, а това е много важно за нас, те са много по-лесно да се носят в раниците си.

Местата, които трябва да тръгваме - много красива и разнообразна като природни условия и материална база и предлага риболов.

Риболов в северните Урал строго регламентирани, така че ние сме по-рано в контакт на съответните организации на Република Коми (Pechora басейн) и Национален окръг Ханти-Мансийски (Об басейн). Местните наредби, постановления, както и организациите се променят доста често, така че информацията за тях, трябва да имате най-късно.

Северна Урал

Бързо ширина река на няколко десетки метра, с кристално чиста и прозрачна вода, кедър лист тайгата на брега и островите, с дълбоки кладенци, плитчини и раздори. В повечето места, които може да лови риба от брега, и vzab-rodku. Първият удар върти от нежните бреговете на острова ни е успех - тралене (забелязан "лъжица") грабна красив липан. По-малко от половин час хванахме седем липан и най-големият от тях тежеше точно един килограм. В бъдеще, ние постоянно уловени в Shchugorev среден и голям липан пръчка и се върти. При риболов с предене липан пое малки претеглени "MEP кучета", както и на малки и средни колебае Spinners, воблери и миниатюра. Но по-често, отколкото сме свикнали бели и пъстри "лъжица", и по-лошо ухапване - малък емайлиран "shtorlingi". Ние се лови и въдици за живи gadflies и изкуствени мухи. Най-големите образци го хвана за леки сухи мухи. Grayling се по-добре в ветровито време, най-вероятно, защото, когато насекомите вятърните полетяха и паднаха във водата и по-малко риба бяха гладни. В допълнение към спокойствие, без пулсации, вода риба вижда по-добре и се държи по-предпазливо. Хари мустаци са основният "добавка в нашия гол, а ние се лови толкова дълго, колкото имахме нужда. Останалата част от уловената риба, освободен.

Във водите на страната, населени с няколко вида и подвида липан. Европейски или общо - в Европейския север; Сибирски - от реката Кара да Енисей; Източносибирско - източно от Енисей; Монголски - в езера и реки на Тува; -в Амур Амур басейн, Охотско море, в Приморие, Камчатка; Байкал - черно и бяло.

Arctic липан (Thymallus ар-cticus) - най-голямата и, по мое мнение, най-красивите. Най-голям Неговата липан, според LP Sabaneeva ( "Животът и улов сладководна риба"), живее в реките в северната част на Урал. И когато казвам "голяма умбра", искам да кажа риби с тегло около 1 кг и повече.

В последния ден от престоя ни на острова е бил посетен от лагер два еленовъд му. Един от тях - на Коми с въртящ се прът в ръката си, а другите - Ненецки с малокалибрен пушка. Те са напаст в долината на ляв приток на река Shchugor, и те се опитват да хванат сьомга. Днес това не е късмет, но през последните дни попаднете случаи на до 10 кг. За тази риба край брега риболов линия не се е разпаднала го има 0.8 mm) и не се скъса, този с пушката стреля главата на рибата. Казаха ни, че за няколко дупки на пътя ни, където ще трябва да хване сьомга.

Ветроходство надолу River Shchugor. Благодарение на изобилието от нещата, само един човек може да бъде в една лодка. Двама са на плажа. Спираме на първата дупка, за което говорихме пастири, и издърпайте предене. ми дрънкулки - бяло "лъжица" на размера на една чаена лъжичка. Третият взе хвърлят голяма сьомга. Jerks това са остри и силни, и спирачката на макарата оказа недостатъчно затегнати. Ето защо, в хвърлянията на риба изтръгната веднъж много риболов линия, въпреки че отчаяно се мята макара дръжка. В края на краищата, аз я заведох в плитки води, и започна да се подава към плитчините.

Сьомга на осем килограма. Много скоро взе още една голяма риба, и въпреки че е по-малък, аз отново й отне много време, а след това постепенно доведе до плитчините. Риба претегля 4,5 кг. Моят колега -Leonid също закачен на сьомга, и дълго се бореше с това, с което до брега, но тя падна през и си тръгна.

Все по реката, спряхме в бокса и да се измъкнем предене. Това е много жалко премеждия, обидни събирания, но борбата с тази прекрасна риба и тези елементи, които са в състояние да доведе до плажа, всички компенсирани. Възхищаваме тях, снимана, претеглен и освободен. Най-големият от нашия трофей тежи малко повече от 8 кг и е задържан от 12-инчов жълто-оранжев примамка. В движение, ние не хване сьомга.

В предпоследния ден на рафтинг по бързеите Shchugorev се преодоляват, които имат дължина от около 3 km и се разделят на три издатини на камъни, разделени от области на сравнително безопасно канал. Тези камъни са големи, понякога доста пренаселено, но заоблени и не е опасна за гумени лодки. Произнесени поетапно поток от вода есента не е тук, така че е най-вероятно няма дори бързеите и плитчини -shivery затрупана.

Под прага характер на долината се е променила значително. Тя като че ли да се разшири, и планините се отдръпнали. На няколко километра извън до устието на голям десен приток Shchugor - река Volokovki. Тук, след като минах на стария Sibiryakov тракт. Открихме хубава дупка. Аз съм на продълговата бяла с червени Лъжици отне около 10 cm от сьомга с тегло около 8 кг в дължина, с които съм се борят за петнадесет минути. Дима жълтата "лъжица" Сьомгата, уловена в 5 кг. Това беше нашият последен риболов на сьомга.

Минава се през Урал

Ние трябваше да се изкачи на Volokovke възможно най-високо и пресича планината Урал, което е спад от 1 до един от притоците на река Yatriya, по които сме слети с Saranpaul. Лодки вързани двата края Repshnur - носа и ключ за гребло. Така те могат да изтеглят срещу течението, движещи се "bichevniku" - пътеката на брега край брега на морето - и управлението им като хвърчило. В плитчините влезе вода и лодката се извършва между камъните, като ги извадите от плитчини. В някои много малка лодка заредена с разцепление трябваше да се вдигне за КЛЮЧОВЕ, и така се преодолее плитки води, чувствайки камъните компилират на дъното. Преместен със скорост малко по bol- "Chez 2 km в час. След един час петнадесет минути почивка. Работете здраво. Те се страхуват, че лодката няма да издържи.

Catch липан на муха е възможно само в ранните сутрешни часове и късния следобед. Рибата е била голяма - около един килограм. Това беше особено добра захапка, когато умбра лъскава торпедо скок от водата, попадащи към стръвта и я хвана във въздуха. В стомаха на уловени липан Намерени гъста маса от черен хитин частици - остатъци от насекоми (предимно комари), борови иглички, пръчки на малки ручейник къщи. И най-големите, vesivshego повече от 1 кг, и дори останките на мишката или опърничава жена.

Четири дни изцяло изразходвани за совалката извършване на товари преминават през от западния склон на Урал на изток. В навечерието на Сибир, Об басейна на р. Ходихме на водите на реката Big Turupya. Тази година, реката е толкова плитка, че и след това трябва да плъзнете лодката на ръце, места, което премахва и анализира отломки от паднали дървета в реката. Той е отишъл на два дни. На сутринта на третия ден станах рано и се опита да хване под висяща рок въдица с червей. Umber уловени 700гр - първият склон на източния Урал. Той рисува ярка от екземпляри, уловени на западния склон. В следобедните часове, заедно с Леонид намери нов яма. Въпреки дъжда, той се разглежда като играе поток липан. Един час в движение и червея хвана десет риба с общо тегло от 5,5 кг. Grayling са много силни, те са трудно да се държи в ръката си, когато извадите куката. Ръководител имат малко по-малко, а устата е по-голяма от тази на липан, живеещи в западната част, гръбната перка е по-висок и по-ярка. Grayling се прицели в по-добре, но най-големият бе заловен на червей. Мокър от дъжд и ръцете му бяха замразяване на рибата бързо, дори трябваше да се разтвори малък пожар. В един от изворите на малка предене "shtorling" хванат пет добър вид пеперуда, въпреки че бях чул от рибари и туристи, на източния склон на тролинг на липан отнема.

След водата дъжд в реката стана и имам кафяв оттенък беше бързо в продължение на много места. Често трябваше да слезе и да ходи да проучи най-трудните части, особено в тесен, като каньони, области. Но тъй като за сплавта става спокоен, крайбрежие постепенно се разделиха и слезе. Kingdom липан забравен.

До вечерта плува към Turupinskoe езеро. Тих. Водата изглежда да бъдат замразени. На хоризонта, нежните планините. Езерото изглежда плитко в повечето места, водни растения достигат повърхността. Лодки плашат от време на време да стои на трева голяма щука. Ела тук и морска пъстърва. Опитахме се да хване предене, но рибата не е взела - след последните дъждове силно водна роза, наводнени храсти по бреговете. Местните жители, които се изкачват до езерото на река Yatriya моторницата на, улов е голяма щука, а понякога и пъстърва, лов на патици. За съжаление, прекарват много време, за да се преодолее прохода и преминаване на водите на Големия Turupi, ние сме изостава от графика и не може да чака за рецесията на водата в езерото, за да оценят нейното богатство.

Реката се свързва с Turupin-ски езерни малки канали. По време на нея спокойно, раздори са достатъчно дълбоки, за нашата лодка. На бреговете на много красиво, гостоприемно място. Тайга става все по-светло иглолистни - голям бор и лиственица. Допуска се върти както песен. След няколко куки, последвани от дългоочакваното "на живо" на идиот, и силна риба едва ли дойде в края на въжето. Включва се чрез предене, седнал в една лодка върху куп неща, много неприятно, така че ние гребе към брега. Фиш за дълго време не искаше да се откаже, но аз съм все още малко да я по-близо и по-близо. И когато тя е била в плитчините, аз, без да отслабва въдицата гладко и бързо я повлече надолу върху тревата. След многобройни скокове и революции риба поуспокои. Беше малка taymeshonok, въпреки че ни се стори много по-голяма, когато играете. Решено бе, че затворникът трябва да бъде освободен. Отплава. Малко преди Показване на бели варовикови скали, извисяващи се на десния бряг на петдесет метра над водата. От по-горе те са създадени с тъмнозелен тайга. Мястото е толкова красиво и примамливо за риболов, ние решихме, че въпреки очевидната липса на време, спрете. Веднага с отделяне на скалите. Аз лови тежък продълговата бяла лъжица. Дълбочината е голям, но рибата не е взела скалите. Но от левия бряг на често чували изблици на голяма риба. Очевидно е, че тя излезе да се хранят по-плитко място. Леонид не можа да устои и отиде там. Скоро чух звуците на борба, и започна да наблюдава действията му. Преди да я хване, страхувайки се за линията, малко разхлаби бобината, а сега риба, лесно изкоренени от няколко метра на линия. Отново и отново той я разочаровам, но в някакъв момент рибата направи нов пробив и всичко се повтаря. За миг, той пусна копчето на бобината да затегне спирачка. Но това второто е достатъчно за рибата освободен и напусна, така че ние не са били показвани. Ние трябваше да получите всички на същата намотка "умни".

Осем километра в цяла мочурища до косят ливади. На реката има голяма риба. Един от участниците в нашата експедиция, студент Дима, се опита да улови, но без резултат. Може би това не е хищник пръски и schokur (вид бяла риба), който живее в тези места и да достигне уважаван размер, но примамката не взема.

Рано сутринта мъгла над спредовете на реката. В ясно небе -Stars стареене и полумесец. Така започва последния ден от пътуването ни. До вечерта бяхме в Saranpaul.