Качете се на върха на Рорайма е старата ми мечта: стотици истории на известни пътешественици и откриването на завладяването на планината, митовете и легендите на древните индийци, както и на книгата "Изгубеният свят" на Конан Дойл превърнаха тази област, във фантастична ръб. Поради тази аура на тайнственост ми се стори, за да осъществя мечтата си в живота ще бъде изключително трудно, но в действителност това е сравнително лесно - доколкото тя може да бъде от другата страна на света.

обща информация

Рорайма - един от най Tepuy (плата), които са разположени в Национален парк Канайма в Югоизточна Венецуела, близо до границата с Бразилия и Гвиана. Максималната височина на планината е 2800 m, а на върха е плато площ от 34 квадратни километра.

Tepuis се считат за най-старите скални образувания на земята, възрастта им е около 2 милиарда години. Той е дом на ендемични растения и животни. За дълго време, смятат непревземаеми tepuis, така че за тях, един след друг, легенди. Pemon индианци, които обитават тези земи, вярват, че tepuis са гигантски пънове на вековни дървета, с помощта на който се захранва планетата. Европейците тачат мечти за богатство и писател Артър Конан Дойл, вдъхновен от разказите на tepuis, написал роман за мистериозния плато, където живеели динозаврите и до днес. Много опити за катерене, които често са завършвали с смъртта на смелите. И едва в края на 19-ти век успя да покори един от хълмовете - Roraima. Днес тя все още е единственият, на Tepuy, където пътникът може да се издигне, без специално оборудване.

Рорайма - обучение за търсене маршрут и водач, катерене платото на Рорайма - как да стигнете

организация

Възходът на Рорайма е разрешено само като част от туристическа група. В зависимост от броя на пътниците, са придружени от едно или повече упътвания, които носят по-голямата част от храната, оборудването и преносима тоалетна, на входа на който е строго забранено без националния парк. В ролята на водачи често действат местните индианци Pemon племе.

Standard експедиция до Рорайма отнема от 6 до 8 дни.

В първия ден, групата извади от туристическия град Санта Елена де Wyre, където им джип в селото dovozyat Paratepui. Налице е контролно-пропускателен пункт в националния парк. От входа на първото турне на лагера да отида на 12 км на сравнително равен път.

В следващите два дни те ще растат доста интензивни. До края на третия ден, групата се издига на върха на Рорайма.
В зависимост от избраната пътуване, пътниците, извършвани от 1 до 3 дни в плато изучаване близост. Атракции на върха на Рорайма е много разнообразна, така че групата оставено на по-голям брой дни ще видим много повече.

Последните два дни се появиха на спускане и връщането към село Paratepui.

Диаграмата по-долу илюстрира графично къмпинг маршрут в която туристи спират.

Въпреки това, времето за пътувания до Рорайма не разполагат с твърди граници. Аз искам да спася, и тези, които не разполагат с достатъчно време, може да направи изкачване в продължение на 5 или дори 4 дни, ако те имат добра физика и е готова да ускори значително темпото. И тези, които искат да се насладят на tepuis вече може да резервирате частна експедиция за неограничен период от време.

Как да стигнем до Санта Елена

Венецуела

Най-близко до летище Санта Елена се намира в венецуелски град Пуерто Ордас. От там можете да стигнете до района по няколко начина:

Бразилия

Отличен избор за туристи, които пътуват през Бразилия и не планират дълъг престой във Венецуела. Редовни автобуси до границата с Венецуела на Амазонската столицата - град Манаус. Десет часа път с кола до комфортен автобус ще струва около $ 40. След преминаване на границата, което няма да е трудно, можете да вземете такси до град Санта Елена - шофьорът ще ви отведе до целта си само за 30 минути и 5 $.

Търсене в ръководството и обучението

Въпреки това, тъй като от гледна точка на моето пътуване в допълнение към Венецуела стоеше на няколко страни, основният проблем за мен беше възможност да спестите малко на експедицията. За тази цел аз считам няколко опции.

В резултат на това се присъединих към група от 3-ма души, на изхода на който се назначават след два дни. Аз трябваше да се включат в 5-дневен експедицията. Това означаваше, че възходът на първия лагер до върха на Рорайма отнема един ден, вместо от двете. Аз също доброволно са дали на собствените си, за да си купи храна за малко повече от спасени. Общо на екскурзията ми отне 240 долара. За да плати за експедицията трябваше да бъде в Боливар венецуелски. За щастие, за разлика от централната част на страната, в южната част няма никакви проблеми с обменния курс на валутата на добрите, и най-важното - сигурността. Тъй като агенцията за извършване на няколко улици имах боливари пакети.

възможните затруднения

Най-важното е, че това, което трябва да се помни, турист - във Венецуела е много се извършва чрез едно място. Избягвайте закъснения, дългото чакане и множество проблеми, за съжаление, не можете, дори и с най-внимателна подготовка. Ето защо е важно да бъдете търпеливи и се опитайте да се снабдят с всичко необходимо, за да се избегнат неприятни моменти.

Не забравяйте да донесе

• MIDGE репелент;
  • слънцезащитен крем;
  • украшение за глава;
  • водоустойчиви дрехи и обувки;
  • фенерче.

изкачване

След дълго чакаме нашето ръководство и три часа път с джип по неравен пътища стигаме до селото Paratepui. Тя е населена изключително Pemon индийци, са създали някакъв вид монопол върху собствеността и управлението на парка. С вълнообразна хълм с изглед към село някои tepuis - те са прекрасно облицовани в един ред, удря впечатляващ и разнообразието на формите си.

Ние бяхме за кратко инструктиран, са помолени да се регистрирате в списанието, а след това се твърди, че скоро територия Рорайма е затворен за почистване, така че реши да не позволи на никого днес! Друг час, прекарано на спора, в който нашите монотонни аргументи се повтарят около 20 пъти, след което индианците се уморяват от нас и се оставя да отида. Това дезорганизация на цялото леко разваля настроението, но на път да започне с невероятна природа, и тъмни мисли, оставени.

По пътя започват да се срещнат интересни растения, тъй като ние летят покрай огромните, дълги 15 сантиметра, скакалците.

Вечерта стигаме до първия лагер - Rio Tek. Тук можете да плувате в реката, вечеря и останалите. Единственият недостатък на това място - огромен брой комари безмилостни Пури-Пури! Но през нощта светлините са осветени стотици светулки, а на сутринта от лагера предлага неповторима гледка към съседния tepuyu - Kukenán.

Вечерта на първия ден ръководството казва, че пред нас е трудно изкачване, така че ще се наложи утре да ставам в 5 часа сутринта и се оставя при 6. Въпреки това, когато се събудих в 8, видях, че на лагера не се събира и закуска не е готова. С поглед към импровизираната кухня, открих, нашето ръководство за опит да се пържат палачинки в малка горелка! Когато ме видя, той каза, че тази дейност го взе вече 03:00, и по тази причина ние сме закъснели. Този случай е повече от показателен описва манталитета на венецуелци - че европейците никога няма да бъде в състояние да разбере.

Първият половин ден да отидем до подножието на Рорайма. Вляво от нас непрекъснато предлагаме Kukenán красота, тя също Рорайма голямата част от времето, обхваната от облаци. Помолих ръководството дали повишаването на Kukenán възможно. Той казва, че има път до водопада, който се намира в планината, както и няколко катерачни маршрути. Въпреки това, да се намери такова турне е много по-сложно, а цената ще бъде по-висока от време на време.

Имаме обяд в базовия лагер е почти в подножието и отново оставят на пътя. От този момент ние сме в очакване на трудно изкачване нагоре по тесния път, наречен La Рампа. Периодично, пътеката се спускат водопади, както и място за среща с най-големият от тях се нарича Пасео де лас Lágrimas, което се превежда като "следа от сълзи".

Прохладата на дъждовния сезон има дълга изкачване и дава сила. По пътя срещаме група, която вече идва надолу по планината. Една двойка заяви, че пътува с тях 70-годишният сеньор, а скоро и ние виждаме бодро низходящ стръмния път възрастен мъж. Към това се добавя към нашата увереност малко, и да се ускорят.

По пътя срещнахме повече и по-редки птици и растения. По време на спиране само на метър от мен седи на клон на колибри. Аз го открадне с камера, тя ме забелязва, но тя не отлети, скачайки от клон на клон и гледайки с любопитство.

Стигнахме до стената, която впечатлява със своята величественост и е се изкачи по него. Колкото по-високо сме, толкова по-магически гледки от мен.

След водопада по следите на сълзите на природата се променя драстично. "Martian" пейзаж с купища черни камъни предполагат, че на върха е близо. От това чувство се отваря втори вятър. След още 40 минути сме в изгубения свят.

Платото на Рорайма

Уморен и мокри, ние търсим свободен "хотел" - така наречените скрити от дъжда и пещерите на вятъра, където можете да се лагер. Някои хотели предлагат прекрасна гледка към билото на Рорайма и съседните tepuis, но в дъждовния сезон, той не играе голяма роля, така че ние да остане в първия ъгъл.

На следващия ден тръгнахме да проучи платото. Условия в горната част на спартански. Виждаме, че дори нашето ръководство иска да плюе на всичко и да се скрият в палатката. Въпреки това, най-невероятни космически пейзажи принудени да избягат от лошо време - между черни камъни странни, понякога напомнят за хора и животни, да удължи пътя на розов пясък, осеян с кварц.

Взети извън територията на Националния парк на кварц, както и всички видове скали и растения е строго забранено. Цената на глобата е от 250 до няколко хиляди долара, и заплаши водачи старателната проверка неща по пътя. Някои хора казват, че всъщност представя проверка, обаче, ние сме изправени пред заплахи само с думи.

На платото можете да намерите малки черни жаби. Тя е ендемична в Рорайма - по този вид не се срещат никъде другаде.

Друг интересен ендемична са необичайни хищни растения. Косъмчетата по вътрешната страна на тези цветя не дават на жертвата случайно падна от купата.

По-нататък пътя ни лежеше в джакузи - резервоари за вода причудливи форми. През сухия сезон, пътуващи окъпани в тези малки басейни, но ние, напоена с кожата, водни процедури, като най-малко.

След това, ние с удоволствие ще се върнете в хотела. Там се срещнахме туристи, които избират една обиколка в продължение на 8 дни. Те ми казаха, че са видели зашеметяващите езера, торфени блата и полета осеяни с розов кварц, но по-склонни да се види слънчев лъч днес. Дълъг поход - привилегията на сухия сезон.

Homeward Bound

На следващия ден ние започнахме да слезе от върха. Поради постоянно пада дъжд, натрупан сила, така че следите на сълзи спускане беше истинско приключение. За размазани пътища ние се приближи до базовия лагер, който най-накрая видя слънцето.

Трябва да кажа, че повечето от нас се спускат бе дадена много по-трудно, отколкото във възход - във всички Paratepui практически запълзя на четири крака. В селото ние бяхме в състояние да се отпуснете малко, докато чака джипове, а след това си тръгнахме изгубения свят, завинаги да бъдат пазени в сърцето му.