Решението да отидете на независими пътуване в Китай не е имало чиста вода ние авантюризъм, тъй като жена ми и петгодишен университет да учат китайски език и стигна до Китай за дългосрочно език практика. Определяне на маршрут се оказа много вълнуващо: първо, като крайната цел е Шанхай, но Китай - толкова интересна страна, която иска да посети Guilin да Yangshuo и преминете към Южнокитайско море, транзита през Шанхай.

Така че, планът е както следва: от Улан Уде да Zabaikalsk на колата си, да оставя колата паркирана пред границата, отидете на автостоп, за да получите една месечна виза в Манджурия, за да вземете влак до Пекин, няколко дни по забележителностите на столицата и по-нататъшно влак марш -brosok Гуилин. Намира се в близост до град Yangshuo, който се счита за най-красивото място в Китай, беше даден срок от три дни, за да разгледат района, а след това с автобус до Beihai, където чакаше известния Силвър Странд. След три дни на морски пясък биниране нощ влак до Шанхай с промяна в Нанини. Три дни в Шанхай, а след това в Пекин, Манджурия, Zabaykalsk и Улан Уде. На всички за всички 20 дни. Съгласете се, шик план! Както посъветва опитен, половината от нощувките отчитат за пътуване, настаняване само в общежития, движейки се в града с автобус и метро влак - само втора класа. Знаеш ли, лукс, като нещо, което не е съчетано с романтиката на независими пътуване. Така че, за.

По пътя, планът бе коригиран: крайната цел - Шанхай.

На сутринта, ние се втурнаха към пазара, "Ню Ейдж", за да разменяха пари. Тук искам да отбележа: брои парите много внимателно! (Имахме един неприятен момент). По принцип най-добре е да се промени на банката, само там за дълго време и място. На гарата вземете такси за 10-ти, бе установено, че е възможно да се пеша от центъра на 300 метра над виадукта. Downloads запазени билети седалки (373-ти - средния рафт 360-ти - началото). Между другото, той се нарича запазена yingwo седалка, купе - ruanwo, заседнал - zuowei. Тренирайте, за да работи всеки ден в Пекин 13-00. Купихме активния туристически раници за 130-ти, за да направи по-лесно да се мотае. Влакът удари чистотата, удобни (особено доволен от моята височина 190 см) достатъчно дълго, легла, приличен контрол на климата и учтив водачи. Легло в китайските влакове е удоволствие: почти недоловим звук на колелата, без сътресения, когато спират и спиране, хладно, като цяло, от 30 часа на пътя спал 20 часа! Вагоните са постоянно браздяха редовни доставчици с каруци с всяка тарифа на достъпни цени. Можете да си купите нещо на платформите, където цените са малко по-ниски.

Ние пристигнахме в Пекин на 19-20. Веднага купили билети за следващата вечер в Шанхай - отделение за 500-ти, места за настаняване струват само 300-то, но те не са били. От 1 май до 7 май Национален празник на Китай, в който китайците са решили да пътуват, така че в този момент винаги има проблеми с билетите. Знаех, че от мнения на други пътници, но на почивката падна на тези дни. От гарата е претърпял 20-минутна разходка строго в северна посока до Saga International Hostel (в Shijia Hutung), 170-ти на стая 100-депозит за ключа - и ние сме в уютна стаичка. Споделено съоръжения, но всичко е много чист и красив дом. Умората не е, така че давай ядат патица по пекински (kaoya) в голям ресторант, който ще се по протежение на пътя. Fine вечеря, патица за 69-ти просто вкусни, но това е много е, че не е необходимо, а след това имам утринната светлина беше киселини в стомаха. В шест часа сутринта се събудихме и трябваше закуска в близкия кафе с вкусни пози (паучи). Трябва да се отбележи, местните жители са просто брутално апетит, един човек, независимо дали е мъж или жена, може да яде в 10-та минута, тъй като ние заедно със съпругата си ще дъвче половин час.

Първият елемент в списъка на забележителности ние стояхме стена. Ние решихме да отидем до Бадалин, така че времето не е много (влака през нощта). Оказа се, че от близката автобусна спирка Dongzhimen пешеходни маршрути само на Симат и Mutyanyu. С автобус до Badaling (12-ти) се намери на Deshengmen.

Посещение на Великата китайска стена, на първо място се помни огромни тълпи китайци: през цялото време да отидете до плътен поток от хора, а след това има задръствания. Факт е, че само по този майски ден 4 цял Китай празнува Деня на младежта, съответно, това беше един уикенд, така че ние имаме. Що се отнася до стените, а след това пръскане на гърба й и в подножието на човешкия морето само подчерта я ведра величие, сила и красота. За прекара 8 часа по време на пътуването, не трябва да съжалявате. След завръщането си в надпреварата града на влакче в увеселителен парк в увеселителен парк BaJiao - забавно и страшно. Върнати до хостела, проверихме, спокойно вечеря, автобус пристигна на гарата, на няколко минути търсят правилната платформа и тук чакаме една неприятна изненада. Оказва се, че достъпът до платформата е затворен за 5 минути преди влака! Влакът продължаваше да стои на дъното, но ни казаха, че влакът беше изчезнал, и нищо не може да се направи, входът е затворен! Втурнаха към касата, за да промените билети в боксофиса в замяна или възстановяване бе отказано, тогава спекулантите се нарисува с необходимите билети, резервирани седалка, която предложи 300-ти заминаващи за половин час в замяна на нашето Отделение 500-ти такса плюс нашата 100-ти. Добър доход, нали? Нямахме друг избор, така че сделка за 50-ия допълнителни такси и свята ний смачкани билети, с изключение, че колите са петият и четиринадесети, така че ние се сбогувахме, като че освен за най-малко една седмица, отидох в различни посоки. Това беше най-тъжен и труден момент на нашето пътуване. На сутринта на 07 часа, веднага след като се събуди, аз взех чантата и през влака се втурнаха към любимата му, възстановяване на принудително нарушаване на единството на нашата експедиция.

агент хотел влак сноват "Amersino", където ние решихме да останем на 200 метра от гарата, спирка на метрото на станцията, просторна стая със самостоятелен санитарен възел, телевизор и климатик за 218-ти. Отидохме на касата, за да си купи билет за връщане в Пекин на 7 май (това е май 5). Не билети не са били там късно до 9 май! Спекулантите на хоризонта, също не е бил. Касата посъветвани да дойде на следващия ден. Не съм решил притесняваше особено, нещо ми подсказва, че всеки вариант трябва да се появи. Вечерта преди хотела отиде по-далеч - същия резултат. А спекулант предложи да се получи запазено място за 600-ти, в отговор на нашето възмущение от цената на един циничен поговорка: "В Китай, на националните празници." Ние се съгласи да отговори на следващия ден. На сутринта отново на касата и щастие - в продажбата на билети Отделение за емисии. Ура! Е, поне не е нужно да се хранят спекуланти. Между другото, на билетната каса жп гара Шанхай на два етажа. На втория етаж на опашката по-малко и касиери говорят английски, а цените са същите като в първата.

Шанхай център - рай за туристите. Завладяваща комбинация от старите нискоетажни сгради в европейски стил, невероятни небостъргачи, тропически градини и паркове, луксозни фонтани, свързани с тесни улички, уютни с удобен и интуитивен движение. Светофар за пешеходци присъстват на всяка лента. Всички забележителности са разположени близо един до друг, но за да се втурват от единия към другия, не искам. Приятна разходка покрай Шанхай - това е истинско удоволствие! Един ден мина през Френския квартал, на Huaihai Zhongli да Yu Garden, която е много красива и през нощта. Круиз с лодка по река Хуанпу (50yu) и вечер осветяването на Пудонг и Bund ще се помни дълго време, усещането, че е бил в близко бъдеще и изглежда фантастично филм.

От центъра до хотела пътувал с метро (3 бр), която тече 7-00 до 23-00, а след това вечеряхме в областта w / станция. Между другото, храната в Шанхай е по-скъпо, отколкото в Пекин. В Pudong и в близост до гарата, цените са по-ниски, отколкото в центъра. Съветвам ви да опитате шишчетата, курбан в Uygur (уйгурски в Синцзян) четвърт от 300-500 метра на изток от Народния площад. Една нощ, не може да намери подходящ ресторант, скитал в Макдоналдс - след истинска китайска храна е просто гадно. Като цяло, в храната, която в момента не отрече да поръчате най-вече месо (макар и в евтини ресторанти), само попита, че пипер е по-малък. Казва "бу-ла", че пипер не е необходимо средство, но все пак донесе с черен пипер, но това не е толкова ролки бира отлично.

Пазаруването в Шанхай - това е приятен и евтин, особено на главната търговска улица, Nanjing Road. На Huayhaylu и Съчуан също може да бъде нещо, което да си купите, въпреки че има по-малко магазини. В молове многоетажни всичко скъпо. Цени за младежки облекла е значително по-ниски от тези за възрастта на обществеността. Преживяхме най-известните Шанхай фризьорския салон - аз и жена ми направи нов готин образ, който ние двамата харесва, че го спаси сега. Цените са ниски, обслужването е отвъд похвала. Трябва да се отбележи, в Шанхай е много стилен и напреднали младежта.

Буда храм Jade (билет 20yu), недалеч от жп гарата - на текущата будистки храм, много интересно да се погледне на услугата: тук монасите рецитират молитви напевно в Бурятия и просто пеят. Посещение Pudong отложихме десерт. За 110-ти в павилион на входа на Bund на тунела (на първа линия в близост до кръстовището на Бунд и BeyTszin Dongli) закупил пакет, състоящ се от една река, движещ се през тунела напред и назад, посещение на телевизионната кула "Oriental Pearl" и историята на Музея на Шанхай. Тунел припомни на филма "Гости от бъдещето", в нея, ние се чувстваме деца. Те излязоха от тунела и се озоваха пред кулата. Разбира се, това е най-впечатляващата гледка в Шанхай!

Полет на асансьора до платформата за наблюдение на около 263 м, спускане пеша един етаж на друг платформа на 259 метра, а след това стъклен асансьор отне около един и половина часа. На партерния етаж на кулата е исторически музей на града с богата експозиция с подробна информация за кратката история на Шанхай като "Париж на Изтока" (с 20-те години на миналия век). Музеят скитал 02:00, харесва всичко. След кулата отиде на разходка в Пудонг. Небостъргачите не са под налягане, не се мотае своята масивност, всеки един от тях е красиво и сякаш лети в небето. Трудно е да се повярва, че преди 15 години на това място е само на оризови полета. Между другото, тук е по-добре да отида в слънчев ден. Шест часа в Pudong летяха като светкавица, през цялото време - продължава чувство за празнуване.

Обратно в Пекин достигна без инциденти, отседнал в същия хотел и Saga няколко дни, посветена на пазаруване в търговската улица Wangfujing и Dachzhalan. Дори отидох на Summer императорския дворец (Хе Yuan), пътува много дълго време в автобуса е имало дъжд, дворецът не е направила силно впечатление. Като цяло, след като Шанхай, Пекин, гледани през различни очи: няма небостъргачи, огромни разстояния в града, комплексът обмен, множество монументални и дълги сиви сгради и велосипедисти ... Представете си, в Шанхай, доста мотори.

Начинът, по който от Пекин до Улан Уде, първо с влак, после с кола отне два и половина дни и вечер на 12-ти май вече сподели първите си впечатления за пътуване със семейството си.

Обобщавайки, можем да кажем, че очите на независимия пътешественик, видяхме много по-различна Китай. Това е огромна разнообразна страна, която позволява без значителни финансови разходи за прекарване на почивка, пълни и смислени и незабравими преживявания.