Вчера посетихме невероятно национален парк в Хърватска - Krka. който се радва на красотата и силата на красиви водопади. И ние решихме, че няма да е в състояние да ни изненадва нищо повече от вчерашната екскурзия. Но за да отидете на Хърватия и посещение на огромен природен резерват "Плитвички" - това би било голяма пропуск.

Ние специално дойдох тук снощи. преминете към разглеждане на възможните маршрути: той имаше дълъг път: парк, наистина, е просто огромен! Затова беше решено да започне обиколката ни рано сутринта: Няма тълпи, и слънцето не е толкова горещо.

Въпреки че последното твърдение ... Някои трудности бяха с времето в Хърватия тази година. Само днес - първия ден на сутринта слънцето грее, небето е безоблачно. Вече отвикнал този вид време.

Вчера, ние внимателно проучени всички предложени маршрути. от най-простите (2-3 часа пеша само по протежение на централната част на резервата) до най-дългите (6-8 часа с максимална инспекция парковата зона).

В парка има 2 входа: Ulaz1 и Ulaz2. Маршрути леко варират, но като цяло, на същия принцип.

Плитвишки езера в Хърватия

Четене мнения и сравняване на всичко това на картата, ние решихме да се спре по даден маршрут «Н». който започва от 2-ри вход. Обичаше, която покрива голяма площ на парка и през повечето време "е" надолу (за нас, а не спортисти, много хубаво). Това означава, че се оказва, че електрическата компания ни довежда до най-високата точка, а след това слизаме пеша надолу с водопади.

Тази обиколка е предназначена за 4-6 часа. Между другото, не се вземат под внимание, че в повечето от крайната точка дестинация, ние трябва да се изкачи по стълбите, почти на сто метра нагоре. 😡 Но какво зашеметяваща гледка в същото време видяхме ... Но аз няма да напреднат на себе си.

И все пак ние установяваме, че паркинга в близост до парка в неделя безплатно. Касов започне да работи от 7.30, а първият влак тръгва в 08:00. Големият недостатък е, че резервът е забранено да плуват.

Всички маршрути предлагат един или повече пъти, за да се възползват от превозни средства: Електрически или elektrokaterom. Но, ако не се използват тези средства, е възможно да се ходи в парка по цял ден и да изберете произволна посока.

Завършваме с техническите подробности. Това е време, за да отидат на едно невероятно пътешествие, за да Plitvitsskim езера и водопади!

Сбогуването на 7,30 опит да ни уютна къща и отиде до нашите автомобили в национален парк "Плитвишки езера".

В 7.40 пристигнахме към втори вход (Ulaz2). Въпреки това, на портата на паркинга ни даде талон, който пристигнахме в 7:30. Тя е тази разлика в 10-та минута ни струва по-късно в излишък куни 7 за паркиране. 🙁

Стигаме до сепаретата. В този час никой не иска да работи, не трябва. Те ни предлагат да отиде в парка и си купя билет от другата страна (в близост до спирка локомотива). Ние игриво Попаднах на магистралата през моста, а след това в парка. С една дума, до следващия пари имахме само на половин час!

Входен билет 110 куни на човек (15,5 евро). Плащане с карта, както и пари в брой през цялото време изчезва някъде.

Ние се фокусираме върху района.

Плитвишки езера в Хърватия

Тук имаме станция (St2), която трябва да изчакате за влак.

И тук е локомотива. Хората съвсем малко, да влизат във вътрешността. Ние трябва да вземе (в зависимост от избрания маршрут вчера «Н») на гарата 4 (ST4), чрез ST3. Но локомотива, по някаква причина, ще изцяло в обратна посока и след няколко минути ние се намираме в близост до първата позиция (Ulaz1), в първата станция (St1). 😮

Леко объркване в мозъка, което завършва с предположението, че двигателят върви в кръг. Той реши да не изпадате в паника и да не скочи от влака. И той скоро ние наистина доведе до желаната точка, въпреки че много трудно изкачване на хълма.

Плитвишки езера в Хърватия

Езерата Плитвице - 16 езера свързани чрез водопади и заобиколен от гъсти гори.

Водата е кристално чист, а цветът на това постоянно се променя до една, която е отразена в нея в момента. Тя може да бъде небесносиньо

И все пак ние сме виждали много от най-невероятните цветове.

В непосредствена близост до първия езерото се срещаме на местните жители: патица малко на семейството.

Плитвишки езера в Хърватия

Malyshnya зает сутрин тоалетна и не реагира на минаващите хора.

Колко хубаво да ходи на сутрешния хлад по гори и езера. Е, това си пое блуза: винаги вървят под дебелата балдахина на дърветата.

И тук е първият водопада. Няколко нива през тревата и дърветата във водата се втурва надолу зашеметяващи цветове на езерото.

Плитвишки езера в Хърватия

Дървени mostochki, на която ние се движим, е достатъчно силна.

Понякога те са прекъснати от обичайните горски пътеки. Разходка оказва напълно безпроблемно.

Много удобни температура на въздуха, много малко хора, красива природа. Можете просто да правите снимки от всякакъв вид, и веднага се отпечата на пощенска картичка.

Плитвишки езера в Хърватия

Понякога въздухът е изпълнен с птичи песни, понякога удавя звука на падащата вода.

Тук шумът се усилва. Точно зад ъгъла близо до моста огромен мощен водопад спрей летят във всички посоки и се пръска с трясък пада някъде по-долу.

Ние се приближаваме. От нас достига спрей бързо се намокри. Е, кой казва, че не може да плува? Ние сме освежени. 😀

Плитвишки езера в Хърватия

Слезе. Обърни се. Възхищаваме най огромен водопад (тя дори не се побира в обектива на камерата). Виждаме, на върха на много млади мъже. Ние разбираме, че ние просто стоеше там и се "къпят".

Ние слизат по-ниско и по-ниско. Falls не спират.

Всеки езеро се влива в друг много специален. Но това е много (високи) водопади. А какво да кажем някоя "неща". Малките реки текат от всички страни. Понякога по нашите пътеки, понякога преминават.

Плитвишки езера в Хърватия

Просто страхотно впечатление, когато всичко се влива в различни посоки с различна скорост и се разхождате покрай всичко това изобилие от вода.

И тогава, изведнъж, тишина. Това означава, че ние се намираме в нова езеро. чиято вода е напълно спокойно и ясно.

Риба, мъх на дъното - можете да видите всичко перфектно.

Плитвишки езера в Хърватия

зеленина отразено във вода създава нереална картина. Дори обикновен патица изглежда като нещо страхотно.

Ние продължаваме да се изненадате необичаен цвят на водата. В различните езера - две много различни цветове. Но най-близките им, независимо от това, в зелено, а не синьо.

Понякога ние се спре да се измие и да пие най-чистите води. Това е доста хладка (около 18).

Доближаване до следващата стъпка от нашия маршрут: кея. Хората тук са намерени повече. В този момент вече премина по-малко продължителен, отколкото при нас, маршрути.

Сега ние трябва да плувате в elektrokatere (P2 от кея до P3) от този прекрасен зелен остров, който се намира в средата на езерото.

Плитвишки езера в Хърватия

На кея жив. Но не само защото на хората. Тук, "паша" на местния добитък. риба и патици. Те са бързи, за да отговори на всички на хора по надеждата за получаване на нещо за ядене. Дори и рибите са чувствителни към човешкия глас: плуват до брега и "пита за" храна, гледайки в очите му.

Преминаваме към езерото с лодка почти тихо. Близо Марина P3 нас радостно приветства нова партида от патици и ... риба. Пийте какао с щрудел в местно кафене. Малко почивка и пак по някакъв начин.

Красота става по-малко нови водопади, нови прагове, нови етапи.

Плитвишки езера в Хърватия

А някои дори увенчан с дъга!

Едва сега тя се превръща в близост до тесните улички на притока на туристи. Организирани групи се изпълняват за техните водачи стегнат редиците на 3-ма души (и това е на дюшеме 1 метър широк). В същото време, без да се намалява скоростта, смая очи, погледни наоколо, а не където те ще отговарят на едни и същи хора. Те не могат да се придвижва. Няколко пъти сме били почти изправени във водата.

Това става по-гореща (време за обяд) и път най-вече лежи на слънчево място. Много различни впечатления от сутрин разходка, когато бяхме на практика сам и възприема всичко като приказка. И сега не притискат, врявата от хора. Е, това се пада не давам дълго време да се разсейваме от всичко това суетене. Те със своя шум и красота постоянно включен към нашето внимание.

Плитвишки езера в Хърватия

Стигаме до най-големия водопад. Височината му е 78 метра. Но това е само върхът на каскадата. В долната нива са разположени други водопади. Те не са толкова огромен и мощен.

Но те заедно образуват фантастична картина! Жалко е, че камерата почти не отразява красотата и величието на това природно чудо. И шума на гигантски водопад - и още повече.

Бих искал да улови този момент, и на себе си в нея.

Плитвишки езера в Хърватия

И сега той започва най-големите ни нагоре. Горещи организми "отровни" с кислород и впечатления след много часове на ходене. Това увеличение е било трудно. Сили дават само спиращи дъха гледки, които се отварят от тази височина!

Mastered нагоре стигаме до локомотива станция St1. Въпреки, защо един локомотив? Това е електрически! Ние стигаше до St2. Бих искал да отида плуване! Защо са тези забрани?

Само половин час (отново нагоре) до паркинга на Напастта на. Време 13.30. Е, след като е прекарал обещано от 06:00, ние честно са преминали целия си маршрут от началото до края.

След това, след известно време, идеята, че е необходимо да се върне на малкия влак до най-отдалечената станция, където най-малко хора. И там някъде тихо се потопите. Може би следващия път ще го направят. Но този път, зачервена и уморени, ние се прибера вкъщи. Пред нас все още чака дълъг път. В края на краищата, нашият хотел е разположен на полуостров Истрия, а преди това е почти 300 km.

Плитвишки езера в Хърватия

Така че, 13.40 върна. Отивате в Карловац (Карловац), след това се планира да се насочат магистралата такса до Риека (Риека), добре, че вече има запознати начин до хотела.

Пътят е тесен, много клатеха между хълмовете, скоростта се оказва много малък. Декорация наоколо, разбира се, красива, но умората и вътрешна топлина е много разсейващо. По пътя да се концентрира, получена с трудност. Ние решаваме, че е необходимо да се търси едно езерце. да се къпе.

Просто ще преминете капе (Слуни). Според картата, на река Корана тече през него. Много доволен знаците, които са изобразени на водопадите.

Ние се обръщаме към тях, можем да карам някои следващия резерв. Входна такса, но площта е малка. Среща един човек казва, че не може да плува, защото водата е много студена. Аз съм против това, че ние или ще направя. Но тогава Джулия нещо започва да мърмори, което отново тези водопади, плуват тук неудобно, че е време да се прибера вкъщи. Ние трябва да слушаш гласа на съвестта.

Човекът обяснява, че там е добро място да плува малко по-нататък, за втория мост над реката.

Отидете по-далеч. Минаваме по моста. Той се оказва някакво двойно. Не е ясно как това се смята за един пътувахме или две. Виждаме спускане до реката, но не се намери изход. Ние решаваме, че това е първият мост. Отидете по-далеч. На второ място все още не. След 10 км се разбере, че няма нищо да се търси. Карахме ...

Пътят минава много бавно. Следващата тялото на вода (река) е много близо до Карловац. Ние го достигна, изключете моста. На брега на местната младежка останалите. Разглеждане брегове, хълмове навсякъде много лоши (дори обувки). Малко по-надолу по веригата се намери друг водопад: цялата река с височина метър с трясък пада далеч по-нататък. Някак си не е опасно, а освен това комари ... Тук вече мога да се противопоставят.

Пред нас на пътя, и тя е отговорна, ние трябва сериозно отношение. За разнообразие, увити в хипермаркет. Аз ям сладолед, учебни броячи, купуват бутилка с вода. 15 минути в много хладно място, за да помогне на тялото да се охлади напълно и дори малко топло. Е, сега аз отново съм готов да се насочат.

16.10 - 17.00 вървят по пътя Карловац-Риека (качи 107 км от него).

Последен ден от 302 km.

Нашата кръг на еднодневен маршрут в Хърватия приключи успешно! Толкова много красоти са успели да видят, от неочакван остров Крък. продължаващото възхитителни водопади в Национален парк Krka и завършва на ЮНЕСКО перлени: резервни Плитвишките езера. И колко много градове и села посетили, колко много хора да се запознаят с ...

Но престоя ни в прекрасна Хърватия все още не е приключила. Утре планираме да се върнем в едно невероятно място.