Текст: Катрин Konyukhov

Като стигнах до върха на Килиманджаро - и да ви посъветва

Килиманджаро не може да продължава без организирана група на официално регистрираните туристически агенции. Изберете фирма, която от дълго време е на пазара и в които много реални мнения - те са, разбира се, не може да бъде намерен на интернет страницата на компанията и в интернет. Търсене в Google ще даде на тези, които се специализират само в Африка или организира изкачване на върха на всички налични оферти. Моят приятел, катерач със световна известност, Иван дъжд (това е първият в света, се възкачва на seventhousander в Непал - топ Tulagi), аз препоръчвам да разберете условията директно в Танзания компанията. Избрах го, почти веднага - не можеха да направят оферта група и за мен като своя лидер.

Предварително проучи всички възможни начини за изкачване на Килиманджаро, техните плюсове и минуси. Няколко маршрути: Lemosho, Marangu, Machame, Rongai и др. Те се различават по отношение на времето за пътуване, красотата на формите, ценности и условията на живот на пистата. Аз избрах най-популярната и достъпна - Marangu; той се нарича Coca-Cola, защото на сравнително лесното изкачване. Това е единственият път, в който те живеят в колиби, а не в шатри и пътят към върха е по-плосък. Но той и най-коварната: дължи на факта, че пътят е предназначена само за пет дни почти половината не достигат до върха - не защото те са уморени, но тъй като тя не позволява височината. Ако не отиде в планините над 3000 метра, не е необходимо да се избере по-кратки програми с продължителност по-малко от осем дни. Можете да имате отлична физическа подготовка, но за да се предскаже как организма се държи в условия на кислороден глад, е невъзможно.

Все още усещам хлад, когато си помисля колко бавно покрай колата ни се гордееше с лъвове

Килиманджаро - планината, достъпен за начинаещи и дори за възрастните хора. Обичайна Bolgariyanka, учител Анджелина Vorobyova от Улан Уде, се е повишила до върха на Кили и влезе в Книгата на рекордите на Гинес в осемдесет и шест години. Всички раници вратари страдат, техните услуги вече са включени в цената на програми и отказват, според законите на Танзания, не е възможно от тях. Но въпреки лекотата на технически маршрути, Кийли - това е все още почти shestitysyachnikov, а крайната изкачване до върха и спускане обратно към лагера, за да се вземат около дванадесет часа. Ето защо, ако искате да се гарантира, че получавате удоволствие от африкански планински пейзажи, и не се кълнете, че избрахте този празник, да започнат да се подготвят няколко месеца - като например джогинг.

Преди пътуването до Танзания трябва да бъдат ваксинирани срещу жълта треска. Ако отидете в Танзания от епидемиологично опасни страни като Кения, при влизане в страната, в която може да изисква международен сертификат за ваксинация; в други случаи тя остава по ваша преценка. Аз се ваксинират - тя е валидна в продължение на десет години, и това е много удобна за друго пътуване. Тя може да се постави във всеки център за ваксинация на и половина-две хиляди рубли. Това трябва да стане по-рано, най-малко десет дни преди заминаването.

Още, за да се знае за височинна болест - състояние, свързано с липсата на кислород. Всички го носите по различни начини, и да разберете предварително как тялото се държи на височина невъзможно. Елбрус усетих симптоми на болестта - главоболие и обща отпадналост - само на височина от 5000 метра, както и някои от членовете на нашата група - на надморска височина от 2500 метра. Можете да започнете да пиете преди пътуването специални препарати, но най-важното - това е правилното аклиматизация, тоест бавно изкачването. Ето защо аз не съветвам никого да отидете на Килиманджаро като отидохме: краткосрочен път през последните пет дни. Да, осем маршрути са по-скъпи, но това, което могат да бъдат по-важни от здравето и благосъстоянието? Във всеки случай, преди пътуване до големите планини трябва да се консултирате с лекар.

По пътя към върха ще мине един по един в няколко климатични зони, така че ние трябва да се отнасяме много различни дрехи - от близко до надолу якето. Съветвам ви да общуват с интелигентен продавач в спортен магазин, за да ви посъветва за най-добрите модели на трекинг обувки, мембранни якета, панталони, термо бельо и лек надолу яке. Онлайн магазините могат да се намерят по-евтино оборудване. Ако искате да спестите пари, много неща могат да се намерят в "Avito" Търсенето сред приятели или за отдаване под наем е вече на място в Танзания.

Аз съм много организирана група на Елбрус и този път също така реши да се съберат екип от приятели и познати. На физическата подготовка на участниците и отношението им зависи от успеха на изкачване, а всъщност и в планините иска да бъде в добра компания. В допълнение, чрез резервиране на турне за група, можете да получите отстъпка. Кийли се събрахме само четири - аз и трима мъже. Съветвам ви да се присъедините към малки групи от едно нещо - всеки път да се изчака десет или петнадесет мъже, друг - когато имате само три или пет. Това ясно увеличава шансовете за успешно изкачване, когато всяко спиране в крайна възход към отнема горния власт.

Килиманджаро - забавно не е евтино. Билети за двете страни на цената на петстотин до осем стотин долара. за катерене цени може да варира значително за различните предприятия, но обикновено за най-краткия път Marangu се изисква не по-малко от хиляда долара на човек в група от най-малко шест души. Само за състоянието на Танзания организиране компания плаща около седемстотин долара на чужденец да посетите Национален парк Килиманджаро навреме проследяване.

Улавянето на организацията, уверете се, че цената на пътуването ол инклузив: трансфери, настаняване в хотел, преди и след изкачването (две нощувки), пълен пансион на екипа за поддръжка на писта (водачи, носачи, готвят). В Африка, се изисква на върха на всеки член на екипа, те винаги са се заплащат отделно в края на маршрута, и това е впечатляваща сума от сто и петдесет до триста и петдесет долара на човек. Ако искате да добавите тук цената на сафари (средно по шест и седем стотин долара за два дни) и разходите за Занзибар (прилична стая в разходите за хотел от тридесет долара на ден, вечеря средно - десет или петнадесет долара, екскурзии - двадесет и шестдесет долара ). Цените са доста недемократични, но импресии за тази сума ще бъдат пълни.

На първия ден трансфер от Вашия хотел в Moshi ни отведоха до входа на Национален парк Килиманджаро, на надморска височина от 1800 метра. Ние отне известно време да регистрира в парка, но вратарите веднага взеха раниците и отиде напред. Един час по-късно, много лек с водач леска започнахме нашия начин през тропическите гори. През дърветата проникнали светлина, колкото по-далеч отидохме, лозята стават объркващи, влажни и вкусни като въздуха, за да дишат всички, без следа. Леска, каза, че трябва да ходи на девет километра, за да се изкачи деветстотин и двадесет метра. Не вярвайте на водачите, когато те говорят за пробег! Тя изглежда като те веднъж разчита на Google Maps правия път и да го пише на всички таблети. Пътеката не е като по този начин, и всеки път, пътят е по-дълъг от две или дори шест километра.

Ние ентусиазъм тръгна, пошегува, поприказва с водач, което считаме за големи блокчета на пътя и да слушате звуците на гората. Смяташе се, че скоро ще вали - ние бързо се дъждобрани, но те не са спасени от мощен тропически порой с градушка. Крака мигновено стават напълно влажни и кални до коляното, носят стегнати дъждобран беше мокра, но активната разходка нагоре по хълма дори не беше горещо. Земя на пътя, който току-що е бил сух, реката се превръща в червено. Най-накрая стигнахме до втория лагер къщите Мандара Hut на надморска височина от 2720 м и се заселва в малка колиба за четирима души.

Вечеря за планината е красива. Елбрус запомнете: това е едно нещо, за да се подготви и да се примири палатки след дълга проследяване, друг - когато всичко вече е изготвен за нашето пристигане. И въпреки, че услугата улеснява живота в планината, той не го прави лесно - тя все още е начин за излизане от зоната си на комфорт. През нощта, аз излязох да гледам звездите - когато болен врата, разбрах, че стояха с отметната назад глава след десет минути.

Вторият сутрин започна с лек зора, бързо зареждане и упражнения от йога, за да разтегнете гърба и раменете. След бързото събиране и обилна закуска, на около девет сутринта отидохме на едно пътуване на Мандара Hut. мощен джунгла вчерашния стопи в очите му, вместо огромни дървета се появяват тънки дървета, а след това напълно храсти. Това е невероятно как нещата се променят бързо в планините: за времето, здравето, настроението, природа наоколо. По пътя, той започва да се появява странен растение - смес от алпийски дървета с палмови дървета, много билки и планински растения. Може би, защото бързата промяна на околната среда и на вътрешното състояние, в планините имате чувството, че живеете в настоящето.

В деня, отидохме на около петнадесет километра взе нови висоти (плюс хиляда метра) и пристигна в лагера на Horombo Hut на надморска височина от 3700 метра. Там ни чака топла вода за миене, и горещо какао с пуканки и бисквити, които отидоха да развесели. Преди вечеря, леска предполага вземане на повече аклиматизация на височина от 4000 метра - това е на триста метра нагоре и на около десетина километра пеша, за да двете страни. Ние сме уморени, но все пак реших да отида на следващия ден, че е по-лесно да се вземат нови висоти. В деня, минахме през двадесет и пет километра и натрупан надморска височина от 1300 метра.

На третия ден отидохме до 3700 метра връх лагер Кибо на надморска височина от 4720 метра. Пътят минава покрай вулкан Mawenzi и напред вече показ пред очите на Килиманджаро. Растителност на тази височина има малко тук каменисти пустиня. Температура на около шест градуса. Най-лошото чувство е един от членовете на екипа ни, Леш - на една от спирките ние го поставят на един голям камък, вдигна краката си нагоре, което прави лентата на трекинг щеки и той беше малко облекчение. Останалите бяха сърдечен, аклиматизация върви добре, предполагам, че играе роля в навечерието на пияни наркотици. Аз доскоро не пият таблетки, но когато в разгара на 4300 метра неприятно пулсираща глава, реших, че е време: друг начин да се облекчи болката в нашия случай това не е така. Красота около и близостта на целевата малко компенсира същество.

Хижата Кибо имаме почти изчерпан, пиеше чай, отказа вечеря и легнал да спи около четири часа следобед навреме, за да се възстанови преди крайния изход. Нашата изкачване бе назначен за единадесетте вечерта, тоест, в седем часа. В лагера живеехме в една голяма стая с двуетажни легла и един куп хора от цял ​​свят: малайзийците, европейците, американците. Чувствах се зле: таблетки не са работили, главата ме болеше и имаше чувството, че покачването на температурата. Но приспивателни хапчета за сън помага.

По-късно, температурата все още роза. Около десет часа, бях събуден от студа, около все още спи. Бях завладян от безпокойство: Отиди в началото трябваше да бъде в два часа, а аз дори не са имали сили да се изправи и да направи лекарството. В задната стая на Леш: те упътват решихме, че ще остави в три часа. Отпуснете се още четири часа - това е сериозна пречка в такава ситуация. Аз бързо заспа отново, отблъсквате мисълта, че в горната част се дължи на късното отпускане може да бъде лошо време. В единадесет часа чух в съня си, в стаята оживява: нашите съседи се събраха на изкачването, защото всички са стандартни в полунощ. Продължихме да спи.

Аз не знам какво се случи с нас в последния час. Имаше чувството, че съзнанието или душата, да го наречем каквото си искате, отделена от тялото и тихо гледа отстрани

В два часа сутринта звънна алармата. Heat, за щастие, не изглежда да се случи. Събрали сме се бързо и сложи всички топли дрехи - преди изгрев слънце, през най-студения начин. Ако закуска макарони на фурна, отмени чаша кафе, а след това дойде момента, в който главната старта. Излязохме на три часа сутринта: ръководител фенерче избрах малък жълт кръг под краката около беше тъмно като в рог, а небето беше покрито със звезди - но този път нямаше време да ги разгледа. Главата му имаше една мисъл: - ". Тихо, не бързайте" «поле, поле», което на суахили означава

Направихме една малка стъпка в двете-три секунди на мисълта не е - отидете в медитативно състояние по-лесно. Постоянно жадни, но чести спирания е изморителна и отнема ценно сила. Ето защо, всеки поставите до последната, в очакване на едно от момчетата казва: "Необходимо е да се води." то обикновено е мен, но мисля, че всеки е в очакване на тези тихи думи. Спряхме за момент за няколко глътки, и продължи да се движи краката си в пълно мълчание. Беше трудно да се каже, и нищо - всеки по това време е имал своя собствен опит. Далеч напред са видими ярки петна - светлината от факлите на групи, които са дошли преди нас.

Както слънцето изгря на надморска височина от 5400 метра има нови правомощия. Отворен зашеметяваща гледка Mawenzi пет хиляди метра - е третият най-високият връх в Африка. Но моментът да се насладите на изгрева на слънцето не е: бавно, на зиг-заг, первази големите камъни, ние се качи горе. Тя се казва, че знаете стойността на всяка секунда, когато закъснявате за влака - в планините, както добре. Всеки допълнителен стоп може да доведе до провал: дойде времето, силите към края си, а времето се променя не в наша полза. Ето защо, леска, нашето ръководство, несъзнателно трепна, когато попита за още един стоп и след това избухна в аплодисменти: "Хакуна Матата! Там не е много, всички достигнем. " Неговата цел - да донесе на всеки от нас до върха. Той беше уверен в нас, дори когато някой е имал пристъп на слабост. Исках да спи, а очите му бяха затваряни и аз понякога покрит, но odorgivalas иначе биха могли да паднат.

Преди беше на прохода, след което може да се види само небето - искаше да повярва, че на върха е близо, но това не беше така. За да отговори на нас вече тръгна по хората - те дойдоха от лагера до три часа по-рано и вече се изкачи до върха. Те са щастливи, всеки ни даде искрен и много уморена усмивка и късмет.