Как станах планински туристически или първа визита в Кавказ

Посветен на бившия ми приятел.

Имах един приятел, с когото отидох на пешеходни и ски пътувания на Жигули (най-вече 2-3 дни LDPE) и южните Урал на (3-9 непретенциозен и ден). Имаше около 15 години, често пъти в годината. Понякога малко кавга, имаше малки разлики, като повечето хора, но, като цяло, имат сходни възгледи. Имаше по-големия си приятел, който на младини е посетил в няколко планински райони, включително и Кавказ. И те се веднъж там с цел да се изкачи Елбрус. Но не и за класически, а не на Запад, и на източния връх. Първият път, когато те не работят. На второ място, също. И трето, твърде .... Максимална, къде са отишли ​​е 4350-4500 м. И тогава започнах да се опита да убеди моя приятел да отиде в Кавказ, за ​​да се изкачи връх Елбрус, като: "Е, може би ще отида и нещо друго не работи?" , Аз отказах няколко години, така че той се разглеждат само туристи, което е достатъчно местни малки Жигули хълмове и Урал. За повече от мен и не се тегли. Аз не говоря за това, което е там мнението на местните, благодарение на медиите.

Почти два дни във влака не е бил използван, за да "умре" от задуха. Излизайки на гарата в Пятигорск, ние отдавна търгуват с местните таксиметрови шофьори, забави цената на половина. Елбрус ни поздрави с ръмеше дъжд, който обаче бързо приключи. Първите метра за изкачване по пътя в долината Yreka дадени много трудно време. Раници бяха тежки, тъй като "за всеки случай" храна, газ и дрехите са били взети с голям марж. Повече за начина, по който се вторачи в все по-голям ръст и увеличаване на склона на планината. Такава висока и стръмна преди това лично аз не виждам. Уау, се охлади. Уа, от най-високо. Въпреки сериозността на изкачване, и липсата на сън, след като влакът, аз изведнъж почувствах прилив на радост и удоволствие от околния пейзаж, въздухът за свежест и аромат на флора. И по-късно, ние все още се опитват сода. Не, това не съвпада с тази, която се продава в бутилки! Нещо подобно изкачване до втория етап от извор "висящи" долина, видяхме Елбрус. Той като че ли просто страхотно, дори и от това разстояние.

Как станах планински туристически или първа визита в Кавказ

Да, това не е Yamantau (1640 m) в южните Урал! На него, тъй като той просто не Zabierzow! Други маниакално интерес към него и изведнъж усети, че цялото околния пейзаж ме зове не по-малко, а може би и повече. След преминаване на боровата гора, където хапнахме зряла малина, взехме за разширяването на долината, където пасат стада от коне и стада от крави. Тогава те още ходеха малка борова prolesok и слезе до паркинга на тузарския прозрачност рекичка, която се влива в Irik на. Там вече бяха нечия палатка. Ние събрахме наша страна. Изпълнени. Момчетата от региона Алтай, което е спад от Елбрус, всички изгарят и изчерпани, но щастливи. Всички вечерта ни казаха какво брашно са преживели, докато катерене, а седмица преди заминаването на Елбрус, катерене Belukha. Моят приятел слушал тяхната ужас за "gornyashka" коварните области на Елбрус и други ужаси на катерене безопасно, и двамата от нас е малко "обтегнати", както по-горе споменахме Урал не са били. От емоционална хиперстимулация първата нощ март спал зле, непрекъснато мисли за предстоящия маршрут.
На следващия ден, много бавно и с чести спирания изкачи в долината от долината към долината Irik Irikchat.

Там вече не е горския пояс, само алпийски, но тази долина Струваше ми се, не по-малко красиви. Вторият стана прекара нощта по време на затревена поляна под морена на огромни блокове, от които стигнаха над голям ясен поток. Тук отново не сме сами. Нашето момиче е уморен повече от нас, защото се оставя в покой в ​​лагера, и моят приятел и аз отидох отляво (оп.) Наклон на 300 метра за аклиматизация. В разгара на това ми се струваше малко безжизнена и депресиращо среда на постоянна зелена без камъни, защото в продължение на много години аз съм свикнал с друг пейзаж .... Един приятел отиде в горната част на носа, кръвното налягане и започват да болят главата, а и не са имали никакви симптоми "gornyashka" просто много уморени. Знаете ли, спя миналата нощ всичко добро, "Бран" на всички!
На следващия ден отидох да Irikchat прохода, побеждавайки с "плаващ" на едноименната ледник склона.

Как станах планински туристически или първа визита в Кавказ

Спомням си как ме беше страх от пукнатини, оставяйки ледник морена по-долу. Всичко изглеждаше да е това, което в момента е на косъм някъде непременно неуспехи :)

И ние прекарал нощта в паспорта не сте сами. За "Ginger на хълма", когато приятелят ми и аз имам в него за проучване, стоейки лагер. Само две години по-късно научих, че това е лагер Миша Голубев, а след това за първи път го видях. Малко по-късно, когато се върнахме в лагера, Миша с един от своите членове закачливо се измъкна покрай горната част на Chatkara. И аз съм ги не можеше да разбере, гледане на "Ами аз се чувствам толкова смотан в тази кампания продължава, и всички хора, на които попадаме толкова бързо се движат. А ко Урал по 15-20-30 км на ден лесно да премине без пътища през горите и Куруми, и тук в 7-9 км sdyhaet на, че на боклука?! ". Едва по-късно разбрах какво означава да аклиматизация. ). До късно през нощта не можех да влезе в палатката и видя всички слушаха красотата и силата на околната среда. Изключително красиви и разнообразни планински изгреви и залези! Много нюанси в цялата цветова палитра, постепенно преминават от една в друга, очарователен! И все пак бях изненадан от наличието на няколко вида цветя на такава височина. Той е много приятен и се разрежда сиво-кафява и бели пръски боя терен пъстър живи. На тази паркинг ние осъзнахме, че храната се много голям марж ....
На следващия ден, един куп ни премина през ледени полета, и застана в дъното на алкалната фосфатаза, в непосредствена близост до самотна палатка. След това отидох за първи път на ледника, изненадани и изумени от дълбочината и размера на някои пукнатина, през която ние скочи. Аз не бих искал да се провали, особено тези, в дъното на която с рев помете торенти в тях. Пейзаж, от тази зона за паркиране и по-горе не са ходили на земята. Черен лъскав светлина закалени лава, заобиколен от сняг бели ледници и почти ясно небе, прекрасно!

Как станах планински туристически или първа визита в Кавказ

От друга страна отново решихме да се изкачи за аклиматизация 300-400 метра от лагера, тъй като времето е достатъчно. Нашата дама отново остана в лагера, я за това събитие не е изтеглен. След нараства до паркинга ", 4350 м." Намерени има няколко къмпинги. Намерихме приемлив свободно пространство и реших на следващия ден, за да се изправи и да го вземе. На този ден, аз се чувствах няколко знаци "gornyashka". Слизайки до лагера, решихме от този ден нататък там всеки ден, не на аспирин половини и на цяла таблетка. На следващия ден беше най-тежкият от усещанията, въпреки че е нараснал с 400 метра. Всяка стъпка беше трудно, ужасен задух, болки в главата, сърцето ми прескача, раница изглежда пълен с тухли и дори се опитва да се шегува и да насърчава приятели :). Някак запълзя към 4350 м, създаване на палатка. Времето започва да се влошава. Vetrishche нощ, сняг. Палатка клони към земята, опитвайки се да се прекъсне, но тя може да издържи. Аз давам от вятъра, като единствено спален чувал не е пухкав. От кондензат, на сутринта цялата страна бях мокър до кости, като палатката е почти лежи на мен, и аз не можах да спя цяла нощ на "планински болестта", защото удари тенти сняг.
На сутринта времето се подобри. Апетитът не е бил ръководител в мъглата. Ние Съквартиранти настроение също не е на необходимото ниво .... Решихме днес да отиде възможно най-високо светлина, а утре отивам до върха, ако всичко върви добре. Те се събраха навън. Времето е слънчево, топло, почти няма вятър. Реших, че трудностите, за да сърфират в сайтовете не, защото няма какво да се сложи на обувките, и е необходимо да се отиде по-далеч в обувките :). Дори и с една малка раница, и без него е било трудно да се изкачи. Наклонът се увеличава наклона. Недостиг на въздух тежка, главоболие, предене, започва да се чувства болен. В спътници на тази кръв от носа, но те са определени да се покачва. Имам чувството, че някои не са съвсем адекватно отчитане .... Казвайки това ще отидат не по-висока от 4700-4800 м. Изкачи се до 4800, нашият участник реши да остана тук и да чака нас, скрит между огромни късове от лава. Виждам, че другият е лош, но тя се разпада трудно ", Loh, доста преди 4900?!". "Е, 4900". И отново, "Ло, добре, не повече от 5000, аз съм всичко за повече опити не толкова високо нагоре!". "Добре, но не по-висок от метър, и затова едва жив, и двете си деца като цяло, ще ги образоват тогава?!". Според dzhipiesu до 5006 m, където най-накрая седна, възхищавайки се на околната панорама. Неимоверно. Прегледи на десетките километри наоколо. Но тук изведнъж бях посетен от идеята, че причината Обичам да гледам планините, където те наравно с мен или по-висока, а в този момент всички околните планини изглежда да е твърде малък и не толкова интересни и величествен.

Тримата стигнаха до лагера, веднага реши да предприеме стачни действия срещу "gornyashka" от неговото унищожаване spirtyashkoy :). Действал веднага! Състояние подобри, но не за дълго. В вечер, времето отново рязко се влошава, а нощта духаше буря, виелица. Отново бях мокър до кости, и не спи, но другари спали добре и са сухи. На сутринта цялата предверието на върха беше изкован от сняг, въпреки че шатрата е напълно затворен. Сняг през целия ден и отиде, а след това спря, а вятърът е малко по-малък, но все пак взривиха надолу. Решихме да се изчака един ден и се опитват да се изкачат на следващата сутрин. Ден на палатката почти не отиде. Всички, които възлизат на този сайт, слезе да избягат от лошото време. И настроението е паднал другари на всички .... Ние започна да проклина помежду си без причина, всяка моя дума, която възприема като подигравка, някои влязоха в плана неадекватни, Толи "gornyashka" виновен, или пропусне нещо такова? На следващата вечер шатрата да се огъват надолу, така че дъгата пропука и започна да повръща палатка по дъгата на освобождаването, но не много успяха да се откъснат, за щастие. На сутринта, гледайки времето и състоянието на другарите, аз настоях незабавно да се съберат на лагера и надолу, без да обръща внимание на възраженията.
И го взе друго решение, че никога отново с двамата мъже, няма да отидете на планина и дори къмпинг. Внезапно осъзнах, че не мога да се доверя на тези хора, а ние нямаме повече команди като кройка ....
В деня, като слезе на паркинга на морена на огромни камъни, което е второто за една нощ и вече на следващия ден в село Елбрус изкачване път в Пятигорск.
Още във влака, разбрах, че катеренето не е мое, но знаеше, и двете, от сега нататък аз - планински туризъм! И Кавказ - Това е любимата ми област!
С момичето, след като времето аз никога отново говори и с бившия приятел понякога случайно срещнат на улицата или в жп / гарата, оставяйки или идващи от кампании. Но с него, аз също вече не общуват, въпреки че няма лоши чувства към него не се чувстват. Напротив, все още аз уважавам. И му благодаря за това, което той ме убеди да отида за първи път в Кавказ, в тази прекрасна земя.

Искам да кажа, благодаря ви за вашата откровеност и интересна история, но има и много въпроси. Доволни ли сте, че ние осъзнахме, че "планинско катерене, това не е моя, но знаеше, че и двете, от сега нататък аз. - Планински туристи.". Какво точно се случи с вас, че изведнъж осъзнаваш, че. "Никога повече с двамата мъже няма да отидат в планината и да направи една екскурзия. Внезапно осъзнах, че не мога да се доверя на тези хора, а ние нямаме повече команди като кройка ..." ? Лично аз оставам с впечатлението, че сте, меко казано, се страхуват от трудностите, срещани (може би не знаете как се играе?), Въпреки че всичко, което сте работили. "На сутринта, гледайки времето и състоянието на другарите, аз настоявах, че веднага се съберат на лагера и надолу, без да обръща внимание на възраженията. ". Не мисля, че мнението ми за критиките, просто се чувствам в историята си някои dvoystvennst и чувство на неудовлетвореност, тъй като, по мое мнение, не е такъв човек, който edinyzhdy нараства (според волята си.) На 5006 метра. Аз не искам да се върна там!

Този човек вече е нормален пешеходен туризъм разходки, той трябва в допълнение да паркират хората с него в планините не са влека.

И първият път, когато отидох до Pastukhov Rocks, zabaldel. Не са духовни стоки. Друг ярък идея се ражда, за да се скитат през околните бели пространства, в различни посоки, но думите около някаква смътна въображение на "пукнатина", висящи половина в паметта, бих могъл да изпрати обратно стремглаво към приюта. Така че мога точно сега Клаудия мъчение.

Е, за psiheksperta, вашето заключение не е съвсем експерт, за "страх от затруднения" :) Ако знаех какво пътувания отидох в Кавказ, но по-откарвани до Урал, например, вие ще разберете, че аз не се страхувам от трудности, както и обратното обичам да ги преодолее. Това се отнася не само туризъм, но също така и да работи, скучно и не е интересно за мен беше по проекти, където имаше няколко проблема и тиха сграда. И разбрах, че за катерене, това не е моя, и моя е планински и че ние сме различни хора, а не на екипа по време на маршрута. Различните цели, различни приоритети и т.н. Не можех да разбера желанието си за долейте на всяка цена, останалото е боклук. Той (приятел) и след няколко опита да се изкачи връх Елбрус по различни начини, както и в миналото, или преди година все още стоеше, макар и бе сериозно ранен преди пречка. И не ме интересува бе изкачване до самия връх, когато погледнах от височината на 5006 m. Текстът е написан добре. Интересувам се от всички планини, хребети, долини и проходи на Кавказ, а не само едно нещо, дори и най-високата или най-трудната и т.н. Аз и туризъм не взе никакво отделно отгоре, като цел, а като линк в маршрута на веригата. Не мога да разбера как човек може да избере да отиде само на Б. Iremel, Yamantau или Shelom и то не минава дори няколко била и върхове на района. И за сметка на "не знам как да играе", така че това е, което трябва отчетите си за планински преходи и komenty прочетете на този сайт с определени теми. Сигурен съм, лесно, без сянка на съмнение се отказвате от LP маршрут, ако видя, или смятат, че групата е застрашено. За раздразнение твърде напразно, ако иска, да бъде най-малко две седмици отидоха по него, толкова повече-това е възможност. И толкова много функции са били през годините. Само си мислиш, че няма такива лица, както и за моя случай;) Хората са различни.

Ето на срещата. ) Ще видите, така че всички рискове, с които ще бъдат изпълнени по този маршрут! ;) Да, спомням си, че само един от вас е много лошо, а вторият беше като сърдечен. A 100 мл. си, така че ние не се пие, неговото достатъчно :) и след това газът ние така или иначе е останало много, както и храната. А Pesnyak няколко часа след това пя (предимно I), за повишаване на духа на групата. За съжаление, ако безпокоят, но не може да пее тихо, надявайки се, че най-малко не фалшиво, думите и мотивите не се чете. ))) И ако не сте един слезе, и всичко останало. На следващия ден там ни премина някаква група с инструкторите се опитвали да се качи (някои състезания са имали), така че никой, като се възкачи за нас на вода, чай и хапчета късно спускането отиде, те са имали три стана лошо ( един много).

Странно, но приравни Елбрус на класиците през лятото и скално катерене. Начинът, по който са били повдигнати, по мое мнение, и не е туризъм. Или проследяване. Да предположим, че шест вида планински траверси 8-thousanders често вече катерене, алпинизъм, отколкото за същите върхове и проходите на Кавказ имат майка negoryuy.
След това беше посрещната посетителите за през нощта и не можех да помогна, дочух разговор между две момичета. "И кой е този -?!?! И МРВ като катерачите Е, като нас, само те раници лесно за мен kazhetsya-" Устните на дете е говорил истината "!

За мен тези понятия са разделени както следва:
Планинско катерене - катерене до върха; целта е по-малък и по-лесно да премине върху въпросните подходи, колкото е възможно (и ако е възможно, по-сложно) изкачване до върха с минимално тегло.
Туризъм - колкото е възможно да се премине на пробег и преминава, пресича и панорамна върхове (вероятно по-трудно), като същевременно се стреми да максимизира облекчи тежестта на съдържанието на раница :).
Така, че теглото и обема на раницата, това не е основната разлика. На кратки подходи към висините, а при настаняване и / L катерачи ryuki често много по-голяма, отколкото при нас са.

Какво ще кажете за аспирин.
Въз основа на механизма на действие, не препоръчвам да се надвишава доза от poltabletki! Cardiomagnyl или таблетки, както и аспирин-сърдечно. защото повишаване на дозата нива на ефекта на "кръв-изтъняване", поради блокиране и СОХ-2, а не СОХ-1 самостоятелно, както при ниска доза.
Diakarb (известен още като dayamoks на която много буржоазни страхливци в Хималаите, това разглеждане панацея gornyashka) - калий-съхраняващи диуретици, за разлика, например, фуроземид. Поради това, употребата на калий, когато на рецепцията не е необходимо, въпреки че като цяло, от все сърце да бъде от полза. Ако не прекалявайте.

Благодаря за Стария про kardioaspirin.