Разни → Тежка активна почивка в сърцето на Кримските планини. Karaby-Яйла

Миналата пролет, мислейки през друг маршрут през уикенда, ние решихме да посети с група от влажната и най-безлюдно място в Крим. Тя Karaby-Яйла, което е и най-обширните сред всички jajl на Крим, осеян с пещери и пещери. Точният път не бяхме сигурни, така че отделете с мъж, който посети тук повече от веднъж. Трудно е, но не прекалено много, че сме!
Запознайте се с Карабах може да бъде няколко начина: от селата Golovanovki, Generalskoe, Zelenogorsk, също от turstoyanki в района Belogorsk. Но ние избрахме най-краткия път, за да ни се противопоставят: в петък следобед от Симферопол се качва на автобус за междуградски Симферопол-Алуща и около 30 цента достигнали s.Perevalnoe (най-важното тук е да не се обърка и да не слезте на Angarsk мине, затова е по-добре да попитате шофьора да напомни спре). От моста над рекичка малина се изкачи на потока си на улица на селото.

Harsh дейности на открито в центъра на Кримските планини

След това той се срещна мост от тръбите, които ние се премества в другата страна на потока. По време на последната къща на селото има знак "Партизанска пътека" ... без да се обръща наляво, нагоре по склона, ние открихме една голяма клиринг и видя пътя, който водеше в гората. Това беше нашата пътека. Останете на него, щяхме да изток, не се отклонява надясно, докато не се върна в потока Crimson. Вече след това директно да Карабах е хубава пътека, която минава по десния бряг на реката.

Разбира се, стръмни изкачвания, но, повярвайте ми, по пътя си заслужава! По-близо до най-горното течение на Crimson греди има пролет, където можете да попълните контейнера с вода и почиват още малко време. След това отново, и тук гората е приключила. Намерено указател - Dolgorukovskaya Яйла. Beech кордон определя до голяма къща, в близост до които малки сгради. Според Dolgorukovke от този Cordon е следа по него и ние продължихме пътя ни. Интересно спектакъл - огромни халби!

Срещнах река Subothan. Тук отново гората на хоризонта ... Ходим по пътя на суров под буковете и след това излизат на огромна клиринг. След почивка в ливадата, ние се обръщаме към правото. Друго основание "Височина 1025". Karaby най-високата точка - Karatau - е с височина около 1 300 метра, така че ние сме почти там. Малък Burulcha - река, която доведе до нашата пътека, където ние се вода, за да продължи пътя. След преминаването на реката се повиши до Дедов пушене (там е знак). Сега ние наляво - пътеката, добре отъпкана от туристи отива Burulcha. Повишили своя поток и сложи паркинга Partizanskaya където Burulcha Partizanka потоци. В тази област, много гъби.
Harsh дейности на открито в центъра на Кримските планини

Ходим по пътеката, водеща до водопада Jur-Jur, има показалка. Нас - веднага, точно там, където възхода на най-яката и начин глухите и изпълняване ... И накрая, тя отива надолу. Има приток на Източна Суат. Хайде малко нагоре, пресичайки гориста покачване, виждаме много подобен река - това е много Суат Изток. Ние трябваше да се движи нагоре по склона грешният нейното поречие. След 20 минути бяхме на Карабах.
Не за нищо, тя привлича само Яйла крайност.

Карабах винаги е бил характеризира със силен вятър, освен това, дори и ако температурата на въздуха е висока и вятърът все още създава усещане за прохлада остър, тъй като е необходимо да се дръпне пуловера и Paita. Разбира се, за да спаси лицето почти не се случи: на вятъра и слънцето ни предоставили червеникаво-бронзов тен индийци, и шумна вятър буквално даде да общуват.
Harsh дейности на открито в центъра на Кримските планини

До вечерта бяхме, най-накрая, до сградата на метеорологична станция, която се намира на Карабах.

Веднага с контролни и спасителни станции. Кой иска да слизат в пещерата може да се отбележи тук, това е, по-сигурно за всеки случай.

Метеорологична станция, уви, в много пренебрегвани състояние.
Harsh дейности на открито в центъра на Кримските планини

Дори и ръждясали метеорологичните елементи.

Но за мързеливи, които не искат да слязат в източника на Чобан-Chokrak, има резервоар за вода, може би технически ...

Въпреки, че грях, който да скрие - няколко пъти сме се възползва от него за пране и готвене, и остана жив и здрав. Най-вероятно това е част от turpriyute инфраструктура, оборудвана тук. И накрая, ние сме разпределени палатки
Harsh дейности на открито в центъра на Кримските планини

и варени вечеря в сградата на кухнята.

Разбира се, все още има тези условия, но огньове на паркинга, които избрахме, че петък, не можете.

За съжаление, не е известно дали да се позволи по-нататъшно използване на сградата в момента, така че аз бих препоръчал туристи да се запасите на консервирани храни, които могат да се яде студено ... Заспивам в топла десет тона под дъжда на барабани - това може да се сравни с удоволствието, ако, разбира се, на палатка не се мокри ?
От сутрин до започнат да се събират.
Harsh дейности на открито в центъра на Кримските планини

Разбира се, ние не сме пещерняци, но да посетите Карабах, а не да посетите пещерата - това е глупост. Времето сутринта беше смесена - мъгла, ситен дъжд и след яркото слънце, както и обратното.

Ръководейки верига плато, което може да се купи в оборите "Sayuzdruk" или книжарниците Крим 1-1,5 долара, достигнат пещерата Big Buzluk.

Чудото на природата - един истински хладилник в пещерата. Факт е, че в тази пещера са огромни ледени блокове, температурата е винаги под 0 ° С За майстори надолу с оборудване като пещера особен интерес не дава, но ние е всичко ново, тъй като ние току-що са научили. Дълбочина на хоризонталните участъци е не повече от 7 м, защото, който се качи с оборудване,
Harsh дейности на открито в центъра на Кримските планини

и който е само на въжетата.

И накрая, ние видяхме тези блокове.

При условие, че температурата на външния въздух е около 20 ° С, този природен феномен разклащане.
Harsh дейности на открито в центъра на Кримските планини

Запознах с група от пътници, дали на шега, дали сериозно казано, че се съхранява храна в Buzluk ... Въпреки че в такива фантастични места всичко може да е вярно.
Следваща минахме няколко пещери, включително пещерни im.Krubera известни пещерняк.

Пещерата Brave Gopher има много тесен вход, но ние знаем, че пещерняците да все още да си проправят път и дори разширяване на дъното.
Ние решихме, че достатъчно с нас, докато пещерите и има запознати ръми премества в южните скали ...
Harsh дейности на открито в центъра на Кримските планини

Красота, отваряне на гледката към южния край на платото, помни за цял живот. До сега, много от нас са запазили у дома по стените на големи снимки на района.

Може би това е така, защото те са толкова ни впечатли, че сме едно ден са свикнали с "лунен landashftam" плосък Karaby?
В вечер, уморени и спокойствие, се върна в лагера. Уникалният характер на Karaby разположен на медитация,
Harsh дейности на открито в центъра на Кримските планини

особено след като утре идва пътя си у дома. И само ponaslazhdatsya залез на този Яйла прекрасно, особено дъжда утихна.
До сутринта отново чука готини капки ... Събрали сме палатки и каза сбогом на негостоприемния но впечатляващ Яйла.

Те пътували обратно към кутията: разчитам на. Да, странно, в уединено място дори се срещна шофьор на камион, който се съгласи dokinut нас да Zelenogorsk.
Harsh дейности на открито в центъра на Кримските планини

Ами защо да не се възползват от възможността?

Там, в силата на продуктите от магазина, облян в кожата,

чакахме автобуса в Симферопол, цената на билета - около $ 1.5.
С една дума, ако искате да се къпе под топлите слънчеви лъчи, суха, чиста, подредена и пълен с енергия, за да се прибера вкъщи - няма да искам Karaby. Това е отделен малък свят за търсачите на силни усещания, любителите на нестандартни условия и се придържа към принципа "Няма лошо време". Но тези, които някога са били в Карабах, дъжд не и вятърът не е страшно. Това е от личен опит.