Неведнъж съм посетил в северния край на лятото, но през зимата, за съжаление, никога не са били в състояние да отидете на Onega езеро. И тогава, най-накрая, всичко си дойде заедно с миналата година. Една малка компания от трима души, ние се втурнаха няколко дни по това Маса, където имаше един път лятото. Не се разглежда като алтернативи, но все пак е избран Pyaozero. входящи и Кум система резервоар. По това време в Санкт Петербург в продължение на няколко седмици, като снегът се разтопи, и малко по-малко като лед. Разбира се, сезон твърда водата в района е затворен. Но на Pyaozero възможност да изравнят леда бях още, така че решихме да продължим на зимния сезон.

Grayling и бяла риба Pyaozero в края на зимата
През лятото аз научих доста добре на мястото, където трябваше да отидем, и така той е изготвен правилно. се проведе някаква предварителна подготовка и резервирана къща. За да преместите на резервоар с план да се motosobaku, но след дълго обмисляне реших да наемете моторна шейна. Pyaozero - много голямо езеро. Неговата дължина е около 70 км, които motosobaki, и особено на краката преходи ясно твърде много. Особено в плановете е да посетите няколко места, които са разделени от много добра дистанция.

Оставянето на вечерта на София и шофиране на кола цяла нощ, видяхме постепенна промяна на пролетта до зимата. Постепенно започват да се появяват в някои места снегът, и в края на маршрута и пълни преспи. Температурата, при изгрев достига -10 ° С По пътя имахме късмет, че е напълно суха и той не е представил никакви изненади. В крайна сметка, с всички спирки направихме в 13 часа. На брега ние вече очакваме собственик на къщата с моторни шейни. Потапяне всички необходими неща, отидохме до мястото на пребиваване. След като реши дълго време да не се отлага събирането и облечени, ние обременена с моторни шейни и веднага отиде на мястото на риболов. Преместихме тримата по един моторни шейни ремаркета към него голяма шейна, която може да побере няколко души и един тях е много удобно.

Дори и преди напускането на Питър, ние се запознахме с прогнозата за времето и реши, че имахме късмет. Странното е, че за всички близките дни, прогнозите за времето, обещани на тихо, слънчево време със слаби ветрове, въпреки че в деня преди пристигането ни, там се проливен дъжд, и в съответствие с местните рибари, ледът беше мокра и сантиментален. Засилване от колата при пристигането видяхме грее от слънцето силно замръзналата леда. Прогнозата не го пропусна въобще по време на риболов не се е променило. През нощта температурата спадна до -10-12 ° С, и се издига до ден нула. Тъй като вятърът беше много слаб, вие ще усетите топлината и уюта, дори трябваше да се събличам.

Някои ясна информация за места и как да се получи предварително риболов провали. За съжаление, по-голямата част от собствениците, които дават къщи са ориентирани към туристи, отколкото рибари. Те със сигурност е имал предвид няколко места, но не и с рибата, за които ние сме пристигнали. Изобилие от полезна информация, не е открит дори в интернет. Видяхме, доклади от форумите, но в общи линии за това кой и как почива и да се хванат, но не и специфика. Говорихме с няколко местни рибари от приятелите ми впечатление, че в това езеро е възможно да се улов на риба само за мрежи. И ние ги посрещнат от лагерния огън на плажа, и тези, които се срещнаха на леда, са били на посещение и не наистина не знам.
И дори тези рибари не са твърде много. Обикновено в радиус от няколко километра Не ​​можах да видя един човек. Въпреки това, в някои места открихме стари кладенци, а дори и от това, което е било възможно да прокара в търсене на риба.

На първо място реши да провери на запознати лято риболов място. Защо да изберете най-добрия. Той е разположен между няколко по-малки острови с голям брой дънери. Преди това е около 12 км, на гладък лед, че е на 15 минути път с моторна шейна. През лятото имаше голяма бяла риба фондация улов. понякога липан и костур. И този път ще се проведе нашата надежда за нещо подобно. Оукън не беше в плановете ни, ние се надявахме да хване една благородна риба - липан и бяла риба, особено в ниските летния трофей не се намира. В района на Ленинград такива риби, ако те могат да се хванат случайно и в малки количества.

Grayling и бяла риба Pyaozero в края на зимата
Pyaozero за улов на тези видове риби, не е изненада, но с Grayling неща бих казал отлично, но с бяла риба трябва да положат повече усилия, за да го намери. Pyaozero - водоем, създаден изкуствено. Нивото на водата в нея се поддържа от централата, която се намира на брега на река Кума. Пристигането ни съвпадна с освобождаването от отговорност на пролетта, преди наводнения. Трябва да се отбележи изхвърлянето на водата е остър. В рамките на няколко дни нивото пада повече от един метър, съответно къси лед. Приемаме, че ухапване на риба и тя няма да засегне най-добрия начин. Така че това се е случило в края на краищата, защото през лятото, когато тя е 2-2,5 м, сега, след като не дъмпинг от 1 до 1,5 м, което значително предотвратено.

разливане на вода, произведена през нощта. На сутринта рибата все още дойде на сетивата. Но в края на ден риболов вода изхвърлени през целия ден и не е имало ухапване изобщо. На среща с падането на различни части на езерото от рибари, беше отбелязано, че когато се извършва риболов на липан се справи с тях по-скоро като на риболов на щуки. Те използват въдица с голяма кимване, което може да се види далеч. Тези, на леда се разпространява не повече от десет на рибар. За закрепване на червея се използва по-често, по-рядко червеи, те се придържат към шаблона. диаметър линия не трябва да бъде по-малко от 0.2 mm, тъй като голяма умбра силен и остър, когато играят, когато хапе умбра прави отпадане.

Подобен метод на риболов, поради малкия брой на хапки, нашата компания не се счита за интересно. Решихме да се опитаме да се справим с по-тънка линия за риболов ∅0,12 спортове mormyshkami мм и размер на 3-3,5 мм. допълването им с малки висулки - зелени мухи.

За стръв използвахме всичко, което имали с тях - хирономус, червеи и ларви. Не риба не забелязват предпочитания, тя взе една и съща на всички стръвта, която имахме. В повечето случаи, на въдицата на водите на север в улов на бяла риба означава много. Има езеро, където, с изключение на една малка ларва, уловен в местните реки, тя е всичко друго, предпочита да не бъде хванат. Преди да изберете място за бяла риба риболов, че би било хубаво, ако знаете какво да го хване там.

За нас, за Pyaozero не възниква този проблем, за разлика от съседните Topozero има бяла риба, уловени само ларва. Въпреки, че езерата са една от резервоарна система, но се различават по отношение на риболовните много. Бяла риба и липан не са уловени в едно и също място. И там е интересна финес. В местата, където риболов на бяла риба е все още съществува голяма вероятност от заразяване с Грейлинг, тогава haryuzovyh бяла риба места, които няма да видите.

Pyaozero във всички точки на островите, където се ловят бяла риба бяха с дънери. През лятото, тези места са на дълбочина около 3 м. Тук пролетта след освобождаването на вода и тя да не надвишава 2 m. Оптималната дълбочина е от 1.5 до 1.7 m. А малко по-дълбоко или по-фина, и рибата се наблюдава и ако те са имали, това е изключително рядко, а не масово. Тъй като не е възможно да се хване по време на деня за повече от две парчета от една дупка. В същото време щастлив дупка е много малък. Аз спаси положението само костур. Въпреки, че той е различен калибър, по тегло, от 20 до 500 г, но го прави най-различни риболов. Познайте кой ще хване е малко вероятно следващия път.

От думите на местните социална мрежа, всеки улов на бяла риба в мрежата настъпили на дълбочина от 30 м. Въпреки това, за да се занимават с риболов в такива дълбочини ние не го рискуват и зъбното колело, съответстваща на корекцията не сме имали. Grayling намерени на островите и носовете каменни хребети на дълбочини, вариращи от нула до 1.5 м. Въпреки това, неговото язвително не е склонна, за да видите един трябваше да се провери poklovku 30-40 дупки. С оглед на дебелината на леда на 80 см, тя има такъв риболов наистина труда. В същото време, не всяко място, изглежда обещаващо подаръци за хапят. В действителност, процесът на догонване се състои от непрекъснати пътувания от един остров до друг. Повече от две липан на ден от едно място не те хванат. Да, и други рибари ситуация не е много по-различен.

Active риба имаше временен характер. Най-добрият ухапването се наблюдава през нощта. След 11 часа ухапване престанаха. Въпреки това, през пролетта в тези части вече светлина в 5:00 сутринта, и време за риболов е достатъчно. Вечер дейността на риба в рибовъдни заместници, кълване днес може да не хапят утре. В повечето ухапване наблюдава от 17 до 19 часа. За да се запази рибата уплашени те трябваше да потъмнее при ярка слънчева светлина. които също носеха със себе си за тази цел в удобни колела на zherlitsy ,.

Един ден, на сутринта посещение на най-catchability точка, ние решихме да карам на един от най-големите реки, вливащи се в Pyaozero. Ние брои за наличието на лед, но на входа на устата, стана ясно, че присъствието на твърдото покритие е проблем. На входа е огромна клисура. Въпреки това, че е направил доста дълъг път, ние решихме да се разходите до близкия прага да се снимат, но само в случай, заловен с справим.

На разходка с моторна шейна до крайната точка не е възможно. Оставяте го на безопасно място, ние се приближи на няколко километра по протежение на реката. По крайбрежието м е лед, извисяващ се над водата, за да отидат в което е доста удобно. Нашата цел е да се разшири на реката, която се влива в няколко малки реки и потоци. За наша изненада, понякога ние се намира малък топчета, които, макар и с повишено внимание, но това е възможно да се излезе и да се опита да хване.

Кои сме направили. Очакванията не ни разочарова. В рамките на минути, имаше първата хапка. Както се очакваше, се оказа, да бъде на Grayling на куката, а не най-малката. Дръпна 700 грама И тъй като се е състоял риболова на дълбочина 1 м, vyvazhivaniya процес се превръща в много вълнуващо преживяване. Grayling ухапване винаги е много остър и се чувства дясна ръка, не може дори да погледне кимване. И съпротива тази риба много.

Заслужава да се отбележи, че в подхода към мястото, забелязахме, че водата започва да се свали, или по-скоро пълзя на молци сняг, много приличат на еднодневки. Естествено, те веднага били набучени на една кука, и ухапването не отнема много време. Тъй като е имало само двама места, че този ход е къде да се хване. Всяка хапка е трябвало да чака доста дълго време, но те бяха си заслужава.

Но кука трябваше да се сложи най-голямата от тези, които ние сме били, за размера на 5 мм. Всички останали просто отнесен от течението. Да, и те достигнали дъното много колебливо, така че трябваше да се изравнят с отдаване под наем на въдицата след всяко публикуване. Поради това агне за стръв не е затегнат и хапането бе възможност да играе на разстояние от линията, а не да принуди разтоварването на рибата. Резултатът от пътуването по реката са се превърнали в едно незабравимо преживяване и дузина липан хванат.

През зимата, риболова Pyaozero оказа не толкова разнообразни, колкото през лятото, но дерзайте все още успява, особено след като е било ясно на последния риболов от леда през следващия сезон.

Тези статии да ви интересуват