Вечер риболов е била успешна. Преди залез слънце езеро хомот ние успяхме да хванат един добър костур, а сега по-силно fanged хищници Уодъл в форпика ми "Казанка". Въпреки че е късно, ние решихме да не напускат реката, без да провери основната ни сайт, същата канавката. Луната и звездите на ясно есенно небе светлина е много светъл, така че разгледана е достатъчно голяма площ.

Човек може ясно да види очертанията на канала и стръмния бряг на Волга, но все още може да се ръководи само от ехолот и мореплавател. Silence изглеждаше ни обгърна от всички страни, рядко плача на някои нощна птица идва няколко пъти от брега на гората през нощта. И изведнъж "остъргване" "остъргване" - това прониза тишината сонарни сигнали, а на екрана започнаха да се появяват силуетите на различни дълбочини. Минута по-късно, тези силуети бяха толкова много, че отделните сигнали "подводни очи" обединени в един звук.

# 9632; Какво е "есента на прогреса"?

Но "fanged" се характеризира с друга функция: много често сит хищник се отдалечава от плитчина, и след известно време се спуска отново го атакува. Този така наречен вести "изхода", по време на който хищник агресивен и уверени, с един удар, атакува стръв. Понякога сит хищник не напускат мястото Jora, и се намира под касата на вратата "бели" и е в неактивно състояние в долния слой. Fed пасивна щука често издава присъствието си несигурен окръг в стръв или виси на него, а именно, ухапването се появява без значително въздействие и често той podbagrivaetsya.

# 9632; типичните места

На първо място - това речното корито, канавки и река хомот. По-близо до падне, препъвайки се в стълбовете, платика придържа изгодно лявата pratense канал. Това правило, в моя опит, е вярно, в повечето случаи, но има и изключения. Например, аз знам едно място, където каналът Волга навежда рязко наляво, следователно, формирали много дълбока дупка на дясната си ръка. Всяка есен плитчини идват тук, "бели", а зад него - хищник.
Ако на речното корито на граничния канавката, толкова по-вероятно ще бъде "транзитен пункт" за "бели" рибата по време на есенната миграция. Дори ако канавка речното корито в момента няма опора, тя трябва да се отделя специално внимание, тъй като в допълнение към един костур почти винаги е възможно да се намери един единствен други хищници.

Първата му голяма трофей е платика, около 3 кг, което е хванал за опашката. 3-метров заседнал, ливади, имаше такава огромна и гъста плитчина на голяма платика, че ние трябваше да се промени стръвта с двойни куки върху мека пластмаса стръвта и Twisters, които са монтирани на кука. Ние събрахме и по-тежки главата на въдицата бързо "пробие" школа на "бели" и достигна дъното, защото под угояват платика костур. Не трябва да се направи още по подобие на пристъпи окабеляване: кацалки атакувани чрез плъзгане върху долната стръвта. Но веднага след като Twisters и мека пластмаса стръв вдигна най-малко половин метър от дъното, те неизбежно ще докосна платика. достатъчно бързо сит костур и изчезна, но тя се състоя веднага костур, аз не стигнем до това никога в такъв конгломерат от голям костур. Средното тегло на уловен костур превишава 500 г, и най-големият хищник извади за 1 кг. По-късно следобед времето се подобри: небето е ясно, на облаци, вятър TSS забележимо по-топло, и платика започна да се топи. В същото време огромна водна площ е налице нарастване на стотици платика. След това риболов на няколко пъти Волга открих активен перде, което е в процес на касата "бели" рибата в плитчините. Но всички тези случаи не са били толкова големи, колкото първата.

Как да се открие "прогрес"?

Есенна миграция "мирно" риби са с преходен характер, особено ако те са в голям мащаб. Според някои неизвестни сигнали плитчини започне едновременното движение на зимуване. Основни движения се извършват през нощта. Стадата не остават дълго на едно място, така че риболовеца Не е достатъчно само да се знае, където те могат да мине през миграцията, важно е да се да бъде в точното време на точното място.

Миналата есен в един от сутринта, спряхме fishings да опитат късмета си на канавката на речното корито. В този момент, я прибрана стоеше само един хищник, а ние само успя да улови няколко средни щука. В началото на вечерта на същия ден новопристигналите там, и отново хванем е повече от скромен, така че решихме да се повозим на други точки, отбелязани в навигатора. Само на залеза се върнахме към първоначалното си място и се качи на fatliquoring касата костур а. Но все пак някои три или четири часа преди крайречна канавка е напълно празни. Рано на другата сутрин, ние за пореден път стигна до канавката, но рибата в него го нямаше, само на няколко редки силуети блеснаха на екрана на сонара, Ако не сте спрели на това място за нощен риболов пътуване, ние дори не подозират, че чрез това Отървете се предават пасажи "белите". Това е толкова мимолетно може да е "напредък". Най-сигурният начин за откриване на есенната миграция "белите" риба и активен хищник, придружаващи своите училища - е честите пътувания за риболов и постоянното търсене на резервоара. Присъствието в арсенала на риболовен сонар значително улеснява случай.

Както вече споменахме, "белите" риба на стойност 1-1,5 м от дъното, така че ако за някои силуети сонарни четения са близо до дъното, а след това най-вероятно, това е хищник. На екрана се появяват от време на време някои малки клъстери "белите" рибата може да е знак, че нещо Къде се намират в близост до голям концентрация, или малко след това място проведе съвместна. Когато сонара не е, но места за риболов около са известни, че е възможно да се открие на миграцията на "бяла" риба на няколко основания:

• чести изблици на риба (главно платика) върху ограничена площ;
• обилно слуз слой върху м линия 1-2 от стръвта си след публикуването
• постоянна риба докосване стръв, проявява под формата на чести potychek.

Тя трябва да се докоснете до моралната страна на въпроса, защото всеки рибар се натъкнали на огромно струпване на риба, мисля, че има желание да улови колкото се може повече. Няколко пъти съм бил свидетел как някои прибягват до варварски методи на риболов, за да се запълни една торба с риба. На първо място, на изкушението да улови много и аз съм бил, но за дълго време, аз се направи избор в полза на качеството на улова, а не количество.