В тази неделя реши да се изкачи до билото Нур. Аз съм бил там, след като преди няколко години, отидох с един приятел в колата си. Пътят не е особено помня. В навечерието на пътуването Погледнах Google Maps как да стигнат до места. Ridge се намира на четиридесет километра от град Miass, в Башкирия. Открих, че там може да се стигне по пътя към Учали, превръщайки след Комсомолск. По този начин, отидох веднъж Uchalinsky 400 km колоездене раса, така че това е до Kosmomolska е запознат с мен.

Екскурзия до билото Nurali

Google Maps показват, че от северната страна на билото може да се стигне по няколко начина. Обмислих две възможности: първо, да се опитате да минете през селото и Yalchigulovo движение по билото. Ако това не стане (аз не съм в джип, но само на Daewoo Nexia), карам през селото Starobayramgulovo. който се намира в подножието на планината, гарнирани с кула. Избягвам планината на източната страна, а след това стигна до северния край на билото. малко преди достигане на конезавода намира там.

Оставихме рано сутринта, като част от осмия четири народа ми, жена ми и дъщеря Таня Полина и приятел Олга съпруга. Според М5 трябва да се включи и Sarafanova Kundravy. Реших да мине през Kundravy запознат маратон път.

Uchalinsky ляво на пистата.

Екскурзия до билото Nurali

Покриване на доста добро, ще отиде бързо. Стела пътува до границата с Башкирия.

За Valea зави надясно остър обратен ъгъл. След известно време на асфалта се свърши, няма лошо черен път.

В началото на десетия час е преминал Yalchigulovo. Карал го доста и отпочинали в голяма локва неизвестна дълбочина, пред която се влива поток, затворена в тръба.

Екскурзия до билото Nurali

Не смеех да принуди локвата. Тук имахме закуска, измива колата малко. В клиринг отдясно намерихме малко горски ягоди, но най-вече неузрели.

Тогава решихме да се получи втори вариант на маршрута. Starobayramgulovo преминал, обърна се наляво (вдясно - езерото Aushkul) и отиде да горския път.

До тогава, аз пътувам доста по тези пътища с кола. Кацане в "Nexia" е доста ниска и не се изстърже корема на земята, понякога трябваше да отиде в страна, в продължение на следите. След дъждовете в някои места са заблатени места, където те трябваше да изляза и да видим как най-добре да карам. В повечето случаи, такива странични части на кръга.

Карахме със скорост от 20-40 км / ч. В един момент по пътя се разклони в две посоки. Ние избираме отляво, като се има предвид, че на билото трябва да е в ляво от нас. Веднага спряхме в едно сечище чрез плантация гора.

Екскурзия до билото Nurali

После отидохме до пресичането с друг горски път, зави наляво отново. Не е много шофиране, изведнъж влязохме в блатиста място. Изостанала.

Ляво колело все още остана и безсилен превъртели точно в тинята. Следваща за блатото, че е нечий сребро "Мазда" и това е малко по-вкусно.

Рано или късно, ще бъде домакин и със сигурност ще ни помогне да се измъкнем от това блато. Но на първо място ние се опита да се спомагателен себе си означава. По времето, когато те са били тествани, без да дава положителен резултат, видяхме "Мазда" домакин с раница на гърба си. Попитахме за съдействие. Човекът ни разстрои, като каза, че колата му с автоматична скоростна кутия не може да се измъкне, за да ни измъкне, че не може. Посъветвах да се опита да повдигне жак колело и го слагат под него нищо. Опитахме. Но без значение какво сложих под крика, той потъва в блатото, когато се опитах да се вдигне на колелото. Собственикът на "Мазда" предложи да двамата до най-близкото населено място, където да помоли за помощ на трактора. Така са направили. Дъщеря ми и аз останах с един приятел и съпругата му си тръгна. Мислех, че имаме два часа от свободното си време. Отидохме на разходка до най-близкия хълм, за да заснеме района.

Екскурзия до билото Nurali

Отне четиридесет минути, не повече, аз само дойде в началото на изкачването на хълма, той чу ръмженето на трактора и скоро го видях да побързаме към колата. Ние изтича обратно. Трактор малко пред нас.

Дъбена трактор закачен въже за теглене на очите и протегна "Ксения" от капана. От награда учтиво отказа. Тези са прекрасни хора живеят в башкирски пустош. Слава на тях!

Отидохме зад трактора. Представете си изненадата ни, когато отидохме ... до самия край локвата поток в тръбата! Само на обратната страна. Спомних си, че един трактор тази сутрин видях в близост до една от къщите в Yalchigulovo. Още случайни мисъл: "Ето. Трактор. Ако това. " Това означава, че отнема много наляво, ние просто закръглени хълм с кула на върха на посока обратна на часовниковата стрелка и се връща в първоначалното си положение!

Екскурзия до билото Nurali

Локва трябваше още да принуди, обаче, под надзора на трактора. Оказа се доста добре. Виждайки, че сме преминали успешно, тракторът отиде у дома си. И пак ние се измива колата, отново, хапе. Ние започнахме да мислим за това, дали да вземе втори опит да достигне Nurali, или да я откажат и да отидат на Turgoyak, например. И тогава видяхме приближаващия червено "Chevrolet Lacetti". Чифт Челябинск, Алексей и Олга, също реши да отиде на Nurali и също избра този начин. Ние накратко им разказа приключенията си и предложи да пътуват заедно през Starobayramgulovo, podstrahovyvayas помежду си в случай на проблеми, като например този, който се случи с нас. Сега бяхме сигурни, че с избора на правилната разклона на пътя, ние получаваме, където искате. Така и станало. Доста бързо и без инциденти, стигнахме до подножието на билото на изток страна.

В далечината се издигаше конски стопански сгради. Отивате на билото, видяхме огромен поле преди склона и на самата писта изобилно покрити с кичури на горски ягоди осеяни с големи, зрели и ароматни горски плодове. Исках да стигна до върха на билото, но би искал да и горски плодове. Поради това, ние горе не отиде толкова бързо.

Аз със сигурност ще достигне най-високата точка на билото. Ясно беше, че е по на юг. Там отидох. Пътеката минаваше по билото, а след това падане, а след това се увеличава. Билото не е покрита с гъста гора, така че е лесно да се движите, а гледките от него зашеметяващ.

Екскурзия до билото Nurali

Флора Nuraly много специално, има растения, които не съм виждал никъде другаде. Ето някои от тях.

Не много време, което беше за да достигне най-високата точка на билото. Височината на 752 м над морското равнище.

Следователно, беше очевидно, че останалата част от върховете са долу, освен това, той потвърди, бетонна колона с надпис на него.

Екскурзия до билото Nurali

Гледката от тук е невероятно. Свалих квартала.

Освен това, аз бях с радио и да слушате FM излъчване, преброих 39 станции! Тук е хванат и Miass и Златоуст и Челябинск, и Учали.

Кръгче около поста, той се оттегли Думи, направени с камъни и реших да се върна.

Екскурзия до билото Nurali

Тогава видях един коловоз, очевидно ATV. Учудващо е, но в най-високата точка на билото получаваше АТВ!

Мислех, че е видял по пътя на тези песни, а аз отидох за него, не се съмнявам, че те водят до конезавод. Проследете и се изкачи на билото и аз отидох за него. Вървях от доста време, но на мястото, където аз започнах да ставам, беше да не се вижда.

От там, беше ясно, нашата кола. Виждал съм доста сходни склонове и поляни, но все още не е така. Е. След известно време разбрах, че аз ще бъда твърде дълго. Разбрах, че е загубен! Как е възможно да се загуби тук? Вървях по пътеките и ме ATV през цялото време изглеждаше, че за този връх, виждам по склона и машината надолу, но се оказа, че е много по-различен наклон спускане и след това следващия пик.

Екскурзия до билото Nurali

Не бях себе си. Жадна, но водата не съм хапнете също нямаше нищо, и аз бях облечен лесно и над билото изглежда са започнали да се сгъстява облаците. За щастие, клетъчна комуникация беше.

Събрахме се заедно и отиде у дома си. Изглеждаше приключение зад себе си. Въпреки това, се оказа по различен начин. По пътя обратно попаднахме вилица, избрахме това, което си мислехме, правилните начини, но изведнъж отиде в същото блато, където остана при първия опит да се стигне до билото, където спряхме на трактора. Но след това отидохме до билото, а не далеч от него! Както бяхме там. Ние се обърна и се върнал. В един момент отново в застой. Времето е повече от девет вечерта и през нощта, това е престанало да бъде изтощен. Сега тече трактора е много далеч.

За щастие, остана в този момент не е толкова сериозно. Нарисува инвалидни столове, парче зебло и са в състояние да си тръгне. Намерени и същи десен завой, наляво по пътя, където правото вече се виждаше планината с кула, в основата на който се намира селото Starobayramgulovo. Излязохме от селото и подкара колата. Стигнахме до асфалта в Комсомолск закуска в магазина ферментирал печени мляко с извара чийзкейк. Вече трябваше да включи светлината. И трябва да кажа, че преди аз не трябва да шофирате през нощта на магистрала в кола. На състезанието колоездене - както те искат, но на автомобила ни за първи път. Като цяло, нормално. Тъй като природата наоколо са скрити в мрака, очите по-фокусирани върху пътя.

Не ще да отида бързо, но в по-добра скорост по пътищата се незабележимо расте, понякога достига 150 km / h, където предната беше далеч от машини. Започнете сънлив, в кафене след включването на М5 пиеше кафе - помогна. Ние се прибрах на сутринта. Мръсни, уморени, но щастливи, с кофа с плодове и много опит. колата ни за това пътуване отиде, но на следващия ден отидох до гаража, провери, нищо сериозно не е страдал, той е дал 200 рубли за премахване на дребни проблеми. Не е толкова голям хонорар за една незабравима, екшън приключение.